Billig Mobil olie
Fra : M. Sørensen

Dato : 06-04-08 15:53

Er der nogen som kan hjælpe mig med at finde noget billig Mobil 1 motorolie?
Det er den type der hedder ESP Formula 5w-30 og er noget longlife-halløj.
Det koster jo tæt på 200 kr. pr. liter og det kunne jeg faktisk godt tænke
mig at få lidt billigere (jeg skal kun bruge 1 liter til top-op).
Gerne omkring Vejle/Fredericia/Kolding området.

Med venlig hilsen
M. Sørensen

Fra : Jakob

Dato : 06-04-08 16:01

"M. Sørensen" <martinf6000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mig at få lidt billigere (jeg skal kun bruge 1 liter til top-op).
> Gerne omkring Vejle/Fredericia/Kolding området.

Bilka plejer næsten altid at køre tilbud på mobil 1

Fra : M. Sørensen

Dato : 06-04-08 19:49

Jakob wrote:
> Bilka plejer næsten altid at køre tilbud på mobil 1

Det er så ikke lige for tiden i hvert fald (700 kr.)
http://bilka.dk/internet/bilka/menu/main.nsf/ForceFrame?readform&redirect=http://bilka.dk/internet/bilka/info/fastsortiment.nsf/web2/66513200000?OpenDocument&chain=052

Fra : Kim Olsen

Dato : 06-04-08 16:35

> Gerne omkring Vejle/Fredericia/Kolding området.
>
> Med venlig hilsen
> M. Sørensen
Harald-Nyborg

Fra : M. Sørensen

Dato : 06-04-08 19:49

Kim Olsen wrote:
> Harald-Nyborg

Nej

Fra : Kim

Dato : 06-04-08 20:03

"M. Sørensen" <martinf6000@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> mig at få lidt billigere (jeg skal kun bruge 1 liter til top-op).
> Gerne omkring Vejle/Fredericia/Kolding området.

Hvad gør den bedre end den Esso 5W40 olie
Harald Nyborg har til ca. 200kr for 4 liter ?

Mvh, Kim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-04-08 20:07

Kim skriver:

> Hvad gør den bedre end den Esso 5W40 olie
> Harald Nyborg har til ca. 200kr for 4 liter ?

Opfylder den de krav der er til oilen (eksempelvis VW 507.00) så er den
ikke bedre - teoretisk set.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : M. Sørensen

Dato : 06-04-08 21:36

Kim wrote:
> Hvad gør den bedre end den Esso 5W40 olie

At den er påfyldt bilen i forvejen.

Fra : Kim

Dato : 06-04-08 21:52

> At den er påfyldt bilen i forvejen.
Og så ?

Mvh, Kim

Fra : M. Sørensen

Dato : 06-04-08 23:55

Kim wrote:
> Og så ?

Og der skal fyldes lidt ekstra på, top-op, som jeg skriver. Vil ikke blande
to typer olie.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 06-04-08 21:27

> [...]
> mig at få lidt billigere (jeg skal kun bruge 1 liter til top-op).
> Gerne omkring Vejle/Fredericia/Kolding området.

Godt nok ikke i nabolaget, men det viser man kan få det billigere end 200
kr.
Det er så Castrol, men hva pokker, det opfylder standarden fra VW.
http://www.landberg.dk/product.asp?product=31&sub=516&page=1

Mvh Niels

Fra : M. Sørensen

Dato : 06-04-08 21:36

Niels Bengaard wrote:
> [...]
> 200 kr.
> Det er så Castrol, men hva pokker, det opfylder standarden fra VW.

Det er Mobil 1 ESP der er påfyldt bilen i forvejen.

Fra : Leonard

Dato : 07-04-08 09:25

On Sun, 6 Apr 2008 22:36:29 +0200, M. Sørensen wrote:

> Det er Mobil 1 ESP der er påfyldt bilen i forvejen.

Er det ikke ligegyldigt hvilket mærke olie, bare det er samme slags, der
hældes oveni?
Da jeg kørte oliebrændere, der skulle have efterfyldt mellem olieskift,
var reglen, at der ikke måtte hældes mineralsk oveni syntetisk, men at
der skulle fyldes efter med samme slags som. Hvis den olie du fylder
efter med har de fornødne egenskaber, så må det være ligemeget om der
står Mobil eller Statoil på dunken.

--
Leonard
Heller komme for sent i dette liv

Fra : Niels Bengaard

Dato : 07-04-08 15:37

> Det er Mobil 1 ESP der er påfyldt bilen i forvejen.

Det betyder mig bekendt ikke noget som helst at man blander flere fabrikater
bare det er samme viskositet og specifikation de opfylder.

Mvh Niels

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-04-08 16:10

Niels Bengaard wrote:

> Det betyder mig bekendt ikke noget som helst at man blander flere
> fabrikater bare det er samme viskositet og specifikation de opfylder.

I "gamle dage" var det ligegyldigt. Netop MIL specifikationerne gik på denne
interoperabilitet. Jeg ville dog ikke gøre det i dag. Esso er mig bekendt
Mobil og jeg ville da ikke være særligt bange for at putte en smule andet
Mobil eller Esso fuldsyntetisk på bare det opfyldt normerne.

/F

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-04-08 16:14

M. Sørensen wrote:

> Det er Mobil 1 ESP der er påfyldt bilen i forvejen.

Hvor langt er der til næste olieskift? Nu er det jo ikke sådan at en bil
tager voldsom skade af mangle 2 dl olie. Så længe du holder den over
min-mærket skulle der ikke være problemer. Jeg ved godt at restolien skal
smøre det mere, samt at oliekølingen fungerer en smule dårligere. Derudover
skulle det nu ikke give problemer.

/F

Fra : DerGolf

Dato : 08-04-08 20:00

Hvis du orker så køb på Ebay ......det plejer jeg......

http://search.ebay.de/search/search.dll?from=R40&_trksid=m37&satitle=Mobil+1+ESP&category0=

Hilsen M.

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-08 01:32

DerGolf wrote:
> Hvis du orker så køb på Ebay ......det plejer jeg......
> http://search.ebay.de/search/search.dll?from=R40&_trksid=m37&satitle=Mobil+1+ESP&category0=

Bliver det ikke lidt dyrt hvis han kun skal bruge 1 liter? Jeg mener mht.
til porto.

Fra : DerGolf

Dato : 09-04-08 22:00

Ja, det gør det. For en liter.
Jeg tænkte lidt mere på lang sigt. Køb, så du har til flere olieskift og
lidt til det forbrug du forventer.
Hilsen M.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-04-08 01:44

On Apr 6, 10:36 pm, "M. Sørensen" <martinf6...@hotmail.com> wrote:

> Det er Mobil 1 ESP der er påfyldt bilen i forvejen.

Så køb det da hos bilforhandleren.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-08 09:05

Christian B. Andresen wrote:
> Så køb det da hos bilforhandleren.

Manden ville jo gerne spare nogle penge.
200 kr. for 1 liter er sgu også vildt.

Fra : Søren Blom

Dato : 07-04-08 14:17

"Morten" <-> skrev

> Manden ville jo gerne spare nogle penge.
> 200 kr. for 1 liter er sgu også vildt.

Men vil til gengæld gerne køre 100 km for at at spare måske 40 kroner, jeg
har lidt svært ved at få øje på logikken.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-08 19:57

Søren Blom wrote:
> Men vil til gengæld gerne køre 100 km for at at spare måske 40
> kroner, jeg har lidt svært ved at få øje på logikken.

100 km? Hvor fremgår det? Der er 20-25 km mellem de nævnte byer. Det kunne
jo være at han kom der ofte i forvejen.

Fra : Spamsen

Dato : 07-04-08 05:52

On 6 Apr., 16:52, "M. Sørensen" <martinf6...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> mig at få lidt billigere (jeg skal kun bruge 1 liter til top-op).
> Gerne omkring Vejle/Fredericia/Kolding området.
Hamburg? :)
http://www.mapodo.de/index.php/manufacturers_id/3

mvh.
Flemming

på 28L 0-40 regnede jeg ud at jeg fik 2x4L gratis i forhold til
bilka.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-04-08 16:12

M. Sørensen wrote:
> [...]
> jeg faktisk godt tænke mig at få lidt billigere (jeg skal kun bruge 1
> liter til top-op). Gerne omkring Vejle/Fredericia/Kolding området.

Nu ved du så næste gang du skal have olie at du skal få noget eller selv
tage noget med du kan skaffe billigt.

www.landberg.dk er en mulighed fx. 12 liter fra ham skulle nok cirka kunne
klare 2 olieskift incl top-up.

/F