Re: Kørelærere søges...
Fra : Sverre Stokke

Dato : 22-04-08 03:27

"Jesper Hedegaard" <skrub@af.nu> writes:

>"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse

>og

>1) Øhh - "har kun lille kørekort og vil have en time eller to i LASTBIL"
>-
>håber da ikke hun forventer at sidde bag rattet i lastbilen ?
>Taler vi "rigtig lastbil" er vi vel over B-kortets 3.500 kg - og jeg tror
>det blir svært at tale sig til sådan en tur uden at deltage i lidt teori
>og
>måske en tur i "kravlegården" først.

Formålet er jo, at hun vil have en fornemmelse af at manøvrer et stort
køretøj, og hun vil meget gerne have en kørelærer ved sin side. En
kravlegårdstur kan sagtens gøre det, men også gerne en tur på offentlig
vej.

Indtil videre har jeg kun fundet
http://www.styrebrev.dk/korekort_kategori_c.asp

Hun HAR været på køreteknisk kursus i Roskilde - i alm. personvogn - og
måske kan 'styrebrev' overtales til at give hende lidt fornemmelse af
stort køretøj.
Nogen der kender forertagenet?

>Men der er da et par chauffører af den størrelse biler, der huserer
>herinde - læser i med ?

Ja, kom så Folmer & Co

>Autocamperen er forhåbentligt under 3.500 kg - et par timer i en lastbil
>gir
>nok ikke lige kortet alene

Hun har ikke brug for noget kort - camperen er på 3.500 kg.

Hilsen Sverre.