Defekt stik ved anhængertræk?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-05-08 23:31

Ved et uheld har vi fået maltrakteret stikket til anhængeren; kan man købe
selve plasticdelen eller skal man ha ledningsnettet med?

Sådan ser det defekte stik ud.

http://kortlink.dk/5a3s

Der er brækket et lille stykke plastic af, så klappen har svært ved at blive
ordentlig på plads (så fjederen, der skal lukke, bliver virkningsløs).
Hans

Fra : H C Jensen

Dato : 17-05-08 06:46

> [...]
>
> Der er brækket et lille stykke plastic af, så klappen har svært ved at
> blive ordentlig på plads (så fjederen, der skal lukke, bliver

Du kan sagtens købe plastig delen uden ledninger

Det bør de fleste reservedels sælgere have på lager

mvh Hans

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 17-05-08 09:31

"H C Jensen" <> skrev i meddelelsen >

> Du kan sagtens købe plastig delen uden ledninger
>
> Det bør de fleste reservedels sælgere have på lager

Må jeg hendlede opmærksomheden på sådanne tingester fås i metal.

mvh
Henning

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-08 09:43

Selve stikket kan fås i f.eks Jemogfix eller haraldnyborg. Det koster et
sted mellem 15 og 50 kr.
Klappens fjeder skal virke. Klappen skal kunne holde stikket i, så det ikke
falder ud.
Jeg har prøvet at blive sendt til omsyn pga. netop virkningsløs fjeder.

Mvh. Jan

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-05-08 11:03

Jan skrev:

> Klappens fjeder skal virke. Klappen skal kunne holde stikket i, så
> det ikke falder ud.
> Jeg har prøvet at blive sendt til omsyn pga. netop virkningsløs
> fjeder.

Oh! =: o(

Havde jeg sqtte tænkt på - godt du sagde det!
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-05-08 11:03

Henning Præstegaard skrev:

> Må jeg hendlede opmærksomheden på sådanne tingester fås i metal.

Fornemt!

Nogen der ved hvor?
Hans

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 17-05-08 20:52

"Hans Paulin (6310)" <> skrev i meddelelsen

> Fornemt!
>
> Nogen der ved hvor?

Efter at have lavet en lille søgning ser det ud til at de der ydstyrspushere
er gået helt i fælge, steroanlæg og diodelygter.

mvh
Henning

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-05-08 07:09

Henning Præstegaard skrev:

> Efter at have lavet en lille søgning ser det ud til at de der
> ydstyrspushere er gået helt i fælge, steroanlæg og diodelygter.

Så må vi nøjes (hvis ikke mit "klamp" holder )
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Lund

Dato : 17-05-08 11:19

Ja du kan købe den dele løs.

MEN, såfremt stikket er af den type hvor ledningsforbindelen til stikket er
forseglet, så skal du købe en' med ledningsnet.

Mvh. Torben

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-05-08 13:53

Lund skrev:

> Ja du kan købe den dele løs.
>
> MEN, såfremt stikket er af den type hvor ledningsforbindelen til
> stikket er forseglet, så skal du købe en' med ledningsnet.

Prøvede lige at se om jeg kunne skille det ad, og dét kunne jeg (det er i
øvrigt en Hella)

Gik så et skridt videre og klistrede med en loddekolbe en halv
elektrikerstrip hen over det sted hvor der manglede for 25 øre plastic:

http://kortlink.dk/5a5n

Noget utydeligt, men det ser ud til at holde.

Hvis ikke må jeg så købe en ny

Tak til alle!
Hans

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-05-08 14:14

On Sat, 17 May 2008 14:52:36 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

> [...]
>
>Gik så et skridt videre og klistrede med en loddekolbe en halv
>elektrikerstrip hen over det sted hvor der manglede for 25 øre plastic:

Klamp. ))

>--

>Noget utydeligt, men det ser ud til at holde.
>
>Hvis ikke må jeg så købe en ny

>--

Har du så megen friværdi?

>--

>Tak til alle!

>--

Jeg har ikke bidraget synderligt, så takken må gå til dem som evt. har
fortjent det.

Det jeg lurer på er, om den skade på stikket evt. kunne stamme fra den
letsindige omgang med trailere, som du beskrev i et tidligere indlæg?
Der var noget med en ridse i en bagkofanger, så hut jeg visker?

Kan du ikke prøve at udbedre finmotorikken lidt med en strip og en
loddekolbe?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-05-08 14:31

Folmer Rasmussen skrev:

> Klamp. ))

Hæ hæ

Tjener ikke så meget i mit embede som du i dit

> Har du så megen friværdi?

Jow jow

> Jeg har ikke bidraget synderligt, så takken må gå til dem som evt. har
> fortjent det.

Jam, du bidrager da så om ikke andet med et lille friskt pust ind i mellem

> Det jeg lurer på er, om den skade på stikket evt. kunne stamme fra den
> letsindige omgang med trailere, som du beskrev i et tidligere indlæg?
> Der var noget med en ridse i en bagkofanger, så hut jeg visker?

Det er konevognen, og skaden skyltes at hun smed sin nye - af undertegnede
sponsorerede - damecykel med 70-80 km/t. da en strop sprang, så cyklen måtte
repareres for omkring 1600 kr. :-/

> Kan du ikke prøve at udbedre finmotorikken lidt med en strip og en
> loddekolbe?

Jeg skal videregive dine gode forslag til omtalte person
Hans