Man møder mange underlige ting.
Fra : Ukendt

Dato : 12-04-08 19:11

Jeg var en smut i Korsør i dag og fik på hjemvejen den fikse ide, at
jeg ikke ville brænde mere diesel af end nødvendigt - så jeg satte
indad med 110. Indtil Slagelse var det stort set kun lavtflyvende
Audi'er (hvorfor det så altid er Audier undrer mig - nåh, ja og en
svensk indregistreret taxa, hvad den så lige lavede der), der
overhalede. Og så et par 120 km/t mennesker, alt gik fint. Lige før
der bliver 130 landede der så en rød Polo i mit bakspejl ca 20 m
bagude. Hmmm - nå han overhaler nok!
Næh, han blev hængende næsten til Ringsted ca. 20 m bagved (i de gode
perioder). Når jeg fik optjent nogle meter ved lige at sparke dyret
ved en overhaling var han fluks tilbage nogle sekunder senere.
Nå han forsvandt - men jeg kan ikke lade være med at undres over, hvad
fanden manden havde gang i? I perioder var han så tæt på så havde jeg
sluppet gassen var der blevet buler *suk*
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Møller

Dato : 12-04-08 19:28

Ivan Madsen skrev:
> [...]
> fanden manden havde gang i? I perioder var han så tæt på så havde jeg
> sluppet gassen var der blevet buler *suk*

Han var nok interesseret i dine hunde

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-08 19:44

On Sat, 12 Apr 2008 20:28:24 +0200, Møller <em@upsg2n.dk> wrote:

>Han var nok interesseret i dine hunde

Nu var Puntoen tømt for andet end mig - og sådan specielt attraktiv
tvivler jeg på jeg er ))

Fra : Frøken Jensen

Dato : 12-04-08 22:13

On 12/04/08 20:43, in article 7m02049cmiu9rn5mt8udib8vhugf90jis0@4ax.com,
"Ivan Madsen" <Ivan Madsen> wrote:

> Nu var Puntoen tømt for andet end mig - og sådan specielt attraktiv
> tvivler jeg på jeg er ))

Nu ikke så genert, han var sikkert forelsket :)
(en anden mulighed: han var stupid ud over almindelige menneskers
fatteevne...)

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-08 20:20

On Sat, 12 Apr 2008 23:12:42 +0200, Frøken Jensen <ask@me.com> wrote:

<...>

>Nu ikke så genert, han var sikkert forelsket :)
>(en anden mulighed: han var stupid ud over almindelige menneskers
>fatteevne...)

Sætter pengene på alternativ 2 - men .... jeg kunne ikke lade være med
at undre mig. Han kører en del hurtigere end jeg på 110-strækningen,
"rammer mig" kort før der kommer 110 med grå striber og bliver
hængende. *suk* Hvis ikke det var fordi jeg i perioder var glad for,
jeg ikke havde trækket monteret (så havde han fået buler) havde jeg
ikke nævnt det. (normal afstand og jeg ville have undret mig - men
ikke mere end hvorfor folk kører 110 det ene øjeblik og ikke kan
overhales med 130 det næste )
Da jeg kørte den anden vej havde jeg iøvrigt en spøjs oplevelse.
Overhaler et par biler og 50 m længere fremme er der en lastbil, så
den lille får lidt at leve af (kunne godt se et "eksprestog" et stykke
bagude) og eksprestoget når mig lige før jeg skal trække ind. Jeg
vælter ind og Transporteren fortsætter derudaf. Fint nok - men hold
kæft hvor jeg grinede da den hvide Transporter holdt med blå blink bag
ved (yes sir!!!) en Audi kort før Slagelse Ø afkørslen )

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-08 20:26

Ivan Madsen <> skrev :

> [...]
>kæft hvor jeg grinede da den hvide Transporter holdt med blå blink bag
>ved (yes sir!!!) en Audi kort før Slagelse Ø afkørslen )

Oplevede en speedy_gonzales, på vej til Hillerød i fredags - Tjuhej
det gik, og hvad stod der hvor Hillerød motorvejen endte ?

Yesssss !!

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-08 20:29

On Sun, 13 Apr 2008 21:25:44 +0200, jan_stevns wrote:

>Oplevede en speedy_gonzales, på vej til Hillerød i fredags - Tjuhej
>det gik, og hvad stod der hvor Hillerød motorvejen endte ?
>
>Yesssss !!

