Dagens kontroversielle emne: Burde kvinde~
Fra : Thomas

Dato : 22-04-08 20:18

Hej NG

Jeg havde taget en feriedag igår, mandags, og bevægede mig ud i trafikken på
min forholdsvis nyindkøbte scooter 45. Man bemærker straks, når man
kører rundt i Odense ved 11 tiden en Mandag, at der åbenbart kun er kvinder
i trafikken.

Udover de alm. géner, såsom: Jeg må vist hellere holde 1 billængde fra
stregen i midten af krydset, og lige vente til ham den modkørende i
lyskrydset har stoppet bilen, slukket motoren og forladt bilen, inden man
foretager sit venstresving., så man er helt sikker på at man er den eneste
der kommer igennem krydset i den omgang!

ja det er så hvad det er

Men

Ja , godt jeg ikke har det samme hidsige temperament som
tidligere........... Så skal man opleve, at man ligger en vognlængde , i
KONSTANT fart (hvis afstanden er for kort , tager jeg den gerne på mine
skuldre) bag den forankørende bil........ vedkommende kører 40-45 , på en
50 km, bred villavej (Sanderumvej for de lokalkendte i Odense og sikkert
også en kvinde) og så overhaler der sgu en bil bagved og kører op på
min venstre side... så trækker bilen ind til højre, som om at "så kan jeg
godt smutte af"............. ja det var lige før min hjelm fløj af......
jeg slappede lidt af da jeg råbte ud af hjelmen ind i bilen og jeg saw a
human not fit to drive.... jeg kunne nemt havde dummet mig ved
det næste lyskryds....... især hvis der havde siddet en bokser inde i bilen,
men jeg bevarede roen....... der skal jo være plads til alle i
trafikken.........

jeg skulle lige have lidt luft

Mvh

Thomas

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 22-04-08 20:24

Thomas sendte dette med sin computer:
> [...]
> lyskryds....... især hvis der havde siddet en bokser inde i bilen, men jeg
> bevarede roen....... der skal jo være plads til alle i

Tag på en genbrugsplads og observer kvinder og kontormænd køre og
parkere, så skal du opleve blodtryk
Kai

Fra : Lars [6710]

Dato : 22-04-08 20:50

Fister Løgsovs skrev:

> Tag på en genbrugsplads og observer kvinder og kontormænd køre og
> parkere, så skal du opleve blodtryk
> Kai

Kvinder er, for det meste, umiddelbart til at genkende på formerne
eller håret

Men hvordan spotter du med sikkerhed en kontormand ?
Kommer ingeniører ind under den kategori ?

Og kan du være sikker på at det ikke bare er en håndværker eller en
ikke-kontormand der har taget andet tøj på ?

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Bjarne K.

Dato : 22-04-08 21:13

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> wrote in message
> [...]
>
> Og kan du være sikker på at det ikke bare er en håndværker eller en
> ikke-kontormand der har taget andet tøj på ?

De kører i wagon-R eller har barnestol på bagsædet og kører i wagon-R

Bjarne K.

Fra : Lars [6710]

Dato : 22-04-08 21:49

Bjarne K. skrev:

> De kører i wagon-R eller har barnestol på bagsædet og kører i wagon-R

Hmmm...... nogen gør nok

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Anders Majland

Dato : 22-04-08 22:24

> Hmmm...... nogen gør nok

Kan der overhovedet komme hænertræk på sådan en ?

/A

Fra : Martin [TMM]

Dato : 23-04-08 16:01

Hej
Anders Majland wrote:
> Kan der overhovedet komme hænertræk på sådan en ?

Sagtens

/Martin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-04-08 05:10

"Bjarne K." skriver:

> De kører i wagon-R eller har barnestol på bagsædet og kører i wagon-R

Er du klar over hvor dyr sådan en bil er ?

Jeg mødte en "herreløs" Wagon-R på motorvejen i går. Den stakkels kvinde
havde hverken råd til at få håndfri i bilen eller få skiftet den pære
der var sprunget - faktisk kørte den med langt lys på den ene forlygte
og intet lys på den anden.

Jeg kan da forstå det med den Q7 jeg mødte at staklen der ingen håndfri
havde - sådan en bil må virkeligt dræne økonomien så der ikke er råd til
de 1000 kr et håndfrit sæt koster......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-04-08 09:43

Lars [6710] wrote:

> Men hvordan spotter du med sikkerhed en kontormand ?
> Kommer ingeniører ind under den kategori ?

For at citere reklamen "alle véd hvordan en kontormand ser ud".
Ingeniører kan minde om dem, men spottes lettest ved deres penneetui i
brystlommen indeholdende minimum :
Stjerne- og alm. kærv skruetrækker
Pegepind (laser for afgangsår efter 1997, teleskop før)
Kuglepen - gerne med grønt blæk
Blød blyant (HS3 eller bedre), spidset med kniv.
Passer
Reagentsglas med finsprit.

