Frit valg af lakfarve?
Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-04-08 22:16

Sad lige og kiggede lidt på mobile.de, og faldt over bilernes farve.

De viser sig at knapt 2/3 dele af de over 1 mill. biler der er til salg på
mobile.de er enten sorte, blå eller sølvfarvede!

Er folk virkelig SÅ konservative i deres farvevalg, eller er der andre
faktorer som gensalgsværdi el.lign der spiller ind?

Hvis du havde frit valg (HELT uden konsekvenser) hvilken farve ville du så
vælge til din næste bil?

Selv ville jeg foretrække en 2 farvet lakering afhængig af bilen. Noget
gul/sort eller vinrød/beige. Måske hvidmetallic.

Iøvrigt er de mest upopulære farver brun, orange og guld, med tilsammen 1%.

Fra : Klaus G.

Dato : 29-04-08 22:23

> Hvis du havde frit valg (HELT uden konsekvenser) hvilken farve ville du så
> vælge til din næste bil?
Hvid synes jeg er flot, det samme med bordaux også.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 29-04-08 22:38

> Hvid synes jeg er flot, det samme med bordaux også.

Tiderne skifter. Orange er, efter sigende også kommet tilbage til
badeværelset!

Jeg har (som rigtigt mange andre) altid sværget til sorte biler. Jeg kigger
pt. efter en MB E-klasse 2004 eller nyere. I sort! (surprise). Sølvmetal
har aldrig sagt mig noget, men efter at jeg har set på et par nye Audier i
hvid, synes jeg pludselig at hvid er en ok farve. Hvis du havde stillet
spørgsmålet for to år siden, ville jeg have sagt at hvid bestemt var en
"hade-farve" næst efter lorte-brun som sikkert også kommer igen! Men
hvis man for to år siden, havde en hvid bil der skulle sælges, kunne man
nemt gå ud fra, at få en betydeligt mindre pris for den, end for en
tilsvarende i sort eller sølv (som vist nok, stadig er den mest pop. farve.)

Men når jeg møder en sort MB i trafikken, er jeg ikke i tvivl om, at min den
næste, bestemt også, skal have denne farve. Jeg synes at den ser klasser
bedre ud end sin blå eller røde søster! Men jeg er da klar over, fyren i den
sølvgå bil tænker, at jeg er en stor idiot når jeg kunne vælge sort frem for
sølv

Mvh

Jasper

Fra : Tom

Dato : 29-04-08 22:47

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du havde frit valg (HELT uden konsekvenser) hvilken farve ville du så
> vælge til din næste bil?

Racing blue metallic

--
Tom

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-04-08 00:54

"Tom" <christensen@bigfoot.com> wrote in

> Racing blue metallic

Jeg har hørt om (british) racing green, men ikke racing blue. Er det noget
i stil med Alpinas blå?

http://carview-img02.bmcdn.jp/carlife/images/user/232369/p1.jpg

Fra : Fly Christensen

Dato : 30-04-08 07:58

On 29 Apr 2008 23:54:02 GMT, "Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote:

>"Tom" <christensen@bigfoot.com> wrote in

>Jeg har hørt om (british) racing green, men ikke racing blue. Er det noget
>i stil med Alpinas blå?

Det er Fords specialfarve til ST-modellerne.

>http://carview-img02.bmcdn.jp/carlife/images/user/232369/p1.jpg

Den ligner lidt.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=45430664&scopeId=C&pageNumber=1&tabNumber=1

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-04-08 00:42

On Apr 29, 11:15 pm, "Kent Oldhøj" <old...@gmail.com> wrote:
> Hvis du havde frit valg (HELT uden konsekvenser) hvilken farve ville du så
> vælge til din næste bil?

Sikkert koksmetal igen, dog afhænger det lidt af hvilken bil det er.
En sportsvogn (som det næppe bliver) vil da være pæn i rød eller gul,
mens en stor Audi, Mercedes eller Lexus (disse biler bliver det nok
næppe heller) nok skulle være sort.
Da det nok bliver en alm. familiecontainer/stc. rammer jeg nok
koksmetal igen

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Holm

Dato : 30-04-08 15:03

Christian B. Andresen wrote:
> Sikkert koksmetal igen, dog afhænger det lidt af hvilken bil det er.[...]

Enig.
For mig kommer det også helt an på bilen.

Min ferrari skal være rød, min Lambo skal være gul.

Min Fiat 500, skal være postkasserød med sorte prikker, så den ligner en
mariehøne, og min boble skal males som en Kæmpeskildpadde fra Toms.

Det ville se fjollet ud til min Audi A8, VW Phaeton, Bentley Continental
eller Maserati Quattroporte. De skal være sortmetal, obsidianschwartz,
eller hvad sådan noget hedder på moderne'sk.

Min klassiske, amerikanske hot rod skal gerne være mat sort med flammer

Min nuværende, diskrete stationcar herude i den virkelige verden er
'slate grey', som er en mørk grå metallic med den allermindste antydning
af blå. Det syntes jeg såmænd var så pænt...

