18" alufælge, skal bilen så sænkes.
Fra : allan

Dato : 17-04-08 16:46

Så fandt jeg nogle fælg til bilen (Ford C-Max).

Problemet er at det er 18". Kan man godt montere sådan nogle
uden at skulle sænke bilen.

mvh

Allan

--
--------------------------------- --- -- -
Posted with NewsLeecher v3.8 Final

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-04-08 16:48

"leneogallan@mail.dk" skriver:

> Så fandt jeg nogle fælg til bilen (Ford C-Max).
>
> Problemet er at det er 18". Kan man godt montere sådan nogle
> uden at skulle sænke bilen.

Hvorfor skulle bilen sænkes for at få 18" på ?

Udseendet ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : allan

Dato : 17-04-08 16:59

< Klaus skrev

< Hvorfor skulle bilen sænkes for at få 18" på ?

< Udseendet ?

Forhandleren af fælgene sagde at bilen ville blive for høj.
Der ville blive for langt fra asfalten til undervognen?

--
--------------------------------- --- -- -

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-04-08 17:07

"leneogallan@mail.dk" skriver:

> Forhandleren af fælgene sagde at bilen ville blive for høj.
> Der ville blive for langt fra asfalten til undervognen?

Da du ikke må ændre rulleomkredsen særligt meget (+/-5%), ændrer du
heller ikke meget på højden af navet og demed højden af undervognen.

Fra : allan

Dato : 17-04-08 17:29

< Klaus skrev.

< Da du ikke må ændre rulleomkredsen særligt meget (+/-5%), ændrer du
< heller ikke meget på højden af navet og demed højden af undervognen.

Okay. sådan kan jeg godt købe 18". Han sagde bare et eller andet med at
der kunne komme meget vind under vognen.

allan

--
--------------------------------- --- -- -

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 17-04-08 17:54

"allan" <leneogallan@mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Okay. sådan kan jeg godt købe 18". Han sagde bare et eller andet med at
> der kunne komme meget vind under vognen.

Så skal du godt nok have nogle vilde fælge på :) Eller også kører den som
standard med 12" og profil 35 :)

Hvad kører den med som std ?

Mvh
Jacob

Fra : allan

Dato : 17-04-08 18:00

< Jacob skrev

< Så skal du godt nok have nogle vilde fælge på :) Eller også kører den som
< standard med 12" og profil 35 :)

< Hvad kører den med som std ?

Den kører på 15". Tror det er 195/65 eller 195/60.'

Har ikke fået bilen endnu, så kan ikke se efter.

mvh

Allan

--
--------------------------------- --- -- -

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-04-08 18:13

"leneogallan@mail.dk" skriver:

> Okay. sådan kan jeg godt købe 18". Han sagde bare et eller andet med at
> der kunne komme meget vind under vognen.

Den mand lyder jo helt klart meget troærdig - ellers aner han ikke en
klap om, hvad han udtaler sig om.

Tør du handle med en sådan mand ?

Hvor brede dæk og hvilken profil skal der på ?

Fra : allan

Dato : 17-04-08 18:32

< Klaus skrev

< Den mand lyder jo helt klart meget troærdig - ellers aner han ikke en
< klap om, hvad han udtaler sig om.

< Tør du handle med en sådan mand ?

< Hvor brede dæk og hvilken profil skal der på ?

Om jeg tør handle med ham ved jeg ikke. Det er jo bare mærkeligt at
han siger sådan, for jeg købte jo ingen fælg hos ham pga. det med at
sænke bilen. Hvis han ikke havde sagt noget om det, havde han solgt
et sæt 18"

Der hører 225X40 R18 med.

Allan

--
--------------------------------- --- -- -

Fra : Møller

Dato : 17-04-08 18:45

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> "leneogallan@mail.dk" skriver:

> Den mand lyder jo helt klart meget troværdig - ellers aner han ikke en
> klap om, hvad han udtaler sig om.

Han løber nok med en halv vind )

Møller

Fra : Klaus G.

Dato : 17-04-08 18:49

> Den mand lyder jo helt klart meget troærdig - ellers aner han ikke en
> klap om, hvad han udtaler sig om.
Ved nu ikke, tjek min tidligere bil med 18" og med standard undervogn:
http://www.bilgalleri.dk/uploads_large_wm/362061.jpg

Jeg synes ihvertfald den svæver lidt, og nej, den står ikke på lift :)

Og så kom der gevind undervogn på:
http://www.bilgalleri.dk/uploads_large_wm/389679.jpg

Så jeg vil ikke bare uden videre udelukke at en bil kan komme til at se 100%
fjollet ud med større hjul og standard undervogn.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : allan

Dato : 17-04-08 18:58

[...]

Det ser lidt vild ud på billede 1. Der er også lang fra det øverste på dækket til
skærmen. Var dækkene lige blevet monteret, da billede 1 blev taget.

Jeg har nemlig oplevet at når jeg har sat mine 15" på er der også langt op til skærmen,
lige indtil jeg hat kørt, så er det som om at der bliver mindre afstand.

Men jeg er godt nok i tvilv, om det skal være 17" eller 18"

allan

--
--------------------------------- --- -- -

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-04-08 19:00

"leneogallan@mail.dk" skriver:

> Men jeg er godt nok i tvilv, om det skal være 17" eller 18"

Hvad søger du, kørekomfort, eller udseende ?

Fra : Klaus G.

Dato : 17-04-08 19:05

> Det ser lidt vild ud på billede 1. Der er også lang fra det øverste på
> dækket til
> skærmen. Var dækkene lige blevet monteret, da billede 1 blev taget.
Bilen havde kørt lidt, billedet blev taget da jeg skulle efterspænde
boltene.

> Men jeg er godt nok i tvilv, om det skal være 17" eller 18"
www.bilgalleri.dk

Gå igang med at glo på en fandes masse biler af samme mærke og type som din,
så danner du hurtigt et indtryk af hvad der er pænt.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-04-08 18:59

"Klaus G." skriver:

> Så jeg vil ikke bare uden videre udelukke at en bil kan komme til at se 100%
> fjollet ud med større hjul og standard undervogn.

Det var også derfor jeg spurgte efter om det var udseendemæssigt.

Fra : Møller

Dato : 17-04-08 19:42

Klaus G. skrev:
> Ved nu ikke, tjek min tidligere bil med 18" og med standard undervogn:
> http://www.bilgalleri.dk/uploads_large_wm/362061.jpg

Wow
Den ser godt nok sej ud med de kolonernorme bremser ))

Møller

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-04-08 21:45

Klaus G. wrote:
> [...]
>

> Så jeg vil ikke bare uden videre udelukke at en bil kan komme til at
> se 100% fjollet ud med større hjul og standard undervogn.

Det er så en ganske anden problematik.

/F

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-04-08 21:43

allan wrote:
> [...]
>
> Okay. sådan kan jeg godt købe 18". Han sagde bare et eller andet med
> at der kunne komme meget vind under vognen.

'Lyder som en forhandler det ikke anede en dyt om hvad han talte om.
Diameteren på det totale hjul må jo ikke ændres ret meget. Om det er 15
eller 19" er det jo forholdet dækhøjde fælghøjde der kompenseres for. Dækket
diameter er det samme til samme bil.

/F

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 17-04-08 17:20

> [...]
>
> Forhandleren af fælgene sagde at bilen ville blive for høj.
> Der ville blive for langt fra asfalten til undervognen?

Prøv at lave en beregning på de nye fælge vs de gamle her

http://www.eurowheels.dk/Beregninger.asp?kode=TEST5

Så kan du hurtigt se hvor meget der er tale om.

Mvh
Jacob