Dagens ord: Milk/mælk
Fra : Max

Dato : 21-04-08 17:23

Hej

Jeg takker for stafetten. Stod lige og lavede mig en
cafe lathe, og så var ordet der, nemlig mælk eller milk
og alle afskygningerne.

Jeg lægger ud med en gammel traver fra teenagerårene,
en lidt selvmodsigende titel, men det går nok :).

Herman's Hermits - No milk today
http://www.youtube.com/watch?v=ClQepFF-Sr0

Følgende ord er brugt:
Ace, Alone, America, Animal, Arm, Army, Away, Beautiful/Smuk, Bil,
Birthday, Black, Blue, Bike, Booze, Car, Cartoon, Country, Cowboy,
Crazy, Dad/Father, Dance, Dark, Daughter, Dirty, Dream, Duo, Dør, Evil,
Eyes/øjne, Fantasi, Fat, Fever, Food/mad,Forkortelser, Feeling,
Friend/ven, Fun, Funk, Fysik/Physics, Genial, Guitar, Girls/piger,
grandprix, Hands, Hawaii, Heart, Heaven/himlen, Heavy, Hello, Help,
Highway, Hollywood, Hot, House, Hurricane, Jack, King, Life, Light/Lys,
Live, Love, Luft/Ilt, Milf, Milk, Mind, Monday, Money, Moon, Mother, Night,
Nobody, Ocean, One/En, Peace, Pearl, Pets, Physics/fysik, Pigenavne.
Queen, Pray, Radio, Rain/Regn, Religion, Road, Robot, Rock, Rock'n'roll,
Roses/rose/Roser, Royal, Run, Service, Skov, Sky, Small, Smile, Smoke,
Snow, Son, Speed, Spring, Stimulanser, Storby, Sun, Sweet,
Søndag/Sunday, Tal/Numbers/0123456789, Thunder, Tomorrow, Tribute,
Train, Twins, Unknown, Walk, Water, Wedding/Bryllup, Weekend, Wheel / Hjul,
Whiskey, Wine, Wood, Woman, Word, Work, World, Yesterday, You/dig

--
Mvh Max

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-04-08 17:29

Max wrote:
> Hej
>
> Jeg takker for stafetten. Stod lige og lavede mig en
> cafe lathe, og så var ordet der, nemlig mælk eller milk
> og alle afskygningerne.

Nephew med "Milk And Wine"
Kunne ikke finde den.

Aerosmith med "Milkcow Blues":
http://www.youtube.com/watch?v=Qe-wCLt4tcA

Roxette med "Milk And Toast And Honey":
http://www.youtube.com/watch?v=M_W2Eb0w2ng

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 21-04-08 17:29

Max skrev:

>så var ordet der, nemlig mælk eller milk

Milk & Honey - Hallelujah
http://www.youtube.com/watch?v=eTi2KwixNjg

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Eva Schmidt

Dato : 21-04-08 18:08

"Milk cow blues" m. George Strait

http://www.youtube.com/watch?v=z-RdfJuTXbA

mvh Eva

Fra : Hauge

Dato : 21-04-08 18:30

Hej Max
Max wrote:
> .. og så var ordet der, nemlig mælk eller milk
> og alle afskygningerne.

Så synes jeg vi skal have Herman's Hermits - No milk today, da det er et
suverent nummer
http://youtube.com/watch?v=ClQepFF-Sr0

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 21-04-08 19:59

Hej Hauge

> Så synes jeg vi skal have Herman's Hermits - No milk today, da det er
> et suverent nummer

Ja, men så tager vi den to gange, det tåler den :)

--
Mvh Max

Fra : Hauge

Dato : 21-04-08 20:10

Hej Max
Max wrote:
> Ja, men så tager vi den to gange, det tåler den :)

Ups. Jeg smutter i byen efter nye briller.. Hmm, bruger ikke briller nu, men
så er det måske på tide

Mvh Hauge

Fra : Pernille

Dato : 21-04-08 19:12

"Max" <Max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg takker for stafetten. Stod lige og lavede mig en
> cafe lathe, og så var ordet der, nemlig mælk eller milk
> og alle afskygningerne.

Jamen, mælk er jo godt...
Her er en gammel mælkereklame fra USA.

