Dagens ord: Latin
Fra : Bjarne K.

Dato : 24-04-08 15:40

Med det gode vejr, trænger vi da vist til lidt latinske rytmer, (selvom jog
kunne forestille mig at emnet, nok lægger op til en masse indlæg).

Så dagens ord er Latin

Ordet er tilføjet nedenstående liste

Mit eget udlæg:

Pedro Fernandez - Yo no fui
http://www.youtube.com/watch?v=yOQZ4m4YHBo

En kæphest.

Buena Vista Social Club - Chan Chan
http://www.youtube.com/watch?v=BoQNj2tlZhg

Molotov - Gimma tha power (har vist haft den med flere gange før)
http://www.youtube.com/watch?v=rAR7Z5TfIHc

Tidligere brugte ord:
Ace, Alone/alene, America, Animal, Arms, Army, Away, Beautiful/smuk, Bike,
Birthday, Black, Blue, Booze, Car, Cartoon, Country, Cowboy, Crazy,
Dad/Father, Dance, Dark, Daughter, Doctor, Dream, Duo, Dør, Evil,
Eyes/Øjne, Fantasi, farver/colors, Fat, Feelings, Fever, Food,
Forkortelser, Friend, Fun, Funk, Genial, Girls, Grand Prix, Guitar, Hands,
Hawaii, Heart, Heaven, Heavy, Hello, Help, Highway, Hollywood, Hot, House,
Hurricane, jack, King, Latin, Life, Light/lys, Live, Love, Luft/Ilt, MILF.,
Milk,
Mind, Monday, Money, Moon, Mother, Night, Nobody, Ocean, One, Peace, Pearl,
Pets, Physics, Pigenavne, Pray, Queen, Radio, Rain, Religion, Road, Robot,
Rock, Rock'n Roll, Roses/rose/roser, Royal, Run, Service, Sex, Skov, Sky,
Small,
Smile, Smoke, Snow, Speed, Spring, Stimulanser, Storby, Sun, Surprise,
Sweet, Søndag,
tal/numbers/0123456789, Thunder, Tomorrow, Train, Tribute, Twins, Unknown,
Walk, Water, Wedding, Weekend, Wheel, Whiskey, Wine, Woman, Wood, Word,
Work, World, Write, Yesterday, You,

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 24-04-08 15:52

"Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote in message
> Med det gode vejr, trænger vi da vist til lidt latinske rytmer, (selvom
> jog kunne forestille mig at emnet, nok lægger op til en masse indlæg).

Der skulle selvfølgelig have stået (selvom jeg _ikke_ )

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-08 15:52

On Thu, 24 Apr 2008 16:40:02 +0200, "Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote:

>Med det gode vejr, trænger vi da vist til lidt latinske rytmer, (selvom jog
>kunne forestille mig at emnet, nok lægger op til en masse indlæg).
>
>Så dagens ord er Latin

Uha, så rammer vi lige ind i en af mine kæpheste, nemlig Carlos
Santana.

For at starte lidt bagvendt, så lad os starte med "Smooth" sammen med
Rob Thomas, som er af nyere dato. Han kan endnu den gamle mand med den
sprøde guitar.
http://youtube.com/watch?v=gpX97eg-W-k

Da jeg bare var en knægt, og sad og legede rundt på min gutar, var der
en behjertet sjæl der satte det næste nummer på pladespilleren, og
spurgte om jeg ikke lige kunne spille det:
http://youtube.com/watch?v=ACdwCIld3kE
Det kunne jeg selvfølgelig ikke (før dagen efter , men nummeret har
altid fulgt mig siden som noget der får mig i godt humør.

Det sidste nummer jeg vil spille, er et nummer der tog sin begyndelse
som alt andet end latin, idet nummeret er skrevet af Fleetwood Mac,
men det var Carlos der med sin sexede latin-udgave, gav det
stjernestatus, og med god grund. Den version og den mand er
fantastisk:
http://youtube.com/watch?v=y_b3LMoQUJ0

--
vh Alex
http://www.myspace.com/musikfotografen

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-08 22:42

On Thu, 24 Apr 2008 16:52:23 +0200, Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

> [...]
>men det var Carlos der med sin sexede latin-udgave, gav det
>stjernestatus, og med god grund. Den version og den mand er

Jeg kom lige til at finde nummeret i en akkustisk version med
"Poddighe Acoustic Duo":
http://youtube.com/watch?v=SmPsYY0nbaw&feature=related
Han er sgu da for vild på den guitar

Fra : Holst

Dato : 24-04-08 16:01

Bjarne K. wrote:

> Så dagens ord er Latin

Ja, de latinske rytmer kender jeg ikke så meget til, så her er i stedet
noget latin:

Enigma - Mea Culpa
http://www.youtube.com/watch?v=cBBHJZD7BXM

Fra : Holm

Dato : 24-04-08 16:05

Bjarne K. wrote:
> Så dagens ord er Latin

Lidt latin med et twist!

