Selvrisiko på ansvar
Fra : Xalo

Dato : 07-04-08 21:52

Jeg har idag uheldigvis lavet en ulykke. Jeg har ansvar og en selvrisiko på
8000.-
Jeg har påtaget skylden.

Men hvordan er det egentlig det fungerer ?? Jeg har ikke lyst til at
reparere min egen bil da den ikke er særlig skadet.
Hvis nu modparten vælger at gå til sit forsikringsselskab skal jeg så betale
de 8000,- uanset hvad ??
Jeg mener bare at modpartens bil ville højst koste 4000,- og hvis jeg skal
betale 8000,- hvor går de resterende penge til ??

Jeg har tilbudt modparten at vi kan ordne det sammen da min præmie og
selvrisiko ville stige. Selvrisikoen vill stige drastisk.

Jeg mener bare at Alka sagde til mig itidernes morgen at hvis jeg laver
ulykker så betaler de modparten men min skal skal jeg selv hæfte for.

Hvad er jeres erfaringer ??

På forhånd tak

Fra : Kim Olsen

Dato : 07-04-08 22:17

De fleste selskaber giver mulighed for, at når skaden er opgjort, så kan du
vælge selv at betale, så du slipper for selvrisiko og præmiestigning.
Også selvom skaden i første omgang bliver anmeldt til selskabet.

Sådan gør både Topdanmark og Fair i hvert fald.

Kim Olsen

Fra : JL

Dato : 07-04-08 23:12

"Xalo" <dogande@gmail.com> wrote in message
> Jeg har idag uheldigvis lavet en ulykke. Jeg har ansvar og en selvrisiko
> på 8000.-
> Jeg har påtaget skylden.

Surt.

> Men hvordan er det egentlig det fungerer ?? Jeg har ikke lyst til at
> reparere min egen bil da den ikke er særlig skadet.

Det er helt op til dig selv hvad der sker med din bil. Da du kun har ansvar
dækker forsikringen alligevel ikke skaden på din bil.

> Hvis nu modparten vælger at gå til sit forsikringsselskab skal jeg så
> betale de 8000,- uanset hvad ??

Nej da. Hvis skaden på den anden parts bil kun beløber sig op i 4.000 kr
skal du betale 4.000 kr. Beløber skaden sig op i 15.000 kr skal du betale
8.000.

> Jeg mener bare at modpartens bil ville højst koste 4000,- og hvis jeg skal
> betale 8000,- hvor går de resterende penge til ??

Se ovenstående.

> Jeg har tilbudt modparten at vi kan ordne det sammen da min præmie og
> selvrisiko ville stige. Selvrisikoen vill stige drastisk.

Er du spritny billist? Da jeg købte bil og forsikring for første gang for 2
år siden (forsikring hos TopDK) lå min selvrisiko da også på omkring de
8.000 men den steg slet ikke ved skade. Hvor er du forsikret?

> Jeg mener bare at Alka sagde til mig itidernes morgen at hvis jeg laver
> ulykker så betaler de modparten men min skal skal jeg selv hæfte for.

Ja, det er det der hedder en ansvarsforsikring(?)

> Hvad er jeres erfaringer ??

Har heldigvis aldrig lavet en skade.
Men fik da smadret min bag-kofanger og den ene bagdør i lørdags, da min bil
åbenbart blev påkørt på p-pladsen hvor jeg bor. Har også kun ansvar og der
var ikke lagt nogen seddel ;-(

/JL

Fra : John T.

Dato : 08-04-08 12:47

> Jeg mener bare at Alka sagde til mig itidernes morgen at hvis jeg laver
> ulykker så betaler de modparten men min skal skal jeg selv hæfte for> >
> Hvad er jeres erfaringer ??
> På forhånd tak

Kort og godt !
En ansvarsforsikring dækker hele skaden på modparten, uden selvrisiko !
Har du kasko med en selvrisiko på f.eks. 3.000,-
så skal du betale 3.000,- selv om det koster meget mere
at reparerer din egen bil.
"Kasko" betyder altså "Egen bil"
Hilsen John T.

Fra : JL

Dato : 08-04-08 12:52

"John T." <tilsteda@pc.dk> wrote in message

> Kort og godt !
> En ansvarsforsikring dækker hele skaden på modparten, uden selvrisiko !

Da ikke hvis man har en ansvarsforsikring med selvrisiko!

Fra : John T.

Dato : 08-04-08 13:02

> Da ikke hvis man har en ansvarsforsikring med selvrisiko!

