Den satans computer.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-05-08 13:37

Jeg har ved en anden lejlighed ytret min utilfredshed med germanernes
mani med "ordnung muss sein" i deres computere i lastbilen.

Forleden dag var den gal igen.

Jeg havde konstateret at der var sprunget en pære i baglyset, og
skiftede selvfølgelig pæren med det samme, med en ny fra det
pæresortiment der følger med lastbilen.

Springer rask og adræt op i førerhuset, og starter op, kun for at
konstatere at der kom en fejlmeddelelse i displayet, som lød:

Fejl på baglys/konturlys. Søg værksted.

Den med konturlys skyldes, at den pære som sidder yderst i lygtehuset
også har en opgave med at lyse til siden, gennem et gult glas. Altså
det vi i daglig tale kalder et markeringslys.

Nå, nu er man blevet så gammel, at man ikke engang kan skifte en
baglygtepære, uden at ødelægge både pære og lygte, var den første
tanke jeg fik.

Jeg prøvede at afmontere pæren igen, og sætte en anden i, og som ved
den første pære kom der lys, men også fejlmelding.

Nu skulle bilen alligevel forbi værkstedet i anden anledning, så jeg
nævnte lige problemet for mekanikeren.

Han grinede over hele 5-øren og spurgte: Hvor stor en pære har du sat
i?

Som sandt var svarede jeg at jeg havde sat en 5 watts i fra
reservebeholdningen.

Så viser det sig fandengalemig at Skrammelcedes'en kører med 10 watt i
baglygterne, i modsætning til alle andre lastbiler, og at computeren
var "klog" nok til at kunne registrere det!

Jeg synes stadig det var nemmere før.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Møller

Dato : 17-05-08 14:59

Folmer Rasmussen skrev:
> [...]
> baglygterne, i modsætning til alle andre lastbiler, og at computeren
> var "klog" nok til at kunne registrere det!

Med hornlygter eller karbidlygter?

Møller

Fra : KASO

Dato : 17-05-08 16:19

> Jeg synes stadig det var nemmere før.

Du kan mao. ikke lide tanken om at en simpel computer i en LKW er klogere
end dig?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-05-08 16:25

On Sat, 17 May 2008 17:18:36 +0200, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:

>Du kan mao. ikke lide tanken om at en simpel computer i en LKW er klogere
>end dig?

>--

Jeg kan jo stille dig samme spørgsmål. .o))

Desuden er lampesortimentet udvalgt af leverandøren, og jeg kan
fortælle dig at der indtil i forgårs ikke var 10 watt pærer i
sortimentet.

Såe...det.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 17-05-08 16:48

> Jeg kan jo stille dig samme spørgsmål. .o))
>
> Desuden er lampesortimentet udvalgt af leverandøren, og jeg kan
> fortælle dig at der indtil i forgårs ikke var 10 watt pærer i
> sortimentet.

og du kunne ikke finde ud af at sammenligne pærerne?
Hvem fortæller det noget om?

> Såe...det.

Lige over

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-05-08 18:12

On Sat, 17 May 2008 17:47:55 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> wrote:

>og du kunne ikke finde ud af at sammenligne pærerne?
>Hvem fortæller det noget om?

>--

Nu synes jeg at du stiller krav til mig, som jeg har svært ved at leve
op til. )

Har du nogensinde hørt om ham Plejer. Eller om begrebet rutine?

Jeg har jo for hævlede fortalt at i uendeligt mange år har jeg skiftet
baglygtepærer ud med 5 watt, uanset model og årgang, og så skal jeg
fornedres bare fordi min nye åkeriejer har valgt at købe
Skrammelcedes. Er det fair, synes du?

Det kommer vel an på hvad vej man skal?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 17-05-08 20:19

"Folmer Rasmussen" <> skrev i meddelelsen

> Har du nogensinde hørt om ham Plejer.

Plejer er død, (RIP) men hans søn Somregelen
lever i bedste velgående.

mvh
Henning

Fra : Tom Jensen

Dato : 17-05-08 18:33

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> og du kunne ikke finde ud af at sammenligne pærerne?
> Hvem fortæller det noget om?
> Uffe
> Ford Mondeo 1,8i
> Fiat Tipo 1,6i

hej
den kunne nu også sagtens have snydt mig, når man plejer at putte en 5w i.

mvh
tom jensen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-05-08 18:49

On Sat, 17 May 2008 19:32:48 +0200, "Tom Jensen" <t-j@adslhome.dk>
wrote:

>"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
>hej
>den kunne nu også sagtens have snydt mig, når man plejer at putte en 5w i.