--
s s h o l m (at) g m a i l . c o m

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-08 14:18

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev :

>Hvis du havde frit valg (HELT uden konsekvenser) hvilken farve ville du så
>vælge til din næste bil?

'Smokestone ;)

--
Jan_stevns

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-04-08 18:40

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> 'Smokestone ;)

'Firmafarvet' ?

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-08 19:39

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev :

>'Firmafarvet' ?

Også i den grad -

Hvis ikke det var fordi det er bøvlet, ville den lille ny såmænd også
få den farve - men mon ikke jeg først lige skal tage mig sammen og få
den forb"#¤ kobling skiftet, og vasket skidtet

( den er vist rimelig pæn, underneden al møget )

--
Jan_stevns

Fra : Claus Frørup

Dato : 30-04-08 15:20

Isang tao pinangalanan, Kent Oldhøj nagsulat:

>Hvis du havde frit valg (HELT uden konsekvenser) hvilken farve ville du så
>vælge til din næste bil?

Jadegrøn.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Møller

Dato : 30-04-08 16:06

Claus Frørup skrev:
> Isang tao pinangalanan, Kent Oldhøj nagsulat:

> Jadegrøn.
med store jader ?

Møller

Fra : Claus Frørup

Dato : 01-05-08 14:05

Isang tao pinangalanan, Møller nagsulat:

Bare de er grønne
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Møller

Dato : 01-05-08 14:09

Claus Frørup skrev:

> Bare de er grønne

Skal du ikke på vandet, eller har du flyttet komputteren ud i fartøjet

Møller

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-05-08 14:59

"Møller" <e@bg2n.dk> skrev i en meddelelse

> Skal du ikke på vandet, eller har du flyttet komputteren ud i fartøjet

Kan Claus da gå på vandet??????????

Tror ikke rigtig selv på det

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Møller

Dato : 01-05-08 15:31

Uffe Bærentsen skrev:

> Kan Claus da gå på vandet??????????

> Tror ikke rigtig selv på det
Næsten, han kan i hvertfald ikke synke
http://www.froerup.dk/claus/kahytten.htm
Ellers må han blot træde på bundgarnspælene.

Møller

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-05-08 15:43

> Næsten, han kan i hvertfald ikke synke
> http://www.froerup.dk/claus/kahytten.htm
> Ellers må han blot træde på bundgarnspælene.

For hunne da.
Nu har du vækket klabautermanden.
Er du klar over de mulige konsekvenser?

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Møller

Dato : 01-05-08 16:10

Uffe Bærentsen skrev:

> For hunne da.
> Nu har du vækket klabautermanden.
> Er du klar over de mulige konsekvenser?

Synet får en til at genopfriske nummeret på Søredningstjenesten
Men måsske skal den gode bussemand besøge:
http://www.egmdss.com/en/
)

Og så skal han huske at de grønne jader skal være til styrbord.

Møller

Fra : Claus Frørup

Dato : 01-05-08 22:07

Isang tao pinangalanan, Møller nagsulat:

>Uffe Bærentsen skrev:
klip
> [...]

Rolig nu.... han er limet fast og kan ikke gøre nogen skade

>Synet får en til at genopfriske nummeret på Søredningstjenesten
>Men måsske skal den gode bussemand besøge:
>http://www.egmdss.com/en/
>)

Det er da en hyggelig side, men jeg har længe haft de certifikater de
kan tilbyde.

>Og så skal han huske at de grønne jader skal være til styrbord.

hehe...
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Claus Frørup

Dato : 01-05-08 22:02

Isang tao pinangalanan, Uffe Bærentsen nagsulat:

>"Møller" <e@bg2n.dk> skrev i en meddelelse

>Kan Claus da gå på vandet??????????
>
>Tror ikke rigtig selv på det

En gang i mellem kan man da godt have en fornemmelse af at kunne gå på
vandet. Især når man har overstået et tordenvejr til søs:
http://www.froerup.dk/claus/2007da.htm

Scroll ned til turen fra Ballen til Korsør.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Møller

Dato : 02-05-08 10:18

Claus Frørup skrev:
> Isang tao pinangalanan, Uffe Bærentsen nagsulat:

> En gang i mellem kan man da godt have en fornemmelse af at kunne gå på
> vandet. Især når man har overstået et tordenvejr til søs:
> http://www.froerup.dk/claus/2007da.htm

Den der Autopilot kan den monteres på i dit busfartøj?

Møller

Fra : Claus Frørup

Dato : 02-05-08 14:51

Isang tao pinangalanan, Møller nagsulat:

klip

>Den der Autopilot kan den monteres på i dit busfartøj?

Nej.......

har prøvet.....

ville lige tage en lur på bagsædet.....

Bussen stoppede i utterslev mose......

Chefen har ikke en skid humor.....
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Møller

Dato : 02-05-08 16:16

Claus Frørup skrev:
> har prøvet.....
>

> ville lige tage en lur på bagsædet.....

Så er det op med lygterne:

Maskindrevet fartøj ikke under kontrol!

> Bussen stoppede i utterslev mose......