En ansvarsforsikring er lovpligtig,
jeg har jeg godt nok aldrig hørt om en lovpligtig
med selvrisiko !!!! (Ja, nu griner jeg)
Når den er lovpligtig er det jo netop fordi at modparten
skal holdes skadesløs, og det bliver modparten jo ikke
hvis den der laver skaden har en selvrisiko men ingen penge.
Så den skal du "længere ud på landet" med !!!!
Hvis du er meget ung-er du tilgivet
John T.

Fra : JL

Dato : 08-04-08 13:24

> [...]
> hvis den der laver skaden har en selvrisiko men ingen penge.
> Så den skal du "længere ud på landet" med !!!!

Du er vist ude hvor du ikke kan bunde. (ja nu griner jeg)
Hør nu her. Selvfølgelig kan man have en ansvarsforsikring (ja ja, den
LOVPLIGTIGE) med en selvrisiko. Laver man så en skade, får modparten
selvfølgelig dækket skaden 100%. (hvis altså modparten er helt uden skyld).
Derfor kan forsikringstageren jo godt skulle betale en selvrisiko på eks.
8.000 kr men det bliver aldrig et anliggende mellem de to bilister.
Forsikringsselskabet kradser pengene ind hos forsikringstager.

Jeg ER meget ung....hvis du er meget gammel er du tilgivet

/JL

Fra : Leonard

Dato : 08-04-08 13:41

On Tue, 8 Apr 2008 14:24:03 +0200, JL wrote:

> Jeg ER meget ung....hvis du er meget gammel er du tilgivet

LOL

--
Leonard
Heller komme for sent i dette liv

Fra : John T.

Dato : 08-04-08 13:52

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> LOL

Jeg mente det skam ikke negativt, men er man 18-20 år
har man da ikke den store erfaring med en bilforsikring.

Jeg har haft flere biler og har i dag forhandlet med mit selskab
om ændring af forsikringen fra den gamle til
min nylig købte bil, og vi blev enige om en ansvar
og kasko til 3600,- årlig med en
selvrisiko (på kasko) på 3000,-
Hilsen John T.

Fra : JL

Dato : 08-04-08 14:08

> Jeg mente det skam ikke negativt, men er man 18-20 år
> har man da ikke den store erfaring med en bilforsikring.

Det er selvfølgelig rigtigt nok. Men det har man, som i dette tilfælde,
heller ikke nødvendigvis når man er ældre.

Fra : OZ3BTO

Dato : 08-04-08 14:39

"John T." <tilsteda@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> om ændring af forsikringen fra den gamle til
> min nylig købte bil, og vi blev enige om en ansvar

Men de er jo netop de unge der bliver tilbudt de der ansvars forsikringer
med selvrisiko i håb om at få dem til at lae være med at lave skader
Er selv blevet budt sådanne forsikringer til min nissan.. Dog kunne ingen af
dem stikke den pris forhandleren kunne forsikre mig til MED kasko

Erik

Fra : John T.

Dato : 08-04-08 14:48

> [...]
> af
> dem stikke den pris forhandleren kunne forsikre mig til MED kasko

Tror selskaberne virkelig at de unge vil lade være med at lave skader,
de gør det jo ikke med vilje !
Næe, de vil há de unge ind i folden.
Du kan se min præmie her:

Fra : OZ3BTO

Dato : 08-04-08 22:57

> Tror selskaberne virkelig at de unge vil lade være med at lave skader,
> de gør det jo ikke med vilje !
> Næe, de vil há de unge ind i folden.
> Du kan se min præmie her:
>
> John T.

Har jeg skam set

Giver selv 5500.- med kasko og 3000 i selvrisiko på en 2,5t 4WD
samt 3200 i ansvar for en gammel sierra uden selvrisiko og kasko

Erik

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-04-08 22:44

John T. wrote:
> [...]
> om ændring af forsikringen fra den gamle til
> min nylig købte bil, og vi blev enige om en ansvar

Det er nok prisen for en mellemklassebil med almindelige betingelser og
elitebiliststatus.

En begynder kommer dog til at betale ganske andre beløb.

(F

Fra : John T.

Dato : 09-04-08 07:12

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse >> Jeg
> [...]
>

> Det er nok prisen for en mellemklassebil med almindelige betingelser og
> elitebiliststatus. En begynder kommer dog til at betale ganske andre
Det er rigtigt, bilen er en Volvo 460 og status: Elite.
John T.

Fra : ShutEye

Dato : 08-04-08 13:26

> [...]
> hvis den der laver skaden har en selvrisiko men ingen penge.
> Så den skal du "længere ud på landet" med !!!!

