|
| Uklarhed vedrørende priser på gule plader ~ Fra : Frederik C |
Dato : 18-05-08 13:16 |
|
Hej
Kan nogen forklare mig dette.
En BMW 118d 3d har en udsalgspris på:
Hvide: 345.000 (normalpris angivet til ca. 392)
Gule: 220.000 (normalpris angivet til ca. 253)
En Mercedes A 150 3d har en udsalgspris på:
Hvide: 336.000
Gule: 172.000
Tallene er let afrundet, hentet fra mærkernes hjemmesider. Begge er inkl.
moms og 50% reg.
Hvorfor opstår den store forskel på gule plader, når der er en meget lille
forskel på hvide?
Mvh.
Frederik
| |
Niels Bengaard (18-05-2008)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 18-05-08 15:11 |
|
> Hej
>
> Kan nogen forklare mig dette.
>
> En BMW 118d 3d har en udsalgspris på:
>
> Hvide: 345.000 (normalpris angivet til ca. 392)
> Gule: 220.000 (normalpris angivet til ca. 253)
>
> En Mercedes A 150 3d har en udsalgspris på:
>
> Hvide: 336.000
> Gule: 172.000
>
> Tallene er let afrundet, hentet fra mærkernes hjemmesider. Begge er inkl.
> moms og 50% reg.
>
> Hvorfor opstår den store forskel på gule plader, når der er en meget lille
> forskel på hvide?
>
> Mvh.
>
> Frederik
Med og uden moms?
Mvh Niels
| |
Frederik C (18-05-2008)
| Kommentar Fra : Frederik C |
Dato : 18-05-08 15:24 |
|
"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i meddelelsen
news:g0pddt$oj4$1@newsbin.cybercity.dk...
>> Hej
>>
>> Kan nogen forklare mig dette.
>>
>> En BMW 118d 3d har en udsalgspris på:
>>
>> Hvide: 345.000 (normalpris angivet til ca. 392)
>> Gule: 220.000 (normalpris angivet til ca. 253)
>>
>> En Mercedes A 150 3d har en udsalgspris på:
>>
>> Hvide: 336.000
>> Gule: 172.000
>>
>> Tallene er let afrundet, hentet fra mærkernes hjemmesider. Begge er inkl.
>> moms og 50% reg.
>>
>> Hvorfor opstår den store forskel på gule plader, når der er en meget
>> lille forskel på hvide?
>>
>> Mvh.
>>
>> Frederik
>
> Med og uden moms?
>
> Mvh Niels
>
For nu at citere mig selv: "Tallene er let afrundet, hentet fra mærkernes
hjemmesider. Begge er inkl.
moms og 50% reg."
Som jeg ihvertfald læser de respektive hjemmesider. Men det er da absolut
muligt, jeg overser noget.
Mvh.
Frederik
| |
Frank Leegaard (18-05-2008)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 18-05-08 15:31 |
|
Frederik C wrote:
> "Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i meddelelsen
> news:g0pddt$oj4$1@newsbin.cybercity.dk...
>>> Hej
>>>
>>> Kan nogen forklare mig dette.
>>>
>>> En BMW 118d 3d har en udsalgspris på:
>>>
>>> Hvide: 345.000 (normalpris angivet til ca. 392)
>>> Gule: 220.000 (normalpris angivet til ca. 253)
>>>
>>> En Mercedes A 150 3d har en udsalgspris på:
>>>
>>> Hvide: 336.000
>>> Gule: 172.000
>>>
>>> Tallene er let afrundet, hentet fra mærkernes hjemmesider. Begge er
>>> inkl. moms og 50% reg.
>>>
>>> Hvorfor opstår den store forskel på gule plader, når der er en meget
>>> lille forskel på hvide?
>>>
>>> Mvh.
>>>
>>> Frederik
>>
>> Med og uden moms?
>>
>> Mvh Niels
>>
>
> For nu at citere mig selv: "Tallene er let afrundet, hentet fra
> mærkernes hjemmesider. Begge er inkl.