Dertil en Victorinox i bukselommen.

--
vh
Torben - søn af ingeniør

Fra : Lars [6710]

Dato : 23-04-08 21:35

Torben Scheel skrev:

> [...]
> Pegepind (laser for afgangsår efter 1997, teleskop før)
> Kuglepen - gerne med grønt blæk
> Blød blyant (HS3 eller bedre), spidset med kniv.

He He .... meget rammende
--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Bjarne K.

Dato : 22-04-08 20:34

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> wrote in message
> Hej NG

> jeg skulle lige have lidt luft
>
> Mvh

Du har ganske ret, men om lidt kommer en masse indlæg fra folk der mener det
samme, men som desværre er for meget under tøflen til at sige andet, end at
du skal koncentrere dig om din egen kørsel, og ellers lade være med at hidse
dig op over noget som helst.

Bjarne K.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 22-04-08 21:16

> Udover de alm. géner,

Der findes tydeligvis stadig reminiscenser af The Missing Link rundt
omkring. Kun ungdommelig naivitet kan måske undskylde din infantile
generalisering.

> jeg skulle lige have lidt luft

Me2.

Fra : Allan F

Dato : 22-04-08 21:37

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> jeg skulle lige have lidt luft
>
> Mvh
>
> Thomas

Så kan du trøste dig med at biler forsøgt ført af kvinder faktisk har en
indarbejdet benævnelse på mange sprog:

Dansk - Herreløst køretøj
Tysk - Unbemannter farzeug
Engelsk - Unmanned Vehicle

Allan F

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 22-04-08 22:16

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Så kan du trøste dig med at biler forsøgt ført af kvinder faktisk har en
> [...]

Forleden dag sad jeg bag rattet i en af vores Transporter mandskabsvogne. 3
tyskere sidder bagi og jeg samt en kollega foran. Vi kommer kørende på en
parkeringsplads hen mod hajtænder for at komme ud på vejen (ingen
niveauforskel og man kører ud lige hvor vejen slår et 90gr sving). Fra min
venstre side ude på vejen kommer en bil kørende og da jeg er 5m fra
hajtænderne vælger 'førerinden', i stedet for at følge vejens (for hende)
90gr venstre sving, at smutte ind på parkeringspladsen - ind mod mig,
faktisk på tværs af min kørselsretning. Jeg hugger bremsen og hun suser lige
forbi... tyskerne bagi i vores vogn råber nærmest i kor
"Frau am steuer, das werd teuer!" :)
Det er svært at forklare netop dette kryds, men det var helt klar damen bag
rattet der kørte med hovedet under armen - heldigt at jeg havde spottet
hende i tide ;)

Fra : Per

Dato : 23-04-08 07:59

Allan F wrote:
> [...]
>>

> Så kan du trøste dig med at biler forsøgt ført af kvinder faktisk har
> en indarbejdet benævnelse på mange sprog:

Ja - og i Tyskland har de særlige P-pladser for kvinder.

Jeg så et P-skilt i Tyskland hvor der stod "Frauen Parkung" - altså et
særligt område, hvor kvinder kan parkere. Det var på en rasteplads ved et
spisested og P-området lå lige op til restauranten.

Det er således positiv særbehandling, fordi tyskerne åbenbart har indset at
kvinder har meget sværere ved at parkere end mænd !!!

/Per

Fra : brian

Dato : 23-04-08 08:41

> [...]
>
>Det er således positiv særbehandling, fordi tyskerne åbenbart har indset at
>kvinder har meget sværere ved at parkere end mænd !!!

Mange uheldige fordrejede kommentare kan man komme med.

Men Per det er ikke derfor de har Frauen Parkung, man har kvinde
parkering mange steder rundt omkring og det er for at sikre at
kvinderne ikke bliver berøvet eller voldtaget.

Det har intet med at de ikke kan parkere at gøre.

Men jeg ser nu en del kvinder der køre bedre end de fleste mænd.

Men enig kvindens plads er på højresæde med hovedet/mund mellem
rattet og røven.

Fra : Allan F

Dato : 23-04-08 13:13

> [...]
>
> Det er således positiv særbehandling, fordi tyskerne åbenbart har indset
> at kvinder har meget sværere ved at parkere end mænd !!!

Ja, den rasteplads har jeg også været på - og de 2 båse ved skiltet var en
meter bredere end alle de andre.

Allan F

Fra : Martin Bak

Dato : 22-04-08 21:36

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Jeg havde taget en feriedag igår, mandags, og bevægede mig ud i trafikken
> på min forholdsvis nyindkøbte scooter 45.

