Carina II sporing - hur?
Fra : Rene Hansen

Dato : 04-05-08 13:57

Hej Gruppe.
Så er tiden inde til at fedte lidt for alle eksperterne igen...
Fruens Carina fra '91 skal til syn om ikke så forfærdelig længe, og
jeg er så småt i gang med at gøre den klar med.
Den trækker lidt mod venstre når man sliper rattet, og min "Track
Rite" siger da også at der er lidt for meget Toe-in på højre
forhjul.(Som forøvrigt viser unormalt dækslid, så den er go-nok).
Jeg har forgæves kigget efter hvudden man justerer styretøjet, men kan
ikke se noget som helt klart og utvetydigt siger "HER!"
Uden en Haynes el. lign. er det jo sådan lidt i blinde at man famler
rundt.
Er der ikke en kær sjæl som kan dele ud af sin overdådige viden.
Som regel plejer jeg at slippe rigtig godt fra at spore biler med
håndværktøj og min uadskillige Traack Rite, så jeg regner med at det
såmmen nok skal lykkes.

En anden ting...
Vognen er jo indgået i den almindelige oprustning i Danmark, og jeg
mangler nogle skærmkanter for og bag, samt det lille hjørne der sidder
under højre baglygte.
THansen kan klare skærmkanter og forskærme...
Er der andre steder (rimelig afstand fra Nakskov) som både er
sindssygt billige og leverer en kvalitet som er bedre end overdådig,
eller i det mindste blot stumper til en rimelig penge hvor kvbaliteten
følger nogenlunde med.

På forhånd tak for Jeres uvurderlige hjælp.

René
(som hellere ville ligge ude i haven og koge i solen...)

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 04-05-08 17:31

Rene Hansen skrev:
> [...]
> Jeg har forgæves kigget efter hvudden man justerer styretøjet, men kan
> ikke se noget som helt klart og utvetydigt siger "HER!"

Man justerer (som sædvanligt) styrestængernes længde ved at dreje dem
efter låsemøtrikkerne er løsnet. Og der skal være lige meget gevind
synligt på højre og venstre side.

--
Niels

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 05-05-08 14:56

> Den trækker lidt mod venstre når man sliper rattet, og min "Track
> Rite" siger da også at der er lidt for meget Toe-in på højre
> forhjul.(Som forøvrigt viser unormalt dækslid, så den er go-nok).

Track Rite? Hvad er det for en fisk?

Troels