Rundt om buslommer
Fra : K*N

Dato : 24-04-08 14:32

Når jeg kører steder, hvor der er buslommer af typen, hvor de er tegnet ind
på asfalten med brede stiplede linjer, har jeg lagt mærke til at 8 af 10
bilister drejer til venstre og udenom den lommetegning - det selv om der
ikke er en bus i miles omkreds.
Hvorfor gør man det fremfor bare at følge den direkte vej - og naturligvis
køre ind over lommen?

Fra : Leonard

Dato : 24-04-08 14:44

On Thu, 24 Apr 2008 15:32:23 +0200, K*N wrote:

> Hvorfor gør man det fremfor bare at følge den direkte vej - og naturligvis
> køre ind over lommen?

Vel fordi man skal følge de anvisninger for færdslen, der er angivet med
skilte, markeringer på vej, af politi osv.

--
Leonard
Hellere komme for sent i dette liv

Fra : K*N

Dato : 24-04-08 15:44

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> wrote in message

> Vel fordi man skal følge de anvisninger for færdslen, der er angivet med
> skilte, markeringer på vej, af politi osv.

Enig - men hvilken anvisning siger man skal køre udenom en (tom) buslomme,
som kun er markeret med stiplede linjer?

Knud

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-08 14:58

"K*N" <dnhrrammeringenj@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> der ikke er en bus i miles omkreds.
> Hvorfor gør man det fremfor bare at følge den direkte vej - og naturligvis

Der er to af den slags buslommer - Dem du beskriver og dem hvor der står
"BUS" inden i. De er fuldstændig identiske bortset fra at man ikke må køre
inde i buslommen hvor der står "BUS".
For at gøre det nemmere at huske tror jeg at de fleste folk bare køre uden
om dem alle.

--
/HB

Fra : René Løweneck

Dato : 25-04-08 08:21

> Der er to af den slags buslommer - Dem du beskriver og dem hvor der står
> "BUS" inden i. De er fuldstændig identiske bortset fra at man ikke må køre
> inde i buslommen hvor der står "BUS".

Jeg må godt ))

Fra : Møller

Dato : 25-04-08 09:22

René Løweneck skrev:

> Jeg må godt ))

Jeg vil godt have en lige ud. Er det 30 øre det koster?
Møller

Fra : René Løweneck

Dato : 26-04-08 08:53

Hej Møller !

> Jeg vil godt have en lige ud. Er det 30 øre det koster?

Nix. 2 zoner er mindste køb og koster 16 kr. Et eller andet kunne dog
indikere, at du kan nøjes med en børnebillet. Og det er halv pris,- altså 8
kr ))

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar

Fra : Claus Frørup

Dato : 26-04-08 14:28

Isang tao pinangalanan, René Løweneck nagsulat:

>Hej Møller !

>Nix. 2 zoner er mindste køb og koster 16 kr. Et eller andet kunne dog
>indikere, at du kan nøjes med en børnebillet. Og det er halv pris,- altså 8
>kr ))

Det var da sjovt.... her i Danmark, hvor vi bruger moms, koster
billetten 20 kr.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : René Løweneck

Dato : 27-04-08 10:41

Hej Claus !

> Det var da sjovt.... her i Danmark, hvor vi bruger moms, koster
> billetten 20 kr.

Moms og andet pjat, er aldrig slået rigtig an heroppe )

Fra : Møller

Dato : 25-04-08 09:24

René Børnecheck skrev:

> Jeg må godt ))

Enten skal jeg sætte dig i karantæne eller i stavekontrollen, dit navn kommer altid ud med: nå ja se
selv

Møller

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 24-04-08 15:29

> [...]
> der ikke er en bus i miles omkreds.
> Hvorfor gør man det fremfor bare at følge den direkte vej - og naturligvis

Jeg dumpede min første køreprøve bla. pga denne type kørsel. Grunden til man
ikke skal køre ind over er at man laver vognbaneskift og derefter har
ubetinget vigepligt da man kryder stiplede streger. Kunne blive et problem i
forbindelse med at en eller anden "Brian" overhaler dig og i rammer
hinanden. Det var forklaringen den gang for lidt over 7år siden :)

Fra : K*N

Dato : 24-04-08 16:40

"Brian Axelgaard" <brianaxelgaard@GOOGLEmail.com> wrote in message
?
>. Kunne blive et problem i forbindelse med at en eller anden "Brian"
>overhaler dig og i rammer hinanden. Det var forklaringen den gang for lidt
>over 7år siden :)

Så skal man godt nok hedde meget 'Brian' - strækningen er typisk 15-20 meter
og vover Brian at overhale der, håber jeg han kommer grusomt til skade.

