Kraftig spinden => opførsel som v. opkastn~
Fra : Simon Mikkelsen

Dato : 18-07-01 23:15

Jeg har en 14 år gammel kastreret hankat. De sidste par dage er hans
spinden blevet meget kraftig/høj, og når han har spundet en 10-20 sek. tid
på denne måde, begynder han at opfører sig præcis som når han gylper en
halvfordøjet mus op. Der kommer bare intet op, og sådan har det nu stået på
nogle dage.

Én gang før har han haft en periode på en uges tid hvor han havde det på
samme måde, og derudover i korte perioder på under et døgn, men det har
aldrig været så slemt som nu, og jeg er ret bekymret for ham, fordi han jo
ikke er helt ung mere.

Når han ikke spinder osv. opfører han sig helt normalt, og er lige så
livlig (eller mangel på samme) som han plejer at være. Han spiser også som
han plejer. Han får Whiskas og Science Diet light for gamle katte. Han har
kattelem, så han er meget ude på denne årstid.

Er er nogle der ved hvad disse symptomer skyldes og evt. helbredes, og om
det er nødvendigt at søge dyrelæge. Jeg tager ham kun til dyrelægen når det
er absolut nødvendigt, fordi han hader transport mere end en balje vand
(hvilket ikke siger så lidt), så jeg vil nødig udsætte ham for det mere end
absolut nødvendigt.

--
Mvh. Simon Mikkelsen, ingeniørstuderende

www.zipstat.dk Gratis, reklamefri tæller/statistik til enhver hjemmeside
-Se bla. hvor dine besøgende kommer fra, og brug den usynlige tællerkode.

Fra : Nina

Dato : 19-07-01 18:21

Jeg tror nu at jeg havde valgt at tage kontakt til dyrlægen for en snak.
Ring og hør hvad han/hun har af forslag. Det er jo en ældre kat du har, så
der kan være nogle alders skavanker der så småt beynder at vise sig. Katte
spinder ikke kun pga hygge, de spinder også for at berolige.

--
Hilsen Nina
DK. Tender Tribes

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-07-01 12:49

Hmmm ... Ja faktisk har jeg oplevet at min dødssyge kat spandt vildt meget

- Frank

Fra : Simon Mikkelsen

Dato : 26-07-01 16:40

D. Tue, 24 Jul 2001 13:49:09 +0200 syntes "Frank Leegaard"
<frlee@wmdata.com> at dk.fritid.dyr.kat skulle vide at
<3b5d60b6$0$802$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>.

>Hmmm ... Ja faktisk har jeg oplevet at min dødssyge kat spandt vildt meget

Ham her spinder ikke mere end normalt, det er bare kraftigere.

Jeg kan dog lige komme med en opfølger. Han har fået det bedre nu, dvs. der
er slet ingen problemer om dagen, og hans spinden er normal. Om natten får
han dog nogle tilbagefald, men det er generelt på retur, så jeg har valgt
ikke at kontakte dyrelægen. Han (katten) hader nemlig at blive
transporteret, så efter min mening ville det som tingene er nu, være mest
synd at gøre det.

Fra : Simon Mikkelsen

Dato : 28-07-01 20:51

D. Thu, 19 Jul 2001 00:14:38 +0200 syntes Simon Mikkelsen
> [...]

>halvfordøjet mus op. Der kommer bare intet op, og sådan har det nu stået på

Lige en opfølger: Han er rask nu, hvilket de lokale mus vist ikke er så
glade for