> moms og 50% reg."
>
> Som jeg ihvertfald læser de respektive hjemmesider. Men det er da
> absolut muligt, jeg overser noget.
>
Avanceforskelle fra importør forhandler.
/F
| |
Frederik C (18-05-2008)
| Kommentar Fra : Frederik C |
Dato : 18-05-08 15:34 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:48303d97$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Frederik C wrote:
>> "Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i meddelelsen
>> news:g0pddt$oj4$1@newsbin.cybercity.dk...
>>>> Hej
>>>>
>>>> Kan nogen forklare mig dette.
>>>>
>>>> En BMW 118d 3d har en udsalgspris på:
>>>>
>>>> Hvide: 345.000 (normalpris angivet til ca. 392)
>>>> Gule: 220.000 (normalpris angivet til ca. 253)
>>>>
>>>> En Mercedes A 150 3d har en udsalgspris på:
>>>>
>>>> Hvide: 336.000
>>>> Gule: 172.000
>>>>
>>>> Tallene er let afrundet, hentet fra mærkernes hjemmesider. Begge er
>>>> inkl. moms og 50% reg.
>>>>
>>>> Hvorfor opstår den store forskel på gule plader, når der er en meget
>>>> lille forskel på hvide?
>>>>
>>>> Mvh.
>>>>
>>>> Frederik
>>>
>>> Med og uden moms?
>>>
>>> Mvh Niels
>>>
>>
>> For nu at citere mig selv: "Tallene er let afrundet, hentet fra
>> mærkernes hjemmesider. Begge er inkl.
>> moms og 50% reg."
>>
>> Som jeg ihvertfald læser de respektive hjemmesider. Men det er da
>> absolut muligt, jeg overser noget.
>>
> Avanceforskelle fra importør forhandler.
>
> /F
>
>
Det hælder jeg også til. Synes dog, det er ret betragteligt i dette
tilfælde, hvis det er korrekt.
Mvh.
Frederik
| |
Frank Leegaard (18-05-2008)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 18-05-08 17:30 |
|
Frederik C wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:48303d97$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Frederik C wrote:
>>> "Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i meddelelsen
>>> news:g0pddt$oj4$1@newsbin.cybercity.dk...
>>>>> Hej
>>>>>
>>>>> Kan nogen forklare mig dette.
>>>>>
>>>>> En BMW 118d 3d har en udsalgspris på:
>>>>>
>>>>> Hvide: 345.000 (normalpris angivet til ca. 392)
>>>>> Gule: 220.000 (normalpris angivet til ca. 253)
>>>>>
>>>>> En Mercedes A 150 3d har en udsalgspris på:
>>>>>
>>>>> Hvide: 336.000
>>>>> Gule: 172.000
>>>>>
>>>>> Tallene er let afrundet, hentet fra mærkernes hjemmesider. Begge
>>>>> er inkl. moms og 50% reg.
>>>>>
>>>>> Hvorfor opstår den store forskel på gule plader, når der er en
>>>>> meget lille forskel på hvide?
>>>>>
>>>>> Mvh.
>>>>>
>>>>> Frederik
>>>>
>>>> Med og uden moms?
>>>>
>>>> Mvh Niels
>>>>
>>>
>>> For nu at citere mig selv: "Tallene er let afrundet, hentet fra
>>> mærkernes hjemmesider. Begge er inkl.
>>> moms og 50% reg."
>>>
>>> Som jeg ihvertfald læser de respektive hjemmesider. Men det er da
>>> absolut muligt, jeg overser noget.
>>>
>> Avanceforskelle fra importør forhandler.
>>
>> /F
>>
>>
>
> Det hælder jeg også til. Synes dog, det er ret betragteligt i dette
> tilfælde, hvis det er korrekt.
>
Man skal dog huske på, at gule plader i visse tilfælde består i at smide
bagsæderne væk og erstatte indholdet med varerum. Derudover er der jo
arbejdsløn og materialer.
