Blodig weekend på vejene
Fra : Leonard

Dato : 20-04-08 19:43

Deprimerende læsning.
Det bliver ikke bedre af, at det mest er unge mennesker og at det
umiddelbart er helt meningsløse ulykker.

--
Leonard - der skal holde foredrag i 4 8. kl. i den kommende uge ...

Fra : Henning Sørensen

Dato : 20-04-08 20:20

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Deprimerende læsning.
> Det bliver ikke bedre af, at det mest er unge mennesker og at det
> umiddelbart er helt meningsløse ulykker.

Her til aften måtte jeg på strækningen mellem Viborg og Århus 2 gange bremse
hårdt op og trække ud i rabatten for at undgå modgående overhalende, der
rundt i sving med solen i øjnene og med dødsforagt kastede sig ud i
overhalinger.

Lidt senere - på den Fynske motorvej, hvor der tidligere var sket et uheld,
og trafikken derfor stod temmeligt stille, kørte jeg fra og tilbage på
motorvejen igen 7 km længere henne. Der lagde jeg mærke til, at samtlige
biler kørte max 100 km/t og med pæn afstand, indtil vi begyndte at komme ind
omkring Odenses tilkørsler hvorefter de sædvanlige "træk" med 5-6 biler med
10 meters afstand kom drønende med 130 km/t. Ulykken havde tilsyneladende
haft en effekt på de, der havde passeret den.

/Henning.

Fra : Mikael

Dato : 20-04-08 14:32

On 20 Apr., 20:43, Leonard <piper...@gmail.invalid> wrote:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/04/20/182328.htm
>
> Deprimerende læsning.
> Det bliver ikke bedre af, at det mest er unge mennesker og at det
> umiddelbart er helt meningsløse ulykker.

Der er muligvis et par stykker som kunne være undgået meget simpelt.
Der er 4 mennesker der er slynget ud af de køretøjer de er med i, 2 af
dem dør. Det er vel ikke så mange der bliver slynget ud af en bil hvis
de har sele på?
Manglende respekt for røde lamper og bomme ved en jernbaneoverskæring,
så ber man næsten selv om det.

Mikael

Fra : Per

Dato : 21-04-08 07:26

"Mikael" <MikLarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

de har sele på?
Manglende respekt for røde lamper og bomme ved en jernbaneoverskæring,

Ja det undrer også mig så mange slynges ud af bilen. De fleste kører vel med
sele ? Hvorfor lade være ?

Mvh Per

Fra : Brian

Dato : 21-04-08 13:31

Per wrote:

> Ja det undrer også mig så mange slynges ud af bilen. De fleste kører
> vel med sele ? Hvorfor lade være ?

Helt enig!

Som Mikael er inde på, er det altså ikke en holdning man kan lufte i dette
forum, uden at få en gevaldig debat smidt i hovedet

/Brian

Fra : Mikael

Dato : 21-04-08 02:55

On 21 Apr., 08:25, "Per" <per_m...@edbegenskaber.dk> wrote:

> Ja det undrer også mig så mange slynges ud af bilen. De fleste kører vel med
> sele ? Hvorfor lade være ?

Med dette spørgsmål kan du nu starte en meget lang debat, her vil
komme udsagn som "Det skal du ikke betemme...", "min personlige
frihed...", "jeg kender en som ikke døde netop fordi han ikke havde
sele på..", "Det er folks eget valg" osv.osv.

Men jeg er enig med dig, jeg kan ikke forstå hvorfor man lader være,
det er en meget billig livsforsikring.

Mikael

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 20-04-08 23:07

> Deprimerende læsning.
> Det bliver ikke bedre af, at det mest er unge mennesker og at det
> umiddelbart er helt meningsløse ulykker.

Motorcyklisten i Fjerritslev var godt nok en (alt for) ung fyr, men skylden
var, mig bekendt ikke hans. En traktor kørte uden videre ud foran ham,
hvorefter han bragede ind i siden af vognen! Stakkels mand + familie.
Føreren af traktoren var efterfølgende i behandling for chok. Det må sgu
ikke være sjovt at have en andes liv på samvittigheden!

Mvh

Jasper