Knud

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-04-08 16:43

K*N skriver:

> Så skal man godt nok hedde meget 'Brian' - strækningen er typisk 15-20 meter
> og vover Brian at overhale der, håber jeg han kommer grusomt til skade.

Fordi han overholder loven og du ikke gør ?

Du er eddermanme sær.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : K*N

Dato : 24-04-08 17:28

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> K*N skriver:

> Fordi han overholder loven og du ikke gør ?

Hvilken lov overholder han ved at foretage en overhaling, hvor pladsen til
at komme rundt om og ind i banen igen kun er til stede i 2-3 billængder?

Knud

Fra : Leonard

Dato : 24-04-08 17:42

On Thu, 24 Apr 2008 18:27:40 +0200, K*N wrote:

> Hvilken lov overholder han ved at foretage en overhaling, hvor pladsen til
> at komme rundt om og ind i banen igen kun er til stede i 2-3 billængder?

Han følger jo vejen, det er den der kører ind i buslommen, der kører fra
vejen og dermed må forventes at blive der og ikke bare køre ud igen.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-04-08 18:05

K*N skriver:

> Hvilken lov overholder han ved at foretage en overhaling, hvor pladsen til
> at komme rundt om og ind i banen igen kun er til stede i 2-3 billængder?

Overhalning ?

Han fortsætter i samme vejbane, du derimod skifter vognbaner og rammer
du ind i Brian når du skifter vognbane igen er det din skyld at du ikke
har set dig for.

Fra : K*N

Dato : 24-04-08 18:22

> [...]
>
> Han fortsætter i samme vejbane, du derimod skifter vognbaner og rammer
> du ind i Brian når du skifter vognbane igen er det din skyld at du ikke

Ja overhaling - han kører udenom et kørende køretøj uden at sikre sig der er
plads til at komme ind foran køretøjet, når overhalingen er overstået.

Knud

Fra : Møller

Dato : 24-04-08 18:36

K*N skrev:

> Ja overhaling - han kører udenom et kørende køretøj uden at sikre sig der er
> plads til at komme ind foran køretøjet, når overhalingen er overstået.

Nej det er forkert opfattet.

Du har måske svært ved at se det for dig:
men buslommen er en kort selvstændig vognbane, så vejen går fra en vognbane til to vognbaner og
tilbage til en vognbane.

Kører du ind i den har du skiftet vognbane.
Og de der fortsætter uden om buslommen bliver i samme vognbane hele tiden.
Hvis du vil ud af buslommen igen kan det kun ske ved at du skifter vognbane, og her har du altså
vigepligt, det ikke er tale om fletteregel, da der er stiplet i hele længden.
Ergo de der kører ind i, eller "over" en buslomme skifter vognbane to gange med deraf følgende
vigeregler.

Kan du se det for dig nu?

Møller

Fra : K*N

Dato : 24-04-08 19:32

"Møller" <em@xpsg2n.dk> wrote in message

> [...]
> da der er stiplet i hele længden.
> Ergo de der kører ind i, eller "over" en buslomme skifter vognbane to

Sagtens - men det ændrer ikke ved at overhaling/forbikørsel (kald det hvad
du lyster) ikke kan gennemføres på den korte strækning, som vi taler om - i
hvertfald ikke uden at både afstandsregler og hastighedsregler har været
overtrådte.

Knud

Fra : Møller

Dato : 24-04-08 20:30

K*N skrev:
> [...]
> hvertfald ikke uden at både afstandsregler og hastighedsregler har været

for at gøre det helt klart, så er det ikke en overhaling.
En buslomme er forsynet med kantlinier, så det areal der er inden for linjerne hører ikke med til
vejen er heller ikke en vejbane, men kan regnes som en parallelgående mindre vej.

