Det er noget helt andet.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 06-05-08 20:01

Når det er monteret i en BMW, så er det selvfølgelig ikke
distraherende og til fare for sikkerheden, eller.............?

http://ekstrabladet.dk/biler/article1003991.ece

Men man er nærmest dødsens hvis man taler håndholdt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-08 20:05

On Tue, 06 May 2008 21:00:40 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> [...]
>
>http://ekstrabladet.dk/biler/article1003991.ece
>
>Men man er nærmest dødsens hvis man taler håndholdt.

Så længe o-tælleren står hvor den står går det nok. Men....er da vist
godt og vel på kanten
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Per

Dato : 07-05-08 08:13

> Men man er nærmest dødsens hvis man taler håndholdt.
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer

Ja der er jo sket de første dødsfald pga. af håndholdt.

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 07-05-08 08:48

"Per" <per_mand@edbegenskaber.dk> wrote in message
> Ja der er jo sket de første dødsfald pga. af håndholdt.

Der også sket de første dødsfald pga rumrejser / biler der kører hurtigere
end for 10 år siden / folk der roder med deres ipod / folk der spiser i
bilen / folk der bliver distraheret af deres børn i bilen osv osv.

Man kan altså ikke undgå uheld 100%, hvor der er mennesker og biler
involveret vil der ske uheld.

Nu nævnes der jo i artiklen at føreren kun kan bruge internettet under 5
km/t, mens bag pasagererne kan bruge det hele tiden hvis der er skærme bagi.

Goooooooooo fremskridt :)

Mvh
Jacob

Fra : Per

Dato : 07-05-08 12:39

"Jacob Rungwald" <jacob@*fjern*rungwald.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bilen / folk der bliver distraheret af deres børn i bilen osv osv.
>
> Man kan altså ikke undgå uheld 100%, hvor der er mennesker og biler

Så du mener man ikke skal forsøge at begrænse ulykkerne ?

Jeg har nu den omvendte holdning, at vi skal forsøge at begrænse dødsfald og
uheld i trafikken så meget som muligt.
Og det hjælper at forbyde forstyrrende ting i bilen, men man samtidig
forbedrer den passive sikkerhed i bilen.

Så fordi nogle folk er total ligeglade med deres eget og andres liv betyder
det ikke vi skal acceptere det.

For min skyld må de godt slå selv selv ihjel, men problemet er de slår andre
ihjel med deres uansvarlige opførsel.

Så alle tiltag der kan forhindre dette som kraftige bøder, klip i kørekort,
kameraer, alkoholtester for at starte bilen osv. er desværre nødvendige
konsekvenser af at en del af befolkningen altid vil opføre sig egoistisk og
uansvarligt.

Hvis alle kørte efter forholdene, viste hensyn og koncentrede sig om
trafikken, ville der ikke være kommet så mange regler og
kontrolforanstaltninger.

At de få idioter ødelægger det for alle os andre er en gammel nyhed. Det ser
man ikke kun i trafikken, men også i foreninger mv.

Mvh Per

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 07-05-08 13:40

> Så du mener man ikke skal forsøge at begrænse ulykkerne ?

Jo da.

> [...]
> Og det hjælper at forbyde forstyrrende ting i bilen, men man samtidig
> forbedrer den passive sikkerhed i bilen.

Sålænge det er lovligt at lægge makeup/spise/holde styr på skrigende unger i
bilen, kan jeg ikke se hvorfor en ting der ikke kan bruges af føreren hvis
bilen kører +5km/t skylle forbydes.

> Så fordi nogle folk er total ligeglade med deres eget og andres liv
> betyder det ikke vi skal acceptere det.

Nej, men hvor meget vi end gerne vil, så kan vi ikke forbyde os ud af alle
uheld.

> For min skyld må de godt slå selv selv ihjel, men problemet er de slår
> andre ihjel med deres uansvarlige opførsel.

Enig.

> [...]
>
> At de få idioter ødelægger det for alle os andre er en gammel nyhed. Det
> ser man ikke kun i trafikken, men også i foreninger mv.

Enig

Mvh
Jacob

Fra : Martin Bak

Dato : 07-05-08 16:50

"Per" <per_mand@edbegenskaber.dk> skrev i en meddelelse

> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja der er jo sket de første dødsfald pga. af håndholdt.

De første??? Der er sket rigtig mange siden mobiltelefonen blev almindelig.
Så mange, at Politiet helt rutinemæssigt kigger efter en mobil der ligger og
flyder umotiveret et eller andet sted i eller udenfor bilen, hvis en ellers
uforklarlig ulykke er sket. Og sandelig om de ikke ofte finder synderen, det
lille apparat.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-05-08 02:13

On May 6, 9:00 pm, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:
> [...]
>
> http://ekstrabladet.dk/biler/article1003991.ece
>
> Men man er nærmest dødsens hvis man taler håndholdt.

Jeg synes nemt man kan se at folk som taler i håndholdt mobil under
kørslen.
Deres reaktioner er langsomme, fx. ved start fra lyskryds, rundkørsler
etc. De kører også over lyskryds på en træls måde, da de jo skal styre
båbe mobil og gear.
De bremser tit i sidste øjeblik og snøvler rundt da de sparer
gearskift pga. mobilen.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Martin

Dato : 07-05-08 22:58

Christian B. Andresen wrote:

> [...]
> båbe mobil og gear.
> De bremser tit i sidste øjeblik og snøvler rundt da de sparer

Mythbusters har allerede vist hvor farligt det egentlig er at snakke i
telefon og kører bil samtidig, og hvor svært det egentlig er at
koncentrer sig om at snakke i telefon.

Nu kan jeg ikke lige huske hvor meget grænsen er i Californien, men
mener det er noget ala 0.08% - de testede også i samme show hvor
dårligere man bliver at have lige under det maximale, og det var godt
nok vildt så sløv man blev!

Nææ tak, godt man bor i et land med nul tolerance, eller rettere sagt
0.02% grænse, og NEJ den er IKKE 0.0 i Sverige, den er faktisk 0.02% -
men at man stortset ikke kan indtage noget for at komme over 0.02% så er
det næsten nul tolerance :)

Fra : Martin

Dato : 07-05-08 22:47

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]
>
> http://ekstrabladet.dk/biler/article1003991.ece
>
> Men man er nærmest dødsens hvis man taler håndholdt.

I Mercedes' DVD afspiller, der viser skærmen (andet end noget tekst, med
noget sikkerheds advarsel om at man køre bil bla bla) ikke noget når
bilen er igang (dog er lyden der stadig), men så snart man holder
stille, så er der film igen.