Så er det svært ikke at få grinebidersmilet frem )

Fra : -= JF =-

Dato : 12-04-08 20:02

Ivan Madsen skrev:
> Jeg var en smut i Korsør i dag og fik på hjemvejen den fikse ide, at
> ved en overhaling var han fluks tilbage nogle sekunder senere.

Har han mon ikke bare ligget i din slipstrøm og har sparet på de dyre
dråber?

--
Mvh. John

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-08 20:08

On Sat, 12 Apr 2008 21:02:18 +0200, -= JF =- <null@null.null> wrote:

>Har han mon ikke bare ligget i din slipstrøm og har sparet på de dyre
>dråber?

Jow, sikkert! - og så brugt det han har sparet på at få orgasme
med små 150 lidt senere ) (jow, jeg var nysgerrig hvor travlt han
fik, men da omdrejningstælleren nærmede sig 3000 skulle jeg ikke med
længere )

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-04-08 20:49

On Sat, 12 Apr 2008 21:08:19 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

> [...]
>med små 150 lidt senere ) (jow, jeg var nysgerrig hvor travlt han
>fik, men da omdrejningstælleren nærmede sig 3000 skulle jeg ikke med

Når det er mørkt er det meget normalt, at en eller anden personbil
lægger sig ind bag lastbilen.

Som jeg ser det, er der to muligheder.

Enten er vedkommende ude på at spare brændstof, men det er da lidt
surt at ligge der, især hvis det regner.

Den anden mulighed er, at vedkommende vil prøve at få mig til at tro,
at det er en politibil. Den mulighed anser jeg for at være den mest
sandsynlige.

Det generer ikke mig at de ligger der, bare de holder sporet, så ikke
den ene af lygterne er i mit bakspejl hele tiden.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Frank Leegaard

Dato : 12-04-08 22:19

Folmer Rasmussen wrote:

> [...]
>
> Det generer ikke mig at de ligger der, bare de holder sporet, så ikke
> den ene af lygterne er i mit bakspejl hele tiden.

En tredje mulighed jeg har tænkt på, er at det tilfredsstiller folks
flokinstinkt.

/F

Fra : Kent Friis

Dato : 12-04-08 22:26

Den Sat, 12 Apr 2008 21:49:23 +0200 skrev Folmer Rasmussen:

> Når det er mørkt er det meget normalt, at en eller anden personbil
> lægger sig ind bag lastbilen.
>
> Som jeg ser det, er der to muligheder.
>
> Enten er vedkommende ude på at spare brændstof,

Så meget fysik tror jeg ikke de kan huske, når de ikke engang kan
huske noget om standselængder.

> Den anden mulighed er, at vedkommende vil prøve at få mig til at tro,
> at det er en politibil. Den mulighed anser jeg for at være den mest
> sandsynlige.

Jeg ville nærmere gætte på "så ved man vejen er fri, og behøver ikke
se sig for".

Eller også er der gerne vil overhale, og ikke lige har forstået at
jo tættere på, jo længere tid skal man bruge på overhalingen.

Mvh
Kent

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-08 20:11

On Sat, 12 Apr 2008 21:49:23 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Det generer ikke mig at de ligger der, bare de holder sporet, så ikke
>den ene af lygterne er i mit bakspejl hele tiden.

Jeg kan lejlighedsvis finde på at sige, jeg bare følger lastbilerne.
Så lægger jeg mig 50-100 m bag sådan en og drysser derudaf - især hvis
jeg har "Herbert" på krogen ) Men somme tider er trafikken så
underlig, så bare ind til højre og slappe af ) Og de minutter jeg
sætter til tilgiver hunnen og hundene mig nok.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-04-08 20:22

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> [...]
> underlig, så bare ind til højre og slappe af ) Og de minutter jeg
> sætter til tilgiver hunnen og hundene mig nok.

Jeg tror de har svært ved at tilgive dig, hvis du ikke gjorde det.

Som Leonard udtrykker det:
Hellere komme for sent i dette liv
end for tidligt til det næste ...

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-08 20:06

On Sun, 13 Apr 2008 21:21:38 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> wrote:

><Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

>Jeg tror de har svært ved at tilgive dig, hvis du ikke gjorde det.
>
>Som Leonard udtrykker det:
> Hellere komme for sent i dette liv
> end for tidligt til det næste ...

