Statement
Fra : Anders Thingholm

Dato : 18-07-01 19:16

Hej

Kan nogen hjælpe med med at lave en SELECT statement der udvælger det
samlede antal poster i min tabel (fat_mem), samt antallet af poster, der har
en bestemt værdi (700*500) og til sidst echo'er de to værdier ud?

VH

Anders Thingholm

Fra : Rasmus E. Simonsen

Dato : 18-07-01 19:24

> [...]
har
> en bestemt værdi (700*500) og til sidst echo'er de to værdier ud?

Det er en ret simpel ting, så måske skulle du prøve at læse nogle af
tutorialsne i f.eks. webcafe.dk eller php.dk
Men så lad gå da, jeg går ud fra at du bruger MySQL:
Det kan laves med SELECT count eller ved at bruge mysql_num_rows:

$query = "SELECT etEllerAndet FROM fat_mem";
$res = mysql_query($query);
$total = mysql_num_rows($res);

$query = "SELECT etEllerAndet FROM fat_mem WHERE vaerdi=(700*500)";
$res = mysql_query($query);
$resultat = mysql_num_rows($res);

echo "Total:".$total."<br>\n";
echo "Resultat:".$resultat."<br>\n";

/rs

Fra : Johan

Dato : 19-07-01 09:52

> $query = "SELECT etEllerAndet FROM fat_mem";
> $res = mysql_query($query);
> $total = mysql_num_rows($res);
>
> $query = "SELECT etEllerAndet FROM fat_mem WHERE vaerdi=(700*500)";
> $res = mysql_query($query);
> $resultat = mysql_num_rows($res);
>
> echo "Total:".$total."<br>\n";
> echo "Resultat:".$resultat."<br>\n";

Vil nu fortrække en:
$query = "SELECT count(etellerandet) FROM fat_mem";
$result = mysql_query($query);
$row = mysql_fetch_row($result);

echo "Total: ".$row[0];

osv...

/Johan

Fra : Jonas Delfs

Dato : 23-07-01 00:59

"Johan" <tcr480@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Vil nu fortrække en:
> $query = "SELECT count(etellerandet) FROM fat_mem";
> $result = mysql_query($query);
> $row = mysql_fetch_row($result);
>
> echo "Total: ".$row[0];

Som han jo også nævnte. Men nu du alligevel kun får ét resultat er det vel
tid til den udemærkede funktion til netop dette: http://php.net/mysql_result

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk