[DVD] Simpsons sæson 1
Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 18-07-01 21:38

Hejsa!

Nu kommer Simpsons-boksen jo snart til landet, og det kan *nok* være, at den
skal købes. Ved I, om der er forskel på Region 1 og 2-udgivelsen andet end
prisen og underteksterne? Ellers er det lige før, at jeg vil nuppe 2'eren.

Ved I i øvrigt, hvornår de efterfølgende sæsoner kommer?

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Claus Nielsen

Dato : 18-07-01 22:11

> [...]
>prisen og underteksterne? Ellers er det lige før, at jeg vil nuppe 2'eren.

Ud fra de spec's jeg har set er der ingen forskel. Planlægger selv at
erhverve region 2 udgaven. Når man (endelig) lancerer noget godt i
region 2, så bør det også belønnes.

>Ved I i øvrigt, hvornår de efterfølgende sæsoner kommer?

Rygterne siger at man vil forsøge at smide den næste boks - altså med
sæson 2 - på markedet inden årsskiftet. Og derefter udgive 2 bokssæt
om året. Så om 5-6 år kan man være heldig at have alle afsnit...

Mvh, Claus Nielsen
--
e-mail: cnn@post6.tele.dk
homepage: http://home6.inet.tele.dk/cnn

Fra : Thorbjørn Henckel

Dato : 19-07-01 02:37

"Claus Nielsen" <cnn@post6.tele.dk> wrote in message
> Ud fra de spec's jeg har set er der ingen forskel. Planlægger selv at
> erhverve region 2 udgaven. Når man (endelig) lancerer noget godt i
> region 2, så bør det også belønnes.
Pas lidt på med den.... ifølge R2 project Http://www2.r2-dvd.org (kan ikke
lige finde linket til artiklen) ser der i deres papirer ud til at være nogle
ret væsentlige ændringer.. der er vistnok et script eller to mere på R1'en,
der er det FULDE usendte afsnit på R1, kun klip på R2, og så er der nogle
flere klip på andre sprog på R1'en også. mener det er 7 på R1 5 på R2.. så
jeg ender nok med R1'en hvis det står sådan til. (håber jeg ikke)

> Rygterne siger at man vil forsøge at smide den næste boks - altså med
> sæson 2 - på markedet inden årsskiftet. Og derefter udgive 2 bokssæt
> om året. Så om 5-6 år kan man være heldig at have alle afsnit...

Hvis de holder standarden der bliver lagt med den her box kan jeg godt
forstå det tager tid.. og hvis det er det der holder dem tilbage er jeg
villig til at vente.. :)

btw.. for en del gode skud af pakken se her:
http://www.dvdforum.nu/images/filmer/instick/simpsons.html

Fra : Dr B

Dato : 19-07-01 08:50

> Hvis de holder standarden der bliver lagt med den her box kan jeg godt
> forstå det tager tid.. og hvis det er det der holder dem tilbage er jeg
> villig til at vente.. :)

*Mener* at have læst et sted, at der var ekstra meget guf på box1 for at
kompensere fordi sæson 1 ikke indeholder ret mange afsnit.

Men, wow, jeg kan bare heller ikke vente.. især ikke efter jeg i sidste uge
kom til at slette en r*vfuld afsnit ved et uheld - og nej, jeg har ikke
noteret hvad det var for nogle, så jeg kan ikke bare optage dem når de
kommer i TV3x rotationen.... <HULK>!

Fra : Morten Steen

Dato : 19-07-01 09:31

Uanset hvordan og hvorledes, ser det godt nok ud til at R1-udgivelsen bliver
ca. 100,- kr. BILLIGERE herhjemme... det kunne nu godt få mig til at købe R1
frem for R2.

Morten

P.S. Fedt som det er, så glæder jeg mig nu først rigtig meget til de
udsender sæson 3 og fremefter. Det er ligesom først dér Homer rigtig træder
i karakter!

Vi vil have "SEINFELD" på DVD!!!!

Fra : Thorbjørn Henckel

Dato : 20-07-01 13:44

"Dr B" <slaedefar@fjerndette.ammulti.dk> wrote in message

> *Mener* at have læst et sted, at der var ekstra meget guf på box1 for at
> kompensere fordi sæson 1 ikke indeholder ret mange afsnit.

Nope. sættet har i begge regioner alle 13 afsnit fra den første sæson. R1
har bare ogås lige hele det Ekstra afsnit som aldrig blev sendt.
Her er forresten det link jeg mente.. tog dog fejl, det var DVDTimes der
havde lavet en sammenligning af deres press releases.
http://www.dvdtimes.co.uk/getstory.cgi?story=1804
Dette er hvad den siger "The Region 1 release gets one more full script -
'Some Enchanted Evening'
While the Region 2 disc contains outtakes from an un-aired episode, the
Region 1 will include the full episode along with an optional commentary
track
There will be seven foreign language clips (five on Region 2)
The retail price for the Region 1 boxset will be $39.95 with at least one
retailer selling the disc at £17.99, so not only is it cheaper but going on
the press material the US release will also have more in the way of extra
content."
Skal lige siges at denne retailer de nævner selvom de ikke nævner navne er
www.play247.com.. og med den pris slår de rent faktisk stadig den danske
udgivelse MHT pris de steder jeg har set den. efter told, gebyr og alt det
fis vil den ende med at koste ca 350kr.

> [...]
> kom til at slette en r*vfuld afsnit ved et uheld - og nej, jeg har ikke
> noteret hvad det var for nogle, så jeg kan ikke bare optage dem når de

Hrm.. hvis du finder ud af hvilke det er ville det højst sandsynligt være
nemmere at finde dem på nettet og lave VCD'er selv. Kan jo ikke siges at det
er mere, eller mindre ulovligt end at optage dem fra TV. ;)
Og personligt vil jeg mene at dette ikke kommer til at røre salget af
DVD-boksene. Jeg skal ihvertfald have dem selvom jeg så havde hele serien på
ulovlig VCD. ;)

Venlig Hilsen
Thorbjørn Henckel

Fra : Christian Andersen

Dato : 20-07-01 14:26

Thorbjørn Henckel wrote:

>Hrm.. hvis du finder ud af hvilke det er ville det højst sandsynligt være
>nemmere at finde dem på nettet og lave VCD'er selv. Kan jo ikke siges at det
>er mere, eller mindre ulovligt end at optage dem fra TV. ;)

Det er, såvidt jeg kan regne ud, ikke ulovligt at lave kopier af film
man har optaget fra TV. Sålænge det er _en selv_ der har optaget
filmen/serien.

--
..signature