Elsidespejle
Fra : S

Dato : 16-05-08 10:37

Hejsa

Jeg har en ret smal carport, og ønsker en større bil en den nuværende (Ford
Focus st.car fra 2000).
En løsning kunne være en større bil med elsidespejle.
Ved I, om man kan slå dem ind og derefter køre de sidste meter ind i
carporten?
Eller kører sidespejlene altid først ind af sig selv når man slukker
moteren?

Mvh S

Fra : Torben \(Tilst\)

Dato : 16-05-08 11:13

"S" <none@none.no> skrev i meddelelsen
> [...]
> carporten?
> Eller kører sidespejlene altid først ind af sig selv når man slukker

Jeg har lige investeret i en Toyota Avensis, den kører sidespejlende ind/ud
med en knap med tænding på/motoren gående - knappen duer ikke når der ikke
er tænding på.

--
/Torben

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-08 14:58

"Torben (Tilst)" <torben.fejr@stofanet.invalid> skrev i meddelelsen

> "S" <none@none.no> skrev i meddelelsen

> Jeg har lige investeret i en Toyota Avensis, den kører sidespejlende
> ind/ud med en knap med tænding på/motoren gående - knappen duer ikke når
> der ikke er tænding på.

Samme princip i min gamle Honda FR-V og forøvrigt i mange andre biler.

--
/HB

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-08 17:52

> Samme princip i min gamle Honda FR-V og forøvrigt i mange andre biler.

Tja og Multiplaen...

Fra : SG

Dato : 16-05-08 20:07

> [...]

> Jeg har lige investeret i en Toyota Avensis, den kører sidespejlende
> ind/ud med en knap med tænding på/motoren gående - knappen duer ikke

Er du sikker på det?

I min Avensis 2007 behøver der faktisk ikke være tænding på/motoren gående
for at sidespejlsknappen virker.

Det er nok, hvis du kun har drejet nøglen, så der bare er strøm på radioen
- til forskel fra min tidligere Honda CR-V, hvor der skulle være decideret
tænding på for at spejlene ville flytte sig.

-SG

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-08 16:38

> [...]
> carporten?
> Eller kører sidespejlene altid først ind af sig selv når man slukker

Hvis du har problemer med at sidespejlene ikke kan være udslået når du skal
parkerer i din carport, tror du så ikke du for problemer når du skal ud af
bilen.

kimila

Fra : Jakob

Dato : 16-05-08 17:36

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du har problemer med at sidespejlene ikke kan være udslået når du
> skal parkerer i din carport, tror du så ikke du for problemer når du skal
> [...]

Det er jo det man har soltaget til :)

Fra : Leo Jensen

Dato : 16-05-08 21:34

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i meddelelsen

> Hvis du har problemer med at sidespejlene ikke kan være udslået når du
> skal parkerer i din carport, tror du så ikke du for problemer når du skal
> ud af bilen.

Man kunne måske forstille sig en carport med en snæver passage ved en stolpe
?

MVH Leo - 6 m frit spænd i carporten er fedt...

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 17-05-08 09:52

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Man kunne måske forstille sig en carport med en snæver passage ved en
> stolpe ?

Det er jo helt utænkeligt. Hvor får du dog sådan en sindsyg idé fra...

;)

Fra : S

Dato : 17-05-08 11:27

> [...]
>
> Hvis du har problemer med at sidespejlene ikke kan være udslået når du
> skal parkerer i din carport, tror du så ikke du for problemer når du skal

Problemet er, som en anden påpegede, at stolpen er det snævreste sted. Orker
ikke rigtigt at skifte hele carporten ud, hvis jeg kan undgå det.

Fra : Tonni Madsen

Dato : 17-05-08 10:06

I min renault laguna skal knappen som man "skiftet" mellem spejlene når man
instiller dem lige ha et drej til højre så klapper de ind, og og omvendt...
De er ligeglade med om der er tænding nøgle/kort i eller ej... (så vidt jeg
husker...)

Mvh Tonni Madsen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-05-08 10:14

"S" <none@none.no> wrote in news:g0jkkd$1fo2$1@newsbin.cybercity.dk:

> Ved I, om man kan slå dem ind og derefter køre de sidste meter ind i
> carporten?

Jeg har ingen erfaring med emnet, men for mig at se misser alle besvarere
det mest interessante:

Kan man rent faktisk KØRE i bilen med sidespejlene klappet ind?

Fra : Jakob

Dato : 17-05-08 10:16

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har ingen erfaring med emnet, men for mig at se misser alle besvarere
> det mest interessante:
>
> Kan man rent faktisk KØRE i bilen med sidespejlene klappet ind?

Ja. I hvertfald i Toyota Avensis af 2005. Jeg nåede at køre 10km efter en
tur i vaskehal før jeg lagde mærke til at jeg havde glemt at køre spejlene
ud.

Fra : S

Dato : 17-05-08 11:27

"Jakob" <pointshopmail@forum.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tur i vaskehal før jeg lagde mærke til at jeg havde glemt at køre spejlene

Så kan det jo være jeg skal have en Avensis :)

Fra : Brian

Dato : 17-05-08 21:51

Jakob wrote:
> Ja. I hvertfald i Toyota Avensis af 2005. Jeg nåede at køre 10km
> efter en tur i vaskehal før jeg lagde mærke til at jeg havde glemt at
> køre spejlene ud.

Det er da lidt ufikst. Jeg troede der var et krav om at de skulle klappe ud
selv, når man kører over f.eks 25km/t.

/Brian

Fra : SG

Dato : 18-05-08 13:23

"Brian" <nej@tak.du> skrev i

> Det er da lidt ufikst. Jeg troede der var et krav om at de skulle
> klappe ud selv, når man kører over f.eks 25km/t.
>
> /Brian

Ja, men Toyota propper sjældent ret meget lir i deres biler, som Peugeot fx
plejer at gøre. Så detaljer som automatisk katastrofeblink ved hårde
opbremsninger, coming home light, hastighedsbestemte viskere, automatisk
dørlås over 10 km/t mv. - den slags finder du sjældent i en Toyota. Så det
vil nærmest være utænkeligt, at de havde udstyret deres elsidespejle med en
slags automatik fx ved lås/lås op med fjernbetjeningen, eller når bilen når
en bestemt hastighed.

Det kan jo være, at det er derfor en Toyota generelt holder bedre. Der er
ikke så meget elektronik, der skal spille sammen og kan gå i stykker.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 17-05-08 20:57

"Kent Oldhøj" <> skrev i meddelelsen

> Jeg har ingen erfaring med emnet, men for mig at se misser alle besvarere
> det mest interessante:
>
> Kan man rent faktisk KØRE i bilen med sidespejlene klappet ind?

Jeg har en kollega der lige har købt en spritny Aventis og han var noget så
tilfreds
med at den kan klappe sidespejlene ind og nu kunne konen køre bilen ind i
garagen uden at hive sidespejlene af.

mvh
Henning