Skal have alufælge og dæk på min nye c-max
Fra : allan

Dato : 15-04-08 18:51

Hej.

Jeg sidder og kigger nettet igennem for diverse alufælge til min
Ford C-max.
Syntes ikke rigtig at jeg kan finde nogle "fede" som passer på ford'en.

Er der nogle af jer der har en c-max med alufælge, som kan anbefales?

Hvad med dæk. Der skal jeg have nogle der er meget støjsvage. Hvilke dæk er det?
Det hjælper vel ikke at læse en test på FDM med nogle dæk i størrelse 195X50 R15
når jeg skal have 205X50 R17 eller 225X45X R17.
Der kan vel være forskel på hvor meget de enkelte størrelser støjer?

mvh

Allan

--
--------------------------------- --- -- -
Posted with NewsLeecher v3.8 Final

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-04-08 19:04

"leneogallan@mail.dk" skriver:

> Er der nogle af jer der har en c-max med alufælge, som kan anbefales?

Fisk, sørg for at du køber nogle der ikek har fors skarpe kanter og
hjørner der kan samle skidt. Afrundede hjørner er ikke så pænt osm en
nyvassket fælg med "kanter", men når de er let beskidte er den med runde
hjørner lettest at rengøre.....

> [...]
> når jeg skal have 205X50 R17 eller 225X45X R17.
> Der kan vel være forskel på hvor meget de enkelte størrelser støjer?

Jeps - og husk, jo lavere profil og bredre dæk, jo mere støj.

225/45/17 vil næsten altid larme mere end 195/50/15.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : sidse

Dato : 15-04-08 20:41

"allan" <leneogallan@mail.dk> wrote in message
> [...]
> når jeg skal have 205X50 R17 eller 225X45X R17.
> Der kan vel være forskel på hvor meget de enkelte størrelser støjer?

Hvad man synes er "fede" fælge er jo en smagssag. Personligt synes jeg at
Stilauto "5" er en kanon fælg.
Men støjsvage dæk, der er der et der slår alle de andre, Yokohama DB500 er
udviklet specielt for at være støjsvagt.

Henrik
www.ha-ts.dk

Fra : Leo Jensen

Dato : 15-04-08 21:16

> [...]
> når jeg skal have 205X50 R17 eller 225X45X R17.
> Der kan vel være forskel på hvor meget de enkelte størrelser støjer?

Conti SportContact 2 kunne være et bud

Leo