Continental 2 eller 3
Fra : allan

Dato : 05-05-08 15:29

Hej.

Jeg har før haft et indlæg om dæk. Jeg havde sådan set besluttet
mig at købe Fulda dæk. Men efter idag at have besøgt diverse dækforhandlere,
der alle anbefalede Conti dæk vil jeg nu have dem istedet.

Jeg mener at have læst at Continantal 2 er bedre en 3. Er det rigtigt?
Jeg mener her mht. dækstøj og "hæl og tå"

mvh

Allan

--
--------------------------------- --- -- -
Posted with NewsLeecher v3.8 Final

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-05-08 15:41

On Mon, 05 May 2008 14:28:59 GMT, allan (leneogallan@mail.dk) wrote:

> [...]
>
>Jeg mener at have læst at Continantal 2 er bedre en 3. Er det rigtigt?
>Jeg mener her mht. dækstøj og "hæl og tå"

Kender ikke 3'eren, men 2'eren er der ikke nogen problemer med.

Jeg skifter for/bag når jeg alligevel skal genmontere om foråret.

Lige nu har jeg originalmonteringen på, som er Hankook. Dem har der
heller ikke været hæl/tå på, men de er ved at være slidt ned.

Jeg tror også jeg vælger Conti, men ville gerne høre om erfaringer med
det nye Good Year også.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : PMH

Dato : 05-05-08 16:01

"allan" <leneogallan@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener at have læst at Continantal 2 er bedre en 3. Er det rigtigt?
> Jeg mener her mht. dækstøj og "hæl og tå"
>
> mvh
>
> Allan

Hej Allan

Jeg havde 3'ere på min tidligere bil, Touran 2.0 TDI.
Jeg var en smule skuffet over støjen fra dem, da jeg
havde hørt og læst alle vegne, at de var meget støjsvage.
De var da også mindre støjende end de dæk de erstattede,
men alligevel mere støjende end jeg havde regnet med.

Idag har jeg Conti 2 på min nuværende bil, Ford Mondeo.
De er tilgengæld nærmest lydløse..

Jeg ved ikke om det er rimeligt at sammenligne dækstøj
i 2 forskellige biler, men mine næste dæk bliver også
Conti 2, hvis ikke der er dukket endnu mere støjsvage
modeller op..

PMH

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 05-05-08 16:46

> Jeg mener at have læst at Continantal 2 er bedre en 3. Er det rigtigt?
> Jeg mener her mht. dækstøj og "hæl og tå"

Mine Conti 3 bliver erstattet af et sæt Bridgestone Turanza ER300 på
torsdag, selvom de kun har kørt ca. 25 000 og stadigvæk har 5 mm. mønster
tilbage.
Jeg synes de er hårde og larmende - jeg glæder mig hvert efterår når
vinterdækkene bliver sat på, for så falder støjen markant i min bil.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : allan

Dato : 05-05-08 16:54

< Andreas M. Hansen skrev

[...]

Nu stopper i

Da jeg spurgte om Fulda dæk herinde, fandtes der næsten
kun et dæk der duede, og det var conti dæk.

Skal jeg så bare holde mig til Fulda dækkene?

--
--------------------------------- --- -- -

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-05-08 17:18

"leneogallan@mail.dk" skriver:

> Da jeg spurgte om Fulda dæk herinde, fandtes der næsten
> kun et dæk der duede, og det var conti dæk.
>
> Skal jeg så bare holde mig til Fulda dækkene?

Hvem var det der anbefalede Conti ?

Jeg mener det var Michelin, Bridgestone og Pirelli der blev
anbefalet....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 05-05-08 17:26

> Jeg mener at have læst at Continantal 2 er bedre en 3. Er det rigtigt?
> Jeg mener her mht. dækstøj og "hæl og tå"

Jeg syntes der er for få km i dem, men ellers et udemærket dæk.