De biler der bliver klargjort som værende "Van" fra fabrik, sparer jo en del
der.
Seat gør det svjv ab fabrik. VW gjorde for nogle år siden ikke, men var
hvidplader ombygget.
/F
| |
.J.S... (18-05-2008)
| Kommentar Fra : .J.S... |
Dato : 18-05-08 19:01 |
|
"Frederik C" <info@dviskudviskuduelundaudio.com> wrote in message
news:48301e0a$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej
>
> Kan nogen forklare mig dette.
>
> En BMW 118d 3d har en udsalgspris på:
>
> Hvide: 345.000 (normalpris angivet til ca. 392)
> Gule: 220.000 (normalpris angivet til ca. 253)
>
> En Mercedes A 150 3d har en udsalgspris på:
>
> Hvide: 336.000
> Gule: 172.000
>
> Tallene er let afrundet, hentet fra mærkernes hjemmesider. Begge er inkl.
> moms og 50% reg.
>
> Hvorfor opstår den store forskel på gule plader, når der er en meget lille
> forskel på hvide?
>
Hvordan med udstyr, ofte smider de meget udstyr i gul-plade versionen ?
| |
Mogens (18-05-2008)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 18-05-08 21:40 |
|
".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse
news:48306eda$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hvordan med udstyr, ofte smider de meget udstyr i gul-plade versionen ?
Man krydser selv af, hvad man vil ha' - og en 118d er ret mager udstyret.
Iøvrigt den samme maskine som 120d - kun motorstyringen er forskellig,
hvorfor det er meget enkelt at ændre en 118d til en 120d...
| |
Frederik C (19-05-2008)
| Kommentar Fra : Frederik C |
Dato : 19-05-08 13:57 |
|
"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
news:Mu0Yj.7418$R_4.5996@newsb.telia.net...
> ".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse
> news:48306eda$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Hvordan med udstyr, ofte smider de meget udstyr i gul-plade versionen ?
>
> Man krydser selv af, hvad man vil ha' - og en 118d er ret mager udstyret.
> Iøvrigt den samme maskine som 120d - kun motorstyringen er forskellig,
> hvorfor det er meget enkelt at ændre en 118d til en 120d...
>
Er du sikker på, det kun er motorstyringen? I så fald burde en 118 og en 120
jo kunne chippes til samme slutresultat, hvilket jeg ikke har set.
F.eks. 330i og 325i kører med samme motor men forskelligt udstødningssystem,
så en 325i kan, så vidt jeg forstår det, ikke chippes på niveau med 330i.
Kunne en 118d bringes til de samme små 210 heste som en chippet 120 skulle
kunne, er den jo lidt af et tilbud.
Mvh.
Frederik
| |
Mogens (19-05-2008)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 19-05-08 17:08 |
|
"Frederik C" <info@dviskudviskuduelundaudio.com> skrev i en meddelelse
news:4831792e$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Er du sikker på, det kun er motorstyringen?
Jep, jeg ved det fra et andet forum, jeg deltager i - og fandt dengang et
link, der dokumenterede udsagnet. En svensker kendte "alt" til emnet -
derfor
| |
Mogens (19-05-2008)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 19-05-08 17:24 |
|
>> Er du sikker på, det kun er motorstyringen?
> Jep, jeg ved det fra et andet forum, jeg deltager i - og fandt dengang et
> link, der dokumenterede udsagnet.
http://uk.cars.yahoo.com/car-reviews/car-and-driving/bmw-118d-1004436.html
The only mechanical difference between the 118d and the 120d is in the
engine management software.
This limits the junior model to 143bhp and credits the 120d with the full
177bhp monty. BMW played a smart trick with the petrol-engined cars (gearing
the less powerful 116i so that its performance disadvantage was nullified
somewhat in the lower gears) but have chosen not to do likewise with the
118d. The upshot of this is that the 118d will feel a little sluggish if you
drive it back to back with the 120d, but otherwise its an agreeably swift
hatch, notching off the dash to 60mph in less than nine seconds and running
on to a top speed of 130mph.
| |
Frederik C (20-05-2008)
| Kommentar Fra : Frederik C |
Dato : 20-05-08 10:45 |
|
"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
news:EQhYj.7440$R_4.6115@newsb.telia.net...