Bobby Sherman - Milk Commercial
http://youtube.com/watch?v=oLUDo58kueY

Fra : schlafen

Dato : 21-04-08 19:39

Kelis - Milkshake
http://www.youtube.com/watch?v=rZ-FAV9fBII

Garbage - Milk
http://www.youtube.com/watch?v=6DI5MuRF0Tk

OMD - Walking on the Milky way
http://www.youtube.com/watch?v=v2KfrmKCmAQ

Massive Attack - Black Milk
http://www.youtube.com/watch?v=4Va9etqma30

Milk & Sugar vs. John Paul Young - Love is in the Air
http://www.youtube.com/watch?v=G3NQ5Tfm3AA

Fra : Holst

Dato : 21-04-08 20:16

Max wrote:

> Jeg takker for stafetten. Stod lige og lavede mig en
> cafe lathe, og så var ordet der, nemlig mælk eller milk
> og alle afskygningerne.

De fleste lærte Red Hot Chili Peppers at kende i 1991 og derefter, da de
udgav deres fantastiske album "Blood Suger Sex Magik". Men allerede et
par år tidligere udgav de det også ganske fremragende album "Mother's
Milk", hvorfra vi skal høre nummeret "Higher Ground":

Red Hot Chili Peppers
Desværre svarer YouTube ikke rigtig, så find det selv, men ellers kan
det for TDC-kunder hentes gratis på Play.

Fra : kautaq

Dato : 21-04-08 20:46

Holst:

> Desværre svarer YouTube ikke rigtig, så find det selv, men ellers kan

Tak for meldingen. Jeg gav min forældede computer skylden
tidligere. Den får sparket i morgen og så hedder det:
AMD Athlon 64 X2 AM2 5000+ WOF Black OC Edition.

> det for TDC-kunder hentes gratis på Play.

Det er jeg, og jeg har læst det du har skrevet før om TDCs
gratis-musik. Må se at få kigget på det.

Fra : Holst

Dato : 21-04-08 20:58

kautaq wrote:

> Tak for meldingen. Jeg gav min forældede computer skylden
> tidligere. Den får sparket i morgen og så hedder det:
> AMD Athlon 64 X2 AM2 5000+ WOF Black OC Edition.

Nu virker det fint igen, så du behøver ikke skrotte den alligevel.

Her er den så live fra et Arsenio Hall Show (dengang var der sjove negre
- får pludselig lyst til at se Coming to America).

Red Hot Chili Peppers - Higher Ground
http://www.youtube.com/watch?v=fw-XK_X8Rm0

> Det er jeg, og jeg har læst det du har skrevet før om TDCs
> gratis-musik. Må se at få kigget på det.

Jeg tvivler på, det er noget, jeg kommer til at bruge voldsomt meget.
Men det er meget fedt til lige at finde et nummer, man har i tankerne,
og høre det.

Et af mine meget store 80'er savn er Narada Michael Walden med Gimme
Gimme Gimme. Vupti, ligger lige på Play til mig helt gratis.

Fra : kautaq

Dato : 21-04-08 23:09

Holst:

> Jeg tvivler på, det er noget, jeg kommer til at bruge voldsomt meget. Men
> det er meget fedt til lige at finde et nummer, man har i tankerne, og høre
> det.

Det går ud over min forstand det her. Jeg er logget ind, men kan
kun høre 30 sekunder.

Fra : Holst

Dato : 22-04-08 08:15

kautaq wrote:

> Det går ud over min forstand det her. Jeg er logget ind, men kan
> kun høre 30 sekunder.

Oppe øverst til højre er der en firkant med overskriften "Log ud". I den
står forhåbentlig "Du er logget ind som xxxxx. Du har PLAY adgang."

Eller står der noget andet.

Fra : kautaq

Dato : 22-04-08 19:20

Holst:

> Oppe øverst til højre er der en firkant med overskriften "Log ud". I den
> står forhåbentlig "Du er logget ind som xxxxx. Du har PLAY adgang."

> Eller står der noget andet.

Ja det gjorde der. Jeg er blevet trukket rundt på TDCs hjemmeside
som en anden cirkusklovn, men det er sikkert min egen skyld.
Jeg synes ikke det er nemt. Har sat RealPlayer til at spille alt hvad
der kommer ind. Det vil den ikke være med til. Så blev jeg stillet
om til Microsoft og skulle hente noget som jeg havde i forvejen.

Jeg har altid brugt TDC og vil ikke udtale mig dårligt om dem.
Ringede til TDC og talte med en flink mand om problemerne.
Jeg skulle nok have koncentreret mig mere med opgaven end
jeg gjorde. Men jeg vil sige, at folk der ikke er vant til at skille
deres computer ad i atomer, som jeg har gjort mange gange,
kan finde det vanskeligt at benytte sig af deres service med
gratis musik.

Men det virker 100% når man benytter sig af Microsofts
produkter.

BAD NEWS! - Bohemian Rhapsody
http://www.youtube.com/watch?v=CMmCrg2RyzI

- I wish I have never been born at all!