Så den der kører forbi overtræder ikke som du skriver: "ikke uden at både afstandsregler og
hastighedsregler har været overtrådte"
Det er to forskellige veje og den der kommer fra buslommen kommer så at sige fra en sidevej.

Busser og kun busser er særlig nævnt i færdselsloven i §19

Kørsel ved busstoppested m.v.
§ 19. Kørende, som i tættere bebygget område nærmer sig et stoppested, hvor en bus er standset,
skal, hvis føreren af bussen giver tegn til igangsætning, nedsætte hastigheden og om nødvendigt
standse, således at bussen kan forlade stoppestedet. Føreren af bussen fritages dog ikke herved for
at udvise særlig forsigtighed for at undgå fare.

Afmærkning m.v. kan du finde i :
Lov om offentlige veje (Trafikministeriets lovbekendtgørelse nr. 671 af 19. august 1999)

Taxaer har heller intet at gøre der inde.
"Politiet vil ikke give dispensation fra færdselsloven til at Taxa får holdeplads i buslommen"

Møller

Fra : Niels Bengaard

Dato : 24-04-08 18:29

> Overhalning ?
>
> Han fortsætter i samme vejbane, du derimod skifter vognbaner og rammer
> du ind i Brian når du skifter vognbane igen er det din skyld at du ikke
> har set dig for.

Man skal vel holde tilbage for køretøjer der forlader en buslomme, eller
gælder det kun hvis det er en bus og måske kun bybus?

Mvh Niels

Fra : Møller

Dato : 24-04-08 18:49

Niels Bengaard skrev:

> Man skal vel holde tilbage for køretøjer der forlader en buslomme, eller
> gælder det kun hvis det er en bus og måske kun bybus?

Det skal man vel ikke!
Bilen der kommer fra en buslomme skifter vognbane, og det må kun ske hvis det kan se uden gene for
trafikanter i den anden vognbane.

Der er specielle regler for busser der har lovelig ærinde i buslommen. Så turistbusser, busser ikke
i rute, og andre der ikke har stoppested der har almindelig vigepligt.
Sværere er det såmænd ikke.

Find et selv i færdselsloven eller vend tilbage.

Mølelr

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 24-04-08 19:44

"K*N" <dnhrrammeringenj@mail.dk> wrote in

> Hvilken lov overholder han ved at foretage en overhaling, hvor pladsen
> til at komme rundt om og ind i banen igen kun er til stede i 2-3
> billængder?

Der er jo ikke tale om en overhaling, når du har ubetinget vigepligt.

Fra : K*N

Dato : 24-04-08 20:38

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote in message
> "K*N" <dnhrrammeringenj@mail.dk> wrote in

> Der er jo ikke tale om en overhaling, når du har ubetinget vigepligt.

Kald det hvad du vil - men på en eller anden måde er Brian kommet op på min
venstre side - og det vil ikke være særlig nemt indenfor for FL's rammer - i
hvert fald så længe jeg fortsat er i bevægelse med den hastighed, som
trafikken i øvrigt har på strækningen - typisk 10 km/t mere end
hastighedsbegrænsningen på stedet.

Knud

Fra : Møller

Dato : 24-04-08 20:41

K*N skrev:
> "Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote in message

> Kald det hvad du vil - men på en eller anden måde er Brian kommet op på min
> venstre side - og det vil ikke være særlig nemt indenfor for FL's rammer -

Jo for du har forladt vejen, han fortsætter på vejen.

Møller

Fra : K*N

Dato : 24-04-08 21:09

> Jo for du har forladt vejen, han fortsætter på vejen.

Rent juridisk måske - men det giver ikke mere plads at komme forbi på!

Knud

Fra : Møller

Dato : 24-04-08 21:15

K*N skrev:

> Rent juridisk måske - men det giver ikke mere plads at komme forbi på!

Ikke "måske", det er dig der maser dig ud igen efter at have forladt kørebanen. Indrøm det dog.
Han har al den plads han skal have, det er dig der er problemet, du har placeret dig forkert, og så
må du respektere FL.

Slut herfra.

Møller

Fra : K*N

Dato : 24-04-08 21:19

> [...]
> Han har al den plads han skal have, det er dig der er problemet, du har
> placeret dig forkert, og så må du respektere FL.

