Kære lastbilchauffør
Fra : Jan Vennike

Dato : 24-05-08 05:33

Ja dig.

I går kl 0715 mellem Lunderskov og Andst, på den gamle hovedvej (ca her:
http://findvej.dk/?longitude=9.27168&latitude=55.48406&zoom=17&maptype=2)-
hvad var det liiiige du ville signalere, da du fyrede dit tryklufthorn af
lige bagved mig, da jeg kom cyklende med med 30 km/t ???

1. At jeg ikke brugte de 300 m cykelsti, der er ved siden af vejen - som i
øvrigt er RIGTIG bred, med en tydelig 40-50 cm cykelsti på VEJEN - og
cykelstien fører ind til Lunderskov, hvor jeg ikke skal hen
2. At du spildte en kop kaffe ned i skødet ??
3. Frustration over at være spærret inde mens nogen af os andre kan nyde den
friske luft ???
4. At vise mig dit nye legetøj ??
5. Almindelig dumhed ??

Resulatet var ihvertifald at jeg blev "blæst" i grøften, hvor jeg væltede -
og stoppede du op for at se om der var sket noget - nææææh, du kørte bare
videre.

Den midlertidige lammelse, jeg fik i min langemand og som jeg syntes jeg
ville vise dig - det var næsten den eneste skade (ud over et par skrammer på
benene) jeg fik - heldigvis, for der kunne være sket meget mere.

At jeg en gang imellem nyder at cykle de 41 km på arbejde i Kolding - DEN
fornøjelse får du ikke lov til at ødelægge, men næste gang tager jeg sgisme
et raketstyr med - SÅ kan du lære det.

--
Jan

Remove the cat in the emailaddress to reach me

Fra : Lars [6710]

Dato : 24-05-08 06:22

Jan Vennike skrev:

> hvad var det liiiige du ville signalere, da du fyrede dit tryklufthorn af
> lige bagved mig, da jeg kom cyklende med med 30 km/t ???

> 5. Almindelig dumhed ??

Ja mon ikke

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : alexbo

Dato : 24-05-08 08:39

"Jan Vennike" skrev

> hvad var det liiiige du ville signalere, da du fyrede dit tryklufthorn af
> lige bagved mig, da jeg kom cyklende med med 30 km/t ???

Han kan jo have ønsket at advare dig om at nu blev du overhalet af en stor
bil, så du kunne foreberede dig på lufttrykket.

> men næste gang tager jeg sgisme et raketstyr med - SÅ kan du lære det.

Det er nok det dummeste man kan gøre i trafikken og alle andre steder, man
føler sig trådt på med rette eller urette, og så skal der gives igen og
helst med meget større kraft.

Men det er da også muligt at chaufføren ment at du skulle bruge cykelstien,
han var måske ikke lige lokalkendt, og så ville han lære dig noget.

De værste trafikkanter, de rigtige idioter er dem der lige vil lære nogen
andre noget.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jan Vennike

Dato : 24-05-08 14:37

> "Jan Vennike" skrev

> Han kan jo have ønsket at advare dig om at nu blev du overhalet af en stor
> bil, så du kunne foreberede dig på lufttrykket.

Tro mig - det blivetr jeg hele tiden på den vej, uden at det rykker specielt
i mig. Og så kunne han jo have nøjes med et lille "dyt" istedetfor at tømme
hele dåsen med luft af i min venstre øregang.

> Det er nok det dummeste man kan gøre i trafikken og alle andre steder, man
> føler sig trådt på med rette eller urette, og så skal der gives igen og
> helst med meget større kraft.

Roolig nu - kun i overført betydning

> Men det er da også muligt at chaufføren ment at du skulle bruge
> cykelstien, han var måske ikke lige lokalkendt, og så ville han lære dig
> noget.

Hvilket han så lige skal blande sig uden om - vejen er MEGET bred lige der -
det er jo den gamle hovedvej fra før motorvejen kom i '97 - desuden er der
en tydelig afmærkning af cykelsti langs med kanten.

> De værste trafikkanter, de rigtige idioter er dem der lige vil lære nogen
> andre noget.

Enig

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-05-08 09:25

alexbo skrev:
> [...]
> Men det er da også muligt at chaufføren ment at du skulle bruge cykelstien,
> han var måske ikke lige lokalkendt, og så ville han lære dig noget.

Hvordan hevlede kan det blive chaufførens fejl at cyklisten (Jan, som
sikkert er lokalkendt) ikke vil benytte den fine cykelsti der er anlagt
langs vejen mellem de to sideveje?

Måske der endda er opsat skilt med 'Påbudt cykelsti' hvor den starter?

At den "går ind til Lunderskov" er noget sludder. Den ender jo ud i den
næste sidevej 5 m fra vejen.

2 x 5 m omvej kan ikke være så meget, selv på cykel, at man vil sætte
sit liv på spil for det.

> De værste trafikkanter, de rigtige idioter er dem der lige vil lære nogen
> andre noget.

Det afhænger af måden de forsøger at lære fra sig på.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : alexbo

Dato : 25-05-08 09:44

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev

> Hvordan hevlede kan det blive chaufførens fejl at cyklisten (Jan, som
> sikkert er lokalkendt) ikke vil benytte den fine cykelsti der er anlagt
> langs vejen mellem de to sideveje?

For at sige det ligeud Finn, så gider jeg ikke diskutere med dig, det har
jeg gjort så mange gange og det er altid det samme, du læser simpelthen ikke
hvad jeg skriver, du ser bare rødt hvis du kan finde den mindste kritik af
lastbiler eller deres chauffører i indlæggende.

Her har du læst at jeg mener det er chaufførens fejl at Jan kører på
cykelstien, fuldstændig hul i hovedet.
Faktisk skriver jeg at chaufføren muligvis har villet advare Jan om at nu
blev han overhalet, en kompliment til hans trafikkultur, men det springer du
over for det passer ikke til din teori om at vi alle er på nakken af dig og
dine.

mvh
og farvel
Alex Christensen

Fra : Martin Vollert

Dato : 24-05-08 09:25

Jan Vennike havde fået den ide at fortælle:

Formenligt JA
så kan du lære det..