Stef

Fra : Niels Bengaard

Dato : 05-05-08 20:00

> [...]
>
> Jeg mener at have læst at Continantal 2 er bedre en 3. Er det rigtigt?
> Jeg mener her mht. dækstøj og "hæl og tå"

Jeg er bange for der blandes forskellige typer Conti sammen i denne debat,
Conti 2 må være Conti premiumcontact og Conti 3, Sport Contact.

Mvh Niels

Fra : allan

Dato : 05-05-08 20:45

< Jeg er bange for der blandes forskellige typer Conti sammen i denne debat,
< Conti 2 må være Conti premiumcontact og Conti 3, Sport Contact.

De hedder begge sportcontact, dem jeg spørger om

mvh

allan

--
--------------------------------- --- -- -

Fra : Sp@msen

Dato : 05-05-08 22:41

"allan"
> De hedder begge sportcontact, dem jeg spørger om

Jeg synes det er gode dæk, med det forbehold at de slides ret hurtigt.
gode vandafledningsegenskaber, så kommer comfort/støj længere nede over
listen hvorfor jeg ville vælge dem, da det er af lavere værdi i det hele
taget :)
forskellene på 2 og 3 er minimale synes jeg.. 3erne "røg" hurtigere..

Men om du køber dem eller P7, michelin eller andre "mærke" dæk, er vist
stort set underordnet, så er det bare at finde mærket der passer til dig og
din bil kørsel :)

Mvh.
Flemming

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 06-05-08 19:23

On Mon, 5 May 2008 20:59:31 +0200, "Niels Bengaard"
<bengaard@FJERNDETTE850r.dk> wrote:

>Jeg er bange for der blandes forskellige typer Conti sammen i denne debat,
>Conti 2 må være Conti premiumcontact og Conti 3, Sport Contact.

>--

Nope. Jeg taler om Continental Sport Contact 2, og ikke andet. Jeg
havde disse monteret på Stilo'en, og de var fremragende.

Senere kommer der så en skribent der kender en version 3. Den har jeg
end ikke hørt om.

Mit spørgsmål gik oprindeligt på, om det nye F1 Assymetric dæk fra
Good Year var godt, men det er åbenbart så nyt på markedet, at ingen
kender det.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Niels Bengaard

Dato : 06-05-08 20:01

> Mit spørgsmål gik oprindeligt på, om det nye F1 Assymetric dæk fra
> Good Year var godt, men det er åbenbart så nyt på markedet, at ingen
> kender det.

Du kan da altid kigge her med bl.a. dæktest,
http://www.testberichte.de/d/search.php?searchstr=Goodyear+Eagle+F1+assymetric

Mvh Niels

Fra : ThomasT

Dato : 07-05-08 01:54

De her dæk skulle være fantastiske:

http://www.prowheels.dk/shop/18%22-hankook-k107-488p.html

og så er de noget billigere end conti. Jeg har ikke fundet dem
billigere andre steder.

Det skal lige siges at jeg ikke har noget med butikken eller salget at
gøre.

Med venlig hilsen
Thomas

Fra : Morten Hansen

Dato : 08-05-08 14:17

> "ThomasT" <t@vicki-thomas.dk> skrev i en meddelelse
> De her dæk skulle være fantastiske:

> http://www.prowheels.dk/shop/18%22-hankook-k107-488p.html

Jeg synes det er super dæk !
Jeg har haft dem på min 7'er de to sidste gange og de står rigtig godt !
Hamann sætter dem også på deres tunede biler, ligesom det
tyske politi bruger dem på deres Porscher, så helt ringe
kan de ikke være
Jeg skal da helt sikkert også have dem på min kommende 540.

> og så er de noget billigere end conti. Jeg har ikke fundet dem
> billigere andre steder.

http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbestellen.pl?typ=R-119411&dsco=23
1063,4..... det er da et par hundrede billigere pr. stk.,
men så skal du lægge montering oveni....

--
Mvh.
Morten

Fra : allan

Dato : 07-05-08 19:01

Hvad er forskellen på disse 2?

SportContact 2 225/40 R18 92Y XL Med fælgribbe

SportContact 2 225/40 ZR18 ZR mit Felgenrippe, N2

mvh

Allan

--