Kan godt acceptere at jeg har 'forladt' kørebanen, men det ændrer ikke ved
at den tidligere bagvedkørende så må have indhentet ca. 50 meter
(bremseafstanden op til mig) samtidig med at jeg er kørt ind til højre på en
15 meter strækning. Så har han ved grød kørt meget for stærkt på den korte
strækning. Det er simpel matematik.

Knud

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-04-08 21:22

K*N skriver:

> [...]
> at den tidligere bagvedkørende så må have indhentet ca. 50 meter
> (bremseafstanden op til mig) samtidig med at jeg er kørt ind til højre på en

Han skal da bare hente 5 meter.

> Så har han ved grød kørt meget for stærkt på den korte
> strækning. Det er simpel matematik.

Hvad er "meget for stærkt" ?

Fra : Møller

Dato : 25-04-08 09:16

K*N skrev:
> [...]
> 15 meter strækning. Så har han ved grød kørt meget for stærkt på den korte

Har intet med sagen at gøre, du er ikke politibetjent, og det er en subjektiv vurdering du kommer med.
Det er politiets opgave at tage sig af lovovertrædelser, også din.

Møller

Fra : K*N

Dato : 25-04-08 09:34

> Har intet med sagen at gøre, du er ikke politibetjent, og det er en
> subjektiv vurdering du kommer med.
> Det er politiets opgave at tage sig af lovovertrædelser, også din.

Det er vores alles interesse at forhindre lovovertrædelser - og det er
derfor min pligt at hjælpe politiet at begrænse dem.

Knud

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-04-08 12:16

> Det er vores alles interesse at forhindre lovovertrædelser - og det er
> derfor min pligt at hjælpe politiet at begrænse dem.

Hvis det virkelig er din holdning, kunne du jo passende starte med at
overholde din vigepligt når du kører ud af buslommerne.

Fra : K*N

Dato : 27-04-08 09:23

> "K*N" <dnhrrammeringenj@mail.dk> wrote in

> Hvis det virkelig er din holdning, kunne du jo passende starte med at
> overholde din vigepligt når du kører ud af buslommerne.

Det kræver da at der er noget at vige for - og der vil jo ingen være som
lovligt kan være tæt nok på mig til at det kan være et problem at køre ud
først.

Knud

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-04-08 09:38

K*N skriver:

> Det kræver da at der er noget at vige for - og der vil jo ingen være som
> lovligt kan være tæt nok på mig til at det kan være et problem at køre ud
> først.

Nej, da du i forvejen bryder færselsloven ved at køre for stækrt og
uhæmmet skifter vognbane som det passer dig - hvordan skulle andre dog
så kunen finde på at overhale dig ?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 27-04-08 11:53

> Det kræver da at der er noget at vige for - og der vil jo ingen være
> som lovligt kan være tæt nok på mig til at det kan være et problem at
> køre ud først.

Bare du har forstået at du har vigepligt når du krydser ind i en buslomme.

Fra : Leonard

Dato : 27-04-08 13:51

On Sun, 27 Apr 2008 10:22:58 +0200, K*N wrote:

> Det kræver da at der er noget at vige for - og der vil jo ingen være som
> lovligt kan være tæt nok på mig til at det kan være et problem at køre ud
> først.

Du vil bare ikke indrømme at du har taget fejl og at det er en anden
vognbane, hvor du skal holde tilbage når du kører ud.

Hvis den bagfra kommende har sat farten bare en anelse op, så afstanden
mellem jer er blevet formindsket til lidt mindre end
sikkerhedsafstanden, så skal du holde tilbage.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-04-08 14:59

K*N skriver:

> Det er vores alles interesse at forhindre lovovertrædelser - og det er
> derfor min pligt at hjælpe politiet at begrænse dem.

Okay, det er derfor du kører for stærkt ?

Var det et selvmål af de store du lukkede ud der ?

Fra : preben nielsen

Dato : 27-04-08 06:25

"K*N" <dnhrrammeringenj@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Det er vores alles interesse at forhindre lovovertrædelser - og det er
> derfor min pligt at hjælpe politiet at begrænse dem.