--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk

Fra : Jan Vennike

Dato : 24-05-08 14:32

"Martin Vollert" <mit fornavn@ertele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://vollert.dk
> Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will

Godt så - dvs han forsøgte at lege betjent ???

DET skal jeg huske næste gang en lastbil overskrider de 70 km/t på
landevej - øjj, hvor skal jeg dytte og køre ind foran ham og bremse ham ned,
for han kører jo sørme for stærkt ??

Så kan vi fyre alle politi'erne, for så er vi hver især hinandens
politibetjente.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-05-08 10:03

On Sat, 24 May 2008 06:32:57 +0200, "Jan Vennike"
<jan@GARFIELDvennike.dk> wrote:

> [...]
>øvrigt er RIGTIG bred, med en tydelig 40-50 cm cykelsti på VEJEN - og
>cykelstien fører ind til Lunderskov, hvor jeg ikke skal hen

Det er ikke urealistisk at tro, at det er årsagen. Chaufføren behøver
jo ikke at have detailkendskab til den slags.

>--

>2. At du spildte en kop kaffe ned i skødet ??

>--

Det véd vi vist ikke noget om, vel?

>--

>3. Frustration over at være spærret inde mens nogen af os andre kan nyde den
>friske luft ???

>--

Med det kendskab jeg har til mine kolleger, kan jeg fortælle dig, at
det ikke er en option.

>--

>4. At vise mig dit nye legetøj ??

>--

Kan ikke udelukkes, i forbindelse med punkt 1.

>--

>5. Almindelig dumhed ??

>--

Det kan man heller ikke se bort fra. Den slags findes i alle familier.

> [...]

>og stoppede du op for at se om der var sket noget - nææææh, du kørte bare

Blæst i grøften?? Hvordan?

Skulle det være den meget begrænsede mængde luft der kommer fra
hornet, der har bragt dig ud af kurs, eller var det vacuum'et efter
selve lastbilen der sendte dig ud i naturen?

Hvis det var det sidste, havde det nok ikke været nær så slemt, hvis
du havde befundet dig på cykelstien.

> [...]

>ville vise dig - det var næsten den eneste skade (ud over et par skrammer på
>benene) jeg fik - heldigvis, for der kunne være sket meget mere.

Gudskelov.

> [...]

>fornøjelse får du ikke lov til at ødelægge, men næste gang tager jeg sgisme

Hvis du går og regner med at jeg, eller nogen af mine kolleger vil
fratage dig den fornøjelse, så tror jeg at du har lavet en stor
regnefejl. Det er jo ikke for sjov at vi med stor omhu ifører os det
klædningsstykke på overkroppen med de tydeligste kørelæg i ryggen. Det
er netop for at udenforstående ikke skal få den uhyrlige tanke, at vi
er ankommet på cykel.

Hvis du under din belæring skulle misse med raketstyret, hvad er så
dit næste skridt? Noget med atommissiler, eller....?

Nej, der er du s'gu for langt ude.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : -= JF =-

Dato : 24-05-08 11:15

Folmer Rasmussen skrev:
> Blæst i grøften?? Hvordan?

Mon ikke gåseøjnene skal vise at han 'bare' blev så forskrækket at han
trimlede?

--
Mvh. John

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-05-08 11:26

On Sat, 24 May 2008 12:15:02 +0200, -= JF =- <null@null.null> wrote:

>Mon ikke gåseøjnene skal vise at han 'bare' blev så forskrækket at han
>trimlede?

>--

Den mulighed vil jeg da ikke udelukke, men det er ikke nogen
formildende omstændighed.

Et eller andet sted er der et svagt punkt i det der i daglig tale
hedder "det fulde herredømme over køretøjet". 30 km/t. på en cykel er
efter mine begreber en forholdsvis høj hastighed.

Det ville have været katastrofalt hvis Jan havde væltet den anden vej.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 24-05-08 13:27

> 30 km/t. på en cykel er efter mine begreber en forholdsvis høj hastighed.

LOL - gamle mand

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-05-08 16:38

On Sat, 24 May 2008 12:27:28 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>LOL - gamle mand

>--

Det har du ikke uret i.

Jeg har til gengæld haft til overvejelse, hvad det er der morer dig så
kosteligt.

Hvis du morer dig fordi du ikke mener jeg er helt a'jour med
hastighederne cyklerne fremføres med, så må jeg forundres over hvis du
skulle vide mere om det, end jeg.

Det er min faste overbevisning, at du hellere vil spise
rotteekskrementer, end at du vil ses offentligt på en havelåge.

Derfor undrer jeg mig over din detaljeviden på området, men jeg kan jo
tage fejl. Det er sket før.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 24-05-08 16:57

> Det har du ikke uret i.
> Jeg har til gengæld haft til overvejelse, hvad det er der morer dig så
> kosteligt.

OK - som du kan læse, er det blot, at du finder 30 km/t som værende en høj
hastighed for cykler.

Fra : Jan Vennike

Dato : 24-05-08 14:41

> [...]
> hedder "det fulde herredømme over køretøjet". 30 km/t. på en cykel er
> efter mine begreber en forholdsvis høj hastighed.

Hvad cykler du på - trædecykel ??

Alm. landevejshastighed er omkring de 30 km/t - ned af bakke op over 60
km/t.

Fra : Jan Vennike

Dato : 24-05-08 14:44

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Jan
>
> Remove the cat in the emailaddress to reach me
Hmm

Erstat "trædecykel" med "trehjulet cykel"

Fra : Jan Vennike

Dato : 24-05-08 14:29

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i en meddelelse

> Mon ikke gåseøjnene skal vise at han 'bare' blev så forskrækket at han
> trimlede?
>
> --
> Mvh. John
>
> The only reason I would take up exercising is
> so that I could hear heavy breathing again.

Jeg kørte på den ganske legalt markerede cykelsti langs med vejen - den er
40-50 cm lige der mellem den hvide stribe og vejsiden.

