Jeg skal have en kat *juhuuu*
Fra : Jeanett Hvolby Hye

Dato : 18-07-01 21:43

Hejsa NG,

nu er jeg jo heelt nu herinde, så jeg håber I bærer over med mig :)

Jeg er i den heldige situation at jeg skal have anskaffet mig en kat...og så
er det jeg spørger om I har nogle gode råd ti lmig...hvad skl ajeg gøre..og
mere vigtigt hvad skla jeg IKKE gøre.. Jeg renger med at købe en lille
'middekat' fra et dyreinternat, da min far har haft vildt gode resultater
med det...den koster godt nok 600,- men den er jo det værd :))

Hvor maget må man lade en sådan lille størrelse rende rundt alene - altså
mht arbejde, skole...og den slags??

HVad kan I anbefale en helt ny katteejer...altså en soon-to-be katteejer? :)

Jeanett

Fra : Kirstine

Dato : 18-07-01 22:06

In article <3b55f51d$0$3247$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>,
Jeanetthh@mail1.stofanet.dk says...

Hej Jeanett

> nu er jeg jo heelt nu herinde, så jeg håber I bærer over med mig :)

Herinde er det eneste krav vist, at man skal være kattetosset *GG*

> HVad kan I anbefale en helt ny katteejer...altså en soon-to-be katteejer? :)

Umiddelbart ville mit råd til dig være at få to katte. Nu kender jeg jo
ikke din situation - bopæl og arbejde o.l. - så dette er blot min
erfaring. Vi bor i lejlighed, og da vi begge arbejder, var vi bekymrede
for, om ikke en kat ville komme til at kede sig. Så var det at vi faldt
over to "affaldskatte", som vi bare ikke kunne stå for. Og nu er vi
simpelthen så glade for, at vi har to. De har hinanden om dagen, når vi
ikke er hjemme, og de har megen glæde af hinanden, når vi leger. Og så er
jeg ret sikker på, at de er vilde med hinanden *GG* De er i hvert fald
meget kærlige indbyrdes; vasker hinanden, sover arm i arm, og da den ene
var indlagt, var der ingen tvivl om, at den anden savnede ham helt vildt.

Hvad er der ellers....tjah...giv dem et ordentligt foder - Hills f.eks. -
fra starten af, sørg for at have et par gode kradsemuligheder, og hvis du
har mulighed for det, så ha' lidt ferie, når du får den/dem, så I kan
lære hinanden at kende i fred og ro.

Held og lykke med familieforøgelsen

Kirstine, Tabasco og Julius
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Nina El Falaki

Dato : 18-07-01 22:15

Og hold den/dem inde en måneds tid, ellers er det ikke sikkert de kan finde
hjem

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Fie & Christian

Dato : 18-07-01 22:14

Hej Jeanett

Nu er det sådan lidt sent osv. men et enkelt godt og hurtigt råd : køb
Politikens Kattebog, der er bare så meget god info i den til nye katte-ejere
(+ dejlige billeder).
Der er tonsvis af andre råd, som jeg har opsamlet her i gruppen, og som jeg
kunne skrive, men jeg er aaaalt for træt og så bliver det bare noget sludder
hehe.

Hilsen
Fie

"Jeanett Hvolby Hye" <Jeanetthh@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> mht arbejde, skole...og den slags??
>
> HVad kan I anbefale en helt ny katteejer...altså en soon-to-be katteejer?
:)

Fra : Philip og Mia

Dato : 19-07-01 12:39

Hej Jeanette

Jeg vil kun komme med råd/advarsel.

Jeg kan ikke anbefale at du giver dine/din kat Wiskas, vi havde en meget
uheldig situation med vores hun da hun fik det.
Efter ca. 1 år med Wiskas udviklede vores kat fiskeallergi, pga. at Wiskas
har en meget høj fiskeindhold i deres mad, det betyder selvfølgelig ikke at
alle katte vil få det samme som vores, men hunkatte der ikke strelliseret er
især udsat.

Held og lykke med det, jeg vil helt sikkert også anbefale 2 katte. Vi har
haft vores kat i 4 år og hun virker ensom, derfor skal vi i næste måned ud
og finde en kammerat til hende

Mvh
Mia

Jeanett Hvolby Hye <Jeanetthh@mail1.stofanet.dk> skrev i en