nyt navigationsanlæg til bilen.
Fra : Lasse

Dato : 05-05-08 19:17

Hej
Jeg overvejer at købe et navigationsanlæg til min bil. Problemet er bare
hvilket det skal være.
Er der nogen i gruppen som kan anbefalt et godt solidt system og mærke,
ligesom der måske er nogen som evt. har dårlig erfaring endsige fraråder
speciel mærke eller system.
Hvilke anlæg får jeg mest for pengene.

Findes der evt. et sted hvor der er en test af de forskellige anlæg.

med venlig hilsen

Lasse

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-08 19:29

"Lasse" <larsand2@FJERNgmail.com> skrev :

>Findes der evt. et sted hvor der er en test af de forskellige anlæg.

Der har jo været et veritabelt mylder at diverse test i alle
dagbladende de seneste par uger - men der findes en glimragende
gruppe på nettet, hvor folk er flinke til at svare

dk.teknik.sattelit.navigation

Man kan få alt muligt spøjst udstyr, til alle mulige priser - jeg
købte selv en Garmin 200 - funker fint til at finde rundt her i
landet (også på Bornholm)

--
Jan_stevns

Fra : Gert

Dato : 05-05-08 21:18

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> Man kan få alt muligt spøjst udstyr, til alle mulige priser - jeg
> købte selv en Garmin 200 - funker fint til at finde rundt her i
> landet (også på Bornholm)

at købe navigation er en religion
alle har deres egen farvorit og det modsatte.

jeg har en Garmin nuvi 300, en ganske fortrinlig GPS, men lidt pebret i
pris.
ud over det så har jeg lige købt en Nuvi 200 og den kan stort set det samme
som min 300 (nogle få ting er fjernet)
men er fortrinlig til prisen meget simpel i menuer ikke så meget fis bare
GPS

og som Jan skriver så kan den også hitte rundt på Bornholm
(hvpr jeg husere til daglig)

Mvh
Gert

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-08 21:30

"Gert" <Gert@lynghoy.dkkk> skrev :

>at købe navigation er en religion
>alle har deres egen farvorit og det modsatte.

Nemlig - og dybest set, er der ikke megen grund til at give mere for
dem end nødigt - jeg orker ikke ofre penge på alt muligt flaf til dem

>og som Jan skriver så kan den også hitte rundt på Bornholm
>(hvpr jeg husere til daglig)

I know .. og jeg nåede også lige at indsætte et "også" lige for "på
Bornholm - stærkt ihukommende fruentimmeret's eklatante kvajer nede
på Galløkken forrige år, hvor hun var kørt i forvejen, med den ene del
af karavanen .. hun gik ned til campingmutter og ville låne fax'en
for at sende noget hjem til Danmark .. *DET* var satme ikke populært

--
Jan_stevns

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 06-05-08 08:37

jan_stevns wrote:

> men der findes en glimragende
> gruppe på nettet, hvor folk er flinke til at svare
>
> dk.teknik.sattelit.navigation

Go' henvisning - men stave ka' du sgutte

dk.teknik.satellit.navigation

Ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-08 11:31

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev :

>Go' henvisning - men stave ka' du sgutte

det praler jeg nu heller sjældent af ;)

--
Jan_stevns

Fra : Mikael

Dato : 05-05-08 14:16

On 5 Maj, 20:17, "Lasse" <larsa...@FJERNgmail.com> wrote:
> [...]
> Er der nogen i gruppen som kan anbefalt et godt solidt system og mærke,
> ligesom der måske er nogen som evt. har dårlig erfaring endsige fraråder

Garmin Nüvi et eller andet. Det kommer an på dine behov. Er det kun
til brug i DK er 200 glimrende og billig.

Garmin er efter min mening de nemmeste at betjene. Har haft min Nüvi
360 i snart 3 år og den fungerer glimrende stadigvæk.

Mikael

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 06-05-08 00:20

Mikael wrote:

> [...]
>
> Garmin er efter min mening de nemmeste at betjene. Har haft min Nüvi
> 360 i snart 3 år og den fungerer glimrende stadigvæk.

Der er et enkelt problem med Nüvi 200, nemlig at Garmin er begyndt at
bruge 3 forskellige typer antenner i deres billige modeller. SirfStar3
som er at foretrække ses desværre sjældent i Nüvi200. De andre antenner
kan ikke fange signal indendørs. Er dette ligegyldigt, så er en Nüvi200
fin nok til alm brug.

Jeg afleverede dog min igen og købte en Nüvi360T som kostede 500 kr
mere. (1500 kr i dagstilbud i Fona) Så fik jeg også TMC antenne,
læderetui, AC adapter samt europakort med.