>>> Er du sikker på, det kun er motorstyringen?
>
>> Jep, jeg ved det fra et andet forum, jeg deltager i - og fandt dengang et
>> link, der dokumenterede udsagnet.
>
> http://uk.cars.yahoo.com/car-reviews/car-and-driving/bmw-118d-1004436.html
> The only mechanical difference between the 118d and the 120d is in the
> engine management software.
> This limits the junior model to 143bhp and credits the 120d with the full
> 177bhp monty. BMW played a smart trick with the petrol-engined cars
> (gearing the less powerful 116i so that its performance disadvantage was
> nullified somewhat in the lower gears) but have chosen not to do likewise
> with the 118d. The upshot of this is that the 118d will feel a little
> sluggish if you drive it back to back with the 120d, but otherwise its an
> agreeably swift hatch, notching off the dash to 60mph in less than nine
> seconds and running on to a top speed of 130mph.
>
>
Ja, har selv set det link.
Det undrer mig så bare, at tunerne ikke chipper 118d til samme resultat, som
de chipper 120d til. Det synes da oplagt?
Mvh.
Frederik
| |
Martin Johansen [600~ (20-05-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 20-05-08 11:36 |
|
>Det undrer mig så bare, at tunerne ikke chipper 118d til samme resultat, som
>de chipper 120d til. Det synes da oplagt?
Du kan jo ikke forklare en mand der har smidt mange penge efter en
120'er at manden ved siden af med en 118'er har de samme antal heste
| |
Frederik C (20-05-2008)
| Kommentar Fra : Frederik C |
Dato : 20-05-08 13:50 |
|
"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
news:0ca5349sgadg1j6cg13a5h7spqf9gh0pmt@4ax.com...
>
>>Det undrer mig så bare, at tunerne ikke chipper 118d til samme resultat,
>>som
>>de chipper 120d til. Det synes da oplagt?
>
> Du kan jo ikke forklare en mand der har smidt mange penge efter en
> 120'er at manden ved siden af med en 118'er har de samme antal heste
>
>
Det ville jeg nu, som ham, der skulle tune den, være græsk-katolsk overfor.
:)
Mvh.
Frederik
| |
Martin Johansen [600~ (20-05-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 20-05-08 21:49 |
|
>Det ville jeg nu, som ham, der skulle tune den, være græsk-katolsk overfor.
>:)
Skal vi nu til at være religiøse også
| |
Frederik C (21-05-2008)
| Kommentar Fra : Frederik C |
Dato : 21-05-08 11:00 |
|
"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
news:k8e634h1plhgbjb7hjhbj05m1gc88k2mtp@4ax.com...
>
>>Det ville jeg nu, som ham, der skulle tune den, være græsk-katolsk
>>overfor.
>>:)
>
> Skal vi nu til at være religiøse også
>
Uha nej, svigerfamilien er faktisk både græsk og katolsk... Det lader vi dem
om. :)
| |
Frederik C (20-05-2008)
| Kommentar Fra : Frederik C |
Dato : 20-05-08 14:52 |
|
"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
news:0ChYj.7437$R_4.6138@newsb.telia.net...
> "Frederik C" <info@dviskudviskuduelundaudio.com> skrev i en meddelelse
> news:4831792e$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Er du sikker på, det kun er motorstyringen?
>
> Jep, jeg ved det fra et andet forum, jeg deltager i - og fandt dengang et
> link, der dokumenterede udsagnet. En svensker kendte "alt" til emnet -
> derfor
>
Jeg har forhørt mig hos pålidelig kilde.
Der er ifølge ham også forskel på turbo og dyser.
Mvh.
Frederik
| |
|
|