Da han fyrede hornet af, blev jeg så forskrækket at jeg røg ud i vejsiden -
hvor jeg så mistede herredømmet over cyklen - der var TEMMELIGT ujævnt - og
så røg jeg i grøften.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-05-08 16:44

On Sat, 24 May 2008 15:28:34 +0200, "Jan Vennike"
> [...]

>hvor jeg så mistede herredømmet over cyklen - der var TEMMELIGT ujævnt - og

Mærkværdig form for humor.

Jeg har lige et tillægsspørgsmål, som du gerne må besvare ærligt.

Er du iført cykelhjelm, når du kører på havelågen?

Jeg vil være ærlig og sige, at jeg spørger, fordi det er min erfaring,
at folk gerne ser alle andre overholde alt hvad der findes af
sikkerhedsforskrifter, men når det kommer til dem selv, så har det
ikke den store betydning.

Hvis dit ærlige svar er ja, så stiger du betragteligt i min anseelse.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan Vennike

Dato : 24-05-08 16:50

> [...]
> ikke den store betydning.
>
> Hvis dit ærlige svar er ja, så stiger du betragteligt i min anseelse.

Jeps

Har ALTID hjelm på - kører 5-6000 km om året på cykel.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-05-08 10:08

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i meddelelsen
> "-= JF =-" <null@null.null> skrev i en meddelelse

> Jeg kørte på den ganske legalt markerede cykelsti langs med vejen - den er
> 40-50 cm lige der mellem den hvide stribe og vejsiden.

En cykelsti er sjældent kun 40-50 cm bred. Det du mener er formentlig
kørebaneafmærkningen. Dvs. du kører ikke engang på
vejen...færdselslovsmæssigt set.

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : alexbo

Dato : 25-05-08 11:17

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev

> En cykelsti er sjældent kun 40-50 cm bred. Det du mener er formentlig
> kørebaneafmærkningen. Dvs. du kører ikke engang på
> vejen...færdselslovsmæssigt set.

Det er nu ikke rigtigt, det er stadig kørebanen blot ikke for
motorkøretøjer.

Vejafmærkning:
Q 46 Ubrudt kantlinie.
Linien begrænser den del af kørebanen, der skal benyttes af motorkøretøjer.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-05-08 19:02

> [...]
>
> Vejafmærkning:
> Q 46 Ubrudt kantlinie.
> Linien begrænser den del af kørebanen, der skal benyttes af

Det har du ret i. Det var jeg ikke opmærksom på.

Fra : Snuden

Dato : 24-05-08 19:03

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Det véd vi vist ikke noget om, vel?

> Med det kendskab jeg har til mine kolleger, kan jeg fortælle dig, at

LOL

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-05-08 12:06

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> wrote in

> 1. At jeg ikke brugte de 300 m cykelsti, der er ved siden af vejen -
> som i øvrigt er RIGTIG bred, med en tydelig 40-50 cm cykelsti på VEJEN
> - og cykelstien fører ind til Lunderskov, hvor jeg ikke skal hen

Så der er 2 cykelstier? Det lyder som en misforståelse... Skal der ikke
være cykelmarkeringer på vejen for at det tæller som en cykelsti? ellers er
det bare almindelig vejside.

Fra : Jan Vennike

Dato : 24-05-08 14:29

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så der er 2 cykelstier? Det lyder som en misforståelse... Skal der ikke
> være cykelmarkeringer på vejen for at det tæller som en cykelsti? ellers

Tja

En hvid stribe 40-50 cm fra vejsiden - hvad skal ellers køre der andet end -
cykler ???

Fra : ShutEye

Dato : 24-05-08 14:52

> En hvid stribe 40-50 cm fra vejsiden - hvad skal ellers køre der andet
> end - cykler ???

Det er kun en cykelsti hvis den er markeret som en - du kender nok tegnet?

Fra : Jan Vennike

Dato : 24-05-08 15:13

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Det er kun en cykelsti hvis den er markeret som en - du kender nok tegnet?

Det er et tegn vi IKKE ser ude på landet herovre i Gylland langt ude på
landet - der er bare hvide striber og det er det.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-05-08 16:39

> Det er et tegn vi IKKE ser ude på landet herovre i Gylland langt ude på
> landet - der er bare hvide striber og det er det.

Og så er det ikke en cykelsti - men det er heller ikke kørebanen. Det er
bare vejsiden hvor cykler er velkomne.

Fra : Tom Jensen

Dato : 24-05-08 17:53

> Og så er det ikke en cykelsti - men det er heller ikke kørebanen. Det er
> [...]

hej

ja vis der ikke er en cykelsti ved siden af ,såå deeettt

mvh
tom jensen

Fra : ShutEye

Dato : 25-05-08 12:10

> Det er et tegn vi IKKE ser ude på landet herovre i Gylland langt ude på
> landet - der er bare hvide striber og det er det.

Ok.
Ikke så fedt igen.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 24-05-08 16:42

On Sat, 24 May 2008 15:40:53 +0200, Jan Vennike wrote:

> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad cykler du på - trædecykel ??
>
> Alm. landevejshastighed er omkring de 30 km/t - ned af bakke op over 60
> km/t.

Hvis det _ikke_ er en trædecykel, så er det der godt nok bovlamt....

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-05-08 09:12

Jan Vennike skrev:
> [...]
> fornøjelse får du ikke lov til at ødelægge, men næste gang tager jeg sgisme

Hvad skal chaufføren så brug for at fortælle dig at du ikke har noget at
gøre ude på vejen når der er anlagt en cykelstil til netop den form for
kørsel du udfører, sit horn?

På det sted du har markeret er der ikke noget til hinder for at du kan
bruge stien. Den ender jo ud i vejen ved det næste kryds.

Mon grunden til at du kører på vejen i stedet for på stien netop den
vigepligt du derved vil "pådrage" dig?

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Jan Vennike

Dato : 25-05-08 11:48

> Hvad skal chaufføren så brug for at fortælle dig at du ikke har noget at
> gøre ude på vejen når der er anlagt en cykelstil til netop den form for
> kørsel du udfører, sit horn?

