Import af bil.
Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-05-08 18:42

Hej rødder og røddinder

En tænkt situation:
Jeg henter en Mondeo V6 i tyskland, intet problem der

Så finder jeg ud af at karossen på min egen er i meget bedre stand end den
jeg hentede.

Kan jeg gøre følgende:
Flytte alle relevante dele over på min bil.
Fremstiller min bil til toldsyn.
Betale afgift af min ombyggede/opgraderede bil.

Hvor hopper kæden af?

Jeg kan se et punkt som ikke er helt ok.
Stelnummeret på min bil vil jo ikke refere til en Mondeo 1,8i mere.
Men er det det eneste, altså at jeg har det gamle stelnummer.
Eller skal der et nyt stelnummer til (det tyske?)

Hvad siger Skat mon til dette?
Nogen gode bud?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-08 18:50

On Thu, 22 May 2008 19:41:33 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leitiFJERNES@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Men er det det eneste, altså at jeg har det gamle stelnummer.
>Eller skal der et nyt stelnummer til (det tyske?)

Du fortæller Skvat! at du har ombygget din limousine til en V6'er. Så
kører du til syn og hvis din bil iøvrigt har bremser,
karosseriforstærkninger og meget andet svarende til en V6'er af samme
årgang kunne du ende med at få den godkendt. Så kommer den der med at
fortælle "Skvat!" at du nu har en V6'er- Mondeo, som de så vil have
afgift af, som om de aldrig havde set den før. At betale ved kasse 1
og pludselig kan du være den lykkelige ejer af en ny reg. attest på en
Mondeo V6 med T. ATT. i stedet for CERT et eller andet sted.
I gamle dage, hvor biler ikke skulle til syn så tit var det nemmere.
Hente en schweizer og pludselig var den gamle Audi 100 5S en 100 5E
med aut. gear - mærkeligt nok med samme stelnummer som den der 5S'er
Og samme nummerplader.
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-05-08 19:48

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> [...]
> karosseriforstærkninger og meget andet svarende til en V6'er af samme
> årgang kunne du ende med at få den godkendt.

So far, so good

> Så kommer den der med at
> fortælle "Skvat!" at du nu har en V6'er- Mondeo, som de så vil have
> afgift af, som om de aldrig havde set den før.

Er det så mon afgiften svarende til en importeret 'deo V6?
Eller er det afgiften som der skulle være betalt af en V6 dengang min var
ny?

> At betale ved kasse 1

Endelig noget konkret

> og pludselig kan du være den lykkelige ejer af en ny reg. attest på en
> Mondeo V6 med T. ATT. i stedet for CERT et eller andet sted.

Hvad dækker de 2 begreber over, min kæde øhhhhh, tandrem er hoppet af

> [...]
> Hente en schweizer og pludselig var den gamle Audi 100 5S en 100 5E
> med aut. gear - mærkeligt nok med samme stelnummer som den der 5S'er

Dét findes der mange eksempler på.
Men det er jo ulovligt og er derfor ikke hvad jeg efterspørger

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-08 21:50

On Thu, 22 May 2008 20:48:06 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> wrote:
<...>

>So far, so good

>Er det så mon afgiften svarende til en importeret 'deo V6?
>Eller er det afgiften som der skulle være betalt af en V6 dengang min var
>ny?

Det er afgiften svarende til en årgang xx Mondeo V6, årgangen findes
på din eks. reg. attest. Prisen må du finde på www.skat.dk under
importbiler - der findes formodentlig eksempler.

>Endelig noget konkret

Det er ligesom de der grønne kassebiler der tager billeder )

>Hvad dækker de 2 begreber over, min kæde øhhhhh, tandrem er hoppet af

I gamle dage var toldpapiret oftest CERT pga. det var en typegodkendt
bil, der blev importeret af en dertil autoriseret importør, som
betalte reg. afgiften. T. ATT. xx/xx dækkede over en importbil eller
en gammel politiøse (importerede fik iøvrigt reg. dato 31/12 xx,
hvilket kunne gøre dem mange år nyere )

>Dét findes der mange eksempler på.
>Men det er jo ulovligt og er derfor ikke hvad jeg efterspørger

Jeg tror ikke der findes så mange kørende eksempler i dag, men i gamle
dage?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-05-08 21:49

Ivan Madsen skriver:

> Det er ligesom de der grønne kassebiler der tager billeder )

Kan du sige blå Mercedes Vito af nyeste aftapning ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-08 21:54

On Thu, 22 May 2008 22:49:28 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Ivan Madsen skriver:

>Kan du sige blå Mercedes Vito af nyeste aftapning ?

Den der holdt over for Sjælsmark kaserne i morges var nu en ganske
grim VW Transporter på hvide skilte.

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-08 21:56

On Thu, 22 May 2008 22:53:41 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

>Den der holdt over for Sjælsmark kaserne i morges var nu en ganske
>grim VW Transporter på hvide skilte.

og ganske grøn - ikke militærgrøn - helt almindelig grøn.
Men kan da godt sige blå Mercedes Vito, hvis det skal være

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-05-08 22:16

Ivan Madsen skriver:

> Men kan da godt sige blå Mercedes Vito, hvis det skal være

Det var det i Horsens i går.....

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-05-08 22:22

> Ivan Madsen skriver:

> Det var det i Horsens i går.....

Var Hr. Mikkelsen ved fotografen i går?

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-05-08 22:23

"Uffe Bærentsen" skriver:

> Var Hr. Mikkelsen ved fotografen i går?

Nope.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-05-08 22:37

> "Uffe Bærentsen" skriver:

> Nope.

De der portrætter er da også alt for dyre.

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-05-08 22:40

"Uffe Bærentsen" skriver:

> De der portrætter er da også alt for dyre.

Tjah. 7-9-13 (banke banke) er jeg ikke blevet blitzet i
firmaslæden...måske fordi jeg næsten altid kører pænt?

Fra Nørre Snede ind mod Horsens kommer man gennem en snotklat af en 60
km/t begrænsning (nogen mener vidst at der er en "by" der). Her blev
klaphatten der drønede forbi mig lige inden 60 km/t zone blitzet. Jeg
havde set HiAcen på hvide plader......

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-08 21:49

On Thu, 22 May 2008 23:39:57 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>"Uffe Bærentsen" skriver:

>Tjah. 7-9-13 (banke banke) er jeg ikke blevet blitzet i
>firmaslæden...måske fordi jeg næsten altid kører pænt?

De der fart-måle tingester er der næsten altid, når man
undtagelsesvist bevæger sig over grænserne. Been there, done that,
payed the bill (måtte sponsere Køge lokalpoliti med 1500 til
julefrokosten, bare fordi Saxoen havde lyst til at "lege")

> [...]
>km/t begrænsning (nogen mener vidst at der er en "by" der). Her blev
>klaphatten der drønede forbi mig lige inden 60 km/t zone blitzet. Jeg

Jeg havde også spottet den grønne i vejsiden - kiggede ned, nå 64
svarende til 60 ægte, vi kører videre ) Nu var jeg jo advaret, de
havde holdt på den vej 2 gange tidligere i ugen ) De andre gange
holdt de bare på steder, hvor fartbøder burde ganges med 5 pga.
vejarbejde og snæver plads. Men ikke skiltet ned fra 60 til 50, nope!!