Maskindrevet fartøj på grund!

lidt øvelse her:
http://www.duelighed.dk/lanterne_1006/lanterne.html
og så kan jeg ikke se dig her:
http://www.duelighed.dk/liste.htm

> Chefen har ikke en skid humor.....
http://koti.mbnet.fi/~soldier/towboat.htm

Så er han selvskrevet til invalidepension

Møller

Fra : Claus Frørup

Dato : 02-05-08 22:21

Isang tao pinangalanan, Møller nagsulat:

> [...]

Det er fordi jeg ikke er teoretisk anlagt.
Jeg kan bedre lide den virkelige verden

>http://koti.mbnet.fi/~soldier/towboat.htm

Hehe... den har jeg set i flere variationer.

>Så er han selvskrevet til invalidepension

Det mener jeg også....

Jeg spurgte ham engang om han ikke kunne sende et par mand ud at
skifte mit cyklistspejl....
Det sagde han at jeg selv burde kunne klare, jeg var jo proffesionel
chauffør.....

Han blev pissesur da jeg nægtede, med den begrundelse at bussen lå
ovenpå spejlet..
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Claus Frørup

Dato : 01-05-08 21:57

Isang tao pinangalanan, Møller nagsulat:

>Skal du ikke på vandet, eller har du flyttet komputteren ud i fartøjet

Jeg gider ikke sejle når det regner.
Men jeg har bestilt godt vejr til week-enden.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Leonard

Dato : 30-04-08 18:49

On 29 Apr 2008 21:15:30 GMT, Kent Oldhøj wrote:

> Hvis du havde frit valg (HELT uden konsekvenser) hvilken farve ville du så
> vælge til din næste bil?

Hvis jeg ikke selv skulle holde den ren og den bare altid stod ren og
nypoleret, så tror jeg en VW Transporter ville være rigtig flot i en
orange-guld-metallic med sort/hvide målflags-stafferinger.

--
Leonard
Hellere komme for sent i dette liv

Fra : Leonard

Dato : 30-04-08 19:02

On 29 Apr 2008 21:15:30 GMT, Kent Oldhøj wrote:

> Selv ville jeg foretrække en 2 farvet lakering afhængig af bilen. Noget
> gul/sort eller vinrød/beige. Måske hvidmetallic.

Hvid skulle være en sikker farve:
http://fpn.dk/motor/bil/article1329365.ece

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-04-08 19:17

Leonard skriver:

> Hvid skulle være en sikker farve:
> http://fpn.dk/motor/bil/article1329365.ece

For satan de Sharan'er firmaet har må blive guld værd - de er hvide.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Leonard

Dato : 30-04-08 19:34

On Wed, 30 Apr 2008 20:17:14 +0200, Klaus D. Mikkelsen wrote:

> For satan de Sharan'er firmaet har må blive guld værd - de er hvide.....

Tror ikke det gælder firmabiler

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-04-08 19:41

Leonard skriver:

> Tror ikke det gælder firmabiler

Faktisk er grunden til at jeg har en sort firmabil at hvid skulle til at
være "mode" så der var droslet ned for levering af hvide biler til gule
plader......

Fra : Leonard

Dato : 30-04-08 19:45

On Wed, 30 Apr 2008 20:41:11 +0200, Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Faktisk er grunden til at jeg har en sort firmabil at hvid skulle til at
> være "mode" så der var droslet ned for levering af hvide biler til gule
> plader......

Jeg mente nu, at det med sikkerheden ikke gælder firmabiler

Fra : Holm

Dato : 30-04-08 22:56

Leonard wrote:
> Jeg mente nu, at det med sikkerheden ikke gælder firmabiler

....idet intet kan bevæge sig hurtigere end lysets hastighed, med
undtagelse af en forsinket smed i en gammel transit?

--
s s h o l m (at) g m a i l . c o m

Fra : Leonard

Dato : 01-05-08 09:25

On Wed, 30 Apr 2008 23:55:52 +0200, Holm wrote:

> ...idet intet kan bevæge sig hurtigere end lysets hastighed, med
> undtagelse af en forsinket smed i en gammel transit?

Sådan ca lige præcis næsten deromkring.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-05-08 14:58

Holm <ssholmfjerndette@gmail.com> wrote in news:4818eae7$0$15873
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> ...idet intet kan bevæge sig hurtigere end lysets hastighed, med
> undtagelse af en forsinket smed i en gammel transit?

.... på vej hjem.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-05-08 16:04

>Er folk virkelig SÅ konservative i deres farvevalg, eller er der andre
>faktorer som gensalgsværdi el.lign der spiller ind?

Folk er stokkonservative og gud nøde trøste hvis de fik 10k mindre ind
efter 5 år pga. farven..

>Hvis du havde frit valg (HELT uden konsekvenser) hvilken farve ville du så
>vælge til din næste bil?

Den vi har nu, alternativt en flot dyb rød, lidt afhængig af bilen..
ikke alle farver klæder alle modeller lige godt

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 01-05-08 18:27

On Thu, 01 May 2008 16:31:10 +0200, Møller wrote:

> Næsten, han kan i hvertfald ikke synke

Halsbetændelse?