>--

Tak for supporten. Den er velkommen i øjeblikket. De er alle sammen
efter mig. ))

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-08 19:00

On Sat, 17 May 2008 19:49:02 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Tak for supporten. Den er velkommen i øjeblikket. De er alle sammen
>efter mig. ))

Pas på med de der stemmer der. Folk er endt i dårekisten for den slags
) Nøjes med at lytte til konens kværnen )
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-05-08 19:08

On Sat, 17 May 2008 19:59:34 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

>Pas på med de der stemmer der. Folk er endt i dårekisten for den slags
>) Nøjes med at lytte til konens kværnen )

>--

Jamen, hvis sandheden skal frem, og det skal den jo, så er jeg heller
ikke selv helt tryg ved situationen.

Nu har jeg været beskæftiget henne i Sverige det meste af ugen, og
bortset fra ham Krøjsler-fætteren har der ikke rigtigt været noget
skræmmende på repertoiret.

I næste uge står den også på Sverige, men sååååååååååå!!!

En hel uge mellem Tåstrup og Jylland på dagtid! Det er fanneme
uhyggelige perspektiver.

Jeg er dog så heldig at jeg kører Bugten om eftermiddagen,
indadgående.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-08 19:13

On Sat, 17 May 2008 20:07:35 +0200, Folmer Rasmussen
> [...]

>uhyggelige perspektiver.
>
>Jeg er dog så heldig at jeg kører Bugten om eftermiddagen,

Jeg vinker ikke, har fundet alternative ruter ) Efter oplevelsen
forleden gider jeg ikke prøve igen, før de er færdige med det der
vejarbejde. Kan være man oplever alternative overhalinger på landevej
med lejlighedsvis 2-spor over 800-1000 m, men fred med det. Bare at
komme hjem i rimelig tid er belønning nok - at øsen så præsterer op
mod 25 km/l på turen er da OK.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-05-08 21:14

Folmer Rasmussen skrev:
> [...]
> Nu har jeg været beskæftiget henne i Sverige det meste af ugen, og
> bortset fra ham Krøjsler-fætteren har der ikke rigtigt været noget

End ikke en elg?

> I næste uge står den også på Sverige, men sååååååååååå!!!

Holder lang weekend. Men har hørt et rygte om at starte ugen med noget
omkring Malmø.

> En hel uge mellem Tåstrup og Jylland på dagtid! Det er fanneme
> uhyggelige perspektiver.

Hvad er det for noget køreren du har der?

> Jeg er dog så heldig at jeg kører Bugten om eftermiddagen,
> indadgående.

Ja, så kan det nok ikke være det samme som jeg kørte for en god tid
siden.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-05-08 11:22

On Sat, 17 May 2008 22:13:54 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>End ikke en elg?

>--

De er jo ude i terrænet.

> [...]

>omkring Malmø.

>Hvad er det for noget køreren du har der?

Jamen ruten starter jo i Jylland, og så er vi nødt til at være 3 mand
til 2 biler, for at få det til at hænge sammen, så hver 3. uge står
den på Jylland.

Sikkert ikke.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-05-08 12:29

Folmer Rasmussen skrev:
> De er jo ude i terrænet.

Og der må de godt blive.

> Jamen ruten starter jo i Jylland, og så er vi nødt til at være 3 mand
> til 2 biler, for at få det til at hænge sammen, så hver 3. uge står
> den på Jylland.

Er det noget med Haderslev?

> Sikkert ikke.

Den tur jeg kørte startede i Haderslev søndag aften. Ankomme i Tåstrup
midt på natten, stille trailer og gå i seng.

Tirsdag til torsdag hed det så Tåstrup-Haderslev-Tåstrup med afgang fra
Tåstrup mellem 16 og 18.

Fredag afgang fra Tåstrup mellem 16 og 18 og så var det weekend når
traileren var stillet i Haderslev.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-05-08 13:28

On Sun, 18 May 2008 13:28:55 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Og der må de godt blive.

>--

På det punkt kan vi ikke blive uenige.

>--

>Er det noget med Haderslev?

>--

Nej, det er noget med Vojens.

> [...]

>Tåstrup mellem 16 og 18.
>
>Fredag afgang fra Tåstrup mellem 16 og 18 og så var det weekend når

Nu skal jeg lige to gange til Stockholm, i ugen der kommer, og i næste
uge er det så til Jylland tirsdag til og med fredag, afg. Tåstrup kl.
06:00 og være retur igen mellem 15:00 og 16:00

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 17-05-08 19:06

> Tak for supporten. Den er velkommen i øjeblikket. De er alle sammen
> efter mig. ))

Skizofreni-foreningens motto: Vi er mange flere end I tror.

