t68 billeder blæret
Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 18-07-01 21:09

Fra : Thïngmand

Dato : 19-07-01 08:05

Savel, savle

"Flemming Lynggaard" <nospam@lynggaard.com> skrev i en meddelelse
news:9j4qie$udv$1@news.cybercity.dk...

http://www.cellularmania.kataweb.it/novita/ericsson/t68/img/index_foto.shtm

> Eller hvad?

Fra : Olsen

Dato : 19-07-01 13:32

Jeg er normalt nokia-fan. Men jeg må indrømme at denne Ericsson T68 sætter
nogle tanker igang på mig, Designet er aldeles flot, flottere end flere
nokia telefoner, og de har endelig fjerne antennen, og gjort displayet
større. Vi må håbe at menuerne er til at finde ud af, for det synes jeg ikke
rigtigt nogen telefoner gør bedre end nokia....

Farvedisplayet ser godt ud, håber ikke det tager for meget af batteriet
Den skulle komme ultimo i år... til ca 3500,-

jeg over faktisk den telefon istedet for den ellers planlagte 8310
telefon....

Fra : Dr. Ralph

Dato : 19-07-01 15:42

> [...]
>nogle tanker igang på mig, Designet er aldeles flot, flottere end flere
>nokia telefoner, og de har endelig fjerne antennen, og gjort displayet

Jeg skal også have én - er så hooked på den, at jeg allerede til
oktober vil lægge en forudbestilling og (hvis muligt) en forudbetaling
på den.

>Vi må håbe at menuerne er til at finde ud af, for det synes jeg ikke
>rigtigt nogen telefoner gør bedre end nokia....

Hvis du har prøvet Siemens SL45 vil du opdage, at dens menu system er
MINDST lige så smart, enkelt og let betjent som Nokias.
Iøvrigt havde jeg Ericsson T28 en kort overgang (jeg havde ikke nogle
problmer med den - men den føltes dårligt mod mit øre - og manglede
for mange funktioner) og T28 havde da et udmærklet menusystem, blot
var telefonen for langsom til at opdatere, når man bladrede i
menuerne.

T68 ser ud til at have et menusystem, der minder om det, den nye og
kommende Panasonic får (den med det KÆMPE display).
Et menusystem, hvor man skal skal bladre i menuerne via joystickket
midt på telefonen - har hørt fra folk, der har prøvet den på Cebit, t
det virker uovertruffent enkelt - næsten ligesom man bruger en
trackpoint-mus på en notebook.

Lad os så håbe, at Ericsson har lavet det, så det går hurtigt, når man
bladre rundt i det - for tro mig - det kan gå rigtigt stærkt at bladre
rundt i menuen med sådan et joystick.

>Farvedisplayet ser godt ud, håber ikke det tager for meget af batteriet
>Den skulle komme ultimo i år... til ca 3500,-

Jeg frygter også, at den MAX får 100 timers standbytid - og det uden
brug af telefonen overhovedet, men lad os nu se.
Palm har formået at lave en PDA med farvedisplay og forrygende
batteritid - og Ericsson er med deres R520 og T39 pludselig kommet
godt med hvad angår batteritider - lad os håbe dettte kan overføres
til farvemobilen.

3500 kr - lyder FOR billigt for denne ultimative mobil.
Tror nærmere vi skal regne med omkring 5500 kr uden abonnement.

Prisen, som Tele Vanlløse har lagt ud på T68 er ubrugelig - de vil
blot vise, at den er på vej, hvad pokker vi så skal bruge det til ?

>jeg over faktisk den telefon istedet for den ellers planlagte 8310
>telefon....

8310 bliver sikkert sjov nok - den kan laves i ubegribelig grimme
farver og i flotte frække farver, men let's face it - GPRS, FM radio
og 450 timers stadnby tid er det enste denne mobil har at tilbyde -
det ville være et HIT nu, men om 4 måneder - HVA' SÅ vil man sige til
den tid.

Nokia skal tage sig grundigt sammen, hvis de vil holde på de seriøse
business kunder - Siemens har med S40 og SL45 allerede dumpet dem ned
i 2. division og Ericsson med deres T39 har yderligere dumpet 6210 og
8210 ned i 3. division. Det eneste Nokia lever på lige nu er teenage
produkter (3310, 3330) og design (8850) - hvilket er fint, og sikkert
indtjener dem milliarder af kroner - men seiøse HIGH END produkter,
der er de HÅBLØST bagud.

