TV2 laver brøler mht befordringsfradrag...
Fra : Brian Axelgaard

Dato : 26-05-08 18:17

I nyhederne kl.19.00 snakker de om befordringsfradrag. De har et eksempel om
en Account Manager i en ældre Audi 100 (eller sådan noget), 80liter tank og
måske lidt for stor motor får vi da at vide :)
Han har 104km's ialt pr dag. TV2 siger så (104-24) = 80km. 80 x 1,83 =
kr.146,40. Men det er sgu da forkert!
Det rigtige regnestykkeer:
76km x 1,83 + 4 x 0,92 = kr.142,76
Skammeligt!

http://www.tax.dk/pjecer/befordringsfradrag.htm

Fra : Gunnar007

Dato : 26-05-08 20:09

"Brian Axelgaard" <brianaxelgaard@GOOGLEmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>og måske lidt for stor motor får vi da at vide :)
> Han har 104km's ialt pr dag. TV2 siger så (104-24) = 80km. 80 x 1,83 =

Og dit regnestykker mener du så er rigtigt.
Hvorfor er der 4 x 0.92 kr ?? Man skal da kun ha' 0,92 kr hvis man pendler
længere end 100 km, minus de 24 km man skal trække fra
I min skole var 104-24 godt nok 80
80* 1,83 kr er som tv2 fandt frem til 146,4 kr.

Nå, denne kunne vist have passet bedre i en xx.dk.matematik.for.skole.børn
gruppe

Hilsen G

Fra : Johnny Kjeldsen

Dato : 26-05-08 20:37

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> længere end 100 km, minus de 24 km man skal trække fra
> I min skole var 104-24 godt nok 80
> 80* 1,83 kr er som tv2 fandt frem til 146,4 kr.

tja ikke sådan skat regnede den ud for mig

120 km på arbejde så sådan ud

0-24 = 0 kroner pr km
25-100 = 1,83
101-120 = 0,92

Men kan jo være skat der tager fejl

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-08 20:59

On Mon, 26 May 2008 21:09:02 +0200, "Gunnar007" <007g@teamsos.dk>
wrote:

> [...]
>80* 1,83 kr er som tv2 fandt frem til 146,4 kr.
>
>Nå, denne kunne vist have passet bedre i en xx.dk.matematik.for.skole.børn

Næh, for skat mener de første 24 km og ikke bare 24 km. Og alle over
100 er billige, så 100-24=76 dyre km. Resten er til 0.92 kr/km (kender
turen med 148 daglige kilometer - de skal nok sørge for, at der kun
gives 76 til høj takst)
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : alexbo

Dato : 26-05-08 21:10

<Ivan Madsen> skrev

> [...]
> 100 er billige, så 100-24=76 dyre km. Resten er til 0.92 kr/km (kender
> turen med 148 daglige kilometer - de skal nok sørge for, at der kun

Næh, SKAT regner som som Brian.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=393483

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-08 21:15

On Mon, 26 May 2008 22:10:03 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

><Ivan Madsen> skrev

>Næh, SKAT regner som som Brian.
>
>http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=393483

Det er vel også det jeg skriver, ikke?

Fra : alexbo

Dato : 26-05-08 22:45

<Ivan Madsen> skrev

> Det er vel også det jeg skriver, ikke?

Jo det er mig der ikke kan læse, beklager.

mvh
Alex Christensen

Fra : Møller

Dato : 26-05-08 21:19

alexbo skrev:
> <Ivan Madsen> skrev

> Næh, SKAT regner som som Brian.
>
> http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=393483
>
> mvh
> Alex Christensen

øh-øh

Hvad er forskellen??

Møller

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 27-05-08 16:47

Brian Axelgaard skrev:
> [...]
> 80liter tank og måske lidt for stor motor får vi da at vide :)
> Han har 104km's ialt pr dag. TV2 siger så (104-24) = 80km. 80 x 1,83 =

Med mindre der er tale om transport fra en udkantskommune..
F.eks hvis han kører fra Hjørring til et sted på Ålborgegnen, så har TV2
helt ret.

> Skammeligt!

Ikke nødvendigvis, men det er skammeligt at fare i blækhuset, inden man
har fuldstændigt overblik.

Thore

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-05-08 17:32

"SmaRTrxxv" <thore@snaps.dk> skrev i meddelelsen
> Brian Axelgaard skrev:

> Med mindre der er tale om transport fra en udkantskommune..
> F.eks hvis han kører fra Hjørring til et sted på Ålborgegnen, så har TV2
> helt ret.

Fik de med at fradraget kun er omkring 33% værd i rede skattepenge?

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 27-05-08 22:38

"SmaRTrxxv" <thore@snaps.dk> skrev i meddelelsen

> Med mindre der er tale om transport fra en udkantskommune..
> F.eks hvis han kører fra Hjørring til et sted på Ålborgegnen, så har TV2
> helt ret.

Fra Aarhus til en by lidt uden for...

> Ikke nødvendigvis, men det er skammeligt at fare i blækhuset, inden man
> har fuldstændigt overblik.

Ja det kan man jo også sige om dig. Jeg har styr på det. Han kom fra Aarhus.