Så følg vejen

-p

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 24-04-08 21:06

> Kald det hvad du vil - men på en eller anden måde er Brian kommet op
> på min venstre side - og det vil ikke være særlig nemt indenfor for
> FL's rammer

Jo for du har ubetinget vigepligt jvf FL, og skal derfor holde tilbage. Det
kan Brian tillade sig at forvente jvf FL.

> - i hvert fald så længe jeg fortsat er i bevægelse med den
> hastighed, som trafikken i øvrigt har på strækningen

Så overholder du ikke din vigepligt.

Anyway jeg tror du har fået svar på dit spørgsmål om hvorfor folk ikke
kører ind i en buslomme

Fra : K*N

Dato : 24-04-08 21:11

> "K*N" <dnhrrammeringenj@mail.dk> wrote in

> Jo for du har ubetinget vigepligt jvf FL, og skal derfor holde tilbage.
> Det
> kan Brian tillade sig at forvente jvf FL.

Brian skal stadig op på siden af mig for at kunne forvente at jeg skal holde
tilbage, når jeg kører ud af lommen - og det har jeg svært ved at se er
muligt i en almindelig buslomme.

> Så overholder du ikke din vigepligt.

Jeg skal naturligvis overholde min vigepligt hvis det er hvad du mener jeg
har - men jeg kan ikke med min bedste vilje se, hvordan nogen skulle komme
op på min side medmindre jeg sætter farten væsentlig ned eller stopper, når
jeg 'kører ind i den alternative vejbane'.

Knud

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-04-08 01:53

> Brian skal stadig op på siden af mig for at kunne forvente at jeg skal
> holde tilbage, når jeg kører ud af lommen

Så når du svinger fra en mindre vej ud på en større vej, så holder du kun
tilbage for tværgående trafik såfremt du ville køre ud i siden på dem
hvis du ikke holdt tilbage? Nej vel?

Det er præcis det scenarie der opstår når du kører ind i buslommen - så
er du på en mindre - ganskevist parallel - vej med vigepligt og skal
dermed holde tilbage for den bagfra kommende. Præcis som du skal holde
tilbage for tværgående trafik når du svinger ud på en større vej fra en
mindre vej.

> [...]
> skulle komme op på min side medmindre jeg sætter farten væsentlig ned
> eller stopper, når jeg 'kører ind i den alternative vejbane'.

Det sker helt naturligt når du overholder din vigepligt:

FL § 26 (vigepligt) stk 5:
Kørende, som har vigepligt, skal på tydelig måde ved i god tid at
nedsætte hastigheden eller standse, tilkendegive, at de vil opfylde
vigepligten. Kørslen må kun fortsættes, når det under hensyn til andre
køretøjers placering på vejen, afstanden til dem og deres hastighed kan
ske uden fare eller ulempe.

Når du kører ind i buslommen har du pludselig vigepligt overfor bagfra
kommende trafik når du skal ud af buslommen igen. DERFOR skærer man ikke
indover en buslomme.

Betragt buslommen som en meget lille sidevej der tilfældigvis løber
parallelt med en større vej.

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-08 07:45

> Brian skal stadig op på siden af mig for at kunne forvente at jeg skal
> holde tilbage, når jeg kører ud af lommen - og det har jeg svært ved at se
> er muligt i en almindelig buslomme.

....du har vist aldrig prøvet en motorcykel med +100 Hk...

Og dem kører der faktisk rigtig mange rundt af efterhånden.

/Allan

Fra : K*N

Dato : 25-04-08 07:50

"AW" <allan[snabela]malwis[prik]dk> wrote in message

> ...du har vist aldrig prøvet en motorcykel med +100 Hk...
>
> Og dem kører der faktisk rigtig mange rundt af efterhånden.

Nej heldigvis har jeg ikke det!!

Det ændrer ikke ved, at den skal køre ekstremt meget for stærkt, hvis den
skal indhente sikkerhedsafstanden og køre uden om mig medens jeg
tilbagelægger en strækning på max 20 meter med en hastighed på grænsen+.