I snakker vist forbi hinanden.
MODparten skal selvfølgelig holdes skadesløs, men jeg har da også en
selvrisiko (SELVrisiko - altså risiko for den der er ansvarlig for skaden)
på 2300,- på min ansvarsforsikring (ingen kasko på den gamle spand :)

Fra : John T.

Dato : 08-04-08 13:31

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> selvrisiko (SELVrisiko - altså risiko for den der er ansvarlig for skaden)
> på 2300,- på min ansvarsforsikring (ingen kasko på den gamle spand :)

Til dig og JL !
Fortæl mig lige et selskab der har selvrisiko på en ansvarsforsikring,
altså den lovpligtige !!
John T.

Fra : JL

Dato : 08-04-08 13:42

> Til dig og JL !
> Fortæl mig lige et selskab der har selvrisiko på en ansvarsforsikring,
> altså den lovpligtige !!
> John T.

Jeg tror vi vender den. Fortæl mig hvilket selskab der IKKE tilbyder et
sådant tilbud??

Fra : alexbo

Dato : 08-04-08 13:59

"John T." <tilsteda@pc.dk> skrev

> Fortæl mig lige et selskab der har selvrisiko på en ansvarsforsikring,
> altså den lovpligtige !!

http://www.topdanmark.dk/content/index.php?ID=124

"Der er selvrisiko på både ansvar og kasko"

Jeg har for nylig prøvet en hel del forsikringsselskabers hjemmesider for at
finde en billig
forsikring til en ny bilist, alle steder kunne man fra eller tilvælge
selvrisiko på ansvar.

Men nu er der flere hundrede forsikringsselskaber, så jeg skal ikke afvise
at der er selskaber der ikke giver den mulighed.

mvh
Alex Christensen

Fra : John T.

Dato : 08-04-08 14:10

> [...]
>
> Men nu er der flere hundrede forsikringsselskaber, så jeg skal ikke afvise
> at der er selskaber der ikke giver den mulighed.

Har lige ringet til mit selskab (Alm. Brand) og de bekræfter at der ER
selskaber
der har selvrisiko på ansvar, men kan man ikke betale den selvrisiko ved
skade på
modparten som man er skyld i, ja så kommer man ikke ind i andre selskaber
og kan derved ikke forsikres før end beløbet er betalt og derfor ikke eje en
bil.
John T.

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 08-04-08 14:51

"John T." <tilsteda@pc.dk> skrev i meddelelsen

> Til dig og JL !
> Fortæl mig lige et selskab der har selvrisiko på en ansvarsforsikring,
> altså den lovpligtige !!

Over én kam: det gør _alle_ forsikringsselskaber der tilbyder
ansvarsforsikring til biler. Jeg har aldrig hørt om en ansvarsforsikring
uden selvrisiko...

Fra : John T.

Dato : 08-04-08 15:21

"Brian Axelgaard" <brianaxelgaard@GOOGLEmail.com> skrev i en meddelelse
> "John T." <tilsteda@pc.dk> skrev i meddelelsen

> Over én kam: det gør _alle_ forsikringsselskaber der tilbyder
> ansvarsforsikring til biler. Jeg har aldrig hørt om en ansvarsforsikring
> uden selvrisiko...

Ikke mit selskab, alm. Brand !!
John T

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 08-04-08 16:53

> Ikke mit selskab, alm. Brand !!

Jo de har... måske ikke på den forsikring du har, men de har selvrisiko på
den lovpligtige ansvarsforsikring som standard.

Fra : John T.

Dato : 08-04-08 17:03

> "John T." <tilsteda@pc.dk> skrev i meddelelsen

> Jo de har... måske ikke på den forsikring du har, men de har selvrisiko på
> den lovpligtige ansvarsforsikring som standard.

Han svarede:
Flere selskaber har, men vi har ikke !
John

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-04-08 22:48

John T. wrote:
> "Brian Axelgaard" <brianaxelgaard@GOOGLEmail.com> skrev i en
> meddelelse news:47fb936d$0$27377$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...

> Han svarede:
> Flere selskaber har, men vi har ikke !

Sælgergas. Deres præmier kan så heller slet ikke klare sig mod fx
GF-forsikring

(F

Fra : alexbo

Dato : 08-04-08 23:00

"Frank Leegaard" skrev

> Sælgergas.

Sikke noget vås.
Alm. Brand har ikke selvrisiko på ansvar, men det er der andre selskaber der
har.
Det var det Alm. Brand blev spurgt om, og det var det de svarede på.
Det kan ikke blive mere korrekt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-04-08 23:37

alexbo wrote:
> [...]
> selskaber der har.
> Det var det Alm. Brand blev spurgt om, og det var det de svarede på.