Fra : Holst

Dato : 22-04-08 20:36

kautaq wrote:

> Men det virker 100% når man benytter sig af Microsofts
> produkter.

Ja, men skal vist bruge Windows Media Player, fordi de andre ikke kan
hente de rettigheder, der skal hentes for at kunne afspille numrene.

Der var dog nogen, som nævnte et andet program, som også kunne. Winamp,
tror jeg det var.

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 22-04-08 21:53

Holst <newsfeb08@shelter.dk> enriched usenet with:

> Der var dog nogen, som nævnte et andet program, som også kunne. Winamp,
> tror jeg det var.

Filer downloadet via Play kan sagtens afspilles i Winamp

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : kautaq

Dato : 22-04-08 21:58

Holst:

> Ja, men skal vist bruge Windows Media Player, fordi de andre ikke kan
> hente de rettigheder, der skal hentes for at kunne afspille numrene.

Ok. Det er lidt sjovt når jeg netop benytter RealPlayer fordi der
før i tiden var problemer på andre platforme med at få RP til
at frigive kildekoderne, og har derfor sat den til at kværne alt der
kommer ind af musik og film.

Ja ja, jeg må prøve at holde mit had til Bill på afstand. Frygter
det værste nu hvor jeg skal skifte til Vista.

> Der var dog nogen, som nævnte et andet program, som også kunne. Winamp,
> tror jeg det var.

Jeg kigger på det. Tak for svar.

Fra : Holst

Dato : 22-04-08 22:07

kautaq wrote:

> Ja ja, jeg må prøve at holde mit had til Bill på afstand. Frygter
> det værste nu hvor jeg skal skifte til Vista.

Det er min erfaring, at det er ubegrundet at hade Bill.

Jeg brugte Amiga som min primære computer fra 1987 til 2003, fordi mine
erfaringer i starten af 90'erne med Windows helt ærlig var yderst ringe.
Selvom jeg i høj grad stadig savner en masse ting, navnlig "feel"'et,
ved min Amiga, så har jeg på ingen måde fortrudt mit skifte til Windows XP.

Men jeg ville da ønske, min mail- og newsklient på Amiga'en også fandtes
under Windows, men det gør de desværre ikke. Men jeg klarer mig jo nok.

> Jeg kigger på det. Tak for svar.

Tjah, hvis Media Player virker, så er der vel ingen grund til at
installere endnu mere hø på computeren.

Fra : kautaq

Dato : 22-04-08 22:43

Holst:

> Det er min erfaring, at det er ubegrundet at hade Bill.

I "gamle dage" var det sjovt at spille PieGates, havde
I også den på Amiga?

> [...]
> Selvom jeg i høj grad stadig savner en masse ting, navnlig "feel"'et, ved
> min Amiga, så har jeg på ingen måde fortrudt mit skifte til Windows XP.

XP er også det eneste fornuftige MS har produceret.
Før det, var der en masse fine musikprogrammer til RiscOS (Acorn)
Men de kunne ikke... ehmm... kopieres. Så jeg har helt opgivet
det for 2 år siden.

> Men jeg ville da ønske, min mail- og newsklient på Amiga'en også fandtes
> under Windows, men det gør de desværre ikke. Men jeg klarer mig jo nok.

Jeg savner også !Pluto rigtig meget.

> Tjah, hvis Media Player virker, så er der vel ingen grund til at
> installere endnu mere hø på computeren.

Det er så sandt som der er sagt.

Fra : Holst

Dato : 22-04-08 22:57

kautaq wrote:

> I "gamle dage" var det sjovt at spille PieGates, havde
> I også den på Amiga?

Aner det ikke. Jeg spillede ikke på min Amiga.

> XP er også det eneste fornuftige MS har produceret.

Det værste ved XP i forhold til min Amiga er, at operativsystemet er så
uigennemskueligt. Der sker så meget "bag overfladen", som man ikke ser,
og det er jo både godt og skidt.

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-08 23:00

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> wrote in message

> Det værste ved XP i forhold til min Amiga er, at operativsystemet er så
> uigennemskueligt. Der sker så meget "bag overfladen", som man ikke ser, og
> det er jo både godt og skidt.

Hehe, kører du også Trabant eller Morris 1000 fordi du kan overskue
mekanikken, eller har du skiftet til en moderne bil der bare virker, på
trods af den teknologiske overflod i motorrummet?

/Alex

Fra : Holst

Dato : 23-04-08 07:23

Alex Linaa wrote:

> Hehe, kører du også Trabant eller Morris 1000 fordi du kan overskue
> mekanikken, eller har du skiftet til en moderne bil der bare virker, på
> trods af den teknologiske overflod i motorrummet?