6310 kommer jo blot et par måneder før T68 - den vil næsten være til
grin ved siden af T68.

Som sagt: 8310 kunne da være sjov lige nu, men til jul - FORGET IT !

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : Morten Juel

Dato : 19-07-01 11:22

jeg skal ha en, så må vi bare håbe at den er af nokia standart )

Mvh
Morten

Fra : Jørgensen

Dato : 19-07-01 11:40

Den ser fed ud, men er der nogen der kender alcatel ?....

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 19-07-01 20:28

"Jørgensen" <r.j@pobox.dk> wrote in message
> Den ser fed ud, men er der nogen der kender alcatel ?....

også her.. hvad mener du?

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 19-07-01 20:28

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> jeg skal ha en, så må vi bare håbe at den er af nokia standart )

?? hvad mener du

Fra : Dr. Ralph

Dato : 19-07-01 21:43

>?? hvad mener du

Jeg tror godt, jeg ved det - manden er blevet så præget af medier,
reklamer og trends blandt unge, at man efter hånden er hjernevasket
til at tro, at Nokia er det enste af kvalitet.

Vi er nogle, der er ved at indse, at NOkia kun har føringen på det
rent antals-mæssige plan - dvs. Nokia sælger som bare satan - specielt
low-end mobiler som 3310 og 3330 (dermed ikke sagt, at det ikke er
fine mobiler af høj kvalitet - de er bare low end, hvad specs angår)
8210 var da trendy, da den kom - men idag, hvor tiden er gået - så er
det da kun evnen til at skfite over, der gør at jeg gad eje den.
8850 er stadig en trendy mobil - helt sikkert rettet mod folk, der vil
vise deres mobil frem - men inholdet i telefonen er tyndt - set med
dagens standard. Og signalet på 8850 er atså ringe sammenlignet med en
Siemens SL45.

HIGH end mobiler med specs og funktioner - hér er Nokia ved at komme
ud, hvor de ikke kan bunde.
Men de tjener deres penge på de billige modeller - dette har NOkia
selv indset - derfor ser vi også, at Nokia langsomt med sikkert lægger
større og større vægt på at rette reklmerne mod yngre og yngre
publikum, som ikke er så funktionskrævende - men mere går op i covers
og ringetoner.

Jeg går også op i ringetoner og logoer, sms og design - men jeg vil
have mere - derfor har jeg I dag en Siemens SL45 - en telefon, der kan
det hele - på nær GPRS.
Og logoet fylder hér HELE skærmen og ikke et lille frimærke, som man
kun kan presse ind i 8210. Ydermere kan SL45 indeholde 10.000 vis af
ringetoner.

Men når T68 er hér - så ryger min SL45 på pension - og også T39, hvis
jeg har haft ejet den til den tid.

Først hér vil NOkia være der med deres mildt sagt klodsede 6310 - og
deres low end spec 8310, der nok kan være flot med de rette covers,
men så sandelig også være bræk-mig-i-spanden grim med
lyserødt-kombi-skidebrunt cover.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 19-07-01 21:48

"Dr. Ralph" <dr.ralph@spam.mail.com> wrote in message

> Jeg tror godt, jeg ved det - manden er blevet så præget af medier,
> reklamer og trends blandt unge, at man efter hånden er hjernevasket
> til at tro, at Nokia er det enste af kvalitet.

Ja ok det lyder realistisk, for nokia har da aldrig bøvlet med et godt kvali
ry, de har haft ry for at lave gode menuer osv, men deres telefoner gik
mindst ligeså meget i stykker som andre og nogle modeller mere..

Fra : Morten Juel

Dato : 19-07-01 22:42

> ?? hvad mener du

Jeg vil ha ordenlige og hurtige menuer, bedre ringetone kvalitet, og alm
brugervenlighed, det har jeg endnu ikke fundet i en ericsson !
Og jeg er sådan set ligeglad med hvad folk synes om min tlf, jeg vil bare ha
en jeg synes er god nok + kan det jeg har brug for !

Mvh
Morten

Fra : Jens

Dato : 19-07-01 12:22

Hovcrnår kommer den til landet ?

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 19-07-01 20:28

"Jens" <jensa@djie.com> wrote in message
> Hovcrnår kommer den til landet ?

De siger inden jul.. men lad os se?

Fra : Dr. Ralph

Dato : 19-07-01 21:44

>De siger inden jul.. men lad os se?

Enig - Ericsson har før været forsinket.

Men Tele Vanløse siger, at de har ordre parat på parallelimport 3 uger
før den officielle danmarks premiere - og prisen vil ligge på kun ca.
3500 kr

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 19-07-01 23:54

>Men Tele Vanløse siger, at de har ordre parat på parallelimport 3 uger
>før den officielle danmarks premiere - og prisen vil ligge på kun ca.
>3500 kr

Heyyy....glemte lige, at sige, at de mener der er tale om
oktober/november - og ikke december/januar.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : Jørgensen

Dato : 20-07-01 08:02

Nu har jeg studeret billederne igen, helt ærligt den får ikke mine tænder
til at løbe i vand ! Det er ikke sådan at jeg siger sådan en skal jeg bare
eje.

Sådan havde jeg det med 8850
og nu har jeg det sådan med Motorola v66

Fra : Allan Anonym

Dato : 20-07-01 14:19

http://www.cellularmania.kataweb.it/novita/ericsson/t68/img/index_foto.shtm

> Eller hvad?

Jeg synes CeBit billederne så bedre ud. Der var farver på skærmen, men det
var nok også mere prototype/urealistisk. På disse er skærmen helt blå. Men
det ser ud til der er lidt grayscale eller bare dårlige farver - det er vel
også okay - sålænge det ikke er helt monokromt.

Den blå lysende knap i midten ser grim og tegneserie-tyggegummi-billig ud.
Og det krom-plastic der sidder ved siden af gør det ikke kønnere. Den del må
de meget gerne skifte ud med noget mere mat - ligesom de andre knapper de
har "stjållet" fra Nokia.

Ellers fed nok. Alle T39 features plus mere? Og det lyder godt at den ikke
kommer til at koste DKK 5000+

Fra : Bobby

Dato : 20-07-01 16:29

Skærmen har skam farver, "hele" 256 forskellige af slagsen. Men man kan da
ikke regne med at et fotografi kan yde skærmen fuld retfærdighed - Det er
umuligt at bedømme den, ud fra sådan et ganske almindeligt fotografi.
Det samme gør sig da gældende for diverse test af pda mm., der kan man
heller ikke dømme skærmen ud fra et billede.

Mvh.
Bobby

Ps. Hvad farveskærm så skal gøre godt for på en mobiltelefon, ja det har jeg
endnu tilgode at blive overbevist om !

Fra : Allan Anonym

Dato : 20-07-01 18:38

> [...]
> Det samme gør sig da gældende for diverse test af pda mm., der kan man
> heller ikke dømme skærmen ud fra et billede.

Sandt.

> Ps. Hvad farveskærm så skal gøre godt for på en mobiltelefon, ja det har
jeg
> endnu tilgode at blive overbevist om !

Til at se billeder. Fx webcam over GRPS og WAP. På længere sigt
videotelefoni.

Fra : Bobby

Dato : 20-07-01 19:15

Billeder? På en skærm med 256 farver?? Hmm, nej jeg er stadig ikke overbeist

Mvh.
Bobby

Fra : Peter

Dato : 20-07-01 19:37

"Allan Anonym" skrev

> Til at se billeder. Fx webcam over GRPS og WAP. På længere
> sigt videotelefoni.

Allerede nu skulle man kunne "se tv" på TV2s wap-site.

Se omtalen på http://ttv.tv2.dk/wap.php, hvor man også kan
læse, at kvaliteten og opdateringen naturligt nok er ringe.

Fra : Peter

Dato : 20-07-01 19:53

"Peter" skrev
> Allerede nu skulle man kunne "se tv" på TV2s wap-site.
> Se omtalen på http://ttv.tv2.dk/wap.php, hvor man også kan
> læse, at kvaliteten og opdateringen naturligt nok er ringe.

Er der nogle, der rent faktisk har været i stand til at se TV 2 "live"
på wap.tv2.dk?

Det er ikke lykkedes mig på en Ericsson T39, selv om billedvisning
er slået til. Måske skyldes det, at "tv-billedet" er for stort til det
relativt lille display?

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 20-07-01 16:33

Hej

"Flemming Lynggaard" <nospam@lynggaard.com> wrote:

>http://www.cellularmania.kataweb.it/novita/ericsson/t68/img/index_foto.shtm

Lidt yderligere information kan findes her:

http://www.mobil.se/news/news.asp?ID=3861

Og mere her: http://www.ericsson.com/t68

og: http://www.ericsson.com/t68/# klik på billedet.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Fischer

Dato : 20-07-01 19:17

> Eller hvad?

Er jeg død og er kommet i himlen ???????????