Jooh - somme tider kigger jeg på de andre og tænker om de har set
eller hørt om den gamle film "de nåede ikke færgen". Carl Th. Dreyers
i mine øjne meget fremsynede film - befolket af Ford A mv.

Fra : Leonard

Dato : 14-04-08 20:24

On Mon, 14 Apr 2008 21:06:20 +0200, Ivan Madsen wrote:

> Jooh - somme tider kigger jeg på de andre og tænker om de har set
> eller hørt om den gamle film "de nåede ikke færgen". Carl Th. Dreyers
> i mine øjne meget fremsynede film - befolket af Ford A mv.

Hed den ikke "Nåede de færgen?"
- og pointen var så vidt jeg husker, at de nåede færgen, bare ikke den
til Jylland, men den til dødsriget ...

Mindes forøvrigt, at der er 2 forskellige film, med samme plot, den
første, hvor de kører Ford A i s/h og en anden, hvor det er en mere
moderne vogn i farver.

--
Leonard
Heller komme for sent i dette liv

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-08 20:43

On Mon, 14 Apr 2008 21:23:45 +0200, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

> [...]
>
>Mindes forøvrigt, at der er 2 forskellige film, med samme plot, den
>første, hvor de kører Ford A i s/h og en anden, hvor det er en mere

Du har formodentlig ret - har bare set klip fra den første og kommer
af og til til at se de billeder for mig, når jeg ser hvad folk gør for
at tjene 10 sekunder.
Men den burde være obligatorisk at vise folk før de slippes løs i
trafikken. For selv om det er en gammel film kan alle de elektroniske
fiduser stadig ikke beskytte mod at der faktisk er en modkørende, hvor
man ikke forventede det. Det er muligt, at en kombination af
elektronik, airbags og seler kan gøre, man slipper lidt billigere -
men situationen vil forfølge en for evigt. Jeg kan stadig se den
cykel, jeg engang ramte (den kom bagom en modkørende lastbil på en
stærkt trafikeret vej og jeg var chanceløs) - og se knægten flyve over
hjelmen og knalde mit højre sidespejl. Han slap med blå mærker og mit
spejl kunne genmonteres - kølergrill og cykel var til gengæld lige til
skrotpressen.

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-04-08 20:29

Ivan Madsen wrote:

> Jooh - somme tider kigger jeg på de andre og tænker om de har set
> eller hørt om den gamle film "de nåede ikke færgen". Carl Th. Dreyers
> i mine øjne meget fremsynede film - befolket af Ford A mv.

Den hedder nu "Naaede de Færgen?" - og det gjorde de. Det var bare ikke
den færge de havde tænkt sig ..

http://karstenfilsoe.dk/McDK/MotorcykelNovelle.htm

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-08 20:46

On Mon, 14 Apr 2008 21:29:00 +0200, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>Den hedder nu "Naaede de Færgen?" - og det gjorde de. Det var bare ikke
>den færge de havde tænkt sig ..
>
>http://karstenfilsoe.dk/McDK/MotorcykelNovelle.htm

Tak for linket - kunne bare huske jeg havde set den en gang og den
spoler stadig på nethinden af og til, når overhalinger er lige ved at
kikse.

Fra : Møller

Dato : 14-04-08 20:51

Torben Scheel skrev:

> Den hedder nu "Naaede de Færgen?" - og det gjorde de. Det var bare ikke
> den færge de havde tænkt sig ..
>
> http://karstenfilsoe.dk/McDK/MotorcykelNovelle.htm

For at gøre det helt indviklet og korrekt:
Filmatiseringen: De nåede færgen (Carl Th. Dreyer, DK, 1948)
Efter Johannes V. Jensens novelle "Naaede de Færgen?", offentliggjort første gang 24. december 1925
i Social-Demokraten.
http://dnfx.dfi.dk/pls/dnf/pwt.page_setup?p_pagename=dnffuldvis&p_parmlist=filmid=6558

linket jeg har smidt ind tidligere:
http://youtube.com/watch?v=8n-IVCdLfYE

Møller

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 13-04-08 06:11

> [...]
> indad med 110. Indtil Slagelse var det stort set kun lavtflyvende
> Audi'er (hvorfor det så altid er Audier undrer mig -

Det har jeg også lagt mærke til, og undret mig over! Når man tænker på hvor
få % af Danmarsk bilpark der består af Audi'er i forhold til hvor stor en
del at de der kommer (hastigt) forbi mig til venstre, så udgør Audi-kørerne
en forbavsende stor % her. Kan man mon konkludere, at Audi-kørere har
problemer med selvværdet? eller at de generelt altid er for sent på den?

Peter Brandt Jørgensen
peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-08 07:23

"Peter Brandt Jørgensen" <peter@FJERNESpeterbj.dk> skrev :

> [...]
>en forbavsende stor % her. Kan man mon konkludere, at Audi-kørere har
>problemer med selvværdet? eller at de generelt altid er for sent på den?

Det samme kunne man spekulere på når det er en Seat Altea der dukker
op - de har vist også "sine problemer"

--
Jan_stevns

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 13-04-08 07:50

<jan_stevns> wrote in message

> Det samme kunne man spekulere på når det er en Seat Altea der dukker
> op - de har vist også "sine problemer"

Når nu den eneste "hurtige" bil man har råd til er en Altea på gule plader,
så skal den da også have lidt gas ind i mellem :)

Mvh
Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-08 09:51

"Jacob Rungwald" <jacob*del_this*@rungwald.dk> skrev :

>Når nu den eneste "hurtige" bil man har råd til er en Altea på gule plader,
>så skal den da også have lidt gas ind i mellem :)

javist ja ....... ;)

--
Jan_stevns

Fra : Jan Vennike

Dato : 13-04-08 11:12

"Jacob Rungwald" <jacob*del_this*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse

> Når nu den eneste "hurtige" bil man har råd til er en Altea på gule
> plader, så skal den da også have lidt gas ind i mellem :)
>
> Mvh
> Jacob

Min lillebror har så'en en Altea FR m. 170 TDi - den er bestemt ikke langsom

--
Jan

Remove the cat in the emailaddress to reach me

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-08 20:12

On Sun, 13 Apr 2008 08:22:30 +0200, jan_stevns wrote:

>Det samme kunne man spekulere på når det er en Seat Altea der dukker
>op - de har vist også "sine problemer"

Okay - Seat optræder ofte "derude" også At jeg nævnte Audi var
bare fordi alt der overhalede mig den lørdag stort set var med ringe i
grillen. )

Fra : thl

Dato : 15-04-08 12:45

On 13 Apr., 07:10, "Peter Brandt Jørgensen" <pe...@FJERNESpeterbj.dk>
wrote:

> [...]
> en forbavsende stor % her. Kan man mon konkludere, at Audi-kørere har
> problemer med selvværdet? eller at de generelt altid er for sent på den?

Det er blevet undersøgt, de ligger på andenpladsen.
http://fpn.dk/motor/article1319390.ece

hilsen
Thorbjørn

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 15-04-08 20:04

wrote:
> [...]
> sprogblomster!!!)

Det er blevet undersøgt, de ligger på andenpladsen.

DOH! Havde ikke set du allerede havde sendt denne for 10 min siden........
NÅ, men nu har jeg også sendt et link.... ;-D

Fra : thl

Dato : 15-04-08 12:50

On 15 Apr., 20:44, thl

> Det er blevet undersøgt, de ligger på andenpladsen.http://fpn.dk/motor/article1319390.ece
>
> hilsen
> Thorbjørn

Omigen,- trediepladsen. <briller af igen>
Thorbjørn

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-04-08 00:53

On Apr 13, 8:22 am, jan_stevns wrote:

> Det samme kunne man spekulere på når det er en Seat Altea der dukker
> op - de har vist også "sine problemer"

Jeg synes også at det bilmærke som er mest synlig mht. manglende
afstand, pressend etc. er gulplade Seat'er.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Von Beeverhausen

Dato : 12-04-08 23:39

Jeg havde en gang en kammerat, der altid lå 0,1 millisekunder bagved
den forankørende. Han mente at, pga. lysets hastighed, ville se
bremselyset hurtigere ved at ligge der.... Ja, en nerd :)

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-08 20:13

On Sat, 12 Apr 2008 22:39:11 -0700 (PDT), Von Beeverhausen
<vonbeeverhausen@gmail.com> wrote:

>Jeg havde en gang en kammerat, der altid lå 0,1 millisekunder bagved
>den forankørende. Han mente at, pga. lysets hastighed, ville se
>bremselyset hurtigere ved at ligge der.... Ja, en nerd :)

)
Lyder vel gennemtænkt

Fra : Leonard

Dato : 13-04-08 20:38

On Sun, 13 Apr 2008 21:12:59 +0200, Ivan Madsen wrote:

> )
> Lyder vel gennemtænkt

Ja, der er mange sjove teorier derude.