Cypress Hill Feat. Tego Calderon - "Latin Thugs"
http://youtube.com/watch?v=VWR2EFW9vhI

Det må vist blive mit enlige indspark i kategorien

--
s s h o l m (at) g m a i l . c o m

Fra : Michael Lund

Dato : 24-04-08 16:06

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse
> Med det gode vejr, trænger vi da vist til lidt latinske rytmer, (selvom
> jog kunne forestille mig at emnet, nok lægger op til en masse indlæg).
>
> Så dagens ord er Latin

Så skal vi da have en forrygende latin udgave af Smoke on the Water med
Señor Coconut.

http://www.youtube.com/watch?v=Puc0ZiVRESU

Mic.

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-08 16:15

On Thu, 24 Apr 2008 17:05:51 +0200, "Michael Lund" <miclu@mail.dk>
wrote:

>Så skal vi da have en forrygende latin udgave af Smoke on the Water med
>Señor Coconut.
>
>http://www.youtube.com/watch?v=Puc0ZiVRESU

Wow, det nummer er da bare skrevet til latin-rytmer
Jeg har godt nok postet det før, men her er Pat Boones version i samme
rytme, som nok har været en lille inspirationskilde for Señor Coconut

http://www.youtube.com/watch?v=QiV6Lnd-p54

Fra : Michael Lund

Dato : 24-04-08 16:22

> [...]
> Jeg har godt nok postet det før, men her er Pat Boones version i samme
> rytme, som nok har været en lille inspirationskilde for Señor Coconut

Ja, det er 2 skægge versioner begge

Mic.

Fra : Michael Lund

Dato : 24-04-08 16:44

> [...]
> Jeg har godt nok postet det før, men her er Pat Boones version i samme
> rytme, som nok har været en lille inspirationskilde for Señor Coconut

De gamle drenge kan sgu' også selv lave en alternativ version der swinger
for vildt. Lyt til denne jazzet udgave fra Montreux 2006 inden de skifter
til den mere kendte måde at spille den på.

http://www.youtube.com/watch?v=varAiNbXTZM

Mic.

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-08 16:59

On Thu, 24 Apr 2008 17:43:49 +0200, "Michael Lund" <miclu@mail.dk>
wrote:

>De gamle drenge kan sgu' også selv lave en alternativ version der swinger
>for vildt. Lyt til denne jazzet udgave fra Montreux 2006 inden de skifter
>til den mere kendte måde at spille den på.

Så mange af de gamle drenge er der heller ikke til stede der, men det
er en anden diskussion
Men Ariey svinger da godt nok big time på det nummer

Fra : Michael Lund

Dato : 24-04-08 17:02

> Så mange af de gamle drenge er der heller ikke til stede der, men det
> er en anden diskussion
> Men Ariey svinger da godt nok big time på det nummer

Ved godt du mangler én bestemt og at du sikkert ville kommentere det

Syntes godt nok Paicey har taget "lidt" på.

Mic.

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-08 17:06

On Thu, 24 Apr 2008 18:01:32 +0200, "Michael Lund" <miclu@mail.dk>
wrote:

>Ved godt du mangler én bestemt og at du sikkert ville kommentere det

Naaarj, jeg holdt mig da næsten i skindet
Og jeg mangler ikke kun en, men to.

>Syntes godt nok Paicey har taget "lidt" på.

Ja, det må siges. Godt han er så erfaren, for han kan da godt nok ikke
se sin storetrommepedal længere :)

Fra : Michael Lund

Dato : 24-04-08 17:12

Fra : Michael Lund

Dato : 24-04-08 17:18

> Naaarj, jeg holdt mig da næsten i skindet
> Og jeg mangler ikke kun en, men to.

Nå ja, men den anden ville jo desværre hellere forfølge sin gamle drøm om at
skrive klassisk musik. Havde selv fornøjelsen at hilse på ham i Odense
sidste år, da han overværede opførelsen af han værk Boom of the Tingling
Strings det var sgu' stor oplevelse.

> Ja, det må siges. Godt han er så erfaren, for han kan da godt nok ikke
> se sin storetrommepedal længere :)

Ha - Good comment

Mic.

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-08 17:48

On Thu, 24 Apr 2008 18:18:09 +0200, "Michael Lund" <miclu@mail.dk>
wrote:

> [...]
>skrive klassisk musik. Havde selv fornøjelsen at hilse på ham i Odense
>sidste år, da han overværede opførelsen af han værk Boom of the Tingling

Jeg hørte ham spille i Hamburg for et par år siden, og det var en af
de mest interessante koncerter jeg har været til.
Et lille "symfoniorkester", et koncertflygel, og så et B3 - Det var
stort

Fra : Bjarne K.