Derfor er det alligevel sælgergas. Har i en årrække haft forsikring hos Alm.
Brand og fik helt sikkert en god pris der, Efter bilskifte var
betingelserne dog knapt så gode, så jeg ender med at skifte til GF og spare
et par tusinde om året.

Når så en sælger påpeger det indlysende har jeg svært ved at se det som
andet end sælgergas.

/F

Fra : alexbo

Dato : 08-04-08 23:43

"Frank Leegaard" skrev

> Når så en sælger påpeger det indlysende har jeg svært ved at se det som
> andet end sælgergas.

Der er ikke noget indlysende i at Alm. Brand ikke har selvrisiko på ansvar,
Det er der mange selskaber der har.

Forøvrigt er det ikke en sælger der påpeger noget som helst, Alm. Brand
bliver spurgt, og svarer på det der bliver spurgt om.
Jeg har svært ved se andet end at du bare våser videre.

mvh
Alex Christensen

Fra : alexbo

Dato : 08-04-08 17:23

"Brian Axelgaard" skrev

> Jo de har... måske ikke på den forsikring du har, men de har selvrisiko på
> den lovpligtige ansvarsforsikring som standard.

Det ved de så åbenbart ikke selv.
http://www.almbrand.dk/abweb/pc?pid=pagAB_p_p_f_bilforsikring

Det er ikke til at finde en bilforsikring hos Alm. brand der har selvrisiko
på ansvarsdelen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 08-04-08 19:08

> [...]
> http://www.almbrand.dk/abweb/pc?pid=pagAB_p_p_f_bilforsikring
>
> Det er ikke til at finde en bilforsikring hos Alm. brand der har

I har ret, det var fordi deres online beregner selv valgte kasko da jeg
valgte en gammel spand i dropdown boksen... min fejl!

Fra : John T.

Dato : 08-04-08 19:11

> "Brian Axelgaard" skrev

NÅÅÅÅÅÅÅ, Hvad hedder det så ? ))
John T

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-04-08 19:34

John T. wrote:

> NÅÅÅÅÅÅÅ, Hvad hedder det så ? ))

Ja det hedder nok det samme, som hvis man ta'r fejl om det næsten stik
modsatte.
Altså ingenting

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-04-08 22:49

John T. wrote:
> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse

> NÅÅÅÅÅÅÅ, Hvad hedder det så ? ))

Nu ville jeg bestemt ikke hovere i denne tråd hvis jeg var dig. Den eneste
der rigtigt har dummet sig er dig.

(F

Fra : Anders Majland

Dato : 08-04-08 16:47

> Fortæl mig lige et selskab der har selvrisiko på en ansvarsforsikring,
> altså den lovpligtige !!

GF

Fra : Anders Majland

Dato : 08-04-08 17:28

> GF

Og jeg slog den lige op:
Selvrisiko - ansvar: 1551 kr.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-04-08 22:51

Anders Majland wrote:

> Og jeg slog den lige op:
> Selvrisiko - ansvar: 1551 kr.

man skal huske på at selvrisiko kan som regel sagtens undgåes for fx en
elitebilist. Det koster så en smule extra i årlig præmie. Den besparelse /
fordyrelse gør man op med sine egne behov om man tør / kan spare.

/F

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-04-08 22:46

John T. wrote:
> "ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Til dig og JL !
> Fortæl mig lige et selskab der har selvrisiko på en ansvarsforsikring,
> altså den lovpligtige !!

Stort set alle. Med mindre du er elitebilist.

(F

Fra : JL

Dato : 08-04-08 13:40

"ShutEye" <no@no.no> wrote in message

> [...]
> selvrisiko (SELVrisiko - altså risiko for den der er ansvarlig for skaden)
> på 2300,- på min ansvarsforsikring (ingen kasko på den gamle spand :)

Nej vi gør ikke. Læs dog det han skriver.

Fra : ShutEye

Dato : 08-04-08 14:30

> Nej vi gør ikke. Læs dog det han skriver.

Ro på unge mand :)

> John T skrev:
> "Når den er lovpligtig er det jo netop fordi at modparten
> skal holdes skadesløs, og det bliver modparten jo ikke
> hvis den der laver skaden har en selvrisiko men ingen penge."

Hvad har det med sagen at gøre om skadevolder har penge eller ej?

Fra : John T.

Dato : 08-04-08 14:40

> Hvad har det med sagen at gøre om skadevolder har penge eller ej?

Så læs dog alle tråde for pokker !
John T.
(Denne tråd udvikler jeg efterhånden til det ligegyldige,
der er jo noget der hedder "Forsikringsoplysningen")
Tak for snakken !!

