Dyre tegn i tysk trafik
Fra : Møller

Dato : 26-05-08 19:16

Skal du på ferietur til tyskland, så husk, at tysk politi har 0-tolerance.
http://fpn.dk/motor/mc/article1351650.ece
http://www.motorradonline.de/fotoshow/teure-gesten-im-verkehr.286339.htm

Møller

Fra : Johnny Kjeldsen

Dato : 26-05-08 19:49

"Møller" <e@bg2n.dk> skrev i en meddelelse
> Skal du på ferietur til tyskland, så husk, at tysk politi har 0-tolerance.
> [...]

Det er sku da i orden, fedt lad os få indført noget af det, så vi kan tage
dampen af alle de tumber der drøner med 170 km i timen og mener de ejer
ydersporet, og ikke nok med det tror de er hævet over højre reglen

dem der kører stærkt mener ikke de behøver at trække ind til højre når der
ikke kommer nogen den næste km

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-05-08 20:08

Johnny Kjeldsen skrev:
> Det er sku da i orden, fedt lad os få indført noget af det, så vi kan tage
> dampen af alle de tumber der drøner med 170 km i timen og mener de ejer
> ydersporet, og ikke nok med det tror de er hævet over højre reglen

Kunne godt havde brugt den i dag overfor hende der mente det passende at
køre 70 km/ fra hvor overhalingsforbudet begyndte ved Nyborg og til
sidste afkørsel inden broen.

Hun fik hornet og jeg fik fingeren, og havde vi haft den lov herhjemme
havde jeg taget billedet og hun havde fået bøden.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Johnny Kjeldsen

Dato : 26-05-08 20:41

> Hun fik hornet og jeg fik fingeren, og havde vi haft den lov herhjemme
> havde jeg taget billedet og hun havde fået bøden.

tja og havde kunnet optage dit horn så havde du fået en bøde for unødigt
brug af hornet for der var jo ikke fare på færde

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-05-08 20:54

http://www.sterlingpolish.dk/parse.asp?func=PRODUCT&ID=1121346447&languageID=45389354

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : mr@

Dato : 27-05-08 15:35

Ja og 500 i bøde for at bruge mobil til at tage foto med.

--
\!/
(@@)

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-08 23:52

"Johnny Kjeldsen" <jkp6670HADERSPAM@hotmail.com> wrote in message

> Det er sku da i orden, fedt lad os få indført noget af det,

Det skal IKKE kunne koste en bøde at gøre noget der ikke er farligt.

>så vi kan tage dampen af alle de tumber der drøner med 170 km i timen og
>mener de ejer ydersporet, og ikke nok med det tror de er hævet over højre
>reglen

Er du en af de klapspassere der ikke kan finde ud af at skrubbe ind til
siden når der kommer en hurtigtkørende bil i overhalingssporet? Dem har jeg
godt nok mistet tålmodigheden med efterhånden. 70.000km på motorvejene
årligt, gør den slags ved én.

> dem der kører stærkt mener ikke de behøver at trække ind til højre når der
> ikke kommer nogen den næste km

Jo, hvis der kommer nogen der vil overhale.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-05-08 19:53

Hej!

Møller wrote:

> Skal du på ferietur til tyskland, så husk, at tysk politi har 0-tolerance.

Er heldigvis vokset fra at give fingeren i trafikken.

Hjælper endda folk ud fra sideveje i f.eks. København, eller generelt når der er
kø og/eller det passer med rødt lys.

Flinke mig :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-08 20:11

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :

>Flinke mig :)

Klappe klappe .... door dreng ;)

vel - gu' skal vi da være søde ved hinanden ;)

--
Jan_stevns

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-05-08 20:24

Hej!

jan_stevns wrote:

> Klappe klappe .... door dreng ;)

:)

> vel - gu' skal vi da være søde ved hinanden ;)

Enig. Men giver dog ikke umiddelbart plads hvis det er en "her kommer jeg" type.
Skal nok flytte mig, men på min egen akkord.

Dog er jeg hurtigt inde når det er på motorvej. Hader selv at bryde 140km/t
rytmen op af Helsingørmotorvejen ;)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-08 20:30

Kim Voss Schrader skrev den 26-05-2008 20:52:

> Hjælper endda folk ud fra sideveje i f.eks. København, eller generelt
> når der er kø og/eller det passer med rødt lys.

Holder du også for fodgængerovergange? Så er du da nem at genkende!

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-08 20:36

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> skrev :

>Holder du også for fodgængerovergange? Så er du da nem at genkende!

Naehhh - jeg kan også finde på det ... ;)

--
Jan_stevns

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-05-08 20:50

Hej!

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Holder du også for fodgængerovergange? Så er du da nem at genkende!

Jep, det gør jeg pr. automatik. Jeg har aldrig set SÅ glade mennesker i
København før :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-05-08 20:54

On Mon, 26 May 2008 21:49:45 +0200, Kim Voss Schrader
<usenet1@mumbojumbo.dk> wrote:

>Hej!

