Nye fotobokse.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-05-08 19:30

Jeg ved godt at formålet ikke er fartmålinger, men skal vi lave et
rask væddemål om, hvornår de bliver "misbrugt" til at beslaglægge
vores penge?

http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=532553

Det kan nok ikke vare længe.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : 2rb1

Dato : 24-05-08 19:54

En lidt mærkelig måde at sige det på. Er du en af dem der mener at de kan
kontrolere en bil ved alle hastigheder?

En hver idiot kan køre stærkt, men det er de færeste, som kan kontrollere
køretøjet når noget uforudset sker.

Det er nu engang den, som bevidst overtræder loven der selv vælger at
betale.... der er sq ingen der beslaglægger dem for dig.

Mvh. 2rb1

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-05-08 20:08

On Sat, 24 May 2008 20:54:26 +0200, "2rb1" <fotograf@stamfoto.dk>
wrote:

> [...]
>
>Det er nu engang den, som bevidst overtræder loven der selv vælger at
>betale.... der er sq ingen der beslaglægger dem for dig.

Det kan da godt være, at jeg har udtrykt mig mærkeligt.

Jeg har heller aldrig pebet, når jeg er blevet grebet i ulovligheder.

Jeg er bare så gammeldags, at jeg hellere vil tale med en
politibetjent om tingene. Det sker ikke så sjældent, at når man
påpeger omstændighederne overfor en betjent, at der så ses lidt
lempeligere på sagerne.

Det kan f.eks. være ringe eller ingen trafik. Det kan være føret, osv.
osv.

Sådan en stærekasse er s'gu ikke til at diskutere med, og den kender
ikke ordet advarsel.

Derfor.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 24-05-08 20:48

> Sådan en stærekasse er s'gu ikke til at diskutere med, og den kender
> ikke ordet advarsel.

Nej, det kan der være noget om. Man kan næsten ingenting idag - de opdager
sgu een. På Island er politiet i bil i stand til at måle en modkørende bils
hastighed. Altså at måle den modkørendes fart mens de selv bevæger sig
fremad. Har lige talt med en ung dansker, der blev snuppet deroppe - han
kører iøvrigt Porsche 996 turbo

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-05-08 21:09

On Sat, 24 May 2008 19:48:16 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

> [...]
>hastighed. Altså at måle den modkørendes fart mens de selv bevæger sig
>fremad. Har lige talt med en ung dansker, der blev snuppet deroppe - han

Det er nemlig rigtigt.

Jeg vil s'gu vide hvad det er der rammer mig, og ikke bare have et
brev ind ad brevsprækken, med et billede i.

A'propos Porsche, så virker det som om ejerne af disse biler har en
stiltiende aftale om, at det er i orden at køre lidt rask til, men man
skal opføre sig anstændigt i trafikken. Meget prisværdigt, hvis det er
tilfældet.

Man ser stort set aldrig en Porsche køre råddent og lave dumme ting.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 24-05-08 21:13

> Man ser stort set aldrig en Porsche køre råddent og lave dumme ting.

Gør gamle mænd sjældent

Fra : Møller

Dato : 24-05-08 21:22

Folmer Rasmussen skrev:

> Man ser stort set aldrig en Porsche køre råddent og lave dumme ting.

Næ, de er nok for let genkendelige.

Men for nylig var der en sort Cayman der nede ved karlslunde lige troede, at udkørsel fra
tankstation var fra depot efter fartbegrænsningen, den tog lige hørelsen på mit højre øre i nogen
tid, og jeg kørte i højre bane og som sædvanligt ikke for langsomt , han tog tre baner på tværs og
var væk, så ham igen på Fyn. Så det var nok en længere prøvetur
Udmærket lille bil.

Møller

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-05-08 01:38

Folmer Rasmussen skrev den 24-05-2008 22:09:

> Man ser stort set aldrig en Porsche køre råddent og lave dumme ting.

De er vel bange for der kommer buler i deres dyre bil?

Fra : Johnny Kjeldsen

Dato : 25-05-08 13:10

> Jeg vil s'gu vide hvad det er der rammer mig, og ikke bare have et
> brev ind ad brevsprækken, med et billede i.

Det kan du nemt slippe for et brev ved blot at følge de hastighedsgrænser
der nu engang gælder så kommer der ikke noget i postkassen eller andre
kedelige hilsner, det har virket for mig i 18 år efterhånden, og jeg kører
kun omkring 300 km om dagen

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 25-05-08 00:39

Folmer Rasmussen skrev:
> Jeg ved godt at formålet ikke er fartmålinger, men skal vi lave et
> rask væddemål om, hvornår de bliver "misbrugt" til at beslaglægge
> [...]

Du vil hellere betale mere i skat / aftgifter til gammeldags kontrol for
at kunne diskutere med gammledags betjente?

--
Niels

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 26-05-08 10:40

[Default] On Sat, 24 May 2008 20:29:57 +0200, Folmer Rasmussen

Carina, er du med her?

sayonara
Martin Mose Larsen