Knud

Fra : KMH

Dato : 25-04-08 16:00

"K*N" <dnhrrammeringenj@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>
> Brian skal stadig op på siden af mig for at kunne forvente at jeg skal
> holde tilbage, når jeg kører ud af lommen - og det har jeg svært ved at se

"Brian" skal såmen ikke nå op på siden af dig. Du holder naturligvis tilbage
for "Brian" da du naturligvis ikke trækker ud foran ham på en måde så du
fratager ham hans bremseafstand

> [...]
> op på min side medmindre jeg sætter farten væsentlig ned eller stopper,
> når jeg 'kører ind i den alternative vejbane'.

Som skrevet ovenfor skal ingen nå op på siden af dig - alene det at du
fratager efterfølgende bil sin bremseafstand er et problem....... for dig

M.v.h.
Kim

Fra : K*N

Dato : 27-04-08 09:24

"KMH" <home@spam.dk> wrote in message

> [...]
>>

> "Brian" skal såmen ikke nå op på siden af dig. Du holder naturligvis
> tilbage for "Brian" da du naturligvis ikke trækker ud foran ham på en måde

Jeg har på intet tidspunkt nedbragt min hastighed og dermed afstand mellem
Brian og jeg selv - så jeg gad godt vide hvilken bremsafstand jeg kan
fratage ham.

Knud

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-04-08 09:36

K*N skriver:

> Jeg har på intet tidspunkt nedbragt min hastighed og dermed afstand mellem
> Brian og jeg selv - så jeg gad godt vide hvilken bremsafstand jeg kan
> fratage ham.

Hvis han kommer bagfra og kører hurtigere end dig.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-04-08 21:02

K*N skriver:

> Hvilken lov overholder han ved at foretage en overhaling, hvor pladsen til
> at komme rundt om og ind i banen igen kun er til stede i 2-3 billængder?

Overhalning ?

Du har stadigvæk ikke forstået at det er dig der kører ind i den nye
hæjre vognbane og forsøger at klemme dig ud igen.

Fra : K*N

Dato : 24-04-08 21:14

> K*N skriver:

> Overhalning ?
>
> Du har stadigvæk ikke forstået at det er dig der kører ind i den nye
> hæjre vognbane og forsøger at klemme dig ud igen.

Jo det har jeg forstået, men det ændrer ikke ved at jeg ikke fatter hvordan
nogen (lovligt) kan komme op på min side medmindre jeg nedsætter hastigheden
eller stopper op.
Det er trods alt kun få meter at indhente mig på - hvis ellers afstanden
forud for situationen har været i orden er det slet ikke muligt at komme så
langt frem at det kan være et seriøst forsøg på at køre forbi.

Knud

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-04-08 21:21

K*N skriver:

> Jo det har jeg forstået, men det ændrer ikke ved at jeg ikke fatter hvordan
> nogen (lovligt) kan komme op på min side medmindre jeg nedsætter hastigheden
> eller stopper op.

Du skriver selv at du kører for hurtigt (10 km/t), hvorfor skulle andre
så ikke også det - endda hurtigere ??

> Det er trods alt kun få meter at indhente mig på - hvis ellers afstanden
> forud for situationen har været i orden er det slet ikke muligt at komme så
> langt frem at det kan være et seriøst forsøg på at køre forbi.

Det er de fuldstændigt lige meget. _Du_ skifter vognbane og dermed er
det _dig_ der skal passe på hvis der er nogen ude i "den venstre
vognbane" som du kan risikere at ramle ind i. Faktisk kan du blive
tvunget til at standse op for en der kører hurtigere end dig, da du
ellers vil køre ud foran og dermed "stjæle" den anden billists
bremselængde til forankørende.

Fra : Sp@msen

Dato : 24-04-08 22:28

"Klaus D. Mikkelsen"

> [...]
> tvunget til at standse op for en der kører hurtigere end dig, da du
> ellers vil køre ud foran og dermed "stjæle" den anden billists
Det minder lidt om "jeg skal bare have ret for jeg følger loven" uanfægtet
at du med 99% sikkerhed laver en overhaling i samme spor (prøv slå den op i
FL) :)

du skal dermed have en afsindig quick bil for at lave en overhaling på
~1sek.(porsche 911turbo, CL65 amg og lign) hvis alle holder hastigheden (du
skal jo være sikker på at du kan nå at gennemføre den, på en hurtig og
sikker måde INDEN du begynder på en overhaling)

mvh.
Flemming

Fra : Per

Dato : 25-04-08 07:11

> Så skal man godt nok hedde meget 'Brian' - strækningen er typisk 15-20
> meter

> Knud

Hvor kører du henne ?

