Vejledning til brugt pickup søges
Fra : Ukendt

Dato : 01-05-08 19:22

Davs folkens,

jeg fik at vide at det her var stedet at spørge til brugte biler. Jeg
går nemlig og pusler med tanken om at anskaffe mig en pickup af en slags
- da jeg var blot en bette purk var en sort Toyota Hilux med høj
affjedring og overdækket lad omtrent den fedeste bil i universet, og jeg
må indrømme at den stadig har en plads i mit hjerte.

Og her kommer så spørgsmålet: er der nogen af jer der har erfaring med
den slags biler, eller blot brugte pickups i almindelighed? Jeg kan jo
lige så godt opgive det med det samme hvis de generelt ruster fra
hinanden i løbet af et år, men hvis det viser sig at de er umulige at
slide op, nogenlunde fornuftige at forsikre og har motorer der holder
længere end 50.000 kilometer, så er det jo straks en anden sag.

Alternativer til Toyotaen modtages også gerne - jeg er hverken kritisk
eller specielt klog på automobiler; jeg skal blot bruge et overdækket
lad så mit musikgrej ikke bliver vådt.

Forslag og hjælp modtages med kyshånd!

Mvh,
/A.

Fra : Leonard

Dato : 01-05-08 19:40

On Thu, 01 May 2008 20:21:37 +0200, Anders Gissel wrote:

> Alternativer til Toyotaen modtages også gerne - jeg er hverken kritisk
> eller specielt klog på automobiler; jeg skal blot bruge et overdækket
> lad så mit musikgrej ikke bliver vådt.

Hvis jeg skulle transportere musikgrej ville jeg vælge en lukket
kassevogn med lav bund og ikke en pickup med høje fjedre.

Men nu er du jo forelsket i en Hi-lux og så skal du jo have sådan en.
Top Gear har i en udsendelse vist, at den er nærmest umulig at slå
ihjel, selv ikke en sprængning fik den til at holde op med at køre.

Jeg kan da også huske at jeg var noget benovet over at få en tur i sådan
en, da jeg var 11 år

--
Leonard
Hellere komme for sent i dette liv

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 01-05-08 19:52

Anders Gissel skrev:
> [...]
> specielt klog på automobiler; jeg skal blot bruge et overdækket lad så mit

Tag en tur på Islevdalsvej, Texacotanken, hvis du vil inspireres til
andet
En gammel amerikaner med lad, står til udstilling på tanken.
Hilux var også min favorit, engang.
Kai

Fra : Steffen Bechmann Ole~

Dato : 01-05-08 21:45

Hilux er en gudebil, dens eneste rigtige fjende er RUST !!

vangerne ruster rigtigt god, ditto ladet.
Motorene kan have et stort olieforbrug, min nabo havde en der brugte mere
smøreolie end diesel *G*
Jeg havde en 1991 2.4d, da den havde fået lavet rusten i vangerne var det en
super dejlig vogn med plads til "lort" på ladet.

Desværre er de svære at finde da de fleste er exporteret til mellemøsten
(incl min)

Jeg savner min Hilux kan nok kun trøstes med en Ford F150 Lightning

-Steffen Olesen

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-08 22:11

"Steffen Bechmann Olesen" <steffen@bechmanns.dk> skrev :

>Desværre er de svære at finde da de fleste er exporteret til mellemøsten
>(incl min)

Røg de fleste ikke afsted til Afganistan (Taliban_racer)

>Jeg savner min Hilux kan nok kun trøstes med en Ford F150 Lightning

Ka du ikke købe det lokum af en truck ham skovfidusen fiser rundt i
her nede, og lave Hilux testen på den ? <grin>

PS: Ham skov..schmidt...olsen ... er da en sjov fætter .. ikke til
at rive et ord af ... men koblingen havde han da ;)
--
Jan_stevns