>Jep, det gør jeg pr. automatik. Jeg har aldrig set SÅ glade mennesker i
>København før :)

>--

Og den gladeste er ham du køber Brasso hos.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-08 21:06

On Mon, 26 May 2008 21:53:52 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Og den gladeste er ham du køber Brasso hos.

Jeg standser også for fodgængere, jeg nyder simpelthen deres chokerede
antryk i udsigtet, når man stopper og pænt vifter med hånden "gå nu!"

--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-05-08 21:19

On Mon, 26 May 2008 22:05:59 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

>Jeg standser også for fodgængere, jeg nyder simpelthen deres chokerede
>antryk i udsigtet, når man stopper og pænt vifter med hånden "gå nu!"
>

>--

De tror simpelthen ikke på, at man har reelle hensigter.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : TJ

Dato : 27-05-08 09:19

On Mon, 26 May 2008 22:05:59 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

>...når man stopper og pænt vifter med hånden "gå nu!"

Hvilket faktisk er ulovligt, da polisen som udgangspunkt er de eneste
der må vinke folk frem.
Det fik jeg i hvert fald at vide, da jeg tog kørekort.

Problemet er, at der kan komme en bagfrakørende, der overhaler i samme
øjeblik som fodgængeren følger dine anvisninger.

--
Now YouSee it. Now You don't.

Fra : ShutEye

Dato : 27-05-08 16:18

> Hvilket faktisk er ulovligt, da polisen som udgangspunkt er de eneste
> der må vinke folk frem.
> Det fik jeg i hvert fald at vide, da jeg tog kørekort.

Er det egentlig ikke omvendt?
De eneste man skal tage sig af når de giver signaler, er politiet.
Hvad hvis man bare sad og vinkede til en man kendte og blev misforstået af
en anden trafikant?

> Problemet er, at der kan komme en bagfrakørende, der overhaler i samme
> øjeblik som fodgængeren følger dine anvisninger.

Ja det er skidt :\

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-05-08 08:55

ShutEye skrev:
> Er det egentlig ikke omvendt?
> De eneste man skal tage sig af når de giver signaler, er politiet.
> Hvad hvis man bare sad og vinkede til en man kendte og blev misforstået af
> en anden trafikant?

Ok kommer du til et sted hvor der er sket en ulykke, og der er en civil
person der står og dirigerer trafikken, og du ikke efterkommer den
tegngivning kan du risikere at få samme straf som hvis det var en
uniformeret betjents du anvisninger du ikke efterkom.

Specielt hvis det at du ikke efter kommer tegngivningen medfører at
noget går galt.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : ShutEye

Dato : 28-05-08 09:06

> [...]
> tegngivning kan du risikere at få samme straf som hvis det var en
> uniformeret betjents du anvisninger du ikke efterkom.

Virkelig? Link?

> Specielt hvis det at du ikke efter kommer tegngivningen medfører at noget
> går galt.

Hvad hvis noget går galt PGA tegngivningen?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-05-08 10:09

ShutEye skrev:
> Virkelig? Link?

Nødret

Det er i princippet samme ret der bruges når skolepatruljer og
hjemmeværn dirigerer trafikken.

Ikke fordi der er vistnok lavet særregler for skolepatruljerne, så det
rammer hårdere hvis du ikke efterkommer deres anvisninger.

> Hvad hvis noget går galt PGA tegngivningen?

Så er det stadig dit ansvar.

Selvom du får anvist at nu skal du gøre sådan og sådan har du stadig
ikke lov at droppe at bruge din fornuft.

Selv hvis en uniformeret betjent vinker dig frem og du kan se at det vil
gå galt er det op til dig at sørge for at det ikke går galt.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 27-05-08 17:54

"TJ" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Problemet er, at der kan komme en bagfrakørende, der overhaler i samme
> øjeblik som fodgængeren følger dine anvisninger.

Du må ikke overhale en bil som bremser ned foran en forgængerovergang.. Det
giver i hvert fald fejl i teoriprøverne.

Mvh Anders

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-08 18:29

On Tue, 27 May 2008 10:18:54 +0200, TJ <pomanden@hotmail.com> wrote:

>Hvilket faktisk er ulovligt, da polisen som udgangspunkt er de eneste
>der må vinke folk frem.
>Det fik jeg i hvert fald at vide, da jeg tog kørekort.

Hvis der kan komme en udenom/indenom skal jeg nok lade være

>Problemet er, at der kan komme en bagfrakørende, der overhaler i samme
>øjeblik som fodgængeren følger dine anvisninger.

Eller "tomhjerne" kan komme bagfra og ikke fatte jeg holder stille, så
jeg med brask og bram bliver bragt til at fælde en fodgænger.

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-08 23:49

"Ivan Madsen" wrote in message

> Jeg standser også for fodgængere, jeg nyder simpelthen deres chokerede
> antryk i udsigtet, når man stopper og pænt vifter med hånden "gå nu!"