Jeg møder de typer hver dag i kbh. Hvis du trækker lidt ud i vognbanen pga.
af glaskår eller andet, så kan du være sikker på der kommer en brian i en
gammel golf og maser sig forbi.
De tror at hvis en bilist levner plads til hans bil, så er det fordi han
skal forbi. De tænker slet ikke på at andre bilister ikke regner med der
kommer en indenom, halvt oppe på cykelstien med 100 i en 30 km zone.

Brian'er har tunnelsyn og tror de er de eneste og bedste bilister i hele
verden.
Men virkeligheden er de kun klarer den fordi alle andre viser tumben hensyn.

Mvh Per

Fra : Mikael

Dato : 24-04-08 10:41

On 24 Apr., 18:27, "K*N" <dnhrrammering...@mail.dk> wrote:

> Hvilken lov overholder han ved at foretage en overhaling, hvor pladsen til
> at komme rundt om og ind i banen igen kun er til stede i 2-3 billængder?

Det køretøj der overhales skal bare køre tilstrækkeligt langsomt, så
er det ikke noget problem.
Det kunne også tænkes at en overhaling startes fordi den der overhaler
tror at den forankørende vil ind til stoppestedet siden den kører ind
hvor bussen skal ind.

Mikael

Fra : K*N

Dato : 24-04-08 18:20

"Mikael" <MikLarsen@gmail.com> wrote in message
> [...]

Det kunne også tænkes at en overhaling startes fordi den der overhaler
tror at den forankørende vil ind til stoppestedet siden den kører ind

Han kører netop IKKE ind - men undlader at køre udenom (til venstre), når
der alligvel ingen bus er - og der i øvrigt kun er stiplede linjer omkring
den stopreservation som er lavet til bussen.

Knud

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 24-04-08 19:16

On Thu, 24 Apr 2008 18:41:31 +0200, Leonard wrote:

> Han følger jo vejen, det er den der kører ind i buslommen, der kører fra
> vejen og dermed må forventes at blive der og ikke bare køre ud igen.

Præcis. Der var faktisk en der småforvirrede mig på den måde her i
weekenden. Her, var det vist:

http://maps.google.dk/maps?
f=q&hl=da&geocode=&q=sallingvej&sll=55.869147,11.228027&sspn=5.587415,14.941406&ie=UTF8&ll=55.693169,12.506443&spn=0.000685,0.001824&t=h&z=19

Man når lige at tro at han skal sætte nogen af, parkere eller måske dreje
til højre eller noget, og så kommer han brasende ud igen...

Fra : Niels.Pein@gmail.com

Dato : 25-04-08 03:29

On 25 Apr., 10:33, "K*N" <dnhrrammering...@mail.dk> wrote:

> Det er vores alles interesse at forhindre lovovertrædelser -

Ja.

> og det er derfor min pligt at hjælpe politiet at begrænse dem.

Nej.
--
Hilsen Niels

Fra : Niels.Pein@gmail.com

Dato : 25-04-08 03:32

On 24 Apr., 17:40, "K*N" <dnhrrammering...@mail.dk> wrote:

> og vover Brian at overhale der, håber jeg han kommer grusomt til skade.

Det var da et tosset håb at have. Du er vel en troll.
--
Niels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-04-08 14:59

Niels.Pein@gmail.com skriver:

> Det var da et tosset håb at have. Du er vel en troll.

Det er han....

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 25-04-08 22:17

> [...]

>ikke er en bus i miles omkreds.
>Hvorfor gør man det fremfor bare at følge den direkte vej - og naturligvis

Er det sådan en buslomme vi snakker om:
http://maps.google.dk/?ie=UTF8&ll=56.474213,10.009961&spn=0.001092,0.002511&t=k&z=19

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav

Fra : Claus Frørup

Dato : 26-04-08 14:30

Isang tao pinangalanan, Ove Kjeldgaard nagsulat:

Ja. Samme som dem her:
http://maps.google.dk/?ie=UTF8&t=k&ll=55.617888,12.430682&spn=0.000925,0.002371&z=19
--
Dette er en signatur.