Hmmm - måske var det en civilbetjent - for ingen andre har ret til at
kontrollere trafikken.

Ellers skal jeg (som jeg skrev andetsteds) til at bruge mit horn til at gøre
alle de lastbiler jeg ser på den pågældende vejstrækning opmærksom på at man
altså KUN må fremføre en lastbil med 70 km/t lige der - det er jo kun en
almindelig landevej - har kørt denne vejstrækning i 3/4 år nu og har endnu
tilgode at møde en lastbil med 70 km/t.

Du ved - det er det med at man ikke skal kaste med sten, når man selv bor i
glashus

> [...]
> bruge stien. Den ender jo ud i vejen ved det næste kryds.
>
> Mon grunden til at du kører på vejen i stedet for på stien netop den

1. Måske lastbilerne skulle fise ud på den motorvej der ligger stort set
parallel med den landevej, for at undgå at belaste landevejen - men så
pådrager de sig jo nok et par vigepligter eller 2.

2. Du har tildels ret - som cyklist kan jeg jo ikke bare trykke på
"speederen" på samme måde - og det koster kræfter hver gang jeg skal
bremse/accelererer. Så hvis jeg, ved at køre på vejen 300 m (med en TYDELIG
markeret kant) istf cykelstien, kan undgå 2 gange vigepligt med tilhørende
bremsning/acceleration - så gør jeg det. Jeg kan jo ikke bare fise ind på en
tank og tanke noget mere energi, når jeg løber tør

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 25-05-08 12:03

On Sun, 25 May 2008 12:48:27 +0200, "Jan Vennike"
> [...]

>"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse

>Hmmm - måske var det en civilbetjent - for ingen andre har ret til at

Tegn med horn og/eller lygter kan anvendes for at afværge fare. Jeg
var der ikke, men det er vel ikke helt umuligt at du har slået et
lille slaw, så chaufføren har villet advare dig.

> [...]

>almindelig landevej - har kørt denne vejstrækning i 3/4 år nu og har endnu

Det tror jeg faktisk heller ikke den øvrige trafik ville være tilfreds
med. De overhaler jo lystigt selv om farten er over 80 km/t., og vi er
vel enige om at det er grænsen for personbiler på landevej?

>--

>Du ved - det er det med at man ikke skal kaste med sten, når man selv bor i
>glashus

>--

Det må anses for værende ubegavet.

> [...]

>parallel med den landevej, for at undgå at belaste landevejen - men så
>pådrager de sig jo nok et par vigepligter eller 2.

De må have ærinde i nærheden. Jeg kender ikke nogen kolleger der ikke
foretrækker motorvejen, hvis det er muligt.

> [...]

>bremsning/acceleration - så gør jeg det. Jeg kan jo ikke bare fise ind på en
>tank og tanke noget mere energi, når jeg løber tør

Der fik jeg dig.

Der er ikke grænser for hvad der kan købes af sukkervand og energidrik
på sådan en tankstation.

Jeg har end ikke fantasi til at forestille mig at nogen forpagter vil
have noget imod at du brugte hans mur til at lave strækøvelser opad.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan Vennike

Dato : 25-05-08 12:18

> Tegn med horn og/eller lygter kan anvendes for at afværge fare. Jeg
> var der ikke, men det er vel ikke helt umuligt at du har slået et
> lille slaw, så chaufføren har villet advare dig.

Med den hastighed jeg fremføre mit køretøj og med den brede markering der
er, kan jeg ikke komme i nærheden af at komme ud på vejbanen.

Og der er forskel på "at give tegn" og så "tømme sin tanktryklufttank"

> Det tror jeg faktisk heller ikke den øvrige trafik ville være tilfreds
> med. De overhaler jo lystigt selv om farten er over 80 km/t., og vi er
> vel enige om at det er grænsen for personbiler på landevej?

Jeg ved det - men det er det med glashus/sten igen

> Det må anses for værende ubegavet.

> De må have ærinde i nærheden. Jeg kender ikke nogen kolleger der ikke
> foretrækker motorvejen, hvis det er muligt.

Problemet er, at når man kommer nede fra Ribe og skal til Kolding, så er det
den NEMMESTE vej - pånær hvis man lige i Vejen kører 3 km nordpå og hopper
på motorvejen - hvilket ingen gør.

Eeeej - øv, du fik mig

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 25-05-08 12:43

On Sun, 25 May 2008 13:17:53 +0200, "Jan Vennike"

> [...]
>er, kan jeg ikke komme i nærheden af at komme ud på vejbanen.
>
>Og der er forskel på "at give tegn" og så "tømme sin tanktryklufttank"

Der står noget i manualen om, at der skal skiftes fra vinterluft yil
sommer-ditto i alle tryktanke. Det er nok det han har haft gang i.
)

>--

>Jeg ved det - men det er det med glashus/sten igen

>--

Som jeg altid anfører, så er vi lige gode om det i alle kategorier.

> [...]

>den NEMMESTE vej - pånær hvis man lige i Vejen kører 3 km nordpå og hopper

Det gør jeg, men jeg kommer ikke længere end til Vojens.

En rar følelse.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-05-08 13:06

Jan Vennike skrev:
> [...]
> tilgode at møde en lastbil med 70 km/t.
> Du ved - det er det med at man ikke skal kaste med sten, når man selv bor i

Lad nu blot være med at skjule dine egne fejl ved at påpege fejl ved andre.

> 1. Måske lastbilerne skulle fise ud på den motorvej der ligger stort set
> parallel med den landevej, for at undgå at belaste landevejen - men så
> pådrager de sig jo nok et par vigepligter eller 2.

Der er den igen; "Hvis nu blot andre gjorde sådan og sådan, så kan jeg
blive ved med at gøre det, forkerte, jeg plejer."

Lastbiler kører sjældent på mindre veje end nødvendig.

> [...]
> bremsning/acceleration - så gør jeg det. Jeg kan jo ikke bare fise ind på en
> tank og tanke noget mere energi, når jeg løber tør

Vedgår du at du kører et sted hvor der er et lovligt alternativ du ikke
vil bruge fordi det giver dig en omvej på 10-15 m?

