Det rette perspektiv.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-05-08 12:06

Jeg har siddet og funderet lidt over hvordan der prioriteres i dette
samfund.

Det er ikke nogen hemmelighed at jeg rider en kæphest der hedder flere
p-pladser til lastbiler, så vi har steder vi kan hvile og sove i fred.

I den forbindelse kom jeg til at tænke på, at der bygges broer og
undergange i forbindelse med nye motorvejsbyggerier, for millioner af
kroner, så en lille grøn frø kan komme sikkert over gaden.

Når nye motorveje planlægges, er der ikke ret mange der har noget at
indvende, når forløbet af motorvejen fordyres med mange millioner,
fordi den skal gå langt forbi et område hvor der gror en anemone, der
har et ekstra kronblad, fordi en ko har pisset skævt på den, og derfor
ikke må komme noget til.

Det er forstemmende, at kunne konstatere, at man i befolkningen bliver
regnet som mindre vigtig, end frøer og anemoner.

Ikke engang olieselskaberne er villige til at bygge anlæg med
tilhørende p-pladser, som de var så flinke til for år tilbage.

Nix, det skal være automatstationer og minimarkeder, hvor man nu, i
Sverige, har indført moget man kalder en nattlucka.

Det er et hul i muren, så man kan betale benzin og købe chips og
hot-dogs, uden at skulle ind i butikken.

Af hensyn til personalets sikkerhed!

Bull-shit!

På samtlige stationer hvor jeg holder pause, er personalet reduceret
fra 2 til 1. Det handler kun om ussel mammon.

Man skulle fanneme have været en grøn frø.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : OZ3BTO

Dato : 21-05-08 12:13

> [...]
> fra 2 til 1. Det handler kun om ussel mammon.
>
> Man skulle fanneme have været en grøn frø.

En søndag nat på den østjydske motorvej kan man køre helt fra Århus og til
Vejle for at finde en ærlig kop kaffe.. Ville være lykkelig hvis vi i DK
havde de små luger istedet for lukkede tankstationer
Det var så også en grund mere til at give taxaen en spand kul or at komme
hjem

Erik

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 21-05-08 12:15

Folmer Rasmussen skrev:

> Man skulle fanneme have været en grøn frø.

Hvis der er noget om snakken kan det være du får ønsket opfyldt. I det
næste liv. Eventyr melder også om prinser, der er blevet omskabt, men
ikke truckere

--
Niels

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-05-08 12:19

On Wed, 21 May 2008 13:15:13 +0200, Niels P Sønderskov
<npsonder@gmail.com> wrote:

>Hvis der er noget om snakken kan det være du får ønsket opfyldt. I det
>næste liv. Eventyr melder også om prinser, der er blevet omskabt, men
>ikke truckere

>--

Så er det da godt at man kun er lastbilchauffør.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Claus Frørup

Dato : 21-05-08 14:28

Isang tao pinangalanan, Folmer Rasmussen nagsulat:

klip

>Man skulle fanneme have været en grøn frø.

Så ku´ du s´gu da bare ha´ læst videre....)

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Leo Havmøller

Dato : 21-05-08 14:59

> Det er ikke nogen hemmelighed at jeg rider en kæphest der hedder flere
> p-pladser til lastbiler, så vi har steder vi kan hvile og sove i fred.

Hvad med det her:

Leo Havmøller

Fra : Anders Majland

Dato : 21-05-08 16:09

> Hvad med det her:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/03/25/230923.htm

Citat:"- I dag er der med op til 50 km mellem rastepladserne ofte for langt
til det næste toilet eller det næste sted at spise. "

Ved ikke helt om det er til at grine af eller græde over ? Altså der er ved
"normale" trafikforhold en hel halv time mellem rastepladserne. Uha det er
svært at planlægge sine måltider efter det ... Med "småbørn" på bagsædet
kan det da sagtens være for langt - men det hjælper 30kms afstand ikke meget
på...