Har btw ved selvbøvl konstateret at Ford Sierra bruger 21/4W pærer bagi.
De bruger IKKE 21/5W pærer, som dog med lidt besvær/vold kan monteres

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : KASO

Dato : 18-05-08 21:37

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg kan jo stille dig samme spørgsmål. .o))

Det er jo ikke bevist - jeg har jo ikke været i skænderi med en computer...

> Desuden er lampesortimentet udvalgt af leverandøren, og jeg kan
> fortælle dig at der indtil i forgårs ikke var 10 watt pærer i
> sortimentet.
>
> Såe...det.

Hmm - og computeren påståelighed fik dig trods alt ikke til at sammenligne
ny og gl. pære - blot for det tilfældes skyld, at den (igen) skulle have
ret?

Lampesortimentet er sikkert udvalgt af et menneske, der jo - i modsætning
til computeren (!) - kan fejle....

Fra : Steen

Dato : 17-05-08 19:06

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]
> baglygterne, i modsætning til alle andre lastbiler, og at computeren
> var "klog" nok til at kunne registrere det!

Altså din egen fejl?
Læs manualen?
Imod tosser kæmper man forgæves hehe

/Steen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-05-08 19:26

On Sat, 17 May 2008 20:06:18 +0200, "Steen" <steen@steenmartin.dk>
wrote:

>Altså din egen fejl?
>Læs manualen?
>Imod tosser kæmper man forgæves hehe

>--

Tosse????

Jamen den føjer jeg da lige til listen.

Er det en landsby-tosse, eller bare en helt almindelig?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-08 19:48

On Sat, 17 May 2008 20:26:19 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Tosse????
>
>Jamen den føjer jeg da lige til listen.
>
>Er det en landsby-tosse, eller bare en helt almindelig?

Bare få tatoveret RTFM i panden, så du kan se den i spejlet hver
morgen, når du barberer dig - husk det skal være spejlvendt ))

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-05-08 19:51

On Sat, 17 May 2008 20:48:16 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

>Bare få tatoveret RTFM i panden, så du kan se den i spejlet hver
>morgen, når du barberer dig - husk det skal være spejlvendt ))

>--

Tro det eller ej.

Jeg læser s'gu de manualer der ligger rundt omkring i automobilet.
Nogen gange fordi der er noget jeg skal vide, og ellers når jeg er
løbet tør for sovemedicin.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Tom Jensen

Dato : 17-05-08 20:07

> Jeg læser s'gu de manualer der ligger rundt omkring i automobilet.
> Nogen gange fordi der er noget jeg skal vide, og ellers når jeg er
> [...]

kæresten plejer at grine af mig når der er blevet skiftet bil og manualen
bliver hentet ind samme aften for at studere

så plejer hun se mig styrte ud til bilen at par gange i læsningen og komme
tilbage igen efter et par minuter og fortsætte læsningen )

på den sidste bil fandt jeg da ud af at der var opbevaringskuffe under
passagersædet og hvordan man ændrede instrumentlyset i styrke

+ det er da rart at vide hvor donkraft og værktøj er gemt i bilen , hvis
uheldet skulle være ude.

mvh
tom jensen

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-08 20:10

On Sat, 17 May 2008 20:50:48 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

<...>

>Tro det eller ej.
>
>Jeg læser s'gu de manualer der ligger rundt omkring i automobilet.
>Nogen gange fordi der er noget jeg skal vide, og ellers når jeg er
>løbet tør for sovemedicin.

Har faktisk også læst manualen til Puntoen - og der er en gul lampe,
der indikerer, at der skal være smuttet en baglygte Så må hellere
få checket noget bremselys, hvis Fruen har tid.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 17-05-08 20:27

"Folmer Rasmussen" <> skrev i meddelelsen

> Jeg læser s'gu de manualer der ligger rundt omkring i automobilet.
> Nogen gange fordi der er noget jeg skal vide, og ellers når jeg er
> løbet tør for sovemedicin.

Ikke fornoget, men jeg har nu lavet flere kløsjer, selv om jeg havde læst
den medbølgende lexture som var med mit automobil. Men det skyldes
nok at jeg fik mig stavet igennem hele den norske del, før jeg midt i bogen
stødte på den danske del. D'OH Og som sørme var skevet på hovedet!!!!

mvh
Henning