Hvordan kan du så begynde at lægge op til at det skal være lastbilens skyld?

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Jan Vennike

Dato : 25-05-08 18:54

> Lad nu blot være med at skjule dine egne fejl ved at påpege fejl ved
> andre.

Tja - når DU peger på mig - så peger 4 fingre på dig selv !!

Og jo jeg begår en "fejl" - ved ikke lige at køre på cykelstien lige der -
men 200 m henne stopper cykelstien og så skal jeg alligevel køre på den
store vej - hvorfor i alverden skal jeg bevæge mig derop ??

> Der er den igen; "Hvis nu blot andre gjorde sådan og sådan, så kan jeg
> blive ved med at gøre det, forkerte, jeg plejer."
>
> Lastbiler kører sjældent på mindre veje end nødvendig.

Hø - de køre så ABSOLUT den korteste.

Til min landsby er der en 4-5 veje - hvoraf en er meget smal og resten er
alm. størrelse. Sjovt nok er det altid på den SMALLE vej jeg møder de store
biler - for de større veje kræver en omkørsel på 1 km.

> [...]
> vil bruge fordi det giver dig en omvej på 10-15 m?
>
> Hvordan kan du så begynde at lægge op til at det skal være lastbilens

Han skal jo tilkalde politiet, hvis han mener at der begåes en ulovlighed -
ikke begår selvtægt - tænk hvis vi alle gjorde det - puuhaa.

Lastbilschauffutten åbenbart har en lille betjent i maven - svarer jo til at
jeg bremser alle lastbiler ned, der kører mere end 70 km/t, ved at lægge mig
foran dem - sikke en dejlig glidende trafik vi ville få - not.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-05-08 19:14

> Og jo jeg begår en "fejl" - ved ikke lige at køre på cykelstien lige der -
> men 200 m henne stopper cykelstien og så skal jeg alligevel køre på den
> store vej - hvorfor i alverden skal jeg bevæge mig derop ??

Det har du så kun fantasi til at kunne forestille dig den dag du befinder
dig under boogiehjulene på en lastbil - og så er det lige som forkert.

Ulykker sker fordi man ikke har fantasi til at forestille sig hvad der _kan_
ske.

Og nu har du jo kørt på den strækning over 1000 gange uden at det er gået
galt, så det kan jo ikke være farligt.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-05-08 19:46

Jan Vennike skrev:
> Tja - når DU peger på mig - så peger 4 fingre på dig selv !!

Hvilke fejl har JEG lavet i den situation du beskriver?

Det er dig der kører på en "cykelsti" der ikke er der. Jeg har sikkert
været i Sverige den dag.

> Og jo jeg begår en "fejl" - ved ikke lige at køre på cykelstien lige der -
> men 200 m henne stopper cykelstien og så skal jeg alligevel køre på den
> store vej - hvorfor i alverden skal jeg bevæge mig derop ??

Måske fordi det er i en kurve hvor der er noget beplantning midt i,
hvorfor overblikket ikke er som det kunne være.

Hvorfor man har besluttet at lave de 300 m sti for at få cyklisterne væk
fra kurven.

Er der eller er der ikke skilt med påbudt cykelsti?

> Hø - de køre så ABSOLUT den korteste.

Det skal du ikke være sikker på.

I sidste uge jeg var i det norlige Norge måtte jeg ikke køre den
korteste vej. Den ville nemlig tage en dag længere at køre end omvejen.

Med de regler vi har os er tid også af stor betydning.

> Til min landsby er der en 4-5 veje - hvoraf en er meget smal og resten er
> alm. størrelse. Sjovt nok er det altid på den SMALLE vej jeg møder de store
> biler - for de større veje kræver en omkørsel på 1 km.

Og hvor er det?

> Han skal jo tilkalde politiet, hvis han mener at der begåes en ulovlighed -
> ikke begår selvtægt - tænk hvis vi alle gjorde det - puuhaa.

Det er ikke selvtægt at gøre opmærksom på en situation som kan udvikle
sig farlig.

P.g.a. beplantningen kan han jo ikke blot trække over i modkørende spor.

Da det er ret almindeligt at køre med musik i ørene når man cykler er
der ikke nogen nytte at bruge det lille horn som lastbien måske havde,
ergo du får det store.

Er der ovennævnte påbudsskilt er du klart ude i noget snavs, som nemt
kan afstedkomme ar reaktionen med at fjerne hånden fra hornet er lidt
langsommere.

Det farer du så så meget op over at du hopper i grøften.

> Lastbilschauffutten åbenbart har en lille betjent i maven - svarer jo til at
> jeg bremser alle lastbiler ned, der kører mere end 70 km/t, ved at lægge mig
> foran dem - sikke en dejlig glidende trafik vi ville få - not.

Der er ikke så meget fare ved at lastbiler følger trafikken som der er
ved at du kører på vejen i stedet for den pligtige sti.

Hvis du vil til at bremse lastbilerne ned må du nok lige tænke på at du
øger risikoen for at blive påkørt af dem der overhaler lastbilen uden at
have gjort sig klart at det er dig der ligger foran og holder farten nede.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Møller

Dato : 25-05-08 19:52

Finn Guldmann skrev:
> [...]

> fra kurven.
>
> Er der eller er der ikke skilt med påbudt cykelsti?

Nu er jeg ved at være ret nysgerrig.

Måske er det slet ikke en cykelsti.

For mig virker det som om det oprindeligt er en arbejdsvej anlagt i forbindelse med en grusgrav for
at begrænse trafikken fra grusgraven ud på landevejen.
Er der nogen der kan klarlægge det?

Måske er det slet ikke en cykelsti.

Møller

Fra : Jan Vennike

Dato : 25-05-08 20:23

> Hvilke fejl har JEG lavet i den situation du beskriver?
>
> Det er dig der kører på en "cykelsti" der ikke er der. Jeg har sikkert
> været i Sverige den dag.

Nu er "dig" her jo bare synonym for lastbilchaufut

> [...]
> hvorfor overblikket ikke er som det kunne være.
>
> Hvorfor man har besluttet at lave de 300 m sti for at få cyklisterne væk

Den er nem.

