Vejhjælp - hvem skal man vælge???
Fra : mugge

Dato : 14-05-08 09:37

Ja må jo nom hellere få tegnet et abb - når man nu kører gamle biler....

Hvem er billigst og øhh bedst? Ved godt at det ikke hænger helt sammen.

Jeg havde i meget gamle dage noget ved Falck der var meget billigt men som
så kun kunne anvendes tre gange om året, det var sådan set super.

Krav: Jeg vil kunne ringe til nogen og få bilen slæbt hjem/på værksted hvis
den pludselig strejker undervejs - om det tager enhalv eller to timer er
mindre væsentligt.......

Bor i Sydjylland hvis det har nogen betydning.

Hvad bruger I og hvorfor?

mugge

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 14-05-08 11:18

mugge wrote:
> [...]
> mindre væsentligt.......
>
> Bor i Sydjylland hvis det har nogen betydning.

Jeg bruger Dansk Autohjælp da det er inkluderet i min forsikring
(idaforsikring), jeg har haft brug for dem en 3 gange, med fin service,
to af gangene havde jeg behov for at få bilen hevet på fejeblad og kørt
til mit værksted, mens den sidste gang blot var et spørgsmål om
justering af platiner (de var slidte og den kunne ikke starte, inden han
ville hive den på fejeblad justerede han dem og bilen startede).

Fordele: rimelig hurtig udrykning (alle gange under 1 time), det er uden
egenbetaling at bruge dem (pga. vilkårene i forsikringen).

Det kunne måske være en god ting at have mulighed for lånebil, men jeg
har ikke rigtig haft dette behov før.

Thomas

Fra : Gamle

Dato : 14-05-08 16:39

mugge wrote:
> Ja må jo nom hellere få tegnet et abb - når man nu kører gamle
> biler.... Hvad bruger I og hvorfor?

Falck.

Er hurtige, flinke og kører een til bestemmelsesstedet og bilen på værksted.
Vi havde for nogle år siden et uheld med en gammel bil. Støddæmperen røg. Vi
var på vej fra Århus til Ebeltoft til et lejet sommerhus. I Risskov var
bilen kaput. Falck kom med et fejeblad og en personbil, hvorefter vi blev
kørt til Ebeltoft med hele bagagen. Bilen blev kørt på værksted.
Derfor Falck for mit vedkommende.

Mvh.
Torben

Fra : Mogens

Dato : 14-05-08 18:08

"mugge" <mogenslarsen2003@FJERNyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad bruger I og hvorfor?

Jeg bruger den mobilitetshjælp, som producenten stiller til rådighed. Bilen
er fra 2001 og stadig dækket, fordi bilens garanti - og dermed
mobilitetshjælp - kan forlænges til 10 år eller 200.000 km...