Dato : 25-04-08 10:28

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> wrote in message

> "Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse

> Så skal vi da have en forrygende latin udgave af Smoke on the Water med
> [...]

Tak til alle for nogle rigtigt gode indlæg. Der var lækre melodier, sjove
videoer og meget andet guf imellem, og det har været mig næsten umulig at
udpege en stafetbærer, men Mr. Coconut vinder, og dermed får Michael chancen
for at foreslå et nyt "Dagens Ord"

Bjarne K.

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 24-04-08 16:28

"Bjarne K." <nej@niet.ne> enriched usenet with:

> Så dagens ord er Latin

Først nogle videoer med nogle nydelige latinaer
Antonio Banderas - Cancion del Mariachi
http://www.youtube.com/watch?v=Tu4Hnbor9rI

Shakira - Suerte
http://www.youtube.com/watch?v=o4KSz71fCxY

Jeg downloadede engang nogle billeder fra binære nyhedsgrupper, og der blev
jeg på noget traumatisk vis klar over forskellen på latina og latino
Geri Halliwell - Mi Chico Latino
http://www.youtube.com/watch?v=MIYF0v0XidU

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : Broegger

Dato : 24-04-08 16:45

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev

> Med det gode vejr, trænger vi da vist til lidt latinske rytmer,
> (selvom jog kunne forestille mig at emnet, nok lægger op til en masse
> indlæg).
>
> Så dagens ord er Latin

Latin er et af de fag der fik mig til at hade skolen. Så jeg er nødt til at
smide dette link ind! http://www.youtube.com/watch?v=Ib84GZVz2g4
Alice Cooper og Schools out!

Og en rigtigt Latino-boy skal der også være plads til! Så her er Julio
Iglesias og El Amor http://www.youtube.com/watch?v=GquTOv-Dr08

Og så skal vi have lidt Latin-dans. Rumba er bare for frækt! Her er den dog
lidt hurtig, så der kan danses cha cha cha til den. Guantanamera med
Alberto Cortez http://www.youtube.com/watch?v=pQdzp6aEASM

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : schlafen

Dato : 24-04-08 16:49

KNA Connected- Fibs - løgn & latin
http://www.youtube.com/watch?v=AyrRkIDhfQ8

Det var sgu den gang man lavede musikvideoer...
Fancy - Latin Fire
http://www.youtube.com/watch?v=LV0eTlLU31k

Gianna Nannini - Latin Lover
http://www.youtube.com/watch?v=5FRoyOHw6eU

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-08 17:07

On Thu, 24 Apr 2008 17:49:18 +0200, "schlafen" <luft@hansa.de> wrote:

>Gianna Nannini - Latin Lover
>http://www.youtube.com/watch?v=5FRoyOHw6eU

Aarrghhh.. det afskyelige 80'er-hår havde jeg lykkelig glemt

Fra : schlafen

Dato : 24-04-08 17:22

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Aarrghhh.. det afskyelige 80'er-hår havde jeg lykkelig glemt

ja men hold da op hvor var hun HOT - dengang.....og jeg fattede intet af
hvad hun sang.....

Fra : Bjarne K.

Dato : 24-04-08 17:24

> [...]
> Med det gode vejr, trænger vi da vist til lidt latinske rytmer, (selvom
> jog kunne forestille mig at emnet, nok lægger op til en masse indlæg).

Drengene skal vist lige have en enkelt eller 3.

Paulina Rubio

http://www.youtube.com/watch?v=dJ__YgBOiA0

http://www.youtube.com/watch?v=fbIxrDfQV5A

http://www.youtube.com/watch?v=ioqhBhO_gt8

Bjarne K.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-04-08 19:46

Bjarne K. wrote:
> Med det gode vejr, trænger vi da vist til lidt latinske rytmer,
> (selvom jog kunne forestille mig at emnet, nok lægger op til en masse
> indlæg).
> Så dagens ord er Latin

KISS udgav engang et double album der hedder "Double pLATINum" og herfra har
jeg valgt nummert "Beth":
http://www.youtube.com/watch?v=dbjjhApCZvU

Black Eyed Peas med "Latin Girls":
http://www.youtube.com/watch?v=lf_zu_Y33mQ

Gorilaz med "Latin Simone":
http://www.youtube.com/watch?v=93-IbSzXzlk

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Holm

Dato : 24-04-08 21:37

Nåja, ok - et komisk indslag er der da også.

En Youtube-bruger med for meget fritid mellem hænderne har i et eller
andet omfang præsteret at synkronisere La Bamba op mod en live-optræden
fra Slipknot. Temmelig morsomt, faktisk

http://youtube.com/watch?v=ykpRruJzClg

--
s s h o l m (at) g m a i l . c o m