2 Pc'ere en hub og en router...det virker ~
Fra : miss.fantasy

Dato : 19-07-01 00:13

Hej alle...

Jeg har 2 pc'ere, en router og en hub.
Pludselig vil den ene pc ikke på nettet.
Har prøvet at geninstallere, formatere osv. hvad kan problemet være?

Lidt info om systemerne:

Cisco677 router.
Realtek netkort (i begge maskiner)
HUB (kan ikke lige huske navnet).

Jeg har prøvet at forbinde Routeren direkte til msakinen, men det virker
stadig ikke.

Kan det være det ene netkort der bare sådan pludselig er brændt af?

// Hjalte

Fra : Kim Greve

Dato : 19-07-01 01:50

"miss.fantasy" <none@the.time> skrev i en meddelelse news:9j55d9$1i46$1@news.cybercity.dk...
> Hej alle...
>
> Jeg har 2 pc'ere, en router og en hub.
> Pludselig vil den ene pc ikke på nettet.
> Har prøvet at geninstallere, formatere osv. hvad kan problemet være?

Det var godt nok et drastisk indgreb :), det er normalt noget man skal tage sig sammen til over lang tid.

Prøv at tage netkortet fra den PC der virker og sæt det i den anden PC, hvis den kan komme på, tjaaa, så har du fundet fejlen og du kunne ha' sparet en geninstallering (Se'følig, medmindre den trængte til det i forvejen...), hvis ikke, så skal der lidt mere fejlfinding til.

> Kan det være det ene netkort der bare sådan pludselig er brændt af?

Ja.

----
Kim Greve

Fra : izeqb

Dato : 19-07-01 18:45

>Det var godt nok et drastisk indgreb :), det er normalt noget man skal tage
sig sammen til over lang tid.

Ja, men jeg havde så ghostet først så, det var ikke så slemt....

> [...]
en >geninstallering (Se'følig, medmindre den trængte til det i forvejen...),
hvis ikke, så skal der lidt mere fejlfinding til.

Jeg havde et gammelt netkort liggende, og nu virker det

>Ja.

Det var det så, men hvordan kan det lade sig gøre?
Netkortet var ikke mere en 7-8 måneder gammelt.

// Hjalte

Fra : Kim Greve

Dato : 20-07-01 02:10

"izeqb" <izeqb@secret.dk> skrev i en meddelelse news:9j76b4$18p6$1@news.cybercity.dk...

> sig sammen til over lang tid.
>
> Ja, men jeg havde så ghostet først så, det var ikke så slemt....

Nååå OK, men stadigvæk en lille omvej...

> [...]
>
> Jeg havde et gammelt netkort liggende, og nu virker det

> Det var det så, men hvordan kan det lade sig gøre?

Du kan købe en ny pære, som sprænger efter at den har lyst i 1/2 time. Hvorfor den springer så hurtigt, kan skyldes en produktionsfejl, dårlige materialer osv.

> Netkortet var ikke mere en 7-8 måneder gammelt.

Så få det byttet under garantien.