Tlf linje melder optaget ved ISDN/ADSL
Fra : Bagle

Dato : 18-07-01 21:48

Hej gruppe,

Inden jeg går igang vil jeg lige fortælle at jeg har postet denne meddelse
både her og ADSL gruppen da jeg ikke er sikker på hvor problemet tilhører.

Det er således at jeg til at starte med fik et ISDN abonnement fra
Teledanmark men fik det senere opgraderet til ADSL. For ikke at skulle punge
op med 600,- har jeg valgt ikke at tilbagekonvertere min linje til analog.

Nå men anyway, det hele har faktisk fungeret fint indtil jeg for en uges tid
siden besluttede mig for at rykke lidt rundt på værelset og foretage nogen
ændringer. Jeg havde, til at starte med, et Eicon Diva modem til at holde
tlf'en oppe men har under omrokeringen erstattet det med et Lasat Unique
1280i modem. Begge modem har virket fint indtil videre men nu er min tlf
begyndt at melde optaget når man ringer til den og når jeg løfter røret er
der ingen klartone, bare meget svag støj.

Jeg har hørt at det måske er fordi at jeg skal skrive mit tlf nr ind i een
eller anden opsætning men jeg kan ikke finde ud af hvor. Når jeg prøver at
gå ind i netværks opsætningen kommer den op med at jeg mangler at sætte
noget op inde ved ISDN knappen men jeg kan ikke hitte ud af hvad. Det skal
lige siges at internettet kører fint..

Håber der er nogen som kan hjælpe
Mvh Nick

Fra : cr

Dato : 18-07-01 20:59

Jeg har et LASAT II modem, der osse gik død ved omflytninger, ligeså havde
en kammerat det samme problem.
Vi kunne faktisk få modemerne til at virke igen, ved at frakoble NT
ledningen og lige tage strømmen fra modemet et kort øjeblik, når vi satte NT
stikket i, kørte det igen.
Måske kunne det osse virke på dit modem?

mvh
cr

Fra : Bagle

Dato : 19-07-01 22:02

Har prøvet men det har ikke hjulpet noget.. Andre gode forslag?

Mvh Nick

Fra : Bagle

Dato : 21-07-01 15:52

Har nu sat et Eicon Diva modem til og det ser ud til at virke, måske det
andet bare er røget sig en tur

Takker for svarene
Mvh Nick