|
| Volvo 850 - olien render - motoren sveder.~ Fra : frank@hollinger.dk |
Dato : 13-05-08 10:41 |
|
Har nu et seriøst problem med motoren og dens olieforbrug, der er
ekstremt. Troede i starten at det blot var toppakningen, der havde
fået en læk, men rengjorde motoren og kan se at olien lækker ved
skruelåget. Har prøvet et andet låg, men det hjælper ikke.
Værkstedet synes at det er meget alvorligt og foreslår at gribe ved
nældens rod og skifte til en anden motor (sic!)...men inden vi finder
en anden motor hos huggeren, kan svigerfar måske fixe det. Er der
nogen, der kender problemet, hvor motoren simpelthen sveder så meget?
Hvordan katten finder man fejlen på sådan noget?
Motoren har kørt 340.000 km.
| |
Møller (13-05-2008)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 13-05-08 19:02 |
|
frank@hollinger.dk skrev:
> Har nu et seriøst problem med motoren og dens olieforbrug, der er
> ekstremt. Troede i starten at det blot var toppakningen, der havde
> fået en læk, men rengjorde motoren og kan se at olien lækker ved
> skruelåget. Har prøvet et andet låg, men det hjælper ikke.
>
> Værkstedet synes at det er meget alvorligt og foreslår at gribe ved
> nældens rod og skifte til en anden motor (sic!)...men inden vi finder
> en anden motor hos huggeren, kan svigerfar måske fixe det. Er der
> nogen, der kender problemet, hvor motoren simpelthen sveder så meget?
>
> Hvordan katten finder man fejlen på sådan noget?
>
> Motoren har kørt 340.000 km.
Skruelåg = dæksel over oliepåfyldning?
Har du undersøgt om der er fri pasage i slanger fra krumtapventilationen til indsugningen og at de
er hele?
hvis ikke, så kan du få et problem med at der pustes olie ud ved dækslet når motoren bliver varm og
der evt også komme lidt udstødning ned forbi stemplerne.
De har det med at blive møre og tætte med tiden.
Møller
| |
Leon Hulstrøm (13-05-2008)
| Kommentar Fra : Leon Hulstrøm |
Dato : 13-05-08 20:39 |
|
"Møller" <e@bg2n.dk> skrev i en meddelelse
news:4829d7a2$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> frank@hollinger.dk skrev:
>> Har nu et seriøst problem med motoren og dens olieforbrug, der er
>> ekstremt. Troede i starten at det blot var toppakningen, der havde
>> fået en læk, men rengjorde motoren og kan se at olien lækker ved
>> skruelåget. Har prøvet et andet låg, men det hjælper ikke.
>>
>> Værkstedet synes at det er meget alvorligt og foreslår at gribe ved
>> nældens rod og skifte til en anden motor (sic!)...men inden vi finder
>> en anden motor hos huggeren, kan svigerfar måske fixe det. Er der
>> nogen, der kender problemet, hvor motoren simpelthen sveder så meget?
>>
>> Hvordan katten finder man fejlen på sådan noget?
>>
>> Motoren har kørt 340.000 km.
>
> Skruelåg = dæksel over oliepåfyldning?
>
> Har du undersøgt om der er fri pasage i slanger fra krumtapventilationen
> til indsugningen og at de er hele?
> hvis ikke, så kan du få et problem med at der pustes olie ud ved dækslet
> når motoren bliver varm og der evt også komme lidt udstødning ned forbi
> stemplerne.
>
> De har det med at blive møre og tætte med tiden.
Hvis det ikke er krumtapudluftningen (PCV systemet), den er gal med. Så har
du alvorlig underkompression og det er lig en motorrenovering.
Hvis jeg husker rigtigt, skyder 850'eren ellers bagerste pakdåse først, men
du kan være heldig at det bare en en rengøring af ind- &
udluftnings-systemet.
God arbejdslyst
Leon
| |
Niels Bengaard (13-05-2008)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 13-05-08 20:35 |
|
Det er selvfølgelig fint nok at spørge her og måske kandet
krumtabhusventilation drille som en andne skriver. Jeg ville dog tjekke med
et andet værksted og se hvad de mener.
Hvorfor sagde det første værksted motoren skulle skiftes, hvilken fejl har
den?
Mvh Niels
| |
|
|