At Folmer mf. mangler noget steder at holde for at overholde køre/hviletid
er en ting men som alm privat trafikant er der nu ikke ret langt imellem
tankene... Dengang mit eneste køretøj var med 9,5liter tank skulle der godt
nok planlægges lidt. F.eks var der over 100km fra sidste tank på sjælland
til første på fyn (det er så ændret siden)

Men lad os da bare få nogle spisesteder flere hvis de kan drives rentabelt

Fra : alexbo

Dato : 21-05-08 16:21

"Folmer Rasmussen" skrev

> Ikke engang olieselskaberne er villige til at bygge anlæg med
> tilhørende p-pladser, som de var så flinke til for år tilbage.

Det skyldes måske at I er dårlige kunder, køber ikke noget har det hele med
i bilen, men fylder til gengæld en hel masse.

En motorvejstank vil meget hellere have en lille familie i en personbil der
både køber bensin, spiser i cafeteriet og handler lidt mundgodt i butikken.

Hvis vognmændene vil betale for sikre pladser med gode faciliteter kommer de
også, men de vil have det hele gratis.

Man kunne lave timebetaling for parkering af store biler på rastepladser, så
vil udbudet vokse til det dækker behovet.
Problemet vil så være at lastbilerne kørte fra motorvejen og parkerede alle
andre steder.

mvh
Alex Christensen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-05-08 14:00

On Wed, 21 May 2008 17:20:35 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

> [...]
>vil udbudet vokse til det dækker behovet.
>Problemet vil så være at lastbilerne kørte fra motorvejen og parkerede alle

Nu er du for en gangs<skyld ude i noget du ikke ved noget om. Jeg har
betalt i 1000-vis af kroner for at parkere gennem tiderne, og gør det
gerne, men den slags p-pladser er der også for lidt af.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : alexbo

Dato : 22-05-08 16:39

"Folmer Rasmussen" skrev

> Jeg har betalt i 1000-vis af kroner for at parkere gennem tiderne,

På danske motorvejs-tankstationer?

mvh
Alex Christensen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-05-08 03:19

On Thu, 22 May 2008 17:39:03 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" skrev

>På danske motorvejs-tankstationer?

>--

Du véd udmærket, at den slags ikke findes i DK.

Men de findes i bl.a. Tyskland, hvor de går under navnet Autohof. Dem
har jeg brugt i alle de tilfælde det har været muligt, bl.a. fordi
østeuropæere og campister er for nærige til at benytte dem.

Stillede du iøvrigt spørgsmålet i håb om at jeg ville svare ja?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : alexbo

Dato : 23-05-08 15:03

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i

> Stillede du iøvrigt spørgsmålet i håb om at jeg ville svare ja?

Næh, når jeg spørger er det for at få noget at vide.
Jeg kunne godt forestille mig at der på transportcentrene var lavet sikre
overvågede betalingspladser, med alle de faciliteter en chauffør kan ønske
sig.
Men de har vel opgivet, de kender nærigheden hos vognmænd og chauffører.

Problemet er penge, transportbranchen vil ikke selv betale for gode og sikre
faciliteter, de mener at det må være andres problem, olieselskaberne,
vejdirektoratet, kommunerne, staten, i hvert fald nogen andre.

Når så disse andre skærer ned på servicen, fordi de ikke kan leve af
chauffører der intet køber, men bare bruger faciliteterne, så bliver de
beskyldt for bare at tænke på ussel mammon.
Det er det eneste transportbranchen tænker på, de skal have det hele gratis.

mvh
Alex Christensen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-05-08 16:28

On Fri, 23 May 2008 16:03:20 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

> [...]
>overvågede betalingspladser, med alle de faciliteter en chauffør kan ønske

Så kan jeg fortælle dig, at der på transportcentret i Tåstrup opkræves
penge for parkering.

Man får dog hverken den ene eller anden facilitet med i købet.

>--

>Men de har vel opgivet, de kender nærigheden hos vognmænd og chauffører.