Det gør jeg også. Folk ser som regel meget overraskede ud. Måske fordi de
ikke er vant til en 100kg+ skaldet gut i sort BMW holder for fodgængere

/Kim

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-05-08 07:35

"Thorbjørn Ravn Andersen" skrev

> Holder du også for fodgængerovergange?

Jeg tror ikke at man er helt almindelig skruet samme i toppen hvis man
holder stille for en fodgængerovergang
Fod- samt fumlegængere på vej ud eller i samme er se'fø'li' en helt anden
sag :)

- Peter

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-05-08 18:24

>Jeg tror ikke at man er helt almindelig skruet samme i toppen hvis man
>holder stille for en fodgængerovergang

Jeg tror ikke på man er almindelig skruet sammen i toppen hvis man
overholder fartgrænsen i byen..

Kan du selv se sammenligningen?

Fra : ShutEye

Dato : 27-05-08 19:28

En joke :)

> Jeg tror ikke på man er almindelig skruet sammen i toppen hvis man
> overholder fartgrænsen i byen..

Fatter minus???

> Kan du selv se sammenligningen?

Jeg kan ikke ...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-05-08 19:47

>En joke :)

Håber

>Fatter minus???

[snip]

>Jeg kan ikke ...

Du _skal_ holde tilbage for fodgængere uanset om de er på vej ud eller
er ude. Står der nogen betyder det at dit bremselys skal være aktivt
og ende med din bil holder stille foran dem der står der.

At 9/10 bare drøner forbi gør det ikke mere lovligt..

Fra : ShutEye

Dato : 27-05-08 21:02

> [...]
> er ude. Står der nogen betyder det at dit bremselys skal være aktivt
> og ende med din bil holder stille foran dem der står der.

Kors :) Nu falder Peters joke sguda helt til jorden.
Peter skrev:
> [...]
sag :)"

> At 9/10 bare drøner forbi gør det ikke mere lovligt..

Nej da. Og jeg holder skam også. Når. Der. Er. Nogen. Der. Skal. Over :)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-05-08 21:17

> [...]
>holder stille for en fodgængerovergang
>Fod- samt fumlegængere på vej ud eller i samme er se'fø'li' en helt anden

Nja jeg læste godt den evt. finte der måtte være i det, men så
alligevel ikke.

>Nej da. Og jeg holder skam også. Når. Der. Er. Nogen. Der. Skal. Over :)

Jeg holder for det meste.. men jeg kører også for stærkt af og til

Fra : ShutEye

Dato : 28-05-08 06:54

> Nja jeg læste godt den evt. finte der måtte være i det, men så
> alligevel ikke.

> Jeg holder for det meste.. men jeg kører også for stærkt af og til

Tsk tsk :)

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-05-08 07:29

Martin Johansen [6000] skrev den 27-05-2008 20:46:

> Du _skal_ holde tilbage for fodgængere uanset om de er på vej ud eller
> er ude. Står der nogen betyder det at dit bremselys skal være aktivt
> og ende med din bil holder stille foran dem der står der.

Hvis de altså vil over. Så to damer stå og snikkesnakke sådan et sted -
de VILLE sgu ikke over.

Fra : Niels Pein

Dato : 28-05-08 23:16

> Holder du også for fodgængerovergange? Så er du da nem at genkende!

Det gør jeg også.
Dog er jeg lidt mere forsigtig med det i København på motorcykel, for det er
mere skidt at blive kørt ned bagfra på MC. Bilen kunne godt trænge til lidt
ny plastik bagpå.
--
Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-05-08 20:04

Møller skrev:
> Skal du på ferietur til tyskland, så husk, at tysk politi har 0-tolerance.
> http://fpn.dk/motor/mc/article1351650.ece
> http://www.motorradonline.de/fotoshow/teure-gesten-im-verkehr.286339.htm

Havde en tysk kollega der kørte rundt med et kamera på en trefod i
forruden. Monteret med fjernudløser (wiredims)

Når blikæskerne kom for tæt ind foran ham fik de blink og horn. Når så
fingeren kom tog han et billede og sendte det til politiet.

Det er omkring 10 år siden, så bøderne var nok ikke så drastiske, men de
havde reglen dengang også.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-05-08 00:47

On 27 Maj, 19:28, Ivan Madsen <> wrote:

> Hvis der kan komme en udenom/indenom skal jeg nok lade være

> Eller "tomhjerne" kan komme bagfra og ikke fatte jeg holder stille, så
> jeg med brask og bram bliver bragt til at fælde en fodgænger.

Præcist det er skyld i at jeg stort set aldrig holder for fodgængere.
Dog ramte jeg heldigvis hende ikke, hun nåede ikke ud før en dansker
uden kørekort i en lånt tysk bil bankede mig gennem fodgængerfeltet.
Politiet var glade for jeg ringede

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....