Hvordan er det nu med syn af bil?
Fra : Klaus G.

Dato : 16-05-08 23:33

Hej.

Jeg har en bil som skal synes omkring august engang. Men da jeg har bilen
til salg, overvejer jeg at gøre det nu, da det ser bedre ud med "nysynet" i
salgs annoncen.

Men hvis jeg syner den her i maj, skal den så synes igen i maj 2010? Altså
2år fra nu af. Eller skal den alligevel synes igen til august og så igen
august 2010?

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-08 06:35

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev :

>Men hvis jeg syner den her i maj, skal den så synes igen i maj 2010? Altså
>2år fra nu af.

Hvis du får skrevet datoen i maj som ny "drejedag" gælder synes 2 år
fra denne dag

--
Jan_stevns

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 17-05-08 07:07

Klaus G. wrote:
> [...]
> 2år fra nu af. Eller skal den alligevel synes igen til august og så igen

Periodisk syn kan foretages op til 6 måneder før en synsindkaldelse
og stadig gælde som et periodisk syn.
Synes bilen derimod udenfor denne periode regnes dette som et frivilligt
syn, og køretøjet vil blive indkaldt til periodesyn som normalt.

<http://www.synsklar.dk/syn.html>

--
Ejvind
Bo M. Mogensen, bekræfter i juragruppen:

Fra : Kent Nielsen

Dato : 17-05-08 08:21

> Periodisk syn kan foretages op til 6 måneder før en synsindkaldelse
> og stadig gælde som et periodisk syn.

Jeps

> Synes bilen derimod udenfor denne periode regnes dette som et frivilligt
> syn, og køretøjet vil blive indkaldt til periodesyn som normalt.

Nej for så vælger man at lavet reg. syn i stedet og får flyttet datoen for
periodisk syn på anmeldelsesblanketten.

Kent NIelsen

Fra : Kent Nielsen

Dato : 17-05-08 08:26

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke> skrev i en meddelelse

> Jeps
Og dog
Lige lidt flueknepperi:
Synet kan foretages 6 måneder inden fristen for fremstilling til syn.

Kent Nielsen

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 17-05-08 19:51

Kent Nielsen skrev:
> Lige lidt flueknepperi:
> Synet kan foretages 6 måneder inden fristen for fremstilling til syn.

Det var jo netop det manden sagde!

Thore

Fra : Kent Nielsen

Dato : 17-05-08 20:05

"SmaRTrxxv" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse

> Det var jo netop det manden sagde!

Nej!
Han sagde 6 månder før en synsindkaldelse.
Indkaldelsen kommer naturlivis før fristen.

--
Mch
Kent Nielsen

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 18-05-08 23:39

Kent Nielsen skrev:

> Nej!
> Han sagde 6 månder før en synsindkaldelse.
> Indkaldelsen kommer naturlivis før fristen.

My bad..
Du har ret. Jeg læste det lidt for hurtigt...

Jeg beklager..

Thore

Fra : alexbo

Dato : 17-05-08 08:12

"Klaus G." skrev

> Men hvis jeg syner den her i maj, skal den så synes igen i maj 2010? Altså
> 2år fra nu af. Eller skal den alligevel synes igen til august og så igen
> august 2010?

Nej synet træder i stedet for augustsynet, så næste syn bliver august 2010.

Synsbekendtgørelse
§70
Stk. 3. Et køretøj, der er omfattet af pligt til periodisk syn, kan
fremstilles til frivilligt periodisk syn i perioden indtil 6 måneder før
månedsdatoen i det år, hvor køretøjet skal til periodisk syn, med den
virkning, at det frivillige periodiske syn erstatter det periodiske syn,
såfremt køretøjet godkendes.

mvh
Alex Christensen

Fra : Klaus G.

Dato : 17-05-08 09:31

Hej.

Tak for jeres svar.

Og når man snakker om solen, så skinner den fame :)

Har lige fået en indkaldelse ind af døren. Så den ryger bare afsted nu.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery