|
| ADVARSEL ! ;-) Fra : Bobby |
Dato : 18-07-01 22:15 |
|
Ang. Ericsson T39.
Den er simpelthen KANON langsom til at vise indbakken, og åbne beskederne,
når der ligger et par beskeder i den - Og det gør det bestemt ikke bedre når
det er billedbeskeder (den kan nemlig modtage, og vise Nokia billeder).
Det lader jo til at der er en del som går op i om telefonen reagerer på 1/10
sek. eller 3/10 sek?!
(Og kan jo heller ikke ha´at for mange Nokiamaniacs går over til fjenden,
vel?
Hvis man alligevel vælger at købe telefonen, så husk endelig at købe den i
Sverige, så får man nemlig ikke dansk T9 ordbog, kun engelsk, svensk og
finsk gudhjælpemig !
Men jeg er da ligeglad, for mit spritnye Orange-simkort KAN slet ikke sende
sms?! (De lover godt nok at rette det inden tre dage, ellers vil de kontakte
mig... Wauw)
Men ellers er det en gudetelefon, med Highspeed data (som Orange ikke
understøtter...), GPRS (som Orange ikke ved om de nogensinde kommer til at
tilbyde...), Bluetooth (et bluetooth pc-kort koster knap 3000 kroner...!).
Nå, til det seriøse.
Dette ER min drømmetelefon, og hvad den har af fejl, tilgiver jeg gerne. At
få al funktionaliteten fra R520 i T28 størrelse, DET har jeg ventet på med
længsel.
Hvis jeg endelig skal brokke mig, så er det:
1. Hvorfor har bliver de dog ved med at sætte volumentasten på venstre side
af telefonen? Den ville være temmeligt meget nemmere at betjene, hvis den
sad på højre side. Så kunne man bruge tommelfingeren, i stedet for
pegefingeren. Det må bestemt være en venstrehåndet ingenør, som designer
Ericssons telefoner !
2. Dioden som blinker hurtigt (Men kun så længe der er lys i displayet) når
man har fået en besked/har været et opkald/er kommet besked på svareren.
På min SH888 blinkede hurtigt, også efter at lyset slukkede i displayet -
Det er en rigtig rar ting, da man kan se om der er besked, bare ved at kaste
et blik i telefonens retning. Som det er nu, skal man have telefonen op, og
kigge på displayet, ØV.
SH888 kunne - T28 kunne ikke - R320 kunne også godt -T39 kan ikke...? Jeg
fatter ikke logikken i det her.
Mvh.
Bobby
PS. I får mig ALDRIG overtalt til at smide penge efter en Nokia igen, jeg
HAR prøvet 7110 !
| |
Tony (18-07-2001)
| Kommentar Fra : Tony |
Dato : 18-07-01 22:45 |
|
Hej Bobby
> 1. Hvorfor har bliver de dog ved med at sætte volumentasten på venstre
side
> af telefonen? Den ville være temmeligt meget nemmere at betjene, hvis den
> sad på højre side. Så kunne man bruge tommelfingeren, i stedet for
> pegefingeren. Det må bestemt være en venstrehåndet ingenør, som designer
> Ericssons telefoner !
Det er vel fordi det er venstrehåndsarbejde at holde telefonen?!
> 2. Dioden som blinker hurtigt (Men kun så længe der er lys i displayet)
når
> man har fået en besked/har været et opkald/er kommet besked på svareren.
Det er for at forbedre standby-tiden at der er ændret på 'blinkningen'. Min
520 blinker hurtigt lige når den fået en besked og derefter blinker den
langsomt igen.
> PS. I får mig ALDRIG overtalt til at smide penge efter en Nokia igen
Hørt!
Tony
| |
Bobby (19-07-2001)
| Kommentar Fra : Bobby |
Dato : 19-07-01 01:12 |
|
Hej Tony
Det lyder sansynligt nok, og det ER sgu også imponerende, hvad den får ud af
det lille bitte batteri. Siden i mandags har jeg ringet en del, foretaget
dataopkald, wappet, modtaget en bunke sms og i det hele taget rodet meget
med telefonen og ringetoner/alarmer, og stadig skulle den være god for lidt
over 100 timer standby - Jeg tør sgu ikke engang tænke på at sætte
standardbatteriet fra R320 (850 mAh) på, det bliver jo en ren
evighedsmaskine !