Fra : ShutEye

Dato : 08-04-08 14:50

> Så læs dog alle tråde for pokker !

Næh tak. Har ikke hele dagen (60k+ styk)

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-04-08 22:52

John T. wrote:
> [...]
> (Denne tråd udvikler jeg efterhånden til det ligegyldige,
> der er jo noget der hedder "Forsikringsoplysningen")

Helt ærligt John T. Du dummer dig og opfører dig ubehøvlet.

Det klæder dig ikke.

(F

Fra : Z

Dato : 08-04-08 13:30

> [...]
> skal holdes skadesløs, og det bliver modparten jo ikke
> hvis den der laver skaden har en selvrisiko men ingen penge.

Ikke desto mindre er det jo det den oprindelige spørger skriver, selvom
det forsikringsteknisk ikke hænger helt sammen

Fra : John T.

Dato : 08-04-08 13:37

> Ikke desto mindre er det jo det den oprindelige spørger skriver, selvom
> det forsikringsteknisk ikke hænger helt sammen

Til Z:
Du har fuldstændig ret, men de efterfølgerne tråde sagde noget andet!
Hvad er det der ikke hænger sammen ?
Jeg står stadig ved ovenstående !
John T.

Fra : Z

Dato : 08-04-08 14:18

> Du har fuldstændig ret, men de efterfølgerne tråde sagde noget andet!
> Hvad er det der ikke hænger sammen ?
> Jeg står stadig ved ovenstående !

Jeg mener bare at det må være en potentiel dårlig situation for
forsikringsselskaberne at stå i, da de alt andet lige har flere
pressionsmidler overfor forsikringstageren når der skal betales
selvrisiko på skade på egen bil, end når det er på modpartens via
ansvarsforsikringen, som er en erstatning som skal udbetales, uanset om
forsikringstageren er i stand til at betale egen selvrisiko eller ej.

Men når flere skriver at de har selvrisiko på deres ansvarsforsikring,
så må jeg jo tage det for gode varer, nu jeg ikke selv gider at
undersøge det

Fra : John T.

Dato : 08-04-08 14:25

> Men når flere skriver at de har selvrisiko på deres ansvarsforsikring,
> så må jeg jo tage det for gode varer, nu jeg ikke selv gider at undersøge
> det

Z:
Se mit svar her !

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-04-08 20:41

"John T." <tilsteda@pc.dk> wrote in

> En ansvarsforsikring er lovpligtig,
> jeg har jeg godt nok aldrig hørt om en lovpligtig
> med selvrisiko !!!! (Ja, nu griner jeg)

Ja så skal du nok til at høre bedre efter. Min lovpligtige
ansvarsforsikring - hos Alka - har 0kr i selvrisiko. Hver gang jeg laver en
ansvarsskade stiger selvrisikoen med 1000kr i et år. Så der findes skam
ansvarsforsikringer med selvrisiko, endda med variabel selvrisiko.

Fra : John T.

Dato : 08-04-08 20:47

> [...]
> ansvarsskade stiger selvrisikoen med 1000kr i et år. Så der findes skam
> ansvarsforsikringer med selvrisiko, endda med variabel selvrisiko.

Gid du dog ville følge med i tråden og så læse hvad jeg
har skrevet tidligere. (Hurtig-karl !!)
John T.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-04-08 20:51

> Gid du dog ville følge med i tråden og så læse hvad jeg
> har skrevet tidligere. (Hurtig-karl !!)

Smart-ass - jeg svarede på det du skrev. At du et andet sted har skrevet
noget andet var jeg ikke nået til da jeg svarede. Desuden ændrer det ikke
på rigtigheden af det jeg skrev.

Så kom igen når du er blevet lidt mere moden ik? ;)

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-04-08 22:55

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
> ændrer det ikke på rigtigheden af det jeg skrev.
>
> Så kom igen når du er blevet lidt mere moden ik? ;)

Den eneste der prøver at spille smart-ass er John T. Han er så også den
eneste der bestemt ikke er det.

(F

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-04-08 23:44

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> wrote in

> Den eneste der prøver at spille smart-ass er John T. Han er så også den
> eneste der bestemt ikke er det.

Det var også ham der blev kaldt det ;) :)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-04-08 23:47

Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk> wrote in

> Det var også ham der blev kaldt det ;) :)

(og smart-ass er jo ikke en positiv ting...)

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-04-08 22:42

John T. wrote:

> [...]
> hvis den der laver skaden har en selvrisiko men ingen penge.
> Så den skal du "længere ud på landet" med !!!!

Jeg er så omvendt bange for at du er ved at blive for gammel.

(F