Fejlkode-udlæser
Fra : Kim Olsen

Dato : 22-04-08 18:27

Hej gruppe

Det kan være at I vidste det i forvejen, men det var nyt for mig:

En fejlkodeudlæser koster jo næsten ingenting.

Jeg har lige købt en U480 OBDII/EOBD scanner, og er faktisk imponeret over,
hvad den kan, og hvor simpelt den er at bruge.
Jeg gav kr. 475,- (det koster den flere steder på nettet)

Hvad er Jeres erfaringer med de billige scannere ?

Kim Olsen

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-04-08 21:13

Kim Olsen wrote:
> [...]
> Jeg gav kr. 475,- (det koster den flere steder på nettet)
>
> Hvad er Jeres erfaringer med de billige scannere ?

En generel erfaring er vel den at de fleste godt kan læse en masse
fejlkoder. Det er først når der skal programmeres og rettes at den kommer på
sin prøve.

/F

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-04-08 09:36

Kim Olsen wrote:

> Jeg har lige købt en U480 OBDII/EOBD scanner, og er faktisk imponeret
> over, hvad den kan, og hvor simpelt den er at bruge.
> Jeg gav kr. 475,- (det koster den flere steder på nettet)

Jeg har lige bestilt et kabel til den bærbare, og regner med at bruge
dette SW : http://www.blafusel.de/misc/obd2_wbhdiag.html#6

Kablet koster 19euro, porto 12 og et konverterkabel til min aldrende
Audi 6 euro.

Jeg glæder mig til at komme i gang med det

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-08 12:48

> Kablet koster 19euro, porto 12 og et konverterkabel til min aldrende Audi
> 6 euro.

Må man spørge om hvor du køber det kabel?

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-04-08 13:19

Rune Nicolajsen wrote:

> Må man spørge om hvor du køber det kabel?

Som det meste andet til MC og bil nu om dage : ebay. Det ser ud til at
det kan gøres billigere endnu : 220132890716

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220132890716&ssPageName=MERCOSI_VI_ROSI_PR4_PCN_BIX&refitem=250236531232&itemcount=4&refwidgetloc=closed_view_item&refwidgettype=osi_widget&_trksid=p284.m185&_trkparms=algo%3DSI%26its%3DI%252BIA%26itu%3DIA%252BUCI%26otn%3D4%26ps%3D42

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-08 14:46

> Som det meste andet til MC og bil nu om dage : ebay. Det ser ud til at

Tja kunne jeg måske have sagt mig selv.

Men tak.

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Leif

Dato : 24-06-08 18:14

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> 6 euro.
>
> Jeg glæder mig til at komme i gang med det

Hvad så, er det noget software der funker?
Jeg har tidligere emailet ham, men uden retursvar.

Mangler noget er dur til min Primera.

Mvh, Leif

Fra : Keld Nygaard

Dato : 25-06-08 07:41

> Hvad så, er det noget software der funker?
> Jeg har tidligere emailet ham, men uden retursvar.
>
> Mangler noget er dur til min Primera.
>
> Mvh, Leif
Jeg har et OBDII interface fastmonteret i min Suzuki, for at kunne få
driftstal (motorfejl, luft- og brændstofforbrug, motorbelastning osv osv.)
ind i min car pc (Rent gejl). Der fulgte noget software med fra ScanTool
(www.scantool.net), og det er ganske omfattende.

Med venlig hilsen
Keld Nygaard

www.nygaard.eu

Fra : Søren

Dato : 24-04-08 08:58

Jeg kunne godt tænke mig en udlæser / service resetter til min 1998 MB
E290. Nogen der kan pege på en dims der er værd at købe?

Jeg ville helst have en der kan sættes til en bærbar og som måske kan
bruges til at logge hvad der foregår under kørsel.

mvh Søren