Men jeg havde altså godt undværet en 10 - 20 timers standby, og dioden så
blev ved at blinke hurtigt, når der var besked... Men man kan jo ikke få
alt.
Mvh.
Bobby
"Tony" <grundig@SLETMIGpost6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:qln57.428$YR4.134444253@news.mobilixnet.dk...
> Det er for at forbedre standby-tiden at der er ændret på 'blinkningen'.
Min
> 520 blinker hurtigt lige når den fået en besked og derefter blinker den
> langsomt igen.
>
>
> Tony
>
>
| |
Lasse Vestergaard (19-07-2001)
| Kommentar Fra : Lasse Vestergaard |
Dato : 19-07-01 09:13 |
|
> Det er for at forbedre standby-tiden at der er ændret på 'blinkningen'.
Min
> 520 blinker hurtigt lige når den fået en besked og derefter blinker den
> langsomt igen.
Helt ærligt, hvor meget kan en grøn diode bruge af strøm når den blinker?
LV
| |
Flemming Lynggaard (19-07-2001)
| Kommentar Fra : Flemming Lynggaard |
Dato : 19-07-01 08:30 |
|
"Bobby" <graack2@yahoo.dk> wrote in message
news:9j4u9i$154j$1@news.cybercity.dk...
> Ang. Ericsson T39.
>
>
> Den er simpelthen KANON langsom til at vise indbakken, og åbne beskederne,
> når der ligger et par beskeder i den - Og det gør det bestemt ikke bedre
når
> det er billedbeskeder (den kan nemlig modtage, og vise Nokia billeder).
>
> Det lader jo til at der er en del som går op i om telefonen reagerer på
1/10
> sek. eller 3/10 sek?!
> (Og kan jo heller ikke ha´at for mange Nokiamaniacs går over til fjenden,
> vel?
>
Øh min t39 har ingen problemer med at vise indbakken jeg har over 40 mails
liggnede i den både som ems og mails og alt muligt andet?
F
| |
--==JKADK==-- (19-07-2001)
| Kommentar Fra : --==JKADK==-- |
Dato : 19-07-01 09:27 |
|
"Bobby" <graack2@yahoo.dk> wrote in message
news:9j4u9i$154j$1@news.cybercity.dk...
> Ang. Ericsson T39.
>
> Dette ER min drømmetelefon, og hvad den har af fejl, tilgiver jeg gerne.
At
> få al funktionaliteten fra R520 i T28 størrelse, DET har jeg ventet på med
> længsel.
>
Kan du lokkes til at give en beskrivelse / anmeldelse af kalender funktionen
?
Kan kalender og telefonbog synkroniceres med Outlook ?
MVH
| |
Bobby (19-07-2001)
| Kommentar Fra : Bobby |
Dato : 19-07-01 12:34 |
|
Ja da...
Ja, både kalender, telefonbog og opgaver bliver syncroniseret med Outlook.
Nu har jeg kun prøvet via Ir, men det fungerer nemt og smertefrit.
Den tager det meste med fra telefonbogen - hjemmenr., mobilnummer, faxnr,
e-mailadresse osv. og lægger det ind under ét punkt i telefonen.
Kalenderen er glimrende. I månedsoversigt har man 4 uger på displayet, og
kan nemt bladre i den - Menutasten bladrer i dage, 1 og 3 tasterne i uger,
4 og 6 tasterne i måneder og 7 og 9 tasterne i år, så det er altid nemt at
komme frem til en bestemt dato.
Dette gør sig også gældene i dag- og ugeoversigt.
Alt i alt er jeg meget tilfreds med kalenderfunktionen, og har egentlig ikke
fundet nogle svagheder.
Der kan være ca. 200 kalenderoptegnelser i hukomelsen, men da jeg kun
synkroniserer 8 uger fremad, går det fint. Man kan i øvrigt selv vælge hvor
langt frem, og tilbage, der skal synkroniseres.
