Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Nikon F-401x - Gør det selv reparation?
Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 18-07-01 22:32

Jeg har lige været et par uger i det sydfranske og havde til lejligheden
støvet det gamle spejlrefleks af.

Desværre satte lukkerhjulet sig fast så lukkeren nu kun fungerer automatisk.

Jeg er næsten 100% sikker på at fejlen skyldes en lille mekanisk detalje i
forbindelse med låsen til lukkerhjulet.

Egentlig gider jeg ikke ofre en (formodentlig) kostbar reparation på et
kamera jeg bruger så sjældent, men da det vil ærge mig at have det liggende
defekt/smide det ud fik jeg lyst til selv at finde værktøjet frem.

Mit spørgsmål er nu:

Er der nogen herinde som kan hjælpe mig med en reparationsmanual eller blot
en eksploderet tegning af kameraet, hvor jeg kan se detaljer der gør det
lettere at skille det ad?

På forhånd tak for hjælpen.

Claus

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 21-07-01 08:24

Well... Jeg fandt værktøjet frem!

Syv skruer afmonteres. Hele toppen af kameraet. Yderligere to skruer ud.

Resultat: En lille plasticdims knækket.

Ny dims rekvireret. Den var så billig at jeg slet ikke skulle betale for
den.

Det hele i omvendt rækkefølge og det gamle kamera kører atter.

Blot for at fortælle at det ikke behøver være så svært at gøre det selv.

Claus