/Rasmus
--
Fjern ".spam.com" fra min mailadresse.

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-08 06:30

Rasmus Lauritsen <rasmus@lauritsen.info.spam.com> skrev :

> [...]
>som er at foretrække ses desværre sjældent i Nüvi200. De andre antenner
>kan ikke fange signal indendørs. Er dette ligegyldigt, så er en Nüvi200

Jeg ved ikke om man i grunden står med et ganske andet problem, hvis
man har brug for en indendørs GPS ;)

--
Jan_stevns

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 06-05-08 08:19

<jan_stevns> wrote in message

> Jeg ved ikke om man i grunden står med et ganske andet problem, hvis
> man har brug for en indendørs GPS ;)

At finde rundt i pentagon er vist ikke sådan lige :)

Mvh
Jacob

Fra : Per Nordahl

Dato : 06-05-08 08:32

"Jacob Rungwald" <jacob@*fjern*rungwald.dk> skrev i en meddelelse

> <jan_stevns> wrote in message

> At finde rundt i pentagon er vist ikke sådan lige :)
>
> Mvh
> Jacob
Nej, Det er lidt fem-kantet

Mvh. Per.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 06-05-08 06:49

On Tue, 06 May 2008 07:30:13 +0200, jan_stevns wrote:

> Jeg ved ikke om man i grunden står med et ganske andet problem, hvis man
> har brug for en indendørs GPS ;)

Fnis.

(Der er selvf. en god grund til at det bør virke når man sidder i
lænestolen, men lad os nu ikke ødelægge en god vits med overflødige
fakta...)

Fra : Sørensen

Dato : 06-05-08 08:45

"Lasse" skrev ...
> Hej
> Jeg overvejer at købe et navigationsanlæg til min bil. Problemet er bare
> hvilket det skal være.

Hvis Du kun skal bruge den i den samme bil og ikke andre steder så vælg en
fastmonteret, har selv en Blaupunkt,, der er indbygget gyro og den er
tilsluttet spedometer-tacho og bakgear, dvs. den ved NØJAGTIGT hvor du er og
hvordan bilen vender.
Har en Garmin 360 i min firmabil, her ligger nøjagtigheden på omkring 80
meter og den fatter ikke om man bakker eller vender bilen, men så kan den jo
en masse andet tivoli.

vh.
Sørensen

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 06-05-08 09:39

Sørensen wrote:

> Har en Garmin 360 i min firmabil, her ligger nøjagtigheden på omkring 80
> meter og den fatter ikke om man bakker eller vender bilen, men så kan den jo
> en masse andet tivoli.

80m lyder utrolig dårligt. Min egen 360 ligger på 4-5m, når den har
været tændt i et par minutter. Du kan evt. aktivere WAAS/Egnos på den
Nüvi360, det skulle hjælpe på præcisionen. Det skal aktiveres i en menu,
kan dog ikke huske hvad den hedder.

/Rasmus

--
Fjern ".spam.com" fra min mailadresse.

Fra : Sørensen

Dato : 06-05-08 11:20

"Rasmus > skrev >
> 80m lyder utrolig dårligt.

Øheee det har Du ret i, kom til at kigge på højde over havet ) min ligger
på en 3-4 meter når den er ude af bilen.
En ting der også iretere mig ved 360èren er at den siger "drej til venstre
og herefter drej til højre" selv om man faktisk først skal dreje ind af 3.
vej til højre.

vh.
Sørensen

Fra : Lasse

Dato : 06-05-08 10:53

Hej til alle

Takker for alle input´s.
Jeg kan godt se at det er en jungle jeg bevæger mig ind i.
Hvad kan man klare sig med og hva´ nu hvis det funker godt, fortryder man
så at man ikke ofrede lidt mere og fik en bedre eller større model og en som
kan noget mere.
Fortsætter med at undersøge.

med venlig hilsen

Lasse

Fra : Z

Dato : 06-05-08 19:50

> [...]
> Hvad kan man klare sig med og hva´ nu hvis det funker godt, fortryder
> man så at man ikke ofrede lidt mere og fik en bedre eller større model

Jeg er i samme situation.
Prøver primært at beslutte mig for enten en Garmin 200 eller en 660.
Da jeg normalt ikke kører så langt, men dog mange steder i Kbh og
yderområder, er det primært GPS-funktionen jeg har behov for.

Jeg er dog ofte i Polen, men flyver generelt dertil. Skulle jeg dog
finde på at køre dertil, kunne det være smart at købe en med bluetooth,
TMC og Europakort med det samme. På den anden side kan de nok så meget
mere, når jeg engang står overfor den specifikke situation