Det har jo altid en fordel, at man kan gennemskue, hvordan noget
fungerer. Og det såmænd ligegyldigt om det er operativsystemer eller biler.

Min Amiga brugte jeg helt frem til 2003, fordi den stort set opfyldte
mine behov, men CSS og til dels Javascript var henholdsvis ikke og ikke
for godt implementeret i Amiga-browserne, og på mange måder var det
reelt den eneste grund til at skifte til noget andet. Men jeg savner den
nu stadig, og den er da også stadig tilsluttet routeren ... Men det er
snart længe siden den sidst har været tændt.

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-08 11:16

> Det har jo altid en fordel, at man kan gennemskue, hvordan noget fungerer.
> Og det såmænd ligegyldigt om det er operativsystemer eller biler.

Det er jeg så ikke enig i.
Hvis noget virker, så har jeg ikke den mindste interesse i at vide hvorfor i
detaljer. Jeg prøver heller ikke at overskue logistikken i et kulfyret
kraftværk, for det virker hver gang jeg tænder for stikkontakten.
Min dieselbils motor er også bare en klump aluminium, hvor jeg ikke
genkender ret meget andet end låget til sprinklertanken. Det er ok med mig,
for bilen starter hver morgen, og kører 19 km. pr. liter.

/Alex

Fra : Holst

Dato : 23-04-08 11:28

Alex Linaa wrote:

> Det er jeg så ikke enig i.

Ja, "altid" skal naturligvis tages med et gran salt.

Med hensyn til computeren er det jo ganske rart at have et bedre
kendskab til den, end jeg har, hvis noget nu går galt - og det gør det
jo for rigtig mange. Og skal man have en professionel ud at kigge på
noget ... puha, det er ikke billigt.

Men det er selvfølgelig altid et spørgsmål om behov - og interesse. Det
kunne jo være dejligt, hvis jeg vidste noget om min bil og selv kunne
pille ved den, for sikke mange penge jeg sikkert kunne spare på
mekanikerregninger, for det er jo oftest kun småting, han laver. Men det
interesserer mig bare absolut ikke, så jeg betaler mig fra det.

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-08 11:43

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> wrote in message

> Ja, "altid" skal naturligvis tages med et gran salt.

Jeps, men derfor forhindrer det mig jo ikke i at stille tingene på spidsen

> [...]
> til den, end jeg har, hvis noget nu går galt - og det gør det jo for
> rigtig mange. Og skal man have en professionel ud at kigge på noget ...

Godt jeg er en af dem der faktisk kan overskue XP
Det har så sine ulemper, idet venner af venner af venner tror man altid lige
har tid til 2 timers support, når de har smadret deres pc'er med spyware og
andet guf.

> [...]
> mekanikerregninger, for det er jo oftest kun småting, han laver. Men det
> interesserer mig bare absolut ikke, så jeg betaler mig fra det.

Har det helt på samme måde. Har en gang for meget skilt en bilmotor ad, og
det blev pænt meget dyrere at få den til at virke igen, end hvis jeg havde
ladet mekanikeren lave den bagatel der oprindeligt var i vejen med den :)

/Alex

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 23-04-08 07:48

On Tue, 22 Apr 2008 23:42:49 +0200, "kautaq" <kautaq@post2.tele.dk>
wrote:

>Holst:

>I "gamle dage" var det sjovt at spille PieGates, havde
>I også den på Amiga?

Noget der lignede dette:
http://www.thespud.com/games/piegates/index.html

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : kautaq

Dato : 23-04-08 15:52

Poul Erik Lindaa:

> Noget der lignede dette:
> http://www.thespud.com/games/piegates/index.html

Ja, så noget lignende. Jeg spillede ikke på RiscOs og det
var heller ikke det PieGates gik ud på. Man kunne sætte
skærmopløsningen til noget helt ubrugeligt, men på den
måde ramme Gates med lagkager mange gange.

Udviklingen af RiscOs blev næsten helt opgivet for snart
ti år siden. Jeg har min endnu og den virker fint.

