Afgiftsnedsættelse på diselbil
Fra : Dal

Dato : 27-04-08 08:44

Er der noget om snakken, når en bilforhandler var ved at fortælle mig, at
hvis jeg kune få min arbejdsgiver til at skrive under på en seddel (til told
og skat) at jeg lejlighedsvis brugte min diselbil til arbejdsopgaver, kunne
han give et betraktelig afslag på prisen ?

/Henrik

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 27-04-08 08:52

"Dal" <fup@fidus.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> told og skat) at jeg lejlighedsvis brugte min diselbil til arbejdsopgaver,
> kunne han give et betraktelig afslag på prisen ?

Det lyder mere som nedsættelse af den årlige afgift han snakker om - jeg har
ikke hørt at prisen på bilen påvirkes af om du kører arbejdsopgaver.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - cool stuff og fede gaveidéer

Fra : Michael Døj

Dato : 27-04-08 09:08

Hej Henrik.

> [...]
> told og skat) at jeg lejlighedsvis brugte min diselbil til arbejdsopgaver,
> kunne han give et betraktelig afslag på prisen ?

Det er sandsynligvis korrekt.
Da jeg handlede en ny Honda Accord 2,2 iCTDI sidste år, fik jeg et
underskrevet dokument fra min arbejdsgiver.
På det stod, at jeg lejlighedsvis kører i min egen bil for min arbejdsgiver,
(hvilket er korrekt), og til gengæld modtager kørselsgodtgørelse efter
statens takster.

Af mærker jeg kender til, som giver betragtelige afslag, enten ved
ovenstående eller i forbindelse med flåderbat er:

- Honda. (Har hørt om op til 40.000 dkk i rabat på Accord).
- Ford. (Har hørt om op til 35.000 dkk i rabat på Mondeo).
- Citroen. (Har hørt om op til 30.000 dkk i rabat på C5).
- Peugeot. (Har hørt om op til 20.000 dkk i rabat på 406).
- Toyata. (Har hørt om op til 40.000 dkk i rabat på Avensis).
- Volkswagen. (Har hørt om op til 45.000 dkk i rabat på Passat).

Volvo, Mazda og Skoda ville imidlertid ikke give nogen særlig rabat.
Det behøver ikke at gælde længere, ligesom de enkelte forhandlere sikkert
kan have forskellige retningslinier.

Tallene i parantes er bekræftet fra venner og bekendte.
Da jeg købte Hondaen, shoppede jeg også selv lidt rundt, og ovenstående
svarer nogenlunde overens med mine egne erfaringer.
Det skal lige siges, at der ikke var forskel på, om jeg valgte en benzin-
eller en diesel-model.

God fornøjelse.

Med venlig hilsen
Michael Døj

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 27-04-08 09:38

"Michael Døj" <virker@ikke.splat> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Volvo, Mazda og Skoda ville imidlertid ikke give nogen særlig rabat.
> Det behøver ikke at gælde længere, ligesom de enkelte forhandlere sikkert

Mon det så er fordi de kan putte bilen ind under "flåde rabat"?

Fra : Michael Døj

Dato : 27-04-08 09:58

Hej Thomas

> Mon det så er fordi de kan putte bilen ind under "flåde rabat"?

Jo, det kan absolut være en mulighed.
Flåde-rabatten er jo efterhånden både godt brugt og misbrugt.
Så vidt jeg ved, er det i høj grad importørerne, der fastlægger de konkrete
regler for de enkelte modeller.

Nogle importører stiller krav om, at der mindst skal købes "x" biler, som
skal ejes af en virksomhed (og ikke af private personer), før rabatten kan
aktiveres.
Andre skal kun se det føromtalte dokument fra arbejdsgiveren.

Nu jeg kommer til at tænke efter, så har en af mine kollegaer netop fået en
Maxda 5 stillet til rådighed som firmabil.
Den blev der givet i omegnen af 30.000 i rabat på.
Det blev godt nok kaldt en flåde-rabat, men min arbjedsgiver har kun denne
ene Mazda i "flåden".

Eftersom der sjældent (aldrig) er nogen forhandlere, der reklamerer
offentligt med flåde-rabat, så er det efter min mening uoverskueligt.
Derfor mener jeg bare man skal spørge ind til det. Man kan jo kun få "nej",
og så evt. gå videre til næste forhandler.

Med venlig hilsen
Michael Døj

Fra : Jens

Dato : 27-04-08 11:59

"Michael Døj" <virker@ikke.splat> skrev i en meddelelse
> [...]
> Derfor mener jeg bare man skal spørge ind til det. Man kan jo kun få
> "nej", og så evt. gå videre til næste forhandler.

Det er bare at spørge til hvad beskatningsværdien er, så har du ca den
laveste pris den ønskede bil kan købes til.
Mvh
Jens