Der er cykelsti fra Andst til Lunderskov - ikke før og ikke efter, selvom
vejen er den samme.

Men i og med at der er en cykelsti, er det er SIKKER skolevej og så skal
komunen ikke betale for en skolebus.

At jeg så skal køre på vejen før Andst (uden cykel sti) og efter Lunderskov
(uden cykelsti) i nøjagtig den samme trafik og på den samme vej - det er
komunen revnende ligeglad - det er ren kassetænkning.

Det er så tydelig mange steder at det ikke er for at betjene cyklisterne at
der anlægges cykelstier - nææh, det er for at kommunen på sigt kan spare
skolebusser.

For hvis de virkeligt ville betjene cyklisterne - så lavede de cykelstier
over det hele og IKKE kun der hvor de kan spare skolebusserne væk.

> [...]
> vej. Den ville nemlig tage en dag længere at køre end omvejen.
>
> Med de regler vi har os er tid også af stor betydning.

Her:
http://www.findvej.dk/?longitude=8.97609&latitude=55.40865&zoom=14&maptype=1

Nyvej er en smal vej med træer langs med siden - lastbiler kan ikke engang
trække ud til siden pga vejtræer.

Lyngbjergvej er derimod en bred vej med masser af plads.

Men kommer man fra Foldinbro og skal til Lintrup - så tager ALLE, OGSÅ
lastbiler Nyvej - selvom det betyder at de skal køre ud i vejsiden og stoppe
mellem træerne hvis de møder en modkørende.

> Det er ikke selvtægt at gøre opmærksom på en situation som kan udvikle sig
> farlig.
>
> P.g.a. beplantningen kan han jo ikke blot trække over i modkørende spor.

Øhh - vaffor en beplantning - vejen er der bred nok til at 3 lastbiler kan
køre ved siden af hinanden ???

> Da det er ret almindeligt at køre med musik i ørene når man cykler er der
> ikke nogen nytte at bruge det lille horn som lastbien måske havde, ergo du
> får det store.

DET kunne jeg aldrig finde på - det er dyby uansvarligt at ikke følge med
trafikken, uanset om man kører bil eller på cykel.

> [...]
> have gjort sig klart at det er dig der ligger foran og holder farten nede.

Tja - min selvtægt er vel ikke værre end lastbilens selvtægt - vel ??

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-08 20:30

On Sun, 25 May 2008 21:22:39 +0200, "Jan Vennike"
<jan@GARFIELDvennike.dk> wrote:
<...>

>Øhh - vaffor en beplantning - vejen er der bred nok til at 3 lastbiler kan
>køre ved siden af hinanden ???

Den beplantning er Finns opfindelse, så kan han sige dig imod de næste
1000 indlæg. ;-(

<...>
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Jan Vennike

Dato : 25-05-08 20:44

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
> [...]
> To biler og tre hunde.
> http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka
> Husk de andre er MED trafikanter ikke MODtrafikanter

Nåååå

Kunne godt mærke der kom lidt psykopatiske træk ind her (alle er EFTER mig -
uhhhh)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-05-08 21:34

Ivan Madsen skrev:
> Den beplantning er Finns opfindelse, så kan han sige dig imod de næste
> 1000 indlæg. ;-(

Den er på 55° 29' 02,38" N - 9° 16' 21,45".

Og den kan godt se ud til at tage så meget udsyn at lastbiler ikke bare
kan trække udenom en cyklist.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Jan Vennike

Dato : 26-05-08 17:29

> Den er på 55° 29' 02,38" N - 9° 16' 21,45".
>
> Og den kan godt se ud til at tage så meget udsyn at lastbiler ikke bare
> [...]

Jeg kører der hver dag i bil - undtagen når jeg en gang imellem bliver blæst
af vejen

Og der er MASSER af plads - der kører en del andre knallerter/cyklister der,
som bliver overhalet af trafikken.

Faktisk er det en rigtig god ide at overhale der - for lige efter at
cykelstien ophører, bliver der overhaling forbudt på en 1600 m strækning

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-05-08 20:53

Jan Vennike skrev den 25-05-2008 21:22:

> At jeg så skal køre på vejen før Andst (uden cykel sti) og efter Lunderskov
> (uden cykelsti) i nøjagtig den samme trafik og på den samme vej - det er
> komunen revnende ligeglad - det er ren kassetænkning.

Har du fortalt dem du ville have gavn af en cykelsti?

> [...]
>
> For hvis de virkeligt ville betjene cyklisterne - så lavede de cykelstier
> over det hele og IKKE kun der hvor de kan spare skolebusserne væk.

Alt andet lige har skoleungerne nok mest gavn af cykelstierne (og er
mindre erfarne i trafikken). Hvor mange andre end dig cykler på den
strækning?

Derudover skal stier sneryddes, det kan godt blive noget af en udskrivning

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-05-08 21:30

Jan Vennike skrev:
> Nu er "dig" her jo bare synonym for lastbilchaufut

Det bliver det ikke bedre af.

> Den er nem.
> Der er cykelsti fra Andst til Lunderskov - ikke før og ikke efter,
selvom
> vejen er den samme.

Hvor har de gjort af resten? Jeg kan kun se det stykke fra grusgraven og
til Sortebjergvej.

> [...]
> (uden cykelsti) i nøjagtig den samme trafik og på den samme vej - det er
> komunen revnende ligeglad - det er ren kassetænkning.

Men det fritager dig ikke fra at skulle bruge cykelstien når den er der.

> Det er så tydelig mange steder at det ikke er for at betjene
cyklisterne at
> der anlægges cykelstier - nææh, det er for at kommunen på sigt kan spare
> skolebusser.

Det er sagen uvedkommen. Du har kørt på en vej hvor du burde havde kørt
på cykelstien 5 m derfra. Og det har du så betalt for. Heldigvis for dig
så du kan brokke dig over det.

> For hvis de virkeligt ville betjene cyklisterne - så lavede de
cykelstier
> over det hele og IKKE kun der hvor de kan spare skolebusserne væk.

