Hvorfor sælger de ikke dem i Europa
Fra : Benny

Dato : 13-04-08 20:53

Hej

Var lige inde på Toyotas hjemmeside. Der så jeg en model der hedder Avalon
(3,5l V6, det er jo større over there).

Corollaen er stadig levende der ovre. Enten med 1,8l 130 hk eller 2,4l 160
hk (begge 4 cyl).

Der er også en del andre modeller der er ukendte.

Benny

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 13-04-08 21:49

On Sun, 13 Apr 2008 21:52:34 +0200, Benny wrote:

> [...]
> 160 hk (begge 4 cyl).
>
> Der er også en del andre modeller der er ukendte.

For slet ikke at tale om hele bilmærker som Infiniti og Acura.

Til gengæld kan man ikke købe en Yaris 5d hatchback, kun 3d og 1.5 l
motor. (5d kan kun købes i Canada.)

Fra : Benny

Dato : 13-04-08 21:54

Hej

Ja jeg har læst at en af de to mærker er direkte konkurrenter til Swift
klassen.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 13-04-08 22:13

On Sun, 13 Apr 2008 22:54:26 +0200, Benny wrote:

> Hej
>
> Ja jeg har læst at en af de to mærker er direkte konkurrenter til Swift
> klassen.
>
> Benny

Hva'ba'? Så vidt jeg ved er det Nissan og Hondas luxusmærker (som Lexus er
Toyotas).

Fra : Frank Leegaard

Dato : 13-04-08 23:10

Benny wrote:
> [...]
> 2,4l 160 hk (begge 4 cyl).
>
> Der er også en del andre modeller der er ukendte.

Ofte sælges de samme modeller men under andre navne. En VW Vento hed fx VW
Jetta

En Golf I som bekendt Rabbit.

/F

Fra : Anders

Dato : 14-04-08 09:52

"Frank Leegaard" skrev i en meddelelse

> En Golf I som bekendt Rabbit.

Det gør den nu også stadig.

VW Bora hedder også Jetta derovre. Den nye Bora hedder også Jetta i Europa.

Mht Acura, er flere af modellerne, bortset fra kofangere og lidt lir,
identiske med Honda. Men Hondaerne sælges sideløbende derovre.

Infiniti ejes af Nissan...

- Anders

Fra : Benny

Dato : 14-04-08 19:18

"Anders" <n@a.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mht Acura, er flere af modellerne, bortset fra kofangere og lidt lir,
> identiske med Honda. Men Hondaerne sælges sideløbende derovre.

Jeps der var den.

Toyota har et billigmærke der sælges i Staterne. Det hedder Scion. Selv om
den er kantet som en Swift så her den en 1,8 eller 2,4 l motor som de
"rigtige" Toyotaer.

Toyota ejer Daihatsu. Det er noget underlig noget. Daihatsu bliver/er
verdens første OEM bil fabrikant i verden. OEM = Hvis du vil kæbe et par
hundrede med dit logo på. Sammensat efter dit ønske (komponenterne er nok
hovedsaglig fra Toyotas lagerliste).

De ejer også en del af Isuzu. Jeg mener at Isuzu er verdens største diesel
motor fabrikant (Isuzu udviklede også CDI motoren til Mercedes). Det sku
ikke undre mig om en del af Toyotas diesel know-how kommer fra Isuzu.

Desuden ejer Toyota også en del af Yamaha. Der er nok også hul fra Yamaha
udv. afdeling til Toyotas F1 afd.

Nu Yamaha er nævnt: Hvor er deres 2 cylindres 2 taks diesel blevet af. Jeg
læste om den da VW lancerede 3L Lupoen. Yamaha motoren havde samme ydelse
som VWs.
Yamaha'en er dog uden turbo.

For motor interesseret er linket her:
http://www.yamaha-motor.co.jp/global/news/1999/03/23/super-diesel.html

Benny

Fra : Esben

Dato : 14-04-08 23:49

"Benny" <hojvaelde@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Corollaen er stadig levende der ovre. Enten med 1,8l 130 hk eller 2,4l 160
> hk (begge 4 cyl).

Det er den også her, dog med lidt mindre motorer.

--
Esben