Aircon + xsara eftermont
Fra : Søren Kelly

Dato : 11-05-08 20:12

Hej Alle
er igen igen ved at købe en xsara har da også fundet en der er billig, men
den har ikke aircon eller klima
og jeg vil rigtig gerne have den luxus...
Kan man selv monterer sådan et anlæg , jeg mener modellen findes jo med
aircon
og jeg har da også fundet en hugger der har et komplet anlæg til salg....
har det nogen betydning at donor er fra 98 og modtager er fra 2000

har nogen prøvet det herinde evt med andre modeller

og kan man blive bon'et ved kasse 1 af staten jeg tænker her på grøn afgift

Hej fra Søren

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-08 20:23

On Sun, 11 May 2008 21:11:57 +0200, "Søren Kelly"
<fsgbooking@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>har nogen prøvet det herinde evt med andre modeller
>
>og kan man blive bon'et ved kasse 1 af staten jeg tænker her på grøn afgift

Undersøg lige, hvornår Xsara havde skift fra Xsara1 til Xsara2, det
kunne være et problem, hvis der er ændret de steder, hvor aircon skal
sidde. Jeg har aircon i en Xsara2004 - men det kan du jo ikke bruge
til noget!
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : KASO

Dato : 15-05-08 09:27

"Søren Kelly" <fsgbooking@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> har nogen prøvet det herinde evt med andre modeller
>
> og kan man blive bon'et ved kasse 1 af staten jeg tænker her på grøn

Det kan være en helt anden motor. Jeg mener, at det var omkring det
tidspunkt 1.6 gik fra 8V/90hk til 16V/110hk - og fronten generelt blev
ændret. Ca. samtidig gik de vist fra "gammeldags" ledningsnet til
"multiplex" + div. andre ændringer.

Du skal desuden være uddannet kølemontør før du må rode med A/C anlæg,
svjv.....

Jeg havde en Mégane, der fik overflyttet et fabriksnyt anlæg - det kostede
meget bøvl i årene bagefter. Jeg ville helt klart finde en bil med
fabriksmonteret anlæg!

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 17-05-08 22:55

KASO skrev:

> Du skal desuden være uddannet kølemontør før du må rode med A/C anlæg,
> svjv.....

Njah! Man kan nu godt selv foretage hele monteringen og så overlade
påfyldningen til en uddannet kølemontør.

Mvh

Claus
Der selv eftermonterede AC i en Golf III og som næppe tror at han gider
gøre det igen i nogen bil - Jeg brugte hvad der svarer til tre hele
arbejdsdage på projektet.

Fra : plex

Dato : 18-05-08 19:38

> Der selv eftermonterede AC i en Golf III og som næppe tror at han gider
> gøre det igen i nogen bil - Jeg brugte hvad der svarer til tre hele
> arbejdsdage på projektet.

Hehe prøvede det også i min gamle BMW 323ti, og jeg gør det heller ikke igen
;)