Scooter 45 skulle forbydes i trafikken! Det er dog en vederligstyggelig klon
der er en voldsomt stor fare og gene i trafikken. Og jeg mener det sgu!
Enten bør motorcykler have samme beføjelser og muligheder (også
muskelmæssigt) som den øvrige motoriserede trafik, eller også skal de holde
sig væk. På cykelstien eller hvor ved jeg. Bare ikke på vejen.
Hvem er den Einstein der har fundet på, at der skal køre 2-hjulere rundt på
kørebanen med 5 - 10 lavere fart end den øvrige trafik? Det er jo
himmelråbende vandvid.

--
Martin

(I tiltro til, at de fleste forstår at jeg ikke har noget imod
knallertkørerne, men at jeg anser 45´eren som en livsfarlig misforståelse.)

Fra : Anders Majland

Dato : 22-04-08 22:38

> (I tiltro til, at de fleste forstår at jeg ikke har noget imod
> knallertkørerne, men at jeg anser 45´eren som en livsfarlig
> misforståelse.)

Jeg er forsåvidt enig i at 45km/t er en misfoster - Jeg har prøvet det selv
i omkring et år tilbage i 1997/1998 hvorefter jeg tog motorcykelkørekort og
købte en scooter med ~15hk. Den har fint kræfter til ikke at være i vejen og
samtidig et ganske snilt bykøretøj.

Jeg var dog meget ofte ude for at skulle "kanøfles" ligesom thomas var det
idag på sin 45'er. Den blotte tilstedeværelse af noget der kunne minde om en
registreringspligtig knallert (nu hedder det vist bare stor knallert) kunne
få mange bilister til at se rødt og gøre hvad de kunne for at komme forbi -
trods det at jeg fulgte trafikken... På vej til odden engang med fruen bagpå
var der en bagved der blev så utålmodig at han brød ud i en overhaling et
sted med ringe oversigt. Han nåede også kun op på siden af os da der kommer
en lastbil rundt i svinget. Istedet for at bremse og trække ind bagved
trækker han bare ind og tvinger mig ud undvige mod rabatten. Så kan jeg
ligge bag ham de sidste km mod odden for det lykkedes heller ikke for ham at
overhale flere i køen... Ved billetlugen kørte jeg op på siden af ham og
fortalte ham hvad jeg mente om hans kørsel - til en start i ganske roligt.
Han mente ikke han havde gjort noget galt for han var jo nødt til at trække
ind da der kom en lastbil. Han forstod slet ikke at jeg var utilfreds... Og
så rullede han ruden op igen. Det var det tæt på at gå over i road rage, og
hvis jeg ikke havde haft fruen bag på var jeg nok klikket over... Det er
fair nok at man kan lave en fejl i trafíkken men så kan man squ da også
undskylde, men både ham og hans 3 passager sad og grinte af mig. Undskyld
hvis ovenstående er fuld af stavefejl og dumme formuleringer, men episoden
kan sqy stadig få mit blodtryk til at stige voldsomt .... Episoden blev
farlig fordi jeg ikke forudså den. Oversigten var så ringe at jeg ikke så
lastbilen før efter at jeg var blevet "skubbet" af vejen. De idioter der
kørte ud foran mig imorges havde jeg forudset og planlagt en "escape rute"
for. Så de kunne ikke bringe mit pis i kog, ensige varme det noget
synderligt ....

Se også mit indlæg i "selvtægt i trafikken".

Fra : Per

Dato : 23-04-08 07:14

> [...]
> sgu! Enten bør motorcykler have samme beføjelser og muligheder (også
> muskelmæssigt) som den øvrige motoriserede trafik, eller også skal de

Motorcykler har samme beføjelser og muligheder som den øvrige motoriserede
trafik. De er som regel meget hurtigere i både optræk og tophastighed end
biler til tilsvarende pris.

Så jeg forstår ikke hvad du mener.

Scooter 45 har INTET med motorcykler at gøre. Du sammenligner vel heller
ikke traktorer med almindelige biler ?

For at føre en motorcykel kræves MC kort og det er der en god grund til.

For at føre en 45 KNALLERT kræves der kun bil kort.

Mvh Per

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-04-08 14:22

"Per" <per_mand@edbegenskaber.dk> wrote in

> Så jeg forstår ikke hvad du mener.

Jeg synes nu det var tydeligt nok at Martin mente at enten er man en
motorcykel på vejen, eller osse er man en knallert på cykelstien.

En knallert 45 er hverken eller.

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-04-08 09:50

Martin Bak wrote:
> Hvem er den Einstein der har fundet på, at der skal køre 2-hjulere rundt på
> kørebanen med 5 - 10 lavere fart end den øvrige trafik? Det er jo
> himmelråbende vandvid.

Hvad med heste med eller uden vogn, traktorer, 2CV'er, nyuddannede
trafikanter, biler med trailere, lastvogne? Alle andre end dig?

