Køb på Autocom
Fra : Ib Jakobsen

Dato : 27-04-08 11:43

Jeg har kikket lidt på en bil på Autocom. Jeg kunne bare godt lige tænke
mig at se bilen inden jeg byder. Og for lige at snakke med ejeren om
hvor den står opgivet til 100.000km mindre end da den var til syn for to
år siden. Er der nogen der ved om det er muligt eller køber man i blinde?.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-08 11:57

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den står opgivet til 100.000km mindre end da den var til syn for to år
> siden. Er der nogen der ved om det er muligt eller køber man i blinde?.

Du kan ikke få informationerne fra autocom. Men du kan få dem til at spørge
på det.
Mvh Tommy

Fra : NHF

Dato : 27-04-08 23:07

Hej

Jeg har købt bil via Autocom. Bilen stemte ikke overens med oplysningerne
hvorfor sælger og jeg blev enig om en anden pris end den budte. Alternativt
kunne jeg kontakte Autocom og annuller handlen.

NHF, Århus

Fra : Niels Bengaard

Dato : 27-04-08 11:56

> [...]
> den står opgivet til 100.000km mindre end da den var til syn for to år
> siden. Er der nogen der ved om det er muligt eller køber man i blinde?.

Det er biler uden raklamationsret, men det oplyste skal naturligvis være
korrekt. Er det udvidet auktion du taler om, kun forhandlere kan byde på den
normale.

Mvh Niels

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 27-04-08 15:23

Niels Bengaard skrev:

> Det er biler uden raklamationsret, men det oplyste skal naturligvis være
> korrekt. Er det udvidet auktion du taler om, kun forhandlere kan byde på den
> normale.

Det er en udvidet. Vil det sige at private ikke kan byde på den
almindelige?. Det står måske på siden og jeg bare har overset det. Men
det vil altså sige at man ikke kan bese inden køb?.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Møller

Dato : 27-04-08 16:02

Ib Jakobsen skrev:

> Det er en udvidet. Vil det sige at private ikke kan byde på den
> almindelige?. Det står måske på siden og jeg bare har overset det. Men
> det vil altså sige at man ikke kan bese inden køb?.

Kun de 4.000 professionelle godkendte bilforhandlere kan købe bilerne. Derfor kan du altid trygt
sælge på Autocom.dk.

Møller

Fra : Niels Bengaard

Dato : 27-04-08 16:14

> Kun de 4.000 professionelle godkendte bilforhandlere kan købe bilerne.
> Derfor kan du altid trygt sælge på Autocom.dk.

På udvidet auktion kan alle byde, både forhandler og private.

Mvh Niels

Fra : Niels Bengaard

Dato : 27-04-08 16:17

> Det er en udvidet. Vil det sige at private ikke kan byde på den
> almindelige?. Det står måske på siden og jeg bare har overset det. Men det
> vil altså sige at man ikke kan bese inden køb?.

Autocom vil naturligvis ikke give sælgers informationer til dig eller dine
informationer til sælger, for så handler i jo bare udenom dem og de mister
salæret. De kan dog viderebringe det du vil spørge om.
Du kan først bese bilen når du har indgået en aftale med sælger. Sælgers
pligt er at oplyse korrekt om bilen med billeder, tekst osv. Hvis hans
oplysninger ikke stemmer, så dropper man handlen og meddeler autocom at hans
oplysninger ikke var korrekte.
Ofte kan man dog finde de biler der er på autocom på eks. dba.dk,
bilzonen.dk eller bilbasen.dk og få oplysninger på sælger derigennem.

Mvh Niels

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 27-04-08 20:02

Niels Bengaard skrev:

> Autocom vil naturligvis ikke give sælgers informationer til dig eller dine
> informationer til sælger, for så handler i jo bare udenom dem og de mister
> salæret.

Jamen den mulighed for udenomssalg havde jeg godt luret. Men tænkte der
var en mulighed for at man på en eller anden måde kunne bese inden køb.

> De kan dog viderebringe det du vil spørge om.

Det tror jeg at jeg vil gøre. Det er forholdsvis enkelt at kontrollere
at den oplysning om den kun har kørt under 200.000 ikke stemmer, når
synsrapporten 2004 siger 250.000. Og 280.000 i 2006. Noget tyder på
snyd.

> [...]
> oplysninger ikke stemmer, så dropper man handlen og meddeler autocom at hans

Aha en mulighed for at det ikke er helt bindende. Selvfølgelig vil der
ofte være lidt mindre uoverensstemmelser. Men ved lidt større kan man
droppe.

> Ofte kan man dog finde de biler der er på autocom på eks. dba.dk,
> bilzonen.dk eller bilbasen.dk og få oplysninger på sælger derigennem.

Jeg har været lidt omkring. Men den er der ikke. Men du har ret, der er
mange gengangere.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-08 23:52

Ib Jakobsen wrote:
> [...]
> at den oplysning om den kun har kørt under 200.000 ikke stemmer, når
> synsrapporten 2004 siger 250.000. Og 280.000 i 2006. Noget tyder

Eller ny motor.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 28-04-08 19:45

Nielsen skrev:

> Eller ny motor.

Så havde man vel nævnt det i annoncen. Men skidt med det. Bilen var
allerede solgt

--
MVH

Ib Jakobsen