Hej Harding,
Jo, jeg tænker alvorligt på en anden placering. Den nuværende er langt
fra brugervenlig ...
Har i dag talt med den lokale mekaniker - JK Marine - som også kunne
oplyse, at det var en noget forældet installation ... blot en
"glasklokke" uden aftapningshane i bunden og de kunne ikke skaffe et nyt
filter ... sååhhh ...:
Jeg må nok investere i en flytning og en mere tidssvarende løsning ...
Om det bliver i dette forår er så en anden sag ...
...
Der skulle gerne være søsætning på lørdag ...
Jeg prøvede at hælde lidt grundrens "ind efter dieselolien" og sugede
det ud igen ... Hvor meget jeg har fået ud, kan jeg ikke lige afgøre ...
men i løbet af nogle dage kan jeg vel konstatere om det var nok ...
ellers må jeg prøve en gang til ... eller flere til lugten forsvinder
....
Tak for input fra I hjælpsomme sejlere!
--
mvh
Flemming Torp
Gimle/DEN-61
"Harding E. Larsen (slet 8HZCN)" <harding@8HZCNlarsen.tdcadsl.dk> skrev
i en meddelelse news:12090309210.999573222498238@dtext.news.tele.dk...
> Hej Flemming,
>
> Er det ikke muligt at lave en mere radikal ændring således at du
> placerer filteret et sted der er lettere at komme til i
> fremtiden.
> Er det ikke muligt at flytte det hen under pentryvasken, eller
> ud i kistebænken, eller ind i motorrummet forrest?
> Selvfølgelig kræver det lidt stumper; men en sådan placering kan
> være bedre tilgængelig.
>
> Jeg har placeret mit filter i kistebænken bag en aftagelig
> beskyttelsesplade. Det er let for mig at krybe ned i
> kistebænken, med div. klude og værktøj og dræne for vand eller
> skifte filteret.
> Kombifilteret kan desuden frigøres med to bolte fra skottet og
> så løftes op. Det er placeret lavt; men slangerne til tankens
> top og til motorsiden og oliefyret er så lange at enheden kan
> komme rimeligt langt op hvis det er nødvendigt.
>
> Mvh/Harding
>
> Flemming Torp <fletopkanelbolle2rp.danmark> skrev:
>>
>>"claus b.p." <cbp33@hotmail.com>
>>skrev i en meddelelse
>>news:480faf56$0$90266$14726298@news.
>>sunsite.dk...
>>>
>>> "Flemming Torp"
>>><fletopkanelbolle2rp.danmark> skrev
>>>i en meddelelse
>>> news:480fa921$0$2110$edfadb0f@dtex
>>>t02.news.tele.dk...
>>>>
>>> Hvad er bedst i den
>>>> konkrete situation?
>>>>
>>> Vil det ikke på sigt være en mere
>>>holdbar løsning at ændre
>>> konstruktionen på køjen så den kan
>>>flyttes nemmere, - evt. bare den
>>> plade/de lameller madrassen ligger
>>>på, og så komme den vej igennem?
>>> Det er jo ikke første gang, - og
>>>sikkert heller ikke sidste, at du får
>>> brug for at komme ned i det
>>>hulrum. Jeg kan selvfølgelig ikke se
>>> herfra hvordan det er lavet ....
>>>
>>> Mvh. Claus
>>>
>>Hej Claus,
>>
>>Din kommentar er helt forståelig og
>>logisk. Men i den konkrete situation
>>næppe realisérbar.
>>Køjebunden er en fast finérplade,
>>der er permanent fastgjort (skruer og
>>limet) og bærer en batterikasse med
>>tre batterier. Køjeforkanten er også
>>fast - ingen luger ... Imellem
>>skottet til kortbordet og tanken under
>>køjen er der vel et frirum på ca. 6
>>- 8 cm. og adgangen dertil er en
>>smal lille luge, hvorigennem jeg
>>lige netop kan få en arm ned ... og
>>dernede sidder
>>vandudskillelsesfilteret (imellem
>>tanken og skottet) -
>>hvortil kommer et hav af ledninger,
>>der er ført op til kortbordet ...
>>Jo, det er en kompakt løsning ...
>>Under tanken er der få centimeters
>>"luft" - og dernede kan "dieselen
>>gemme sig" ... og min svensknøgle og
>>en skruetrækker ...
>>
>>Udover Hardings opfordring til at
>>bruge en stærkt sugende klud overvejer
>>jeg om der f.eks. kunne sættes en
>>overskåret plastikdunk ... f.eks. fra
>>en mindre "sprinklervæskedunk" ned
>>under glasklokken, der så - sammen
>>med kluden - kan modvirke, at der
>>siver diesel ned under dieseltanken,
>>når jeg løsner glasbeholderen fuld
>>af diesel ...
>>
>>En radikal og nærliggende - men ikke
>>særligt attraktiv - løsning kunne
>>være at skære et aflangt hul i
>>køjeforkanten helt nede ved dørken ...
>>Men det kvier jeg mig ved ... endnu
>>da ...
...
>>
>>--
>>mvh
>>Flemming Torp
>>Gimle/DEN-61
>
>