Hvis du har nogle specifike spørgsmål, er du velkommen til at sige til.
Mvh.
Bobby
"--==JKADK==--" <jkadk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:TPw57.28$P01.4607@news.get2net.dk...
>
>
> Kan du lokkes til at give en beskrivelse / anmeldelse af kalender
funktionen
> ?
> Kan kalender og telefonbog synkroniceres med Outlook ?
>
> MVH
>
>
>
| |
--==JKADK==-- (19-07-2001)
| Kommentar Fra : --==JKADK==-- |
Dato : 19-07-01 13:02 |
|
"Bobby" <graack2@yahoo.dk> wrote in message
news:9j6gjm$cl5$1@news.cybercity.dk...
>
> Hvis du har nogle specifike spørgsmål, er du velkommen til at sige til.
>
>
> Mvh.
> Bobby
Det har jeg ... indtastninger i kalenderen ..
Kan der laves forskellige ? .. møde .. påmindelse .. fødseldag ( som
gentages automatisk )
Gentagende aftaler .. hver mandag f.eks. ?
Kan der vælges alarm til alle typer .. ?
Det er for mig ret vigtige detaljer .. har et job der kræver det ..
Det er den primære grund til at jeg har holdt mig til Nokia .. deres
kalender ( bruger 7110 ) er formidabel taget i betragtning at det er en
telefon vi taler om og ikke en elektronisk timemanager ..
Well .. er der nogle hippe futures ved den kalender ?
MVH
| |
Bobby (19-07-2001)
| Kommentar Fra : Bobby |
Dato : 19-07-01 14:28 |
|
Hej
Ja, der er 7 forskellige standard kategorier: Meeting - Date -
Travel -Vacation - Phonecall - Anniversary og Miscellaneous (Min menu er på
engelsk).
Under hvert er der følgende punkter: Subject - Location - Describtion (og
under Phonecall er der selvfølgelig mulighed for at indtaste nummeret)
Derefter er der: Startdato - Starttidspunkt - Slutdato - Sluttidspunkt.
Så vælges om man vil have alarm til, og hvornår.
Man kan vælge om aftalen skal gå igen: Hver dag - Hver uge - Hver anden
uge - Hver måned eller Hvert år.
Man kan vælge om aftalen skal være privat, eller public - Hvilket nok hænger
sammen med at private aftaler ikke bliver synkroniseret, hvis man deler
kanlenderen med en anden... Har ikke prøvet endnu.
I øvrigt virker T9 også i kalenderen og til mail.
Mvh. Bobby
"--==JKADK==--" <jkadk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4Zz57.63$P01.10855@news.get2net.dk...
>
> "Bobby" <graack2@yahoo.dk> wrote in message
> news:9j6gjm$cl5$1@news.cybercity.dk...
> >
> > Hvis du har nogle specifike spørgsmål, er du velkommen til at sige til.
> >
> >
> > Mvh.
> > Bobby
>
> Det har jeg ... indtastninger i kalenderen ..
>
> Kan der laves forskellige ? .. møde .. påmindelse .. fødseldag ( som
> gentages automatisk )
> Gentagende aftaler .. hver mandag f.eks. ?
> Kan der vælges alarm til alle typer .. ?
>
> Det er for mig ret vigtige detaljer .. har et job der kræver det ..
> Det er den primære grund til at jeg har holdt mig til Nokia .. deres
> kalender ( bruger 7110 ) er formidabel taget i betragtning at det er en
> telefon vi taler om og ikke en elektronisk timemanager ..
>
> Well .. er der nogle hippe futures ved den kalender ?
>
> MVH
>
>
>
>
| |
Geir Lilleheil (23-07-2001)
| Kommentar Fra : Geir Lilleheil |
Dato : 23-07-01 11:25 |
|
Angående avtaler som skal gjentas hvert år (f.eks. fødselsdager); disse blir
kun gjentatt i maximum 5 år!
Mvh Geir L
"Bobby" <graack2@yahoo.dk> skrev i melding
news:9j6n8o$k0g$1@news.cybercity.dk...