>--

Den er lige så udbredt i de to grupper, som ellers i samfundet. Jeg
behøver vel ikke at tælle indlæggene der handler om importbiler op for
dig, vel?

> [...]

>faciliteter, de mener at det må være andres problem, olieselskaberne,
>vejdirektoratet, kommunerne, staten, i hvert fald nogen andre.

Det er jo også en nærliggende tanke. Det er jo sådan for
privatbilerne. Desuden har det nok været kotume så længe, at i
forbindelse med tankanlæg langs de store veje, har man haft p-pladser
og cafeteria, at der skal nytænkes. Der er det ikke sikkert at
transportbranchen er den hurtigste knallert på molen.

> [...]

>beskyldt for bare at tænke på ussel mammon.
>Det er det eneste transportbranchen tænker på, de skal have det hele gratis.

Det er ikke transportbranchens skyld at der skæres ned på servicen i
nattetimerne. Det er bankernes. Det er blevet så vanskeligt at lave et
bankrøveri, t forbryderne søger andre græsgange.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Søren Mors

Dato : 24-05-08 15:54

Folmer Rasmussen wrote:

> Det er ikke transportbranchens skyld at der skæres ned på servicen i
> nattetimerne. Det er bankernes. Det er blevet så vanskeligt at lave et
> bankrøveri, t forbryderne søger andre græsgange.

Jeg er næsten sikker på at du ikke får bankerne til at skære ned på
sikkerheden for at trække forbryderne væk fra motorvejs rastepladserne,
men du kan da prøve

Søren Mors

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-05-08 16:48

On Sat, 24 May 2008 16:53:47 +0200, Søren Mors <soerenmors@gmail.com>
wrote:

>Jeg er næsten sikker på at du ikke får bankerne til at skære ned på
>sikkerheden for at trække forbryderne væk fra motorvejs rastepladserne,
>men du kan da prøve

>--

Du har nok ret.

Allerede i 1980, da jeg var i USA for første gang, gik de helt bananas
på tankstationerne, hvis man ville betale kontant.

Ingen creditcard - ingen benzin. Kontanter ville de s'gu ikke have
liggende.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 24-05-08 21:59

Folmer Rasmussen skrev:
> Så kan jeg fortælle dig, at der på transportcentret i Tåstrup opkræves
> penge for parkering.
> Man får dog hverken den ene eller anden facilitet med i købet.

Er der ikke noget med at der er et eller to toiletter til de 30-50
lastbiler der kan holde på området?

> [...]
> og cafeteria, at der skal nytænkes. Der er det ikke sikkert at
> transportbranchen er den hurtigste knallert på molen.

Den hurtigste er det ikke også ham der først ryger i vandet?

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 24-05-08 22:05

> Er der ikke noget med at der er et eller to toiletter til de 30-50
> lastbiler der kan holde på området?

Hvad pokker skal de også med mere end det ? - de fleste pisser jo alligevel
i en flaske mens de kører...
- Ej, den lå lige til højrebenet... - sorry...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-05-08 10:50

Andreas M. Hansen skrev:
> Hvad pokker skal de også med mere end det ? - de fleste pisser jo
> alligevel i en flaske mens de kører...
> - Ej, den lå lige til højrebenet... - sorry...

Nu handler det jo om at holde stille. Det stiller vel tingene lidt
anderledes?

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 24-05-08 21:56

alexbo skrev:
> [...]
> beskyldt for bare at tænke på ussel mammon.
> Det er det eneste transportbranchen tænker på, de skal have det hele gratis.

Hvis blot vores pris for at benytte deres service stod mål med den pris
de selv vil betale for vores arbejde (faktisk pris kontra reel pris)
tror jeg vi alle fik råd til at handle der.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 21-05-08 17:49

> [...]
> fra 2 til 1. Det handler kun om ussel mammon.
>
> Man skulle fanneme have været en grøn frø.