Se ovenfor.

Jeg betragter at du ikke svarer på dette som at der faktisk er et
påbudsskilt.

> [...]
engang
> trække ud til siden pga vejtræer.
> Lyngbjergvej er derimod en bred vej med masser af plads.

På GE ser der ikke ud til at være den store forskel på dem.

> [...]
stoppe
> mellem træerne hvis de møder en modkørende.

Afhængig om man skal til den ene ende eller den anden ende er der op til
3 km forskel.

> Øhh - vaffor en beplantning - vejen er der bred nok til at 3
lastbiler kan
> køre ved siden af hinanden ???

Ca. midt på det stykke hvor der er cykelsti.

Og udfra hvor meget den lastbil lidt længere fremme ved Lunderskov
fylder på vejen skal det vist være nogle små lastbiler hvis der skal
være tre af dem.

> DET kunne jeg aldrig finde på - det er dyby uansvarligt at ikke følge
med
> trafikken, uanset om man kører bil eller på cykel.

Jeg ved jo ikke hvordan du gør. Kan blot se at en mp3 afspiller
tilsyneladende er mindstekravet ved cykling og løb.

> Tja - min selvtægt er vel ikke værre end lastbilens selvtægt - vel ??

Bortset fra at din er chikane ikke kun overfor lastbilerne, men overfor
alle trafikanter bag dig.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Jan Vennike

Dato : 26-05-08 17:44

> [...]

> væk
> selvom
> >
> Hvor har de gjort af resten? Jeg kan kun se det stykke fra grusgraven og

Prøv at se overfor cykelstien - en gammel vej, som cyklisterne formodes at
følge - dvs man skal krydse den meget befærdede vej - ej smart

> [...]
> cykelstien 5 m derfra. Og det har du så betalt for. Heldigvis for dig så

Betalt ved at et eller andet fjols spillede betjent - ej smart.

> [...]
> engang
> >
> På GE ser der ikke ud til at være den store forskel på dem.

Nyvej er ca så bred at 2 biler lige akkurat kan passere hindanden - hvis man
kører HELT ud på kanten - men hvad du ikke kan se, er alle de vejtræer der
står ca 40 cm fra kørebanen og som IKKE er klippet - dvs hvis en lastbil
ikke skal have ødelagt sin presening, bliver han nødt til at køre midt på
vejen.

Når jeg møder en lastbil, plejer jeg at trække ud mellem træerne og køre
langsomt, så lastbilen kan passere.

Men jeg tror godt jeg hvorfor de "fremmede" chauffutter kører der -
GE-PE-ES - siger at det er den korteste vej.

> [...]

> udvikle sig
> lastbiler kan
> >
> Ca. midt på det stykke hvor der er cykelsti.

Overhovedet ikke - der er så god oversigt at selv lastbiler overhaler der.

> Og udfra hvor meget den lastbil lidt længere fremme ved Lunderskov fylder
> på vejen skal det vist være nogle små lastbiler hvis der skal være tre af
> dem.

Tja - VED Lunderskov - men før Lunderskov er vejen såmænd bred nok.

Og som en anden debatør gjorde opmærksom på - jeg kører jo slet ikke på
kørebanen, jeg kører uden for den, da kørebanen er afgrænset af en ubrudt
hvid stribe og jeg kører mellem denne stribe og grøften og sålænge jeg
bliver der, er jeg jo ikke til gene for nogen - hvis lastbilen føler trang
til at køre derind, er han jo uden for kørebanen og det må han jo heller
ikke ???

> [...]
> >
> Jeg ved jo ikke hvordan du gør. Kan blot se at en mp3 afspiller
> tilsyneladende er mindstekravet ved cykling og løb.

Nixen - har ALDRIG brugt det - det er bare så usmart som noget kan være.
Tilsvarende bruger jeg altid hjelm og min cykel har alle de lovbefalede
reflekser samt har en refleksvest på når jeg cykler i mørke eller i tusmørke
+ et lys så kraftigt, at biler beder mig om at blænde ned + 2 blinkende
baglygter - jeg sætter sikkerhed over alt.

Og det er HELLER ikke en racer, hvor man knap kan se over styret - men en
sportscykel med alm. styr, men eller til dels udstyret som en racer (let
stel + 24 gear).

> uden at
> nede.
> >
> Bortset fra at din er chikane ikke kun overfor lastbilerne, men overfor
> alle trafikanter bag dig.

Tja - man skal ikke kaste med sten osv - hvis han vil dytte af mig (og
spille betjent) så må det gælde begge veje.

Jeg plejer IKKE at øffe/kommentere generelt på lastbilers opførsel i
trafikken, men gjorde det denne gang på et ENKELT uheldigt eksemplar - hvis
en personbil med tryklufthorn havde gjort det samme, havde han fået samme
gang høvl - det har INTET med køretøjsstørrelsen at gøre, kun med personen
inde bag rattet.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-05-08 19:41

Jan Vennike skrev:
> Prøv at se overfor cykelstien - en gammel vej, som cyklisterne formodes at
> følge - dvs man skal krydse den meget befærdede vej - ej smart

Er smart for cyklister der ikke kan eller vil overholde vigepligter, men
bedst for alle, incl. dem der ikke kan finde ud af det, selvom de ikke
lige kan se det selv.

> Betalt ved at et eller andet fjols spillede betjent - ej smart.

Udfra din egen beskrivelse af situationen er det eneste fjolds dig selv.

> [...]
> ikke skal have ødelagt sin presening, bliver han nødt til at køre midt på

Jeg kan godt se at der er træer. Om de er anderledes i dag end på de
1-1½ år gamle billeder der er på GE ved jeg ikke.

> Når jeg møder en lastbil, plejer jeg at trække ud mellem træerne og køre
> langsomt, så lastbilen kan passere.

Det vil sige at i bil kan du godt finde ud af at give plads/bøje af, men
på cykel kan du ikke.

> Men jeg tror godt jeg hvorfor de "fremmede" chauffutter kører der -
> GE-PE-ES - siger at det er den korteste vej.