For en hurtig MC er alle andre sinker i trafikken. Skal vi forbyde alt
der er langsommere end dem? Kom igen, gerne med lidt mere tolerance.

--
vh
Torben - Audi 80 1300kg, 133hk - FJ1100 220kg, 125hk - Optima Baron

Fra : Martin Bak

Dato : 23-04-08 17:35

> [...]
>
> For en hurtig MC er alle andre sinker i trafikken. Skal vi forbyde alt der
> er langsommere end dem? Kom igen, gerne med lidt mere tolerance.

Du har misforstået mig. Det vanvittige er at grænsen er 45 km/t sammenholdt
med fartgrænsen på den øvrige trafik på 50 km/t. Jeg er såmænd ganske
tolerant, hvilket jeg også forsøgte at signalere.
Men de 45 km/t fremprovokerer situationer hvor andre ønsker at overhale, men
hvor overhalingerne kommer til at tage lang tid. Det ville være noget
fiksere at få de små djævle til at kunne følge med strømmen, eller få den
til at køre så langsomt at de kunne overhales rimeligt hurtigt. Der er
bytrafik udenfor København hvor disse knallerter måske er særligt udbredte,
og hvor gaderne er betænkeligt smalle. Det udfordrer trafiksikkerheden. Det
er såmænd bare det jeg mener. At en scooter 45 er en tåbelig indretning,
sammenholdt med det trafikmønster vi har. Den der har fundet på grænsen med
de 45 km/t har vist drukket af natpotten eller er i besiddelse af en bizar
form for humor.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-04-08 07:50

Martin Bak wrote:

> Du har misforstået mig. Det vanvittige er at grænsen er 45 km/t sammenholdt
> med fartgrænsen på den øvrige trafik på 50 km/t. Jeg er såmænd ganske
> tolerant, hvilket jeg også forsøgte at signalere.

0-5km/t langsommere end maximalt tilladt, og du skriver "himmelråbende
vanvid". Ikke min definition af tolerance.

> [...]
> fiksere at få de små djævle til at kunne følge med strømmen, eller få den
> til at køre så langsomt at de kunne overhales rimeligt hurtigt.

Enig. Det ville være fiksere. Men problemer er allermest manglende
besindighed og omtanke fra hurtigere trafikanter. Et eksperiment med
fædsel i bil bag en 45'er fra Sundholm til Hellerup ville nok ikke
afsløre den store forsinkelse.

> [...]
> de 45 km/t har vist drukket af natpotten eller er i besiddelse af en bizar

Igen floromvunden retorik der ikke signalerer tolerance. Forestil dig at
alle 45'erne var Ford Transit'er - ville det være bedre i københavns
myldretid?

BTW - jeg har aldrig og kommer nok aldrig til at køre en 45'er. Dels
fordi jeg foretrækker MC, dels fordi den danske trafikmoral er sunket
til et punkt hvor mange sidder og skummer over at skulle slippe
speederen lidt for andre medtrafikanter.

--
vh
Torben

Fra : Thomas

Dato : 23-04-08 14:32

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in message
> [...]
..
> Hvem er den Einstein der har fundet på, at der skal køre 2-hjulere rundt
> på kørebanen med 5 - 10 lavere fart end den øvrige trafik? Det er jo
> himmelråbende vandvid.

100% ENIG!!!

Havde den været "scooter 60", som de fleste er bygget til, kunne man dog i
det mindste lovligt følge trafikken de fleste steder i byområder

Mvh

Thomas
Tidligere MC og bilejer, nu scooterejer det næste stykke tid...

PS Nu har jeg ikke mistet kortet, men kommer lige i tanke om en
forestilling med Anden, hvor han gir den som Steward Stardust

noget ala : "Maxi Puch.... sådanne ser den ud og sådanne kører den.....
Skal have den et par år endnu.... så får jeg mit kort tilbage..... De
satans unger midt på kørebanen med deres bordtennisbat"

Fra : Anders Majland

Dato : 23-04-08 17:06

> Tidligere MC og bilejer, nu scooterejer det næste stykke tid...

Har man kun behov for at komme rundt "centralt" i en by som københavn er en
lille knallert hurtigere end lovlig kørsel på stor knallert, mc eller bil...
Selv i myldertiden er det svært at finde et lyskryds som cyklister og små
knallerter ikke kommer over i en cyklus, mens man på kørebanen kan komme til
at holder der adskillige ...

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 23-04-08 18:55

On Wed, 23 Apr 2008 14:13:04 +0200, Allan F wrote:

> "Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, den rasteplads har jeg også været på - og de 2 båse ved skiltet var
> en meter bredere end alle de andre.
>
> Allan F

Der var en gang et website, men I må nøjes med

http://images.google.dk/images?q=frauenparkplatz