Folmer Rasmussen skrev:
> Jeg er ved flere lejligheder, når vi har diskuteret lastbil, og den
> måde de fører sig frem på, blevet opfordret til at foregå mine
> kolleger med et godt eksempel, og også gerne verbalprygle dem både på
> walkien og når vi er sammen på færger og den slags.
>
> Det har jeg så forsøgt mig med.
>
> Jeg kan umiddelbart fastslå, at det ikke blev nogen succes.
>
> Jeg ville bare give manden et par tips, som efter min ringe erfaring
> gør dagligdagen nemmere og mere sikker, men hvad tror I at jeg blev
> mødt med? Nemlig!
>
> "Nu har jeg fanneme kørt lastbil i 21 år, så du skal ikke komme her og
> belære mig". .o))
>
> Nu véd jeg tilfældigvis at mandens fortid er tilbragt i Postens
> lastbiler, så når nu jeg var i gang, kom jeg lige til at nævne, at
> Posten ikke var en rigtig vognmandsforretning, set derfra hvor jeg
> sad.
Jeg betragtede det nærmest som en slags beskyttet værksted.
>
>
> Det er mit umiddelbare indtryk, at det skulle jeg ikke have sagt.
>
> Nu sagde jeg det selvfølgelig fordi jeg mener det. De er ikke
> udfordret på samme måde som chauffører der kører i en
> vognmandsforretning med blandet kørsel.
>
> De kører også kun i én type lastbiler, nemlig dem med lukket kasse.
> Ikke noget med specialtransporter, tip, tank og så videre.
>
> Nu er han holdt op med at hilse, selv om vi kører i samme firma.
>
> Det synes jeg jo er noget belastende, så næste gang I kommer med gode
> ideer, kan det godt være at jeg overvejer en ekstra gang, inden jeg
> går i gang med opgaven.
>
> Det slår mig lige, at det jo ikke er en skid anderledes nede i
> personbilsklassen.
>
> Man kan snildt stå henne på tanken og vaske bil, og komme med en
> bemærkning om, at ham man står lige ved siden af, er udstyret med en
> ufatteligt grim kone, og at børnene heller ikke er noget at prale af.
>
> Men begynder man en sætning med følgende, så er man i livsfare:
>
> "Det stunt du lavede på motorvejen osv. osv, og som slutter med at man
> har sine tvivl om mandens evner til at føre automobil"
>
> Nå, skide være med det, bare vi har det både godt og sjovt.
>
Ham der fra posten kender jeg, det var vist ham jeg, for en del år siden på KPC, bad gå ned på
Halmtorvet og stille sig i kø ved arbejdsanvisningen, hvis han ikke ville følge mine anvisninger,
for det han beskæftigede sig med var han ikke egnet til.
Og så skal du jo også lige regne med han har brugt 21 år på at oparbejde en vis grad af
inkompetence, det der med ikke at være belastet af konkret viden, og indse, at ens viden er
begrænset det er svært, det tager der lang tid at lære.
Du kan gå ud fra, at jo mere folk er villig til at tage imod gode råd jo mere ved de, de har nemlig
indset, at man ikke kan vide alt, og jo mere man ved jo bedre indser man hvor lidt man ved, o.s.v.
Der er mange ting jeg ikke ved, men jeg prøver på at vide noget om det jeg udtaler mig om og ellers
få de der ved noget om tingene til at udtale sig om det eller lave det.
Nå men der er 24h-rennen på Nürburg ring p.t. så jeg skal lige følge med, det er jo lang tid siden
man selv havde dækkene på aflukket asfalt, ca. 4 år siden.
Abstinenserne er ved at indfinde sig.
Fjeldkørsel i Norge tæller jeg ikke med, selvom det normalt koster et sæt dæk.
Møller