Diplomati på jysk.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-05-08 09:08

Det er ved at gå op for mig, hvorfor trafikken går som den går.

http://youtube.com/watch?v=5OwBLUsgUsw

Dette klip skulle angiveligt stamme fra Randers-egnen, men der er vel
ingen grund til at tro, at det er anderledes andre steder.

Iøvrigt en kreativ kameraføring.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-05-08 13:28

Folmer Rasmussen skriver:

> [...]
>
> Dette klip skulle angiveligt stamme fra Randers-egnen, men der er vel
> ingen grund til at tro, at det er anderledes andre steder.

Gammel historie. Bækkestien i Dronningborg.

De kører på pocket bikes
http://youtube.com/watch?v=k67KoJJz8-c&feature=related

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-05-08 13:39

On Mon, 05 May 2008 14:27:35 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Folmer Rasmussen skriver:

>Gammel historie. Bækkestien i Dronningborg.

>--

Aner ikke hvor gammel historien er.

Det er heller ikke det, det handler om.

Det er temperamentet. Og i anden række hans forbavsende store
ordforråd.

Jeg kan snildt komme i tanker om mere elegante måder at tackle dette
problem på.

Men kender man ikke til andet på de kanter, så kan jeg godt se at det
er svært at forstå.

>De kører på pocket bikes
>http://youtube.com/watch?v=k67KoJJz8-c&feature=related

>--

Det har jeg fattet, men det er da fuldstændigt ligemeget hvad de kører
på. Det berettiger da ikke den aggressive optræden som manden udviser.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-05-08 13:50

Folmer Rasmussen skriver:

> Aner ikke hvor gammel historien er.

Den har været i mederine (tv), mener at der var sidste sommer

> Det har jeg fattet, men det er da fuldstændigt ligemeget hvad de kører
> på. Det berettiger da ikke den aggressive optræden som manden udviser.

"Då sga satme igg kåm her" !
Det er en episode der har stået på over lang tid og har udviklet sig
grimt.

Fuck Randrusiansk er grimt mand.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-05-08 13:55

On Mon, 05 May 2008 14:50:22 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Folmer Rasmussen skriver:

>Den har været i mederine (tv), mener at der var sidste sommer

>--

OK

>--

>"Då sga satme igg kåm her" !
>Det er en episode der har stået på over lang tid og har udviklet sig
>grimt.

>--

Det må man sige ja til.

>--

>Fuck Randrusiansk er grimt mand.

>--

Nu hvor du selv kommer ind på det, så ja.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-05-08 14:04

Folmer Rasmussen skriver:

> Nu hvor du selv kommer ind på det, så ja.

Jeg er selv Randrusianer af oprindelse, men har lagt en stor del af
sproget (og ikke mindst accenten) bag mig. Når jeg møder det i dag
tænker jeg tit "bvadr".

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 05-05-08 20:39

> Jeg er selv Randrusianer af oprindelse, men har lagt en stor del af
> sproget (og ikke mindst accenten) bag mig. Når jeg møder det i dag
> tænker jeg tit "bvadr".

Det var da ellers populært da Angorra drengene gik over landet

Stef

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-05-08 21:33

Stefan Jacobsen skriver:

> Det var da ellers populært da Angorra drengene gik over landet

Det var ikke Randrusiansk...

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 05-05-08 23:06

> Det var ikke Randrusiansk...

Det vist lang tid siden du har været "hjemme" så

Stef
Der bor i huset som Bobby's far og Primdals mor boede i

Stef

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 06-05-08 13:19

> Det var ikke Randrusiansk...

Det sattaneme da lige det det var!

Troels

Fra : OZ3BTO

Dato : 05-05-08 22:20

> [...]
>
> Det har jeg fattet, men det er da fuldstændigt ligemeget hvad de kører
> på. Det berettiger da ikke den aggressive optræden som manden udviser.

Gutten der optager er jo ikke en skid bedere selv.. Har har også et klip af
ham selv der forsøger at springe en motorblok istykker med et kanon slag

Fra : ShutEye

Dato : 06-05-08 10:44

> Gutten der optager er jo ikke en skid bedere selv.. Har har også et klip
> af
> ham selv der forsøger at springe en motorblok istykker med et kanon slag

Midt ude på et offentligt stisystem?
Hvis det kun er folk selv det går ud over er jeg da ligeglad med hvad de
laver ...

Fra : OZ3BTO

Dato : 06-05-08 18:09

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Midt ude på et offentligt stisystem?
> Hvis det kun er folk selv det går ud over er jeg da ligeglad med hvad de
> laver ...

Om det er på offentlig grund eller privat det er stadig ikke lovligt at
have/affyre knald fyrværkeri i DK

Nu kender jeg ikke pågældende sti system men de fleste steder hvor der må
cykles må der også køres med scooter/knallerter (ikke 45er).. pocket biken
er straks værre men ikke det enste gutten har filmet/brokket sig over

Fra : ShutEye

Dato : 06-05-08 18:26

> Om det er på offentlig grund eller privat det er stadig ikke lovligt at
> have/affyre knald fyrværkeri i DK

Du kan da ikke mene at det er samme sag om han sprænger sin hånd af i sin
egen baghave, eller om det foregår i offentligt rum med fare for andre?