> Hej
>
>
> Ja, der er 7 forskellige standard kategorier: Meeting - Date -
> Travel -Vacation - Phonecall - Anniversary og Miscellaneous (Min menu er
på
> engelsk).
>
> Under hvert er der følgende punkter: Subject - Location - Describtion (og
> under Phonecall er der selvfølgelig mulighed for at indtaste nummeret)
> Derefter er der: Startdato - Starttidspunkt - Slutdato - Sluttidspunkt.
> Så vælges om man vil have alarm til, og hvornår.
>
> Man kan vælge om aftalen skal gå igen: Hver dag - Hver uge - Hver anden
> uge - Hver måned eller Hvert år.
> Man kan vælge om aftalen skal være privat, eller public - Hvilket nok
hænger
> sammen med at private aftaler ikke bliver synkroniseret, hvis man deler
> kanlenderen med en anden... Har ikke prøvet endnu.
>
> I øvrigt virker T9 også i kalenderen og til mail.
>
>
> Mvh. Bobby
>
>
>
>
> "--==JKADK==--" <jkadk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4Zz57.63$P01.10855@news.get2net.dk...
> >
> > "Bobby" <graack2@yahoo.dk> wrote in message
> > news:9j6gjm$cl5$1@news.cybercity.dk...
> > >
> > > Hvis du har nogle specifike spørgsmål, er du velkommen til at sige
til.
> > >
> > >
> > > Mvh.
> > > Bobby
> >
> > Det har jeg ... indtastninger i kalenderen ..
> >
> > Kan der laves forskellige ? .. møde .. påmindelse .. fødseldag ( som
> > gentages automatisk )
> > Gentagende aftaler .. hver mandag f.eks. ?
> > Kan der vælges alarm til alle typer .. ?
> >
> > Det er for mig ret vigtige detaljer .. har et job der kræver det ..
> > Det er den primære grund til at jeg har holdt mig til Nokia .. deres
> > kalender ( bruger 7110 ) er formidabel taget i betragtning at det er en
> > telefon vi taler om og ikke en elektronisk timemanager ..
> >
> > Well .. er der nogle hippe futures ved den kalender ?
> >
> > MVH
> >
> >
> >
> >
>
>
| |
Joakim Lauridsen (23-07-2001)
| Kommentar Fra : Joakim Lauridsen |
Dato : 23-07-01 16:36 |
|
"Geir Lilleheil" <geir.lilleheil@brreg.no> wrote in message
news:9jgu23$dq7$1@oslo-nntp.eunet.no...
> Angående avtaler som skal gjentas hvert år (f.eks. fødselsdager); disse
blir
> kun gjentatt i maximum 5 år!
Hvor lang tid havde du din sidste telefon? Jeg tror absolut det er for de
færreste at det kan være et problem, tor du ikke ?
Joakim
| |
Niller (19-07-2001)
| Kommentar Fra : Niller |
Dato : 19-07-01 20:16 |
|
> Hvis du har nogle specifike spørgsmål, er du velkommen til at sige til.
Det har jeg...følger der datakabel med i pakken?
MVH
Niels Præstegaard
| |
Flemming Lynggaard (19-07-2001)
| Kommentar Fra : Flemming Lynggaard |
Dato : 19-07-01 20:29 |
|
"Niller" <niels@priestyard.dk> wrote in message
news:9j7bip$rfa$1@sunsite.dk...
> > Hvis du har nogle specifike spørgsmål, er du velkommen til at sige til.
>
> Det har jeg...følger der datakabel med i pakken?
>
Nej men den har irda, nå ja kræver laptop..
F
| |
JKADK (19-07-2001)
| Kommentar Fra : JKADK |
Dato : 19-07-01 21:29 |
|
In article <9j7cjb$1g3g$1@news.cybercity.dk>, nospam@lynggaard.com
says...
>
> "Niller" <niels@priestyard.dk> wrote in message
> news:9j7bip$rfa$1@sunsite.dk...
> > > Hvis du har nogle specifike spørgsmål, er du velkommen til at sige til.
