/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvad er parameterstyring?
Fra : Henning


Dato : 04-05-08 17:32

Når der i annoncer for Mercedes nævnes "parameterstyring" - hvad
dækker det over?

 
 
Peter Dalgaard (04-05-2008)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 04-05-08 17:47

On Sun, 04 May 2008 18:32:00 +0200, Henning wrote:

> Når der i annoncer for Mercedes nævnes "parameterstyring" - hvad dækker
> det over?

Variabel servostyring, så vidt jeg kan grave frem. Dvs. styringen bliver
tungere ved højere hastigheder.



--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Henning (04-05-2008)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 04-05-08 21:35

On 04 May 2008 16:46:58 GMT, Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk>
wrote:

>On Sun, 04 May 2008 18:32:00 +0200, Henning wrote:
>
>> Når der i annoncer for Mercedes nævnes "parameterstyring" - hvad dækker
>> det over?
>
>Variabel servostyring, så vidt jeg kan grave frem. Dvs. styringen bliver
>tungere ved højere hastigheder.

Ok, det som er standard ved alle biler

Klaus D. Mikkelsen (04-05-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 04-05-08 21:44

Henning skriver:
>
> Ok, det som er standard ved alle biler

Men på en Mercedes koster det ekstra:
http://forbruker.no/bil/tester/article1503017.ece

Utroligt, jeg har ellers en af verdens mest skrabede biler (VW Golf),
der er sådan noget ganske standard.....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (04-05-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-05-08 21:53

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Utroligt, jeg har ellers en af verdens mest skrabede biler (VW Golf),
>der er sådan noget ganske standard.....

mjoehhh... Jeg har set en del biler's opbygning af servoen - og
undrer mig af og til hvordan de har fået gjort servovirkningen
fartafhængig, uden styring af olietrykket ;)

Jeg tror nu ikke min Scorpio er født med fartafh. servo, uden den på
nogen måde føles overivrigt når man er oppe på de høje remskiver




--
Jan_stevns

Mogens (04-05-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 04-05-08 21:59

<jan_stevns> skrev i en meddelelse
news:2c8s14t4h6s3rvi66o8ggcmjv4vk3fphiv@sunsite.auc.dk...

> Jeg tror nu ikke min Scorpio er født med fartafh. servo, uden den på
> nogen måde føles overivrigt når man er oppe på de høje remskiver

Min kammerat er gennem mange år politibetjent. Han nævner, at betjentene
tidligere om muligt undgik at snuppe Scorpio'en, når de skulle ud at køre
stærkt, fordi den ikke var udstyret med fartafhængig servo. Bilen var for
"løs" i styretøjet ved høje hastigheder og derfor ubehagelig at køre stærkt
i. Blot hans ord inden I overfalder mig...



Ukendt (04-05-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-05-08 22:09

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev :

>Min kammerat er gennem mange år politibetjent. Han nævner, at betjentene
>tidligere om muligt undgik at snuppe Scorpio'en, når de skulle ud at køre
>stærkt, fordi den ikke var udstyret med fartafhængig servo. Bilen var for
>"løs" i styretøjet ved høje hastigheder og derfor ubehagelig at køre stærkt
>i. Blot hans ord inden I overfalder mig...

Der er ingen grund at overfalde dig (på den konto) - polisen har jo
for åben skærm demonstreret, at kunne sende en Scorpio på lufttur.

Det skal så for retfærdighedens skyld også lige nævnes, at problemet
var med Scorpio den gamle, altså type I'eren

Den's servo har sgu DAMP - Århusianeren er jo af den type, og den er
ikke spor sjov at køre 160+ med

de senere Scopioer er ikke nervøst anlagte
--
Jan_stevns

Ivar (04-05-2008)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 04-05-08 22:04

jan_stevns skrev:

>> Utroligt, jeg har ellers en af verdens mest skrabede biler (VW Golf),
>> der er sådan noget ganske standard.....

> mjoehhh... Jeg har set en del biler's opbygning af servoen - og
> undrer mig af og til hvordan de har fået gjort servovirkningen
> fartafhængig, uden styring af olietrykket ;)

De fleste biler har vel elekstriske servo-drev i dag.


Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/



Ukendt (04-05-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-05-08 22:15

Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev :

>De fleste biler har vel elekstriske servo-drev i dag.

Det er et godt ? - jeg tror det ikke





--
Jan_stevns

Klaus D. Mikkelsen (05-05-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 05-05-08 05:10

jan_stevns skriver:
>
> mjoehhh... Jeg har set en del biler's opbygning af servoen - og
> undrer mig af og til hvordan de har fået gjort servovirkningen
> fartafhængig, uden styring af olietrykket ;)

Olie mig her og olie mig der.

Nu er sådan et skrabet køretøj som mit slet ike udstyret med en
oliepumpe til den slags, det er der slet ikek råd til i sådan et skrebat
stykek udstyr. Man har valgt at gøre det rent elektrisk (som på mange
nyere biler i dag). Så er man også fri for at skulle slæbe pumpen rundt
ved ligeudkørsel, hvor der ikke er brug for den.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste