Michelin Energy Saver
Fra : Jesper

Dato : 08-04-08 20:13

Hej i gruppen

Læste med interesse om Michelins nye brændstof besparende dæk i nyeste
Motor. Helt op til 0.5 l/100 km skulle de kunne give. Det lyder jo meget
pænt - bare ved at skifte dæk. Meeeen......
Nogen med praktiske erfaringer med dem ?

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-08 20:31

"Jesper " <spam@me.com> skrev :

>Nogen med praktiske erfaringer med dem ?

Ikke med de nye - men de gamle Michelin Energy var da letløbende

--
Jan_stevns

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-04-08 00:47

On Apr 8, 9:31 pm, jan_stevns wrote:

> Ikke med de nye - men de gamle Michelin Energy var da letløbende

Men med for ringe egenskaber på våd vej.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-08 18:59

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev :

>Men med for ringe egenskaber på våd vej.

Måske for nogen der kører for hurtigt ;) Jeg har ikke haft problemer
med dem

--
Jan_stevns

Fra : Frank Leegaard

Dato : 10-04-08 06:47

jan_stevns wrote:

> Måske for nogen der kører for hurtigt ;) Jeg har ikke haft problemer
> med dem

Hvis du ikke vidste at de kunne standse et par meter før end de gamle såe

I øvrigt en egenskab man vel først opdager ved en katastrofeopbremsning.

/F

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-08 18:45

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev :

>Hvis du ikke vidste at de kunne standse et par meter før end de gamle såe

Hehe - jeg tilrettelægger normalt ikke min kørsel efter kun at have få
meter til rådighed

>I øvrigt en egenskab man vel først opdager ved en katastrofeopbremsning.

Jep !
--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-08 18:48

On Thu, 10 Apr 2008 19:45:05 +0200, jan_stevns wrote:

>Hehe - jeg tilrettelægger normalt ikke min kørsel efter kun at have få
>meter til rådighed

Det gør jeg såmænd heller ikke, men det gør andre af og til for mig
Derfor vil jeg ikke købe de billigste dæk jeg kan finde - men
overvejede Energy til Plutoen men var glad for de dæk, der sad på
alu'erne, så det blev bare en udskiftning. Prisforskellen var under en
50'er pr. hjul jeg kan ikke lige huske hvilken vej

--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-04-08 01:48

On Apr 9, 7:58 pm, jan_stevns wrote:

> Måske for nogen der kører for hurtigt ;)   Jeg har ikke haft problemer
> med dem

Nej, det er først når man skal stoppe det er et problem.
Jeg kører ikke specielt hurtigt, vel 120-130 km/t på motorvejen og
prøver man en katastrofeopbremsning med 100-120 km/t så kan man
tydeligt mærke forskel mellem Michelin Energy og de Bridgestone
Potenza jeg har på nu. Jeg har haft Energy før.
Derfor har jeg fravalgt dem, det er nemlig gode dæk.

Fra : claus b. p.

Dato : 08-04-08 20:31

"Jesper " <spam@me.com> wrote in message news.t9a3nvxzcdhq1q@stuepc...
> [...]
> pænt - bare ved at skifte dæk. Meeeen......
> Nogen med praktiske erfaringer med dem ?

Er det nyt? Det synes jeg da der har været i flere år. Også super-energi-dæk
som dem til Lupo 3L.
Hvis du læser diverse dæktest vil du se at de faktisk tester hvor økonomiske
de er i forbrug, der er en del forskel på dæk, afhængig af hvilke egenskaber
producenten har lagt vægt på. Men man skal lige vurdere om et dyrere dæk
overhovedet kan tjenes hjem i sparet brændstof, og om dækkets øvrige
egenskaber er tilfredsstillende efter ens ønsker og behov.

/Claus

Fra : Martin Kaas Neergaar~

Dato : 09-04-08 05:53

> Også super-energi-dæk som dem til Lupo 3L.

? hvilke er det. Min blev leveret fra ny med Michelin Energy på.

Fra : Tommy Fer

Dato : 10-04-08 05:32

Martin Kaas Neergaard skrev:

> ? hvilke er det. Min blev leveret fra ny med Michelin Energy på.

Næppe

Brigdestone B381 svjh. De er udgået af produktion for ganske nyligt.

mvh Tommy Fer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-08 21:39

Jesper skriver:

> [...]
> pænt - bare ved at skifte dæk. Meeeen......
> Nogen med praktiske erfaringer med dem ?

Ikke lige dem, men masser af erfaringer med Michelin Energy.

Et hård og utroligt slidstærkt dæk. Larmer lidt mere end blødere dæk,
men man kan altså ike få alt.

Læs dæktests, de vurderer oftest rullemodstanden - som så er lilel i et
Energy dæk, der til gengæld typisk er hårdere i blandingen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-04-08 22:20

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev
> Læs dæktests, de vurderer oftest rullemodstanden - som så er lilel i et
> Energy dæk, der til gengæld typisk er hårdere i blandingen.

Giver det så automatisk længere levetid ved alm., slap, dansk blandet
kørsel?

--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 09-04-08 04:59

> [...]
>
> Læs dæktests, de vurderer oftest rullemodstanden - som så er lilel i et
> Energy dæk, der til gengæld typisk er hårdere i blandingen.

Iflg. FDM's (ADAC's) sidste nye test, så får det nye Michelin Energy Saver
topkarakterer på punktet dækstøj......

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-04-08 21:47

Jesper wrote:
> [...]
> meget pænt - bare ved at skifte dæk. Meeeen......
> Nogen med praktiske erfaringer med dem ?

Ikke med de nye, men jeg "hoppede" med på vognen, da de første (tror jeg det
var) Michelin Energy kom på markedet, dengang lovede de omtrent det samme,
som i dag, men jeg mærkede overhovedet ingen forskel på km/l dengang.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-04-08 23:29

Per Beer Hansen wrote:

> [...]
> jeg det var) Michelin Energy kom på markedet, dengang lovede de
> omtrent det samme, som i dag, men jeg mærkede overhovedet ingen

Må da sige at jeg oplevede en forbedring med Conti lavrullemodstandsdæk i
sin tid, da jeg skiftede til dem. Særligt hvis man har kørecomputer lægger
man mærke.

Fra : jørgen nielsen

Dato : 09-04-08 07:35

Hejza

Nu vi så er, ved Michelin Energy Saver er der så nogen der ved, om det er
nøjagtig samme dæk, de sælger hos THansen som ved f.eks Euromaster, eller er
det et parrallel importeret dæk fra f.eks USA eller Østen (der har en anden
gummiblanding,(ifælge en dækimportør der blev interwiet i Fyns Stifttidende
i weekenden)til deres varme forhold)
fik et bud fra Euromaster igår for et 175/75-13 dæk 677kr incl alt
(moms,montering og afbalancering)
men dækket fra TH koster 449kr + en 100kr i montering og afbalancering det
er en besparelse på 512kr men hvis det er et Øst dæk der blevet slidt på
ingen tid er det ikke sjovt, nogen der evt ved om et dæk er mærket med hvad
land de er fremstillet til?

Jørgen

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 09-04-08 08:19

jørgen nielsen wrote:
> [...]
> gummiblanding,(ifælge en dækimportør der blev interwiet i Fyns Stifttidende

De er sure, sagde ræven...

Jeg ved ikke med Michelin sommerdæk, men de vinterdæk jeg
købte for et par år siden hos T. Hansen, var produceret 3 måneder
før købet, i Tyskland.

Hvad angår kvalitet og holdbarhed, har jeg her to sæsoner efter intet
at bemærke.

Så jeg ryger da helt klart på 4 af deres Energy Saver, når behovet
opstår.

--
Ejvind