Tlf linje melder optaget med ISDN/ADSL
Fra : Bagle

Dato : 18-07-01 21:46

Hej gruppe,

Inden jeg går igang vil jeg lige fortælle at jeg har postet denne meddelse
både her og ISDN gruppen da jeg ikke er sikker på hvor problemet tilhører.

Det er således at jeg til at starte med fik et ISDN abonnement fra
Teledanmark men fik det senere opgraderet til ADSL. For ikke at skulle punge
op med 600,- har jeg valgt ikke at tilbagekonvertere min linje til analog.

Nå men anyway, det hele har faktisk fungeret fint indtil jeg for en uges tid
siden besluttede mig for at rykke lidt rundt på værelset og foretage nogen
ændringer. Jeg havde, til at starte med, et Eicon Diva modem til at holde
tlf'en oppe men har under omrokeringen erstattet det med et Lasat Unique
1280i modem. Begge modem har virket fint indtil videre men nu er min tlf
begyndt at melde optaget når man ringer til den og når jeg løfter røret er
der ingen klartone, bare meget svag støj.

Jeg har hørt at det måske er fordi at jeg skal skrive mit tlf nr ind i een
eller anden opsætning men jeg kan ikke finde ud af hvor. Når jeg prøver at
gå ind i netværks opsætningen kommer den op med at jeg mangler at sætte
noget op inde ved ISDN knappen men jeg kan ikke hitte ud af hvad.

Håber der er nogen som kan hjælpe
Mvh Nick

Fra : 007

Dato : 18-07-01 21:22

Jeg går udfra at det nævnte Lasat-modem er et ISDN-modem. (T/A)
Med et Lasat Speed 2-modem skal man indtaste sine telefonnumre for telefonen
der sidder i TEL1-porten og den telefon der evt. sidder i TEL2.

Du kan se vejledninger på www.isdn2hotline.dk

Fra : Bagle

Dato : 19-07-01 17:22

Jeps, modemet hedder Lasat unique 1280i a/b og er selvfølgelig et ISDN
modem. Kan du evt. fortælle mig hvor jeg skal skrive nummeret ind henne? Jeg
syntes ikke jeg kan finde nogen brugbare oplysninger på www.isdn2hotline.dk
og jeg går udfra at modemne er mere eller mindre de samme..

Mvh Nick

Fra : Niels Bachmann

Dato : 19-07-01 23:00

[Snip]
> telefonen

Kender ikke lige dette modem (Lasat unique 1280i), men det er kun nødvendigt
at indtaste nummeret hvis du har 2 telefon numre på din ISDN.
Det er ihverfald ikke nødvendigt på et Speed II modem.

Det lyder som om der er gået ged i din a/b tilslutning.

MVH/ Niels
--
"Mandrake.... Have you ever seen a 'commie drink a glass of water?"

http://www.precious.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-07-01 07:06

"Niels Bachmann" <precious@precious.dk> skrev i en meddelelse
> Kender ikke lige dette modem (Lasat unique 1280i), men det er kun
nødvendigt
> at indtaste nummeret hvis du har 2 telefon numre på din ISDN.
> Det er ihverfald ikke nødvendigt på et Speed II modem.

En stor del af Lasat Speed II'erne havde en fejl der gjorde at de ikke
virkede før man havde indtastet et nummer

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Niels Bachmann

Dato : 20-07-01 17:17

[Snip]
> En stor del af Lasat Speed II'erne havde en fejl der gjorde at de ikke
> virkede før man havde indtastet et nummer

Dem er jeg ikke løbet ind i, men masser af dem der ikke giver klartone, før
de har været tilringet en gang.
Men det er klart at ved 2 numre på ISDN skal de tastes ind.

MVH/ Niels Bachmann

Fra : FH

Dato : 20-07-01 15:57

On Thu, 19 Jul 2001 17:22:05 +0100, "Bagle" <bagle@raggy.dk> wrote:

Hej

>Jeps, modemet hedder Lasat unique 1280i a/b og er selvfølgelig et ISDN
>modem. Kan du evt. fortælle mig hvor jeg skal skrive nummeret ind henne?

Jeg vil mene, du skal skrive det ind i konfigurations-manageren.
Du kan downloade den sidste version her :
http://www.eicon.com/support/helpweb/lasat/product.asp?p=spd

Her kan du ligeledes finde den seneste firmware og dokumentationen

God fornøjelse

--
Flemming H.
[remove 2 spaces in mail)

Fra : Bagle

Dato : 21-07-01 15:51

Jeg har nu fået sat et Eicon Diva modem til istedet og det ser nu ud til at
virke. Måske det andet bare er røget sig en tur..

Men takker for alle svarene

Mvh Nick