> Nu kender jeg ikke pågældende sti system men de fleste steder hvor der må
> cykles må der også køres med scooter/knallerter (ikke 45er).. pocket biken
> er straks værre men ikke det enste gutten har filmet/brokket sig over

Først: I de fleste parksystemer jeg kender må man ikke cykle eller køre på
knallert, men jeg kender heller ikke det nævnte anlæg, så dit gæt er lige så
godt som mit.

Er det ikke en lille knægt der fiser rundt på et motorkøretøj eller har jeg
bare misforstået noget?
Hvis ikke jeg har, så er det da helt galt at lade sin lille unge fise rundt
på den måde til fare for andre OG knægten selv.
Hans far burde sguda være der for at beskytte ham.

Ved ikke hvad 'ham gutten' ellers har brokket sig over. Har du nogen
links/historier du vil dele?

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-08 18:29

"ShutEye" <no@no.no> skrev :

> [...]
>på den måde til fare for andre OG knægten selv.
>Hans far burde sguda være der for at beskytte ham.

Her nede havde vi et par unger der legede på sådan en miniraket - de
justerede en bagkofanger på en bil der bakkede ud fra en indkørsel, og
larmer ikke længere med det ragelse...
--
Jan_stevns

Fra : ShutEye

Dato : 06-05-08 19:03

> Her nede havde vi et par unger der legede på sådan en miniraket - de
> justerede en bagkofanger på en bil der bakkede ud fra en indkørsel, og
> larmer ikke længere med det ragelse...

Hehe lol :)

Håber at der, trods alt, ikke skete noget med poderne.

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-08 19:59

"ShutEye" <no@no.no> skrev :

>Hehe lol :)

>Håber at der, trods alt, ikke skete noget med poderne.

gudskelov ikke - men bilen mistede bagkofangeren, så der var smæld på.

Er man ligeglad med sønnike ligger og kører på en ulovlig knallert ?

Jeg fatter ikke forældre er "så uvidende" om hvad deres afkom
foretager sig.

(og kan kun alt for godt huske brormanden's og mine løjer i de tider
;)

--
Jan_stevns

Fra : ShutEye

Dato : 06-05-08 20:03

> gudskelov ikke - men bilen mistede bagkofangeren, så der var smæld på.

Godt for ungerne, synd for bilen.

> Er man ligeglad med sønnike ligger og kører på en ulovlig knallert ?
>
> Jeg fatter ikke forældre er "så uvidende" om hvad deres afkom
> foretager sig.

Det er da ikke deres ansvar længere???

> (og kan kun alt for godt huske brormanden's og mine løjer i de tider
> ;)

Hehe ... tja.
Det er jo derfor forældre skal gøre hvad de kan, ikke ligefrem TILSKYNDE til
slige aktiviteter :)

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-08 20:08

"ShutEye" <no@no.no> skrev :

>Det er da ikke deres ansvar længere???

Er det dat ikke det ? Tænk, jeg ville da være lumsk ked af det hvis
en af ungerne opførte sig som komplet idiot - og nok føle jeg havde
glemt at gøre mit - det er da en slags ansvar

>Hehe ... tja.
>Det er jo derfor forældre skal gøre hvad de kan, ikke ligefrem TILSKYNDE til
>slige aktiviteter :)

Jeg tror både Claus og jeg, har gjort en del for at ungerne ikke er
helt vidende om fordums aktiviteter ;) Og har vi endeligt løftet
stemmen , tror jeg nu ungerne ved at der nok er et grundlag for vore
meninger ;)

Mængden af T-shirts ..... u see ;)

--
Jan_stevns

Fra : ShutEye

Dato : 07-05-08 08:01

> Er det dat ikke det ? Tænk, jeg ville da være lumsk ked af det hvis
> en af ungerne opførte sig som komplet idiot - og nok føle jeg havde
> glemt at gøre mit - det er da en slags ansvar

Ment som en ironisk kommentar til tidens 'det er samfundets skyld' :)

:)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-05-08 18:49

ShutEye skriver:

http://gaardsoe.com/?p=132

Fra : ShutEye

Dato : 06-05-08 19:08

> http://gaardsoe.com/?p=132

Ja jo, men det beskriver jo stort set bare hvad man kan se i vidoen.

Det lød som om at OZ3BTO havde noget specifikt på manden :)

Fra : OZ3BTO

Dato : 06-05-08 23:18

> Ja jo, men det beskriver jo stort set bare hvad man kan se i vidoen.
>
> Det lød som om at OZ3BTO havde noget specifikt på manden :)

kik youtube linket også kik hans andre videoer.. Han har bla filmet et par
scootere og såen mens man kan høre han står og brokker sig ..

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-05-08 07:31

On May 5, 3:03 pm, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> Folmer Rasmussen skriver:

> Jeg er selv Randrusianer af oprindelse, men har lagt en stor del af
> sproget (og ikke mindst accenten) bag mig. Når jeg møder det i dag
> tænker jeg tit "bvadr".

Kan kun give dig ret, vi har boet lige nord for Randers i ca. 3 år, og
jeg gør hvad jeg kan for at holde på det Århusianske, som måske ikke
er det pæneste men pænere end Randrusiansk.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 05-05-08 20:38

> Dette klip skulle angiveligt stamme fra Randers-egnen, men der er vel
> ingen grund til at tro, at det er anderledes andre steder.
>
> Iøvrigt en kreativ kameraføring.

Det er ikke noget et par 40x40 filser på stien ikke kan klare

Stef
Der er fra Randers og er stolt af accenten, så ved folk jo med det sammen
hvor man kommer fra