GPS vinder frem over alt. Og for dem der ikke er lokalkendte ender det
oftest op med at man følger den.

> Overhovedet ikke - der er så god oversigt at selv lastbiler overhaler der.

Nu har chaufføren jo lige op til 18 meter han skal have forbi dig, så
han skal have bedre udsyn end du kender til. Medmindre du har kørt
lastbil (hvad jeg ikke tror du har.)

> Tja - VED Lunderskov - men før Lunderskov er vejen såmænd bred nok.

Den ser ikke ud til at ændre brede før og efter den vej hvor cykelsti ender.

> [...]
> til at køre derind, er han jo uden for kørebanen og det må han jo heller

Men han kan jo heller ikke bare køre 5-10 cm fra stregen når han
passerer dig.

Så var du jo ikke "blæst" i grøften, men var blevet suget ind under bilen.

At DU ikke vil forstå hvor farlig det er det du har gang i gør det altså
ikke mindre farlig.

> [...]
> + et lys så kraftigt, at biler beder mig om at blænde ned + 2 blinkende
> baglygter - jeg sætter sikkerhed over alt.

Du sætter tilsyneladende ikke sikkerhed højt nok til at benytte den
cykelsti der er anlagt til netop den form for kørsel du udfører.

> Og det er HELLER ikke en racer, hvor man knap kan se over styret - men en
> sportscykel med alm. styr, men eller til dels udstyret som en racer (let
> stel + 24 gear).

Aner ikke noget om cykler. Det er mange år siden en vis legmedsdel
forbød mig at benytte sådan en havelåge.

> Tja - man skal ikke kaste med sten osv - hvis han vil dytte af mig (og
> spille betjent) så må det gælde begge veje.

Jeg siger blot at du nok skal overveje følgerne af det du lægger op til
at ville gøre.

> [...]
> gang høvl - det har INTET med køretøjsstørrelsen at gøre, kun med personen

Det er da klart at du har en portion galle du skal af med efter at du
har "købt" dig en tur i det grønne.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QTH: Skånegården)

Fra : Jan Vennike

Dato : 26-05-08 20:10

> [...]
> ville gøre.

> Det er da klart at du har en portion galle du skal af med efter at du har

Jeg giver mig - du store fejlfrie lastbil, undskyld at jeg forføjede mig ud
på dit domæne, hvor du altid fejlfrit kører omkring og dermed til evig tid
kan tillade dig at påpege andres fejl, vel vidende at du selv er fejlfri og
aldrig vil tilføre trafikken nogen gener eller ulemper eller på anden måde
overtræde nogen tænkelig eller utænkelig lov - undskyld.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-05-08 20:42

Jan Vennike skrev:

> [...]
> aldrig vil tilføre trafikken nogen gener eller ulemper eller på anden måde
> overtræde nogen tænkelig eller utænkelig lov - undskyld.

Sjov måde at skrive at du, langt om længe, vedgår at du har skidt i
nællerne ved at køre på vejen i stedet for på den, til dig, indrettede
cykelsti.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-05-08 07:26

Finn Guldmann wrote:

*en masse fordomsfuldt vrøvl*

Ved du hvad Finn? Du burde sætte dig ind i andre trafikantgruppers
forhold før du udtaler dig om dem. Dit omdømme er blakket nok i forvejen
- men de her udgydelser har alligevel formået at forringe det. Tillykke.

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-08 20:04

On Sun, 25 May 2008 14:06:24 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Lad nu blot være med at skjule dine egne fejl ved at påpege fejl ved andre.

Overvejer at lade dig overtage Folmers ret til at rense min skærm, når
sligt vås fyres af. ) Du er om nogen mester i den disciplin, selv
om du oftest påviser ikke eksisterende fejl og argumenterer 2000
indlæg på det grundlag. I din verden kan en fører af et køretøj med
totalvægt over 3,5 ton ikke gøre noget forkert - det er de andres
skyld!! (og ja, vi er alle efter dig, hvis din psykiater skulle
spørge)
Et PLOINK kommer ikke på tale, dertil er du for sjov - faktisk på
niveau med "Ørkenens Sønner".

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-05-08 20:20

Ivan Madsen skrev:
> [...]
> totalvægt over 3,5 ton ikke gøre noget forkert - det er de andres
> skyld!! (og ja, vi er alle efter dig, hvis din psykiater skulle

Nu har det jo vist sig at i 75% af tilfældene ER det ikke lastbilens
skyld. Selv om den får skylden.

> Et PLOINK kommer ikke på tale, dertil er du for sjov - faktisk på
> niveau med "Ørkenens Sønner".

Det vil jeg tillade mig at betragte som et kompliment.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 25-05-08 21:10

On Sun, 25 May 2008 21:03:50 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

>Overvejer at lade dig overtage Folmers ret til at rense min skærm, når
>sligt vås fyres af. )

>--

Husk lige at jeg har 6 måneders opsigelse.

>--

> Du er om nogen mester i den disciplin, selv
>om du oftest påviser ikke eksisterende fejl og argumenterer 2000
>indlæg på det grundlag.

>--

Det minder mig om bedstefaderen der skulle fortælle barnebarnet om
tiden på Grønland.

"Jeg drev til havs på en isflage, og opdagede at der også var en
isbjørn på flagen" fortalte han.

"Orv bedstefar, hvad gjorde du så"?

"Jeg klatrede op i et stort grantræ" fortsatte den gamle.

"Jamen bedstefar, grantræ på isflage"? indvendte drengen.

"Jamen hvad helvede skulle jeg ellers gøre, knægt"? svarede bedstefar
Finn. )

>--

> I din verden kan en fører af et køretøj med
>totalvægt over 3,5 ton ikke gøre noget forkert - det er de andres
>skyld!! (

>--

Hva' satan?? Er det ikke det, da??

>--

>Et PLOINK kommer ikke på tale, dertil er du for sjov - faktisk på
>niveau med "Ørkenens Sønner".

>--

Nu begynder den lille misundelse at gnave.

Dem vil jeg da også gerne sammenlignes med.

--

Venlig hilsen
Folmer