Her er videoen som ramte vores ven - Pie Gates
http://www.youtube.com/watch?v=NpCMJ2xlLfo

Fra : Holm

Dato : 21-04-08 21:16

Beck - "Milk & Honey"
Guano Apes - "Money And Milk"

og frem for alt
altid fremragende Massive Attack med "Black Milk"

Youtube fungerer ikke for mig pt. så links må evt. komme senere :-/

--
s s h o l m (at) g m a i l . c o m

Fra : B. Sørensen

Dato : 22-04-08 06:54

Altså... denne her må da med :)

http://www.youtube.com/watch?v=cgdcmTR_ShU&feature=related

B. Sørensen

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 21-04-08 21:36

On Mon, 21 Apr 2008 18:22:55 +0200, "Max"
<Max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej
>
>Jeg takker for stafetten. Stod lige og lavede mig en
>cafe lathe, og så var ordet der, nemlig mælk eller milk
>og alle afskygningerne.

Det eneste nummer jeg kan komme på, som ikke er nævnt er
Dr Feelgood - "Milk & Alcohol"
http://youtube.com/watch?v=6ySdocMeBW8

Fra : Max

Dato : 22-04-08 08:38

Hej Poul Erik

> Det eneste nummer jeg kan komme på, som ikke er nævnt er
> Dr Feelgood - "Milk & Alcohol"

Det er også et rigtigt godt nummer, jeg havde selv helt glemt
Dr Feelgood, så du får stafetten for at genopfriske gode gamle
minder med den gruppe.

Hit the road, Jack :)

--
Mvh Max

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 21-04-08 21:45

Max skrev:

> ordet der, nemlig mælk eller milk

Cledus T Judd - How Do You Milk A Cow
http://www.youtube.com/watch?v=x5oYVsQTD-c

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Robert Eriksen

Dato : 21-04-08 22:37

Max wrote:
> Hej
>
> Jeg takker for stafetten. Stod lige og lavede mig en
> cafe lathe, og så var ordet der, nemlig mælk eller milk
> og alle afskygningerne.

Lyrik på højeste niveau

SOD - Milk
http://www.youtube.com/watch?v=RaNRKaxHZas

Fra : kautaq

Dato : 21-04-08 23:47

Max:

Her er mit bidrag.

Af mælk får man fløde. Cream har indspillet dette cover, men
i midten af 90'erne kom der et af de mest lovende bands i meget
lang tid, nemlig Kula Shaker. De indspillede den også. Kula Shaker
gik ned p.gr af stress, men forsangeren er yderst talentfuld.

Hush!

Kula Shaker - Hush
http://www.youtube.com/watch?v=wh7r_f_rw0c

- og så var der osse noget med milk-shake henover...

Fra : Broegger

Dato : 22-04-08 07:45

> [...]

> Hej
>
> Jeg takker for stafetten. Stod lige og lavede mig en
> cafe lathe, og så var ordet der, nemlig mælk eller milk

Så skal Mercybeats da med. Milkman.
http://www.youtube.com/watch?v=PsysUPLCkdU

Og mælk kommer jo fra køerne, så vi må hellere tælle hvormange vi har.
http://www.youtube.com/watch?v=WmR4I2Ks5f0

Et andet dyr der er kendt for sin passion for mælk er jo katten. Dem er der
lavet en fantastisk musical om. Så her er Memory fra Cats - i den rigtige
udgave med Elaine Paige. http://www.youtube.com/watch?v=cJHzoAmA8Ec

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 22-04-08 09:17

"Max" <Max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Jeg takker for stafetten. Stod lige og lavede mig en
> cafe lathe, og så var ordet der, nemlig mælk eller milk
> og alle afskygningerne.

Humleridderne - Min mælk

http://youtube.com/watch?v=F5FOvBf2SJE

Og af mælk får vi jo ost, så der skal naturligvis lidt Richard Cheese
på bordet:

http://youtube.com/watch?v=e01C3AqzjlE

--
Anders Thorsen Holm | http://www.thorsenholm.dk

Stor 1-værelses ejerlejlighed i Åbyhøj, Århus sælges:
http://ejerlejlighed.thorsenholm.dk/Aarhus

Fra : Bjarne K.

Dato : 22-04-08 13:51

"Max" <Max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej
>
> Jeg takker for stafetten. Stod lige og lavede mig en
> cafe lathe, og så var ordet der, nemlig mælk eller milk
> og alle afskygningerne.

OMD- Walking the milkyway

http://www.youtube.com/watch?v=v2KfrmKCmAQ

Chocolate Milk - Take it off

http://www.youtube.com/watch?v=JySBTuY8oR0

Har vist haft dem med før. (rgentinas svar på Nik og Jay
Illya Kuryaki and The Valderramas - Jennifer del Estero - (Albummet hedder
leche (mælk))

http://www.youtube.com/watch?v=D_bqaFeBPhA

Muppets - Milking machine gone wild (Stakels Beaker)

http://www.youtube.com/watch?v=2Ubc5GxCzOs

Bjarne K.