> >
> > Det har jeg...følger der datakabel med i pakken?
> >
>
> Nej men den har irda, nå ja kræver laptop..
>
> F
>
>
>
Laptop ?
pardon my french .. men sikke da noget sludder en irda til en desktop
computeren kan erhverves for helt ned til små 200 ,-
| |
Flemming Lynggaard (19-07-2001)
| Kommentar Fra : Flemming Lynggaard |
Dato : 19-07-01 21:46 |
|
"JKADK" <JKADK@HOTMAIL.COM> wrote in message
news:MPG.15c1615f7db9cc3098968e@news.cybercity.dk...
> Laptop ?
>
> pardon my french .. men sikke da noget sludder en irda til en desktop
> computeren kan erhverves for helt ned til små 200 ,-
>
Ja ja forstås men "normalt" bruger man da ikke irda på en stationær hvor man
kan bruge en ok kabelløsning..
F
| |
Geir Lilleheil (23-07-2001)
| Kommentar Fra : Geir Lilleheil |
Dato : 23-07-01 11:27 |
|
> Ja, både kalender, telefonbog og opgaver bliver syncroniseret med Outlook.
> Nu har jeg kun prøvet via Ir, men det fungerer nemt og smertefrit.
>
> Den tager det meste med fra telefonbogen - hjemmenr., mobilnummer, faxnr,
> e-mailadresse osv. og lægger det ind under ét punkt i telefonen.
>
Men ikke postadresse (gateadresse)....
Mvh Geir L
| |
Thorolv Valentinsen (19-07-2001)
| Kommentar Fra : Thorolv Valentinsen |
Dato : 19-07-01 21:18 |
|
Bobby <graack2@yahoo.dk> skrev i
meldingsnyheter:9j4u9i$154j$1@news.cybercity.dk...
> Ang. Ericsson T39.
>
>
> Den er simpelthen KANON langsom til at vise indbakken, og åbne beskederne,
> når der ligger et par beskeder i den - Og det gør det bestemt ikke bedre
når
> det er billedbeskeder (den kan nemlig modtage, og vise Nokia billeder).
Vel, den lagrer i allfall SMSer i telefonen, inntil en viss grense. Dermed
er det lettere å følge med på hva man har mottatt, og hva man har sendt.
SMS har jo den unike egenskap at det er lett å snakke forbi hverandre. Man
vet ikke helt hvilken SMS man svarer på.
> Nå, til det seriøse.
>
> Dette ER min drømmetelefon, og hvad den har af fejl, tilgiver jeg gerne.
At
> få al funktionaliteten fra R520 i T28 størrelse, DET har jeg ventet på med
> længsel.
Telefonen har alt man trenger, og mer til. Unntatt høyttalerfunksjon, som i
R520, og i de fleste telefoner fra Alcatel...
> Hvis jeg endelig skal brokke mig, så er det:
>
> 1. Hvorfor har bliver de dog ved med at sætte volumentasten på venstre
side
> af telefonen? Den ville være temmeligt meget nemmere at betjene, hvis den
> sad på højre side. Så kunne man bruge tommelfingeren, i stedet for
> pegefingeren. Det må bestemt være en venstrehåndet ingenør, som designer
> Ericssons telefoner !
Flott for meg og Paul McCartney (og visstnok Bill Gates, for faen).
> 2. Dioden som blinker hurtigt (Men kun så længe der er lys i displayet)
når
> man har fået en besked/har været et opkald/er kommet besked på svareren.
>
Synes dette er en fin funksjon. Dioden har flere funksjoner, og dersom lyden
er skrudd av, vil dioden vise om det er kommet tekstmeldinger. Synes
Ericsson skal beholde lysdioden og dens ulike funksjoner!!!
> PS. I får mig ALDRIG overtalt til at smide penge efter en Nokia igen, jeg
> HAR prøvet 7110 !
Enig! Nokia sliter for tiden, og jeg håper Ericsson utnytter det til sin
fordel. Men med svensker vet man aldri (unnskyld, Sverige !!!.
Mvh
Thorolv
Haugesund, Norge
| |
|
|