Jeg har også hørt en argumentere for at køre så tæt på den foran, at
hvis den foran bremsede op, så ville den bagved bare ramme kofangeren
med samme hastighed og blive bremset ned sammen med. Da
hastighedsforskellen ville være minimal ville skaden også være det.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 14-04-08 22:23

On Mon, 14 Apr 2008 21:23:45 +0200, Leonard wrote:

> Hed den ikke "Nåede de færgen?"
> - og pointen var så vidt jeg husker, at de nåede færgen, bare ikke den
> til Jylland, men den til dødsriget ...

Gal vej. Det er færgen fra Nyborg de skal nå. De kører fra Middelfart MOD
Odense i starten af novellen, og ankommer med Assens-Årøsund færgen i
filmen.

> Mindes forøvrigt, at der er 2 forskellige film, med samme plot, den
> første, hvor de kører Ford A i s/h og en anden, hvor det er en mere
> moderne vogn i farver.

Er du sikker? Jeg mener kun der er en, af C.Th.Dreyer fra 1948. I øvrigt
citeret flittigt i følgende musikvideo:

http://www.edithouse.dk/Showreel/showreel_phono.html

Fra : Leonard

Dato : 15-04-08 10:02

On 14 Apr 2008 21:23:22 GMT, Peter Dalgaard wrote:

> Er du sikker? Jeg mener kun der er en, af C.Th.Dreyer fra 1948.

Nej, jeg er ikke sikker, jeg så bare en film i folkeskolen, hvor et par
kørte på nogle små snoede veje og filmen sluttede med, at de sejlede væk
i tågen i en robåd med døden stående i agten.
Men det var altså i folkeskolen og ca. 3 årtier siden.

Fra : Møller

Dato : 15-04-08 10:16

Leonard skrev:

> [...]
> i tågen i en robåd med døden stående i agten.
> Men det var altså i folkeskolen og ca. 3 årtier siden.

Det er den korrekte og originale: 12 min, 1948
Filmen var et bestillingsarbejde for Raadet for Større Færdselssikkerhed og nok vist i alle folkeskoler.

Jeg så den omkring 1960.

Møller

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 15-04-08 19:58

> [...]
> indad med 110. Indtil Slagelse var det stort set kun lavtflyvende
> Audi'er (hvorfor det så altid er Audier undrer mig -

Og her er så beviset på at Audi'er gerne ses til venstre for een:

http://epn.dk/loungen/article1319600.ece

Fra : Brian

Dato : 15-04-08 20:08

Peter Brandt Jørgensen wrote:

> Og her er så beviset på at Audi'er gerne ses til venstre for een:
>
> http://epn.dk/loungen/article1319600.ece

Nu undrer sig nogen sikkert over hvorfor Saab overhaler så ofte, at vi er
havnet på 2. pladsen - svaret er simpelt: Fordi vi kan

/Brian

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 15-04-08 20:12

> Nu undrer sig nogen sikkert over hvorfor Saab overhaler så ofte, at vi er
> havnet på 2. pladsen - svaret er simpelt: Fordi vi kan
>
> /Brian

"Et mærke som Mercedes fokuserer jo mere på innovation og det tekniske, og
jeg er derfor ikke overrasket over at disse biler ikke topper listen over
dem, som kan lide fart,"

Ja, vi behøver ikke at vise at vi kan; vi VED at vi kan, hvis vi vil!

Fra : Brian

Dato : 15-04-08 20:22

> [...]

> topper listen over dem, som kan lide fart,"
>
> Ja, vi behøver ikke at vise at vi kan; vi VED at vi kan, hvis vi vil!

Mén - i bør dog overhale i en fart og holde damp på kedlen, så rustspøgelset
ikke indhenter jer!

Naa... det' gas

/Brian

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 15-04-08 20:50

> Mén - i bør dog overhale i en fart og holde damp på kedlen, så
> rustspøgelset ikke indhenter jer!
>
> Naa... det' gas

og vi ka' ta' det!