Så skulle hende derhjemme bare have været en prinsesse, så var det hele jo
perfekt

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-05-08 03:20

Hun er en prinsesse. .o)

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : KASO

Dato : 21-05-08 20:12

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Det er forstemmende, at kunne konstatere, at man i befolkningen bliver
> regnet som mindre vigtig, end frøer og anemoner.

Det er muligt, at du ind imellem føler at nogle truer dig, men det gør dig
ikke til en truet art

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-08 20:15

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev :

>Det er muligt, at du ind imellem føler at nogle truer dig, men det gør dig
>ikke til en truet art

Skærmrens udbedes !

--
Jan_stevns

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-05-08 07:42

KASO wrote:

> Det er muligt, at du ind imellem føler at nogle truer dig, men det gør
> dig ikke til en truet art

Er vi ude i en vurdering af bevaringsværdighed hér? I den forbindelse
synes jeg at Folmer til fulde opfylder kriterierne (ikke "klassisk" og
"harmonisk" kriterierne - nærmere "forundringsvækkende" og
"nuforstårjegmegetbedre" kriterierne). Men om vi kan skaffe et reservat
der er stort nok, véd jeg ikke. Mon Norge er til salg? Ellers må vi ty
til en stilling i Legoland trafikpark, eller som rundviser på "Kvæsterød
Køreskole".

Husk for guds skyld denne :

--
vh
Torben

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-05-08 03:21

On Wed, 21 May 2008 21:12:12 +0200, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:

>Det er muligt, at du ind imellem føler at nogle truer dig, men det gør dig
>ikke til en truet art

>--

Hva' fa'en har jeg nu gjort dig?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-08 20:20

On Wed, 21 May 2008 13:06:17 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

<jammer om P-pladser >

>Man skulle fanneme have været en grøn frø.

Jow, jow - den er sikkert en del kønnere end dig !
Den slags hedder fremskridt! )
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-08 20:25

Ivan Madsen <> skrev :

>Jow, jow - den er sikkert en del kønnere end dig !
>Den slags hedder fremskridt! )

Er vi gået igang med noget Folmer bashing ? <grin>

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-08 20:27

On Wed, 21 May 2008 21:25:15 +0200, jan_stevns wrote:

>Er vi gået igang med noget Folmer bashing ? <grin>

Nej, da! - bare lidt almindelig mobning ) Folmer plejer at give
tilbage med renter, så jeg venter bare på min bagskærm krymper og han
griner )

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-05-08 14:06

On Wed, 21 May 2008 21:27:00 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

>Nej, da! - bare lidt almindelig mobning ) Folmer plejer at give
>tilbage med renter, så jeg venter bare på min bagskærm krymper og han
>griner)

>--

Det er tilstrækkeligt at se dit angstfyldte kridhvide ansigt, og de
klart synlige tegn på tics. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 21-05-08 21:23

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> Er vi gået igang med noget Folmer bashing ? <grin>

Han er bare gået helt i frø

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Møller

Dato : 21-05-08 20:30

Ivan Madsen skrev:
> On Wed, 21 May 2008 13:06:17 +0200, Folmer Rasmussen
> <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
>
> <jammer om P-pladser >
>

> Jow, jow - den er sikkert en del kønnere end dig !
> Den slags hedder fremskridt! )

Evolution

Nøller

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-08 20:46

On Wed, 21 May 2008 21:29:48 +0200, Møller <e@bg2n.dk> wrote:

>Evolution

Jeg tror vi kan vente os alle sammen, når tragikradioen melder om
spærret højre spor et eller andet sted i DK, når Folmer ikke kunne
finde en P-plads og det var tid for hans pause. Og så den trådløse
igang - og så har vi balladen )

Fra : Møller

Dato : 21-05-08 21:10

Ivan Madsen skrev:

> [...]
> spærret højre spor et eller andet sted i DK, når Folmer ikke kunne
> finde en P-plads og det var tid for hans pause. Og så den trådløse

Skal Folmer ikke bruge kørepauserne til at sove i?

Sådan en skrammelcedse er den ikke så automatiseret med frøøjne og det hele, at den kan køres i søvne?
Eller kan snorken genere køreautomatikken?

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-08 21:29

On Wed, 21 May 2008 22:09:55 +0200, Møller <e@bg2n.dk> wrote:

>Skal Folmer ikke bruge kørepauserne til at sove i?
>
>Sådan en skrammelcedse er den ikke så automatiseret med frøøjne og det hele, at den kan køres i søvne?
>Eller kan snorken genere køreautomatikken?

Jeg formoder, at Folmer foretrækker at have hånd i hanke med hvad
Skrammelcedes'en laver, når hjulene ruller. Han er jo ansvarsbevidst
og opmærksom, så jeg tror ikke han sover, hvis køretøjet ruller. At
pausen bør bruges til at sove/spise i er en ting, at den bruges på
internet/"sjove piger" er en anden ting )

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-05-08 14:10

On Wed, 21 May 2008 21:46:18 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

> [...]
>spærret højre spor et eller andet sted i DK, når Folmer ikke kunne
>finde en P-plads og det var tid for hans pause. Og så den trådløse

Skidtet gik pludseligt i stå, da jeg var ved at skifte bane, så vi
taler om tre spor spærret.

Iøvrigt skrevet i Stockholm.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-05-08 14:04

On Wed, 21 May 2008 21:19:59 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

> [...]
><folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
>
><jammer om P-pladser >

>Jow, jow - den er sikkert en del kønnere end dig !

Jeg var ikke klar over at jeg deltog i en skønhedskonkurrence, og jeg
forstår slet ikke, på hvilket grundlag du udtaler dig. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 21-05-08 22:04

On Wed, 21 May 2008 15:27:42 +0200, Claus Folmerrup wrote:

> Isang tao pinangalanan, Frø Rasmussen nagsulat:
>

> klip

> Så ku´ du s´gu da bare ha´ læst videre....)

Prøvede lige

http://images.google.dk/images?q=folmer+frø

Det gav ikke nogen åbenlyse jokes, men et ganske syret univers....

Det går lidt bedre med frog+truck, fx.

http://www.cafepress.com/frogland.11678842

http://www.fairydustdesign.net/Charlie_Frog_Prince.jpg
http://www.fairydustdesign.net/Little_Trucker.jpg

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-05-08 10:42

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

> Man skulle fanneme have været en grøn frø.

Du kunne jo også vælge et mindre køretøj, så der er plads til dig når du
skal overnatte. F.eks. kunne du vælge en personbil med campingvogn bagefter.
Du ligger skønt i campingvognen, der er masser af plads og tænder du
radioen, hører du ikke den støjende lastbil, der holder lige ved siden af
dig med køleaggregatet på fuld knald.

:)

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-05-08 03:51

On May 22, 11:41 am, "Per Henneberg Kristensen"
<phk@fjern_klikpost.dk> wrote:

> [...]
> Du ligger skønt i campingvognen, der er masser af plads og tænder du
> radioen, hører du ikke den støjende lastbil, der holder lige ved siden af

Hvis du holder ved siden af en lastbil med A/C kørende og en container
med Genset på så tror jeg ikke en radio er nok, men det er vel også

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-05-08 12:10

derfor du skrev:

> :)

Øvelsen går ud på at se veludhvilet ud når man åbner døren til samfundet.
Med tiden starter ratholderne kun deres køleskab op, når der er brug for
det, og ikke for at chikanere campisterne, der i nogle tilfælde kan
beskyldes for at have stjålet deres pladser.

Men ikke med rette :)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-05-08 06:45

On May 22, 1:10 pm, "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk>
wrote:
> [...]
> Med tiden starter ratholderne kun deres køleskab op, når der er brug for

Det er nok rigtigt, genset'ene